Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Czarny Rycerz - co z nim zrobić?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o MiM niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Czarny Rycerz - co z nim zrobić?

Postautor: Kaktus+ » środa 20 maja 2009, 00:09

Pole Czarnego Rycerza w krainie środkowej, jak wiadomo należy do jednych z najgłupszych na całej planszy podstawowej. Wg. oficjalnych zasad nie ciągnie się tam nawet karty przygody.

W moich rozgrywkach szukaliśmy różnych sposobów na uatrakcyjnienie tego pola i przywrócenia go niejako do rozgrywki. Pierwsza osoba która tam trafiła musiała walczyć z Rycerzem i po jego pokonaniu ciągnęliśmy karty przygody. Średnio się to sprawdzało w grze.
Następnie całkowicie go ignorowaliśmy i od razu ciągnięto karty na tym polu. Efekt też średni bo było nie było, na polu stoi kozacki rycerz a my to sobie ledwo po karcie pociągnęliśmy.

Jakie w Waszych rozgrywkach rozwiązujecie problem z tym polem? Ciągniecie po prostu karty ignorując go, gracie zgodnie z zasadami, za każdym razem walczycie z nim, czy może wypracowaliście zupełnie inne metody? Proszę o wszelkie uwagi związane z tym polem.

Z jedynym sensownym jak narazie spotkałem się w Projekcie Stavea, gdzie jest on strażnikiem Wieży Maga, ale to trochę za mało by przekonać mnie do druku tego dodatku.
Ostatnio zmieniony środa 20 maja 2009, 14:36 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 2858
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39

Postautor: stave » środa 20 maja 2009, 11:16

Wiesz Wieżę maga można jeszcze usprawnić dodając np. Maskę z Katakumb (Pustyni), i Wieża także zwiększy swoją atrakcyjność. do Katakumb mimo braku Maski cosik się wymyśli także jest po co iść. Chociażby sam pomysl z odradzaniem i szybkim biegiem na główną planszę.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Korczyk
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 430
Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Korczyk » środa 20 maja 2009, 14:12

Dla mnie to pole jest w porządku. Jak w całej krainie środkowej, przeszkadza nam jako Obszar, ograniczając tym razem nasze pole do manewru. Cechą tej krainy są jak wiadomo trudniejsze obszary i na jednych lepiej się „czują” wrogowie lub nie działa nam magia, na drugich potykamy się o kłody leżące na drodze, typu Czarny Rycerz czy też Przepaść. I niektórym może się to zdawać dziwne, że ich Poszukiwacz pokonujący smoki wobec Czarnego Rycerza staje się napadniętym, bezbronnym pantoflarzem. Ale te popiersia paru postaci - Strażnika, Cz. Rycerza, Śmierci, są na tej planszy bardziej, trochę jak w tych kiczowatych automatach do gier, w jakich się kieruję metalową kulką :mrgreen: i ów Cz. Rycerz jest w tym swoistym labiryncie obszarów, jak namalowany na szybie owego automatu, mówiąc już z taką lekką ekspresją. Mówiąc zaś bardziej planszowo - zabiera nam on w tej krainie nieco swobody w ruchu na znamiennej planszówkom zasadzie - możesz albo pójść na pewną śmierć i wybrać obszar, gdzie jest „czarna dziura”, albo możesz pójść na obszar, gdzie czyha na ciebie np. Wiedźma. Już nie ma tak lekko, jak w zewnętrznej; że jak po lewej było źle, to po prawej było na ogół dobrze; że jak był jej strażnik, to miał określoną siłę do przebicia. Tutaj musi być trochę trudniej. I tak też jest.

Kaktus+ pisze:Jakie w Waszych rozgrywkach rozwiązujecie problem z tym polem? (...), gracie zgodnie z zasadami, za każdym razem walcząc z nim


To chyba nie mówisz o MiMie, bo tam albo płacisz albo tracisz wytrzymałość, nie walczysz. Może masz na myśli TMiMa? :smile:

EDIT: Edytowałem tylko literówkę, wpływającą aczkolwiek na czytelność tekstu.
Ostatnio zmieniony środa 20 maja 2009, 16:37 przez Korczyk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 20 maja 2009, 14:34

Korczyk zgadza się, należy zapłacić mieszek złota lub pkt. wytrzymałości ale to kiepski zapis, dlatego walczyliśmy z rycerzem siła 6,7, na samym końcu 8. Siła wzrastała co rozgrywkę. Rycerz który pobiera od Ciebie myto za przejście, to idiotyczny pomysł, strażnik przy rogatce, banda zbójów to jeszcze można zrozumieć, ale CZARNY RYCERZ... ](*,)
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Postautor: Hellhound » środa 20 maja 2009, 14:42

A może to był taki koleś jak zwykły poszukiwacz. Dopakował się, ale uznał że chrzani jakąś tam Koronę Władzy i woli zarabiać kasę. Ma pewnie z 50 siły to i walczyć z nim nie ma jak :)

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » środa 20 maja 2009, 20:24

Hellhound pisze:A może to był taki koleś jak zwykły poszukiwacz. Dopakował się, ale uznał że chrzani jakąś tam Koronę Władzy i woli zarabiać kasę. Ma pewnie z 50 siły to i walczyć z nim nie ma jak :)

Bo jest niedorozwinięty i nie wie, że potrzebuje Talizman, żeby przejść przez Dolinę Ognia :P

No i kolejna sprawa wspólnymi siłami rozwiązana :D


Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 20 maja 2009, 20:45

może połączyć go z jakimś dodatkiem autorskim? niestety w tym momencie nie przychodzi mi nic specjalnego do głowy...
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Postautor: Hellhound » środa 20 maja 2009, 21:55

Fajnie jest nawiązanie do niego w Przedpolach Piekieł.

