Strona SFERY.

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magii i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Juri [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 680
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Strona SFERY.

Post autor: Juri » czwartek 29 lip 2004, 23:53

http://www.sferapolska.pl/

Sami ocencie i powiedzcie czy firma zajmujaca sie tworzeniem tak fantastycznych gier mogla zmienic branze i produkowac teraz jakies je*** proporczyki ??

Stronke znalazlem ponad pol roku temu, gdy razem z SeeMem ze stronki o grach encore, szukalismy wlascicieli praw autorskich coby sie do sknow nikt nie przyczepil :)

P.S. Data zalozenia sugerowalaby ze sa na tyle "dorosli" ze mogli wydac MiMa...


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732


Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon » poniedziałek 02 sie 2004, 11:05

ale pasztet!



Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: wilczy » poniedziałek 02 sie 2004, 11:19

Każdy orze tak jak może... to z pewnością jest to wydawnictwo, no i chwycili się czegoś z czego można żyć, nic dziwnego.

Co Wy na to, żeby może tak maila do nich posłać z nieśmiałym pytankiem, czy nie zastanawiali się nad dalszą produkcją swoich starych gierek? Nawet nie mam teraz na myśli licencji na Talisman (choć może po tylu latach angole nie chcieliby za nią wielkiej kasy, szczególnie za II edycję) ale choć słynne MiniGierki lub inne?

-------



Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 960
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gamekeeper » poniedziałek 02 sie 2004, 13:49

Wierz mi kontaktowalem sie w tej sprawie nie sa to MALE :shock: pieniazki .



Silenciüs
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: poniedziałek 25 kwie 2005, 15:34

Post autor: Silenciüs » wtorek 26 kwie 2005, 23:09

można sobie flagę maryjną kupić ;);)



skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru » środa 01 cze 2005, 20:43

Sfera zeszła na torby :D



Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 10989
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Valdi » wtorek 28 cze 2005, 17:55

Wiem że temat stary i może nikt tu juz niezagląda ale szukałem stronki Sfery i niestety niemoge sie zgodzić że to stronka TEJ sfery.(chociaż znak firmowy by sie zgadzał) Czytam dół ostatniej strony mojego (pierwszego) wydania MiM (instrukcja): "copyright 1983" wiec firam ta ktora ma ta stronke jezeli ma wpisane że jest od 1987 roku nie jest ta sferą... I pewnie nieznajdzie sie już właścicieli Magi i Miecza. Chyba ze sie myle to prosze o małe sprostowanie jak sie pomyliłem.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 » środa 29 cze 2005, 13:42

Denver (vel Gamekeeper) kontaktował się z twórcami MiMa, w sprawie reedycji. On powinien mieć informacje z pierwszej ręki.

Od razu ostudzę zapał, zażądali tyle, że Denver zrezygnował :(



Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop » piątek 14 lip 2006, 17:10

Ja tak z innej beczki, ale o Sferze jednak - wiec nie zakladam nowego tematu, tutaj jeden jest, mozna tylko lekko zmienic tytul :)

1. Czy ktos dysponuje lista wszystkich (wiekszosci?) gier wydanych przez Sfere?

2. Ogolnie chce napisac artykulik o tej firmie. Przydadza sie wszystkie dane, jakimi dysponujecie - rok zalozenia, najpopularniejsze gry, ludzie, itd.

Oczywiście wszelka pomoc nie zostanie zignorowana, ale odpowiednio zauważona i zapisana w uroczystych podziekowaniach w artykule :D



skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru » piątek 14 lip 2006, 18:46

Jediloop pisze:Ja tak z innej beczki, ale o Sferze jednak - wiec nie zakladam nowego tematu, tutaj jeden jest, mozna tylko lekko zmienic tytul :)

1. Czy ktos dysponuje lista wszystkich (wiekszosci?) gier wydanych przez Sfere?

2. Ogolnie chce napisac artykulik o tej firmie. Przydadza sie wszystkie dane, jakimi dysponujecie - rok zalozenia, najpopularniejsze gry, ludzie, itd.

