Poczatki MiM

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Blizar [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: piątek 01 sie 2008, 14:34
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Wiek: 38

Poczatki MiM

Post autor: Blizar »

Witam Wszystkich

Mam takie pytanie, niedawno z nudow jak to bywa w wakacje sięgnąłem z kumplami po MiM i ten swiat nas oczarowal :P Posiadam teraz jedynie podstawowa wersje MiM i wydrukowane " Podziemia ", lecz pytanie tyczy się czegos innego.Chcialem sie dowiedziec w jakiej kolejnosci mozemy sobie grac z dodatkami, narazie jestemy poczatkujacy mamy pare udanych sesji ( 4-5 h za kazdym razem ale wciagajaca ta gra ).

Chodzi o to co byscie mi zaproponowali, od czego zaczac czyli podstawka, a potem co najlepiej dolaczac, bo jezeli wszystkie na raz, to sie nie polapiemy, trudy poczatkujacych :)

Czekam na odpowiedź.

Pozdrawiam wszystkich fanow MiM

-------------------------------------------------------

Błagam, popraw jak piszesz posty stylistyke, interpunkcje, składnie zdań i zwróć uwage na literówki, bo ciężko rozczytać to co piszesz.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 04 sie 2008, 11:40 przez Blizar, łącznie zmieniany 1 raz.


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Najprzydatniejsze wydaje się chyba Miasto. Zresztą z samą Podstawką można się długo bawić, nawet grając bez dodatków. Jak już opanujecie podstawkę, z opanowaniem kolejnych dodatków nie będzie problemów.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Zacznij od podstawowych rozszerzeń a na długo Ci starczy zabawy ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Melańczuk
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 123
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2006, 18:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Melańczuk »

Chyba najlepsze są podziemia i alternatywne zakończenia. Potem można dodać miasto a potem resztę (ale to oczywiście wedle własnego gustu)


Koleś git pierd!@# wszystkie zasady i nie jest frajerem
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jeśli chodzi tylko o oficjalne dodatki do MiMa, to najlepsze jest "W Kosmicznej Otchłani". Natomiast "Jaskinię" można sobie spokojnie odpuścić, podobnie "Smoki".

Jeśli mówimy natomiast o wszystkich dodatkach "Przedpola Piekieł" i "Morze" :mrgreen: (polecam własny dodatek, a dokładniej własną wersję bardzo ciekawego dodatku "Morskie Opowiesci" który niestety był bardzo słabo wykonany; ale prawda jest taka, że żaden nie wzbogaca gry tak jak ten).

Ewentualnie potem "Podziemia" i jeśli "Morze" się spodoba, to również plansze je poszerzające.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Co do Smoków to się nie zgodzę - wprowadzają sporo wrogów o ciut wyższej sile. Ich mankamentem jest zbyt duża ilość Magicznych Przedmiotów :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Rogo pisze:Co do Smoków to się nie zgodzę - wprowadzają sporo wrogów o ciut wyższej sile. Ich mankamentem jest zbyt duża ilość Magicznych Przedmiotów
I niestety Rogo pare spartolonych Kart, z których niektóre sa albo przesadzone badź źle przetumaczone z oryginału - nadają się do działu MiM 1,5.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No może rzeczywiście pominąłem karty, które już dawno wyciągnąłem z talii :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Natomiast "Jaskinię" można sobie spokojnie odpuścić, podobnie "Smoki".
Odnośnie jaskini można się zgodzić, ale smoków nie radziłbym odpuszczać. Zbyt wiele wnoszą do rozgrywki. Chociażby wspomnianych już silnych wrogów, bez których dopakowanie postaci stałoby się mocno skomplikowane. Poza tym dają sporo możliwości urozmaicenia rozgrywki. Można te karty np. stosować w zapomnianych pustkowiach, albo nawet w krainie środkowej.
Niemniej grając "tradycyjnie" może być niezły czad, gdy na początku rozgrywki pojawi się na planszy kilka smoków zabojczych dla słabiutkich graczy.
A co do minusów - każdy dodatek takie ma i fakt pare kart jest beznadziejnych. Choć jak teraz sprawdziłem z tego dodatku wykluczylem jedynie "Wielką Bramę", ale to tylko dlatego, że grając z nią tracą sens Przedpola Piekieł.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Ja też wywaliłem Smoczy Sen i Przebudzenie Smoków - po to są smoki, żeby były silne, więc tamte karty można śmiało wywalić. Wielka Brama też u mnie wywalona, ale też kilka innych kart, których teraz po prostu nie pamiętam :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Melańczuk
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 123
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2006, 18:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Melańczuk »

Jak na mój gust praktycznie nikt nie odwiedza Jaskini i Kosmicznej otchłani z własnej woli, a że jest zdecydowanie za mało kart pozwalających na przenosiny na którąś z tych plansz to te dodatki przechodzą trochę do lamusa.


Koleś git pierd!@# wszystkie zasady i nie jest frajerem
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

U nas Kosmiczna Otchłań zawsze była najczęściej odwiedzanym dodatkiem, wszyscy tam lezą z własnej woli by się dopakować dobrym sprzętem i podnieść siłę/moc o co tam jest dośc łatwo.

