"Magią i Mieczem" - II Nieoficjalne Mistrzostwa Po

Regulamin Forum wraz z wszelkiego rodzaju ogłoszeniami i komunikatami.
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Jako, że mieszkam we Wrocławiu to muszę się pojawić na turnieju, no nie ;)?

Zrobił bym tak, że jeżeli ktoś wylosuje morka, to automatycznie gramy wtedy z jaskinią.


Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 700
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Juri »

J posiadam niemal wszystko co posiadal Lukas w ofercie. Oprocz Doliny Elfow mam komplet. Moge zabrac.


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

Juri pisze:J posiadam niemal wszystko co posiadal Lukas w ofercie. Oprocz Doliny Elfow mam komplet. Moge zabrac.
:P się wie

Jeszcze na PW Ci zarzcę co byś mógł wziąć (tak, żebyś nie wyglądał jak bardzo obładowana karawana wielbłądów)


Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 700
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Juri »

Ja osobiście posiadam:

Gry Sfery:

Seria "Magiczny Miecz":

-"Magiczny Miecz"

-"Gród"

-"Jaskinia"

-"Labirynt Magów"

-"Krypta Upiorów"

-"Magia"

Seria "Magia i Miecz":

-"Magia i Miecz"

-"Miasto"

-"Podziemia"

-"Smoki"

-"Jaskinia"

-"W Kosmicznej Otchłani"

-"Wieża Czarnoksiężnika"

-"Kanały"

-"Morskie Opowieści"

-"Pustynia"

-"Zapomniane Krainy"

-"Kampania Trzech Masek"

-"Lodowa Kraina"

Inne ze Sfery:

-"Moce Albionu"

-"Diabelski Krąg"

-"Robin Hood"

-"Najeźdżcy"

-"Przekleństwo Mumii"

-"Wampir"

-"Troll Football"

-"W Cieniu Saturna"

Gry Encore:

-"W Imieniu Ziemii"

-"Wojna o Pierścień"

-"Gwiezdny Kupiec"

-"Labirynt Śmierci"

-"Ratuj SWoje Miasto"

-"Bitwa na Polach Pellenoru"

-"Bogowie Wikingów"

-"BattleTech"

-"AeroTech"

Gry Dragon:

-"Ardeny 1944"

-"Kreta 1941"

-"Wojny Napoleońskie"

-"Grunwald 1410"

-"Tannenberg 1914"

Gry Novina 1:

-"Srebrna Flota"

-"Ostatnia Wojna Cesarzy"

Gry Gambit:

-"Obcy"

Gry Hazard"

-"Yggdrasill"

Panowie powiedzcie co zabrać, moze bysmy w cos pociupali w ciagu tych 3 dni ??

EDIT: Osoby bedace na konwencie prosze dac znac w co mielibyscie ochote zagrac.Wszystkiego nie wezme, bo strach,ze sie pogubie, lub zniszczy . A tak zrobimy małe after-party z grami i %-tami w Piwnicy , jak nas Oley ze swą trzodką zaproszą :P


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

hej!

powstaje stronka internetowa "MiMa"

za parę dni powiesimy ją na jakimś prv.pl czy co

jak ktoś ma jakieś pomysły co by na niej zamieścić chciał to proszę bardzo tu walić

narazie mamy: "słowo wstępne (od ojca Dyrektora)", Regulamin GR, Turniej (Regulamin), Linkownia, Galeria, Coolkon - takie działy

ktoś chce coś od siebie dodać??


pozdr


Awatar użytkownika
Elemele
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 110
Rejestracja: poniedziałek 30 sty 2006, 16:43
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:

Post autor: Elemele »

No, obowiązkowo to link do tego forum :D


Once you taste Dilmah, you will never go back to ordinary tea!
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

Elemele pisze:No, obowiązkowo to link do tego forum :D
Zapomniałem napisać, że rzeczy oczywistych się nie pisze :p

Linki: do Gamekeepera, Forum, wszystkich prowatnych stronek o MiM jeśli autorzy przyślą mi adresy na PW (czyli tych którzy będą chciei).

link do Coolkonu, TalismanIsland i GW chyba

może do Gier Planszowych i poltera

jakieś jeszcze pomysły??


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Dajcie linka do www.apocalyptica-cult.prv.pl , postaram się tam wkródce umieścić linki do wszystkiego co z MiM związane :D :)


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W takim razie do www.rhapsody.prv.pl tez możecie dać, odwdzięczę się tym samym. :)
(Banner w moim podpisie)


Obrazek
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

powstała kwestia jak rozdzielać "punkty zwycięstwa" w sytuacji gdy eliminacje się zakończą a na stole będzie wielu graczy

oto propozycje jednego ze współorganizatorów :D

przedstawiam idee tutaj bo muszę się Was poradzić:

I. Propozycje ogólne:

- wydaje się, że 2 godziny to za mało dla osób, które ewentualnie
odpadną w I rundzie, przydało by się 3-4 godz. na rundę, w przeciwnym
wypadku osoby te mogą nie poczuć się pełnoprawnymi uczestnikami
turnieju i czuć duży niedosyt

- wydaje mi się też że zbytnim uproszczeniem gier eliminacyjnych będzie
ograniczenie się do planszy głównej w eliminacjach. Również w nich
powinien być dostęp do Podziemi, Jaskini i Miasta. Brak tych
podstawowych dodatków wskazywać będzie niesłusznie, że organizatorom
(czyli nam) spieszy się zanadto do doprowadzenia do finału i
zakończenia turnieju - co może również generować niedosyt, a przecież
warto się również atmosferą i rozgrywkami delektować :) . Poza tym
nie wydłuży to rozgrywki, skoro i tak nakładamy ograniczenia
czasowe.

- żeby nieco ograniczyć liczbę stołów w eliminacjach tak, by
starczyło na wszystkie obok planszy podstawowej, plansz Podziemi, Miasta i Jaskini warto dopuścić, by na jednym stole grało więcej, np: 6 osób
(w takiej sytuacji wchodziło by 2-3 osoby), pozwoli na to również wymienione wyżej wydłużenie czasu I rundy rozgrywek.

- w związku z wprowadzeniem ograniczeń czasowych w eliminacjach może
warto pozwolić graczom na wylosowanie trzeciej postaci, jeśli dwie
pierwsze straci dość szybko?

- może warto wprowadzić coś takiego (?) osoby, które awansują do
następnej rundy powinny grać tym samym
bohaterem co poprzednio - była by to kontynuacja jego kariery -
otrzywiście bez zdobyczy z poprzedniej rundy (ewentualnie jakiś
bonus można wymyśleć)

II. Kryteria awansowania do następnej rundy powinny uwzględnić szereg
aspektów rozwoju postaci dążącej do Korony Władzy:

- aspekt "militarny" - pokonani wrogowie liczą się nie tylko do
podwyższania siły lub mocy na podstawie sumy wysokości ich
współczynników - powinny też wpływać na warunki zwycięstwa w
eliminacjach:

a) siła pokonanych przez bohaterów wrogów sumuje się do Punktów
Zwycięstwa (PZ)
b) moc pokonanych wrogów sumuje się do PZ (jeśli liczba wrogów w
kartach Przygód wszystkich plansz używających mocy lub siły jest
zdecydowanie nieróna ilość można wprowadzić dodatkowy modyfikator
do dodawanych punktów żeby wyrównać szanse bohaterów, ale chyba
nie jest on potrzebny)
c) Modyfikatory dodatkowe:
* siła i moc wrogów pokonanych na planszy głównej: x1,0
* siła i moc wrogów pokonanych na planszy podziemi: x1,25
* siła i moc wrogów pokonanych na planszy miasta: x0,75
(jeśli uznamy że karzemy za nieprzestrzeganie prawa)
lub x1,50 (jeśli nagradzamy za skuteczne łamanie
prawa)
* siła i moc wrogów pokonanych na planszy jaskini: x2,0
Takie podejście do liczenia PZ pozwoli zapewnić opłacalność
korzystania z każdej z dodatkowych plansz (brak efektu trzymania się
planszy głównej) - uatrakcyjni to rozgrywki w eliminacjach.
d) należy się zastanowić, czy nagradzać poszukiwacza PZ za
pokonanie innego bohatera

- aspekt "handlowy" (ekonomiczny) - posiadany majątek przez postać
powinien być dodany do jego PZ (Punktów Zwycięstwa):

* za każdy mieszek złota (MZ): 1 PZ
* za każdy posiadany przedmiot wg jego wartości w MZ
(tu należy dokonać wyceny przedmiotów na klasy cenowe
wg ich mocy i przydatności, czyli przedmioty za 1 MZ, 2
MZ, 3 MZ, 4 MZ - przedmioty, których nie można kupić,
też powinny mieć oszacowaną wartość)
* wydaje się, że posiadanie Listu Gończego powinno
odejmować kilka PZ (odjęcie 6 PZ?)
* wartość niespłaconej pożyczki odejmuje liczbę PZ.

- aspekt "społeczny" - zdolność bohatera do nawiązywania przyjaźni -
przyjaciele, którzy są przy bohaterze "głosują" na niego dodając mu
PZ (Punkty Zwycięstwa). Albo wszyscy przyjaciele dodają 1 PZ, albo
ustali się "siłę głosu" przyjaciela wg jego mocy, siły czy wpływów
(czyli podział na "klasy" bohategów). Ponadto przebywanie w
więzieniu w czasie zakończenia eliminacji powinno być karane
odjęciem 6 PZ

- aspekt "witalny" - mówi, czy bohater jest dość zdrów, by ubiegać
się o Koronę Władzy. Odejmuje się tyle PZ ile brakuje punktów
wytrzymałości do wartości początkowej 4, czyli jeśli bohater ma 1
punkt wytrzymałości, odejmuje 3 PZ. Analogicznie jeśli chodzi o siłę
i moc bohatera: każda wartość wyższa od początkowej dodaje PZ a
niższa - odejmuje.

- Oczywiście jeśli postać gracza straci wszystkie punkty wytrzymałości
i musi on losować nową postać, musi tą postacią od nowa rozpocząć
zobywanie PZ (nie liczą się żadne dokonania poprzedniej postaci).

Spisanie powyższych zasad kryterium awansu na osobnej kartce i
umieszczenie jej na każdym stole do gry pozwoli w sposób przejrzysty
podliczyć wszystkim graczom PZ (punkty zwycięstwa) i ustalić, kto
awansował do następnej rundy. Na tej podstawie da się też ustawić
klasyfikację generalną po całym turnieju (jeśli będą spisywane
protokoły po każdej rozgrywce).
napiszcie co sądzicie

niektóre z uwag bardzo słuszne, a niktóre to trochę armata na wróbla. . tzn super zasady, ale chyba na większe turnieje


Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 700
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Juri »

Pogratuluj zasad Tworcy - sa wypasnie profesjonalne :wink:

Mimo wszystko proponowalbym moze cos prosciejszego... Bo tak bedziemy siedziec z kalkulatorami i mnozyc pokonane potwory przez 0,75... Poza tym musielibysmy zapisywac, gdzie , kto, jakiego cudaka pokonał. Nie sadze, zebysmy mieli na to czas i nerwy :roll:


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

Piątek:

godz. 20 do północy - gry towarzyskie, testowanie zasad turniejowych, zapisy

Sobota:

11-15 - prezentacja nieoficjalnych dodatków autorskich do "MiM", zapisy na Turniej,

14-15 - Megatalisman - prezentacja rozwinięcia zasad MiM (wyk. Egon)

15.30 - zamknięcie list turniejowych, rozlosowanie stolików itd

16 - początek I rundy Turnieju

19 - koniec rundy, podliczenie punktów zwycięstwa

19.30 - II Runda (lub Finał) - do oporu

ok 23.30 - Dyskusja o MiM v.1.5 (przy "Kubusiu" i chipsach)

Niedziela:

11- ... dyskusja o zasadach turniejowych MiM

gry towarzyskie (lub Finał, wtedy: do oporu, a nie do 13)

Jest to grafik akcji związanych z grą "Magia i Miecz" - pozostałe gry dostępne cały czas w stolikach w sali, niezależnie od Turnieju itd (chyba, że bedzie jakiś natłok chętnych do gry w Turnieju)

oley

PS: Egon, Juri .. jak macie inne propozycje to walcie na PW (odnośnie pokazów itd) to ważne by nie było burdelu


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Ja nie wiem... przecierz w momencie kiedy przy każdym stoliku by był sędzia, to on może protokołować wszystkie poczyania poszukiwaczy, a z kalkulatorem, żadne liczenie nie jest straszne.