Oczywiście wszelka pomoc nie zostanie zignorowana, ale odpowiednio zauważona i zapisana w uroczystych podziekowaniach w artykule :D

łacz dys :) http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=651


Obrazek

Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop » piątek 14 lip 2006, 18:54

Ooo super, dzieki. Szukalem tego dlugo, ale ja bez wyszukiwarki, to jak bez reki.

Czyli punkt 1 jest nieaktualny, dzieki skwaru.

A na temat punktu 2 ktos cos wie?



Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop » sobota 20 sty 2007, 19:28

Heh, tak sobie aktualizowalem moja witryne i sprawdzalem co ciekawsze rzeczy, czy jeszcze sa aktualne.

No i jakos przypadkiem wszedlem na sferapolska.pl ... okazalo sie, ze strona zmienila calkowicie wyglad! :) Logo troszke inne. No i informacja, ze zalozona w 1994 (wczesniej bylo 1987)...

Ot, podaje jako ciekawostke, bo to-to juz z "nasza" Sfera nie ma nic za wyjatkiem nazwy/logotypu wspolnego.


Obrazek

Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ » środa 31 sty 2007, 12:59

Ja wszedłem teraz i żadne logo nie zostało zmienione. Wszystko tak samo.

Pod spodem pisze, że firma działa od '94 jako Firma Produkcyjno-Reklamowa.
Może wcześniej działali jako coś innego.

Ale niżej pisze : "Od samego początku działała w branży reklamowej, głównie gadgetów reklamowych." - co znaczy, że od samego początku ?! Nie przyznają się już do swoich korzeni ?! Bydlaki....



Arek
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 122
Rejestracja: sobota 17 cze 2006, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Arek » środa 31 sty 2007, 14:33

jak przerobili strone to znaczy ze zyja
moze do nich napisac z pytaniami i prosba o wyjasnienie?



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » środa 31 sty 2007, 15:24

Denver czy też Juri zdaje się pisali kiedyś do nich ale nie było odpowiedzi albo jakieś takieś wymijające. Hmm jeżeli się mylę to poprawcie mnie :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

plt
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 22 mar 2007, 23:58
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć:

Post autor: plt » piątek 30 mar 2007, 00:54

Zastanawiam się dlaczego wogule Sfera zaprzestała drukować Magii I Miecza...
zna ktoś odpowiedź ?
Nie bijcie jak już pewnie na tym forum takie pytanie sie znalazło :P


~~ Feel Free, Die Quick ~~

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: HunteR » piątek 30 mar 2007, 09:49

Tego to nawet nie wiedzą najstarsi indianie i górale :P Możemy tylko zgadywać. Mnie się wydaje że to przez Games Workshop. MiM był ich sztandarowym produktem i kiedy nie było im dane wydać nowej edycji pokusili się plagiat co też do końca nie wypaliło no i boom - poszli robić proporczyki :P

Ale hak im w smak, ponoć jakaś inna firma zajmuje się nową edycją MiMa, gdzieś tu był o tym temat także bądźmy dobrej myśli :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ » piątek 30 mar 2007, 10:00

Ja myślę, że poprostu zmalał popyt na gry planszowe. Firma produkowała je do początku lat '90-tych, kiedy w Polsce zaczęły pojawiać się komputery. Dzieciaki wolały pyknąć w Duke Nukem albo Settlersów bo do tego nie potrzeba wcale zbierać żadnej ekipy. Wiem, bo sam miałem wtedy naście lat i komputer mnie zafascynował. Firma widziała, że się nie utrzyma i zmieniła branże.
Ja tak to widzę.



Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel » piątek 30 mar 2007, 10:57

HunteR pisze:pokusili się plagiat co też do końca nie wypaliło
Udam że tego nie słyszałem :P
HunteR pisze:ponoć jakaś inna firma zajmuje się nową edycją MiMa
ta firma to Black Industries i jest filią Game Workshop zajmującą się grami fabularnymi oraz Talizmanem. Niedaleko pada jabłko od jabłoni.