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 20 maja 2009, 23:08

mam to rozumieć jako wyciągnięcie na tym polu karty PP?

w sumie to pomysł lepszy niż wszelkie dotychczasowe rozwiązania, chociaż zastanawiam się nad stworzeniem karty, którą umieszczałoby się na tym polu i był by to portal do różnych lokacji. Rzut 2k6 przenosiłby nas w konkretne miejsce w różnych dodatkach autorskich, które wykorzystuję w grze ale ten pomysł na razie jest w powijakach i skuszę się jeżeli nikt nie zaproponuje niczego lepszego
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Postautor: Hellhound » środa 20 maja 2009, 23:14

Kaktus+ pisze:Mam to rozumieć jako wyciągnięcie na tym polu karty PP?

Nie, nie. Wyciągało się kartę PP normalnie, w krainie środkowej i tam było odniesienie do Czarnego Rycerza.

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » czwartek 21 maja 2009, 01:34

chyba wewnętrznej krainie?
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Postautor: Hellhound » czwartek 21 maja 2009, 10:07

Tak, wewnętrznej. Pomyliło mi się bo kraina wewnętrzna jest w środku planszy :)

Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Posty: 2112
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Postautor: Kufir » poniedziałek 25 maja 2009, 00:18

Rogo pisze:
Hellhound pisze:A może to był taki koleś jak zwykły poszukiwacz. Dopakował się, ale uznał że chrzani jakąś tam Koronę Władzy i woli zarabiać kasę. Ma pewnie z 50 siły to i walczyć z nim nie ma jak :)

Bo jest niedorozwinięty i nie wie, że potrzebuje Talizman, żeby przejść przez Dolinę Ognia :P




Hahahah ale macie wyobraźnie ;)
Co do pola, tak jak pisał ktoś wyżej, dla mnie jest potrzebne :)
Obrazek


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:

Postautor: SeSim » poniedziałek 25 maja 2009, 08:59

Ja tam gram zgodnie z instrukcją. Środkowa kraina z definicji jest przerąbana :), tzn na początku rozgrywki, bo później Poszukiwacze i tak są wymiataczami. Dzięki temu polu nikt nie jest bezkarny :P

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16440
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » środa 27 maja 2009, 19:36

Podzielam pogląd Korczyka, Środkowa kraina jest mała i may tu takie przeszkadzajki jak przepaść, Pustynia, Runy, które zwiększają Wrogów o +2/+3, Zamek, czyli miejsce odpoczynku, Przeklęta Polana, co może nas czasem wykolegować &c. Nie widzę powodu, coby zmieniać aktualnej instrukcji tego obszaru.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 27 maja 2009, 19:43

zgadzam się, jednak ilość obszarów na których możemy ciągnąć karty przygody jest znikoma, dlatego moi gracze środkową krainę sobie odpuszczają, a będą tam, możliwie jak najszybciej kierują się w stronę Wrót. Efekt jest taki, że środkowa kraina jest martwa :(
Stąd moje starania o jej usprawnienie, a polec Rycerza wydaje mi się takim, które można wykorzystać w inny sposób niż tylko tracić wytrzymałość lub złoto.
Sytuacja i tak się poprawiła, odkąd dołożyłem karty Pustyni, jednak frekwencja nadal nie jest zachwycająca.
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16440
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Little Nemo » środa 27 maja 2009, 19:48

No nie wiem, czy taka martwa, ponieważ znajduje się w niej Ukryta Dolina, co do której są pielgrzymki, dopóki ktoś jej nie zablokuje, czy też Świątynia, na której od 6-12 tylko zyskujemy. Pomijam już Oazę, czyli "Ruiny MKII". Rycerz jest słabszą wersją Pustyni, można by rzec, iż jest to "Pustynia MKI", którą potem ulepszono i produkowano masowo (czego efektem są jej dwa obszary ;)).
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 27 maja 2009, 21:05

:) ciekawie potrafisz wytłumaczyć człowiekowi swoje racje :mrgreen:
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 611
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 37

Postautor: Leviathan » czwartek 28 maja 2009, 06:44

Nemomon pisze:No nie wiem, czy taka martwa, ponieważ znajduje się w niej Ukryta Dolina, co do której są pielgrzymki, dopóki ktoś jej nie zablokuje, czy też Świątynia, na której od 6-12 tylko zyskujemy. Pomijam już Oazę, czyli "Ruiny MKII". Rycerz jest słabszą wersją Pustyni, można by rzec, iż jest to "Pustynia MKI", którą potem ulepszono i produkowano masowo (czego efektem są jej dwa obszary ;)).


Bardzo ciekawa argumentacja, to fakt :)

Ja także gram zgodnie z instrukcją, traktując obszar rycerza jako utrudnienie w poruszaniu. Nie zmienia to jednak mojego zdania, że faktycznie to pole kuleje.

Mam gdzieś w notatkach szkic dodatku, ożywiającego to pole, ale musiałbym go poszukać bo gdzieś mi go wcięło. Tak czy inaczej na razie i tak mam sporo innych projektów i ten pomysł będzie musiał poczekać w kolejce.
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » czwartek 28 maja 2009, 10:49

szczególnie jestem za Dodatkiem Goblińskim :)
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%


Wróć do „Dział Ogólny (MiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość