Turniej: Warunki Zwycięstwa

Regulamin Forum wraz z wszelkiego rodzaju ogłoszeniami i komunikatami.
Zablokowany
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Turniej: Warunki Zwycięstwa

Post autor: Oley »

Warunki Zwycięstwa to zastępcza metoda określenia stopnia dominacji Poszukiwacza w trakcie jednej rozgrywki, w momencie gdy kończy się przewidziany Regulaminem czas Rundy i należy określić kto przechodzi dalej.

Pomysł został dobrze oceniony przez wszystkich uczestników Turnieju a także co nawet cenniejsze przez kilku graczy M:tG którzy przyszli przed turenijem Magica zagrać w MiMa - to ważne bo ocenili to ludzie grający w grę typowo turniejową.

Idea jest taka, że w momencie zakończenia rundy gdy nikt nie doszedł do Korony Władzy lub nie spełnił innych podanych wcześniej WZ/awansu zatrzymujemy grę i "symulujemy" na podstawie dorobku Poszukiwacza, jego cech, przedmiotów, przyjaciów itd jakie są (w tym momencie) jego szanse na dojście do KW w stosunku do szans innych graczy.

Oczywistym jest, że ten kto jest najlepiej rozwiniętą postacią i ma najlepsze bronie, czary, staty, przyjaciół jest najbliżej KW, więc powienien mieć najwięcej PZ.

Algorytm jest prosty i podano go poniżej.

Każdą Kartę Przedmiotu, Przyjaciela i czaru (itd) rozpatruje się pod kątem tego ile dodaje Poszukiwaczowi. Nie jest to przeliczenie bezpośrednie (jeszcze) czyli takie, że jeśli miecz dodaje 1 pkt siły to teraz wg WZ 1 dodatkowy pkt Siły to odpowiednio 4/5/6 PZ (dla odp. profesji)

Każdy bonus jest oceniany +1, każdy minus na -1, jeśłi coś ma specyfikację (np. tylko przeciw smokom, lub tylko źli mogą używać, lub jednorazowe) to jest to uwględniane odpowiednio.

W tym topicu mamy zamiar to uścislić by stan posiadania lepiej odwzorowywał stan dominacji na stole.

--------------------------------------------------------------------------

Warunki Zwycięstwa:

36) Warunki Zwycięstwa stosuje się z Rundach wstępnych Turnieju, gdy gra toczy się na czas i ewentualnie w Finale (patrz pkt. 31)
37) Istnieją następujące kryteria podliczania PZ:

Przyznawanie PZ:

- Za każdy punkt Wytrzymałości powyżej początkowego otrzymuje się 7 PZ.
- Za każdy punkt Siły lub Mocy powyżej początkowego otrzymuje się odp. 4, 5 lub 6 PZ (z odpowiednimi założeniami co do profesji postaci – pkt.25)
- Za każdy mieszek złota Gracz otrzymuje 3 Punkty Zwycięstwa.
- Za każdorazowe pokonanie innego Poszukiwacza w walce bezpośredniej, Gracz otrzymuje 5 PZ.
- Za każdy Przedmiot gracz otrzymuje odpowiednią jego wartości w Mieszkach Złota ilość PZ. (Lista wartości przedmiotów u sędziów).
- Przedmioty Magiczne są warte 15 PZ każdy.
- Talizman jest wart 20 PZ.
- Każdy Przyjaciel wart jest tyle PZ ile dodaje do danej umiejętności Poszukiwacza np. Wojownik dodaje 2 pkt do Siły Poszukiwacza, któremu łatwiej zbierać siłę (vide Rycerz), zatem dodaje on 2 x 4 PZ do ogólnego wyniku.
- Zdobycie Korony Władzy – Zwycięstwo.
- Przebywanie na Koronie Władzy w momencie zakończenie Rundy = 50 PZ jeśli samemu, 30 jeśli w więcej osób ...
- Przebywanie w Wewnętrznej Krainie w drodze do KW w momencie zakończenia Rundy – 25 PZ i dalej po –5 jeśli osób było więcej w WK. (Stosujemy kryterium odległości w obszarach od KW).

Utrata PZ:

- Za każdy punkt Siły i Mocy poniżej początkowego po - 6/7/8 PZ (w zależności od profesji – więcej za utratę początkowej Mocy traci Mag niż Wojownik)
- Za stan Wytrzymałości poniżej 4 – utrata 10 PZ.
- Posiadanie Listu Gończego – -10 PZ.
- Posiadanie długów – po - 7 PZ za każdy nie oddany mieszek złota.
- Przebywanie w Więzieniu w momencie zakończenie Rundy = - 25 PZ
- Wtrącenie do Więzienia w trakcie gry = - 8 PZ.


38 ) Gracze podliczają tylko statystyki i osiągnięcia Poszukiwacza jakim grali w momencie zakończenia Rundy.


Zablokowany