Specjalna Karta Przygód

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Janocko [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 07 lip 2008, 20:17
Lokalizacja: Zależy od Poszukiwacza ;)
Płeć:
Wiek: 34

Specjalna Karta Przygód

Post autor: Janocko »

Witam.

Na początku wybaczcie, ze pierwszy post=nowy temat, człowiek uczy sie na własnych błędach ;-)

Słowem wstępu... Mam 19 lat, jestem atrakcyjny, inteligentny, przebojowy, szukam partnerki...hmm nie to forum.
MiM znam od dawna w zasadzie od maleńkiej maleńkości, gdyz grałem w nią już w wieku 8-9 lat. Moja dwójka rozsadnych, starszych braci nabyła całość MiM jeszcze w czasach gdy ja mówiłem "papu" na wiadomo co. Świat MiM od samego poczatku mnie fascynował i każda gra sprawiała mi olbrzymia przyjemnoisc do czasu kiedy, no właśnie, kiedy miałem jeszcze z kim grać. Ostatnia gra z moim bratem miała miejsce jakies 4-5 lat temu i od tamtego czasu nastąpił Okres Mroku. Pudełka MiM odeszły w zapomnienie pokrywajac się coraz wiekszą warstwa kurzu. Zostało by tak pewnie dłuzej, gdyby nie...nuda. Otóż, siedzac kojeny wakacyjny dzien z kumplem, majac juz dosć picia, palenia sziszy, gierczenia w pes'a i żarcia stwierdziłem ze moze by tutaj pak, pyknac partyjke w MiM. Ziomek z braku alternatyw zgodził sie i zaskoczyło! Szybkie przypomnienie zasad, przygotowanie planszy, 5 godzine rzucanie kostkami i wspomnienia z dzieciństwa odżyły. Kumpel też wkecił się w gre kwitujac skończona rozgrywkę krótkim, ale znaczącym "Zaje*iście".
Z ciekawości wpisałem sobie później w googlu "Magia i Miecz" i co zobaczyłem?
Po przeczytaniu zawartości magiaimiecz.eu opadła mi szczena, a chec do kry wzrosła kilkakrotnie. Z miejsca musze wyrazić szacunek dla ludzi, którzy cały czas tworzą udoskonalają i podtrzymują legendę MiM. Respekt.
Sorry, ze to było takie długie, ale musiałem się gdzieś wygadac. ;-)

Odnośnie tematu: Standardowa rozgrywka MiM zawsze cierpiała nieco z jednego powodu - wraz z czasem i rozwojem postaci, pokonywanie wrogów ograniczało sie tylko do zabierania ich kart z planszy, w pewnych momentach nawet najsilniejsi wrogowie nie mieli szans (hehe) w starciu z rozwinietymi Poszukiwaczami. Czytałem juz wiele propozycji na ten temat, ale chciałbym przestawić również swoją i prosić szanowne grono forumowiczów o opinie na ten temat. Chodzi o specjalną kartę przygody, której załozenia wraz z instrukcja zamieszczam.

Karta "Zła Magia"
Opis Karty
„Nastały złe czasy. Nad całym znanym światem zapanowała, pozostająca do tej pory w uśpieniu, prastara Zła Magia. Żadna współczesna wiedza nie może zapobiec jej skutkom.”
„Zła Magia” zostaje aktywowana, jeśli suma Siły/Mocy* bazowej wszystkich poszukiwaczy wynosi więcej niż:
2 Poszukiwaczy – 16 punktów
3 Poszukiwaczy – 24 punkty
4 Poszukiwaczy – 32 punkty, itd.
Jeśli warunki są spełnione, rzuć kostką (k6) dla krain: Zewnętrznej i Środkowej. Wyrzucony wynik oznacza liczbę dodatkowych punktów Siły/Mocy dodawanych do standardowej Siły/Mocy wszystkich wrogów (chodzi zarówno o karty wrogów już widniejących na planszy jak i karty wrogów jeszcze nie odkrytych).
Nowe reguły nie dotyczą Strażnika (Kraina Zewnętrzna, Podziemia), Osiłka w Gospodzie, Rozbójnika w Lesie i Ducha na Skałach.
Nie ulegają zmianie zasady przyznawania punktów Siły. Za każde 7 punktów Siły pokonanych wrogów, Poszukiwacz może przyznać sobie punkt Siły, lecz w takim rozrachunku liczą się tylko nominalne, widniejące na karcie przeciwnika wartości Siły (Mocy).
Nowe zasady dla Krainy Wewnętrznej:
Kopalnia, Krypta – do ostatecznego wyniku dodaj 2 punkty
Jama Wilkołaka– rzuć 3 razy kostką (k6) by określić Siłę Wilkołaka
Otchłań – rzuć 2 razy kostką (k6) aby określić Siłę Diabła, a następnie rzuć kostką (k6) aby określić ilość Diabłów.
Zasady na polach „Wieża Wampira”, „Gra ze Śmiercią”, „Korona Władzy” pozostają bez zmian.
Dla plansz „Jaskinia” oraz „Miasto” liczy się wynik rzutu dla Krainy Zewnętrznej.
Dla planszy „Podziemia” liczy się wynik rzutu z krainy w której znajduje się karta „Wejście do Podziemi”.
Karta „Zła Magia” ma nadrzędne znaczenie wobec innych kart Przygód z zestawu podstawowego i nie może być zignorowana, ani odrzucona, lecz raz wykorzystana, nie może być ponownie użyta.
Zasady zmienione przez kartę „Zła Magia” nie dotyczą kart „Lodowa Kraina”, „Pustynia” i „Przedpola Piekieł”, oraz innych kart będących dodatkami autorskimi.
„Zła Magia” nie działa na obszarze „Kosmicznej Otchłani”

* uzależnione od rodzaju karty. W całej talii kart Przygód występują 2 karty „Złej Magii” – jedna zliczająca Siłę, druga zliczająca Moc Poszukiwaczy.

Przepraszam za rozmiar posta. Nie dało sie krócej. Pzdr ;-)
Ostatnio zmieniony środa 09 lip 2008, 21:09 przez Janocko, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Witamy na forum :)
Słowem wstępu... Mam 19 lat, jestem atrakcyzny, inteligentny, przebojowy, szukam partnerki...hmm nie to forum.
No ja mam 21, też atrak... zaraz, Ty jesteś facetem :( xD

Ta cała Zła Magia została rozwiązana w trochę inny sposób - bardziej umowny (np. po przerzuceniu połowy Kart Przygód czy coś). Ale oczywiście dobry pomysł, żeby to było po przekroczeniu jakiejś tam liczby w sumie Siły/Mocy.
Ale od razu nasuwają się pytania: Co jak ktoś straci Siłę/Moc co spowoduje spadek sumy poniżej tej ustalonej granicy. Co jak ktoś umrze? I wtedy 2 przypadki 1) suma spadnie poniżej ustalonej sumy; 2) sume Siły/Mocy nie spadnie poniżej tej granicy. Osoba zaczynająca od nowa nie ma wtedy szans, bo przykładowy najsłabszy Dzik będzie miał przy odrobinie nieszczęścia 7 Siły...
Tutejsi wyjadacze stosują też zasadę że Siła/Moc Wrogów są zwiększone o połowę czy cosik w ten deseń :)
Nie ulegają zmianie zasady przyznawania punktów Siły. Za każde 7 punktów Siły pokonanych wrogów, Poszukiwacz może przyznać sobie punkt Siły, lecz w takim rozrachunku liczą się tylko nominalne, widniejące na karcie przeciwnika wartości Siły (Mocy).
Co do tego, że będzie liczyć się liczba wpisana na karcie to każdy się zgodzi, ale tu zdecydowana większość gra tak, że aby zdobyć nowy punkt Siły, trzeba pokonać Wrogów o łącznej Sile równej 2x poziom Siły, który chcesz zdobyć, ewentualnie 2x aktualny poziom Siły (zapewne też tak zaczniesz grać, żeby za szybko Siła nie rosła :)
Nowe zasady dla Krainy Wewnętrznej:
Tu gorąco polecane są Przedpola Piekieł (zobacz, ściągnij, wypróbuj i napisz autorowi (lub osobie, której wersję ściągnąłeś) kilka słów o wrażeniach z gry :)

Pomysł ogólnie dobry, ale uwzględnij to co ja napisałem i sposoby innych graczy :) Dobrze, że masz i przedstawiasz swoje pomysły i nie przejmuj się krytyką - ta tu była jest i będzie, ale to żebyś swoje pomysły tylko coraz bardziej udoskonalał :)

Tak czy owak, miło gościć kolejnego Forumowicza, wszyscy liczą na to, że będziesz tu zaglądał regularnie i nie poddasz się po kilu(-nastu/-dziesięciu) postach :)


Janocko [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 07 lip 2008, 20:17
Lokalizacja: Zależy od Poszukiwacza ;)
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Janocko »

Rogo pisze: Ale od razu nasuwają się pytania: Co jak ktoś straci Siłę/Moc co spowoduje spadek sumy poniżej tej ustalonej granicy. Co jak ktoś umrze?
Mówi sie trudno i gra się dalej. Karta zaczyna działac, kiedy podczas jej wyciagniecia są spełnione warunki jej aktywacji.
Rogo pisze:1) suma spadnie poniżej ustalonej sumy
Że..kie? ;-)
Rogo pisze:2) Osoba zaczynająca od nowa nie ma wtedy szans, bo przykładowy najsłabszy Dzik będzie miał przy odrobinie nieszczęścia 7 Siły...
A kto powiedział ze MiM ma być łatwy, miły i przyjemny?
Można dorzucić do rozgrywki zasade ze przy wyrzuceniu 6 oczek rzuca sie ponownie i wyniki sumuje. Wtedy i Dzik o S1 ma szanse wygrać w Poszukiwaczem o S np. 10.
Rogo pisze:Co do tego, że będzie liczyć się liczba wpisana na karcie to każdy się zgodzi, ale tu zdecydowana większość gra tak, że aby zdobyć nowy punkt Siły, trzeba pokonać Wrogów o łącznej Sile równej 2x poziom Siły, który chcesz zdobyć, ewentualnie 2x aktualny poziom Siły
A veri ciekawa i useful zasada ;-) Trza wypróbować.
Rogo pisze:Tu gorąco polecane są Przedpola Piekieł (zobacz, ściągnij, wypróbuj i napisz autorowi (lub osobie, której wersję ściągnąłeś) kilka słów o wrażeniach z gry :)
A i owszem. Na początek zamierzam rozegrać plansze z Kampanią 3 Masek, oraz Karczemnymi Historiami (choć po pewnych poprawkach). A Przedpola Piekieł obowiązkowo!
Rogo pisze:Tak czy owak, miło gościć kolejnego Forumowicza, wszyscy liczą na to, że będziesz tu zaglądał regularnie i nie poddasz się po kilu(-nastu/-dziesięciu) postach :)
I ja sie przyłączam do tych życzeń. ;-)


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Janocko, witam na forum w imieniu cieciów :) Całkiem niezłe wejście ;)

Pomysł, nie jest zły, tylko trzeba pamiętać żeby dodawać te punkty w odpowiednich momentach a to może być dla leniwych problematyczne zwłaszcza jeżeli chodzi o pola w Krainie Wewnętrznej :P

Natomiast jeżeli chodzi o alternatywny rozwój punktów siły to przeszukaj forum. Jest tego sporo tutaj :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Janocko pisze:Otchłań – rzuć 2 razy kostką (k6) aby określić Siłę Diabła, a następnie rzuć kostką (k6) aby określić ilość Diabłów.
Przeczytałam to i pomyślałam sobie "Pewnie jak gra 'normalnie', to rzuca 1k6 aby ustalić Siłe Diabła, bo nie wie, że Diabeł ma już ustaloną Siłe w instrukcji"...

To taki drobny szczególik który jest zapisany w instrukcji w pkt 14.8 na samym końcu (Siła 4) o którym wiele osób nie wie, bo po co przeczytać np do końca albo dokładnie instrukcje?
Tym bardziej jeśli ktoś już wczesniej nakreślił o co mniej więcej biega w MiMie. ;)

Wg mnie jest to też troche wina polskiego wydawcy gry, bo mógł na polu Otchłań dopisać to.
Wspomne jeszcze, że w Talismanie 2 ed, na którym polski wydawca się wzorował, jest to wyraźnie zaznaczone na planszy (Strength 4). 8-[


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Janocko [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 07 lip 2008, 20:17
Lokalizacja: Zależy od Poszukiwacza ;)
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Janocko »

Katiusha pisze: Przeczytałam to i pomyślałam sobie "Pewnie jak gra 'normalnie', to rzuca 1k6 aby ustalić Siłe Diabła, bo nie wie, że Diabeł ma już ustaloną Siłe w instrukcji"...
Otóż muszę Cię zawieść droga Katiusho, gdyz od bardzo dawna wiem ze Diabeł ma Siłę 4, poniewaz czytuję instrukcję (choć tylko jak ktos chce rostrzygnać sporną kwestię na moją niekorzyść). Jednakowoż sądzę, iż potworna bestia, majaca uniemożliwić śmiałemu Poszukiwaczomi zdobycie legendarnej Korony Władzy, nie może, podkreślam nie może, dysponować wątłą czwórką, albowiem jest to głęboko niestosowne i ociera się o granice wyuzdanej przyzwoitości. Dlatego rzucanie kostką (ba, nawet dwoma - jak sie bawić to na bogato!) jest o wiele bardziej podniecajace, i zapładnia umysły graczy dodatkowym dreszczykiem emocji.

Wracajac do tematu: Skoro moja propozycja uzyskała cichą aprobatę, oraz uznanie graniczące z fanatycznym uwielbieniem, to czy wśród zacnych graczy i uzytkowników forum znajda sie chętne, tzn. chętni by przetestować te karty w praktyce? U mnie trudno ze skompletowaniem graczy, a ocena samej karty będzie bardzo subiektywna. Pzdr ;-)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No ja mogę jakoś kumpla na to namówić (aczkolwiek on oporny - mu nawet WKO nie odpowiada i wzrost Siły na zasadzie 2x aktualny poziom) :P
W sumie dobty pomysł z utrudnieniem wewnętrznej krainy (póki nie mam Przedpól Piekieł - ale te już bardzo niedługo) - zawsze się zbiera te 12 Siły, żeby w Krypcie się nie męczyć i pozostałe obszary się przechodzi bez jakiegokolwiek stresu (no chyba, że ma się niefarta u Śmierci - a od niefartów mój towarzysz gry jest specjalistą :D)

Czyli zrobię tak: "gramy tak, albo grasz Morlokiem" i Twój pomysł sprawdzę ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

Co do wzrostu Siły to proponuję rozwiązanie 7 punktów Siły pokonanych wrogów + twoja aktualna Siła. Wtedy próg będzie rósł i malał z każdym uzyskanym lub straconym punktem.
Co do karty - jak dla mnie kiepski pomysł aby karta wpływała na ten element gry - to może mocno zaburzyć cały system.

PS - zanim wydrukujesz jakikolwiek dodatek wypytaj czy warto (gdzieś na forum są wzmianki na ten temat), bo istnieją różne wersje niektórych, a inne są według wielu po prostu niegrywalne. O tu coś znajdziesz : http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... 74&start=0

Ps. Polecam moje dodatki ;-)


Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Janocko pisze:Otóż muszę Cię zawieść droga Katiusho, gdyz od bardzo dawna wiem ze Diabeł ma Siłę 4, poniewaz czytuję instrukcję
No coż, w takim razie może innym którzy nie zaglądneli do instrukcji się przyda. ;)
czeski_ pisze:Ps. Polecam moje dodatki
Każda Liszka swój ogonek chwali? :biggrin:


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

A co się będę czaił :D W końcu nie są takie złe :-)


Janocko [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: poniedziałek 07 lip 2008, 20:17
Lokalizacja: Zależy od Poszukiwacza ;)
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Janocko »

czeski_ pisze: Co do karty - jak dla mnie kiepski pomysł aby karta wpływała na ten element gry - to może mocno zaburzyć cały system.
Jesli chodzi o element zdobywania Siły to ta karta w podstawowych zasadach nic nie zmienia 7 pkt S. za wrogów i zbierasz czerwony żetonik dla siebie.

Dzięki Rogo, z wypiekami na hmm..., w każdym bądz razie czekam na relacje.

A co do Przedpól Piekieł, to czy miłosciwie nam panujacą wersja nie jest wersja Cliffa i Dess'a + karty Valdiego i Lucasa, czy moze pomieszałem...


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Zdaje się, że sporo osób by powiedziało, że raczej coś pomieszałeś :)


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Przedpola Piekieł były przerabiane i dorabiane przez wielu :) Cliffa i Dessa są "te pierwsze" ale z głosów które tu słyszałem (też jestem tu stosunkowo krótko) to chyba są nazwane trochę archaicznymi :P Nie będę robił reklamy czyje są lepsze a czyje odpadają w przedbiegach (zwłaszcza, że nie znam wszystkich wersji). Ja już mam jedne upatrzone (ba, już ściągnięte z tego forum, czekają na druk) :) Gra z Twoją zasadą będzie jeszcze w tym tygodniu :) postaram się żeby to było jutro (a w sumie to już dzisiaj :P)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Janocko pisze:A co do Przedpól Piekieł, to czy miłosciwie nam panujacą wersja nie jest wersja Cliffa i Dess'a + karty Valdiego i Lucasa, czy moze pomieszałem...
Dodaj jeszcze do tego ^^ PP Gieferga. Mi osobiście najbardziej pasują Gieferga i Valdiego.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

Również polecam PP Gieferga (żeby nie było że taki samochwał jestem ;-) ).
Z tego co widzę, to wydaje mi się, że dotarłeś do strony Mim2003, a nie do strony Valdiego, bo wymieniasz tylko tamte dodatki.

Karczemne Historie miałem i grałem - całkiem przyjemne urozmaicenie ale istnieją aż 3 wersje więc dobrze się zastanów zanim wydrukujesz.

Kampania 3 Masek jest mało atrakcyjna graficznie.

Zajrzyj tu : http://www.magiaimiecz.eu


ODPOWIEDZ