Obrazek

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: HunteR » piątek 30 mar 2007, 11:15

Duszodręczyciel pisze:Udam że tego nie słyszałem :P
Powtórzyć? :-p
ta firma to Black Industries i jest filią Game Workshop zajmującą się grami fabularnymi oraz Talizmanem.
Tak tak, robią też WH40kRPG ale nie chodziło mi o Talisman 4.0ed tylko Magia i Miecz 3.0ed :P Na forum o planszówkach był taki temat i zacytowałem wypowiedzi z niego na naszym forum w stosownym temacie. Zajrzyj tam :wink:
Czeski pisze:Ja myślę, że poprostu zmalał popyt na gry planszowe.
To też z pewnością się przyczyniło ale jednak były też inne firmy zajmujące się planszówkami, były też magazyny i wciąż są, tylko nieszczęsna Sfera robi proporczyki :P


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

plt
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 18
Rejestracja: czwartek 22 mar 2007, 23:58
Lokalizacja: Świebodzin
Płeć:

Post autor: plt » piątek 30 mar 2007, 13:27

Sf[era] Kartonów chyba ;)

edit by wilczy:
...i właśnie coś takiego jest klasycznym spamem na Forum. [-X
Ostatnio zmieniony poniedziałek 02 kwie 2007, 11:12 przez plt, łącznie zmieniany 1 raz.


~~ Feel Free, Die Quick ~~

Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon » niedziela 01 kwie 2007, 17:41

Licencja im wygasła i po prostu GW zapewne nie chciało im przedłużyć(swoją drogą czemu to pojęcia nie mam...). A szkoda szkoda szkoda, naprawde wielka szkoda.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 38

BPiRF Sfera

Post autor: Misiek » wtorek 23 wrz 2008, 17:46

Czy ktoś może umieścić np na imageshacku stopki redakcyjne z instrukcji Magii i Miecza. Chciałbym skompilować informacje na temat kim są ludzie tworzący Sferę na przestrzeni lat, a mam tylko MM i parę innych gier. Jeśli będę miał więcej danych, będę mógł pośrednio wyczytać co się działo w naszym ulubionym wydawnictwie oraz poszukać czym się trudnią teraz. Z tych informacji które do tej pory zebrałem wiem conieco o Adrianie Markowskim (obecnie jest pisarzem) i o Piotrze Kowalskim (autor komiksowy). Jeśli kogoś to ciekawi mogę wstawić linki do znalezionych informacji.




Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Katiusha » wtorek 23 wrz 2008, 17:54

Misiek, w dziale Źródła w tym poście znajdziesz link prowadzący do strony na której znajdziesz wszystkie instrukcje Magii i Miecza w formacie pdf razem ze stopkami.
Misiek pisze:wyczytać co się działo w naszym ulubionym wydawnictwie oraz poszukać czym się trudnią teraz
Z tego co wiem firma Sfera robi teraz jakieś proporczyki i jakies inne gadzety z papieru.
Poza tym na forum jest temat o Sferze tutaj:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=104

BTW Rozejrzyj się troche po forum. ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Misiek » wtorek 23 wrz 2008, 18:30

To najlepiej będzie dokleić moje pytanko do istniejącego tematu i podręczę was dalej.

Czy są różnice między pierwszą i drugą wersją MiMa? Chodzi mi oczywiście o ekipę tworzącą je. Z tego co już widzę jedyną osobą przewijającą się w MiMie i MMczu jest Maciej Makowski, a i firma nazywała się Sfera sp ZO.O. Instrukcja na stronce ma datę 1983, rozumiem, że to pierwsze wydanie.

Zacząłem sobie googlować z nowymi hasłami :mrgreen:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_St ... Fantastyki
częśc nazw brzmi znajomo (MAciej Makowski,Warszawski Klub "SFERA",SFera - magazyn)
ktoścoś wie o tym? może ma ktoś jakiś numer tego pisemka.

-----------------------------------------------
Scalone
Ostatnio zmieniony wtorek 23 wrz 2008, 18:55 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.




ODPOWIEDZ