Z dodatku Smoki wykluczyliśmy Wielką Bramę, Pieczarę Kości i Smoczy Najazd. Przebudzenie smoków i smoczy sen w żaden sposób nie psują rozgrywki a usuwanie kart jedynie z powodów "a bo mi się nie podoba" jak dla mnie nie ma sensu.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Mecenas
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2008, 21:18

Post autor: Mecenas »

MiM podstawa + Miasto + dodatki autorskie w klimacie miasto...


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Jak na mój gust praktycznie nikt nie odwiedza Jaskini i Kosmicznej otchłani z własnej woli,
oj czyżbym ja był tylko jakimś niereformowalnym wyjątkiem? ja chodzę do jaskini tylko w celu szybkiego wzmocnienia swojej siły i sprawdzenia się jak sobie radzę w trudnych warunkach :) mi się ogólnie jaskinia podoba i chodzę do niej częściej niż np do WKO.
Ze smoków to póki co żadnej karty nie odrzuciłem a na pewno nie smoczy sen bo czasem się on przydaje :) zwłaszcza jak się gra postaciami nastawionych od początku na moc,


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Ja również lubię chodzić do jaskini - podoba mi się klimat tej planszy.

Ps jeżeli gracie z przedpolami piekieł i ograniczyliście działanie magiczne kryształu to niedziwota ,że tam nie łazicie :razz: grajcie normalnie ,że magiczny kryształ pozwala przejść 4 obszary na raz w wewnętrznej krainie to już widzę jak będziecie lecieć do jaskini jeden za drugim :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Ja polecam najpierw podziemia i miasto ,a potem wedle uznania O:)


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

u mnie magiczny kryształ nie istnieje. Karta usunięta.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Emil777 pisze:u mnie magiczny kryształ nie istnieje. Karta usunięta.
Ale dlaczego? :-k


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

Bo o ile dobrze pamiętam to pozwala on na przechodzenie w kręgu wewnetrznym bez konieczności poddawania sie instrukcji obszaru (nie jestem na 100% pewien ale tak mi się zdaje dawno nie miałem tej kart przy sobie). Nie istnieje on od momentu jak wydrukowałem sobie Przedpola.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Zgadza się Emil O:) ale ,że nie tak łatwo go zdobyć (w dodatku jeszcze trzeba pochodzić w jaskinii) sprawia ,że ten dodatek robi baaardzo atrakcyjny O:)
Mówię o magicznym krysztale dlatego ,że po prostu drażnią mnie opinie ,że nie opłaca się do jaskinii wchodzić(jeżeli zniwelowałeś wspaniałość magicznego kryształu to pewnie ,że się nie opłaca,ale to tak jakbyś powiedział ,że od tej pory korona władzy nie daję zwycięstwa w grze ,a potem się dziwił ,że nikt nie wchodzi do wewnętrznej krainy...


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Wystarczyłoby przerobić znaczenie MAgicznego Kryształu, że np. pozwala Ci w Wewnętrznej Krainie rzucać kostką 2 razy i wybierać lepszy wynik, albo ciągnąć 2 karty i jedną odrzucić - cokolwiek, żeby Karta nadal miała sens a nie wypaczyła Przedpól Piekieł ;]
Aczkolwiek mi to nie robi, bo sam do Jaskini prawie nigdy nie wchodzę :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: 7Tristan »

Z tym ciągnięciem większej liczby kart i odrzuceniem nie pasującej to jest doprawdy intrygujący pomysł :-k


Awatar użytkownika
Sedes_z_Ebonitu
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: ze wsi
Płeć:

Post autor: Sedes_z_Ebonitu »

Do "Jaskini" warto włazić nie tylko po kryształ. Jak się ma silną postać (siła 5-6 na początku) to można tam szybko przypakować w pierwszej fazie gry. Szybko można też zginąć. :)


"Nie, nie chcę wpływać i należeć!
I tak beze mnie - o mnie - gra.
Jednego nikt mi nie odbierze:
Ja jestem ja! ja! ja!" Jacek Kaczmarski
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Rogo pisze:Wystarczyłoby przerobić znaczenie MAgicznego Kryształu, że np. pozwala Ci w Wewnętrznej Krainie rzucać kostką 2 razy i wybierać lepszy wynik, albo ciągnąć 2 karty i jedną odrzucić - cokolwiek, żeby Karta nadal miała sens a nie wypaczyła Przedpól Piekieł ;]
My gramy tak, że rzucasz kostką i jak wypdnie 4,5 lub 6 możesz nie badać obszaru w Wewn. Krainie.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

No to już jest ciekawsze co Gieferg proponuje tylko znów wymusza rzucanie kostką. No nie wiem będę musiał uzgodnić to z graczami czy chcieliby tak grać z magicznym kryształem.
Ja do jaskini łażę żeby szybko przypakowac postać w siłę i to już jak postać ma około 7 siły. Wtedy najlepiej opłaca się tam iść :) No tylko że my gramy tak że dopiero 14punktów siły z bestii możesz wymienić na 1 punkt siły u poszukiwacza. To troszkę sens nabiera odwiedzenie jaskini gdyż sporo tam potworów z ~7-8siły.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
ODPOWIEDZ