Awatar użytkownika
plazmonik
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 32
Rejestracja: sobota 07 sty 2006, 00:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: plazmonik »

Witam!

Co prawda na mistrzostwa siê nie wybiorê (ach, ta sesja poprawkowa:P), wiêc nie wiem, czy powinienem wypowiadaæ siê o regulaminie, ale wtr±cê swoje trzy grosze.

Otó¿, wg. mnie sensem MiMa nie jest pokonywanie potworów, ale rozwój postaci. Mo¿na to robiæ na wiele sposób, zale¿nych g³ównie od postaci. Przez kradzie¿ dobrych przedmiotów (Z³odziej), odrzucanie nieprzychylnych kart (Wró¿ka) itp.
Branie pod uwagê do PZ pokonanych wrogów spowoduje te¿ du¿± losowo¶æ, jak wszyscy bêd± ju¿ mocni, a jedni bêd± wpadaæ ci±gle na smoki, a drudzy na te cholerne magiczne przedmioty, to to nie bêdzie fair :P

Wiêc wed³ug mnie ³atwiejsz± i bardziej wymiern± metod± porównania osi±gniêc poszczególnych graczy jest zsumowanie po prostu si³y, mocy ca³kowitej, wytrzyma³o¶ci i z³ota poszczególnych graczy. Ew. z³ota powiedzy po³owy, bo chyba naj³atwiej jest siê bogaciæ.

I druga sprawa, która ju¿ wydaje mi siê niedopatrzeniem w regulaminie:
powinno byæ tak, ¿e wygrywa ten, który stoi na Koronie W³adzy!
je¶li stoi tam wiêcej ni¿ jeden poszukiwacz - porównuje siê tylko ich.
je¿eli ¿aden - dopiero wtedy wszystkich


"Mieduwalszczycy skarmi± na widok Czarnego Beata, Buwaja Piecyty" S.I.Witkiewicz
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

@ plazmonik

świetnie, że się wypowiadasz :)

Turniej jest organizowany jako okazja do spotkania się forumowiczów i mam nadzieję, że za rok się spotkamy w ReaLu (tylko nie Madryt tfu tfu tfu)

Dzięki za refleksje.

Do środy umieścimy już takie zasady na 95%.

Później tylko testy i co najważniejsze, sprawdzian w piątek na CK.


@ The Mackan

Cholera, chciałbym by tak było, że przy każdym stole będzie sędzia. Lecz nie mogę ręczyć za to. W tej sprawie muszę się jeszcze z moimi pomocnikami spotkać i im wytłumaczyć kilka spraw.

Mam nadzieję, że zrozumieją.

Na bank będzie co najmniej 2 sędziów na sali w trakcie eliminacji.

Ale po cichu liczę, na sędziego przy każdym stole.

pozdr


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Jestem zobowiązany poinformować, iż niestety nie będe mógł brać udziału w imprezie, a tym samym nie pojawie się we Wrocławiu. Przepraszam i życze udanej zabawy!


Obrazek
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

dzięki Borgowi mamy taką oto sympatyczną stronkę :)

http://www.mim.irpg.pl/


za niedługo wypełnimy działy

jak ktoś ma jakieś materiały lub pomysły to czekam


Awatar użytkownika
Mathim
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 49
Rejestracja: czwartek 31 mar 2005, 00:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mathim »

Witam Wszystkich, jako, że pierwszy raz odzywam się na tym forum :) .
Jestem współpracownikiem Oleya w organizacji turnieju MiM na Coolkonie i zamierzam w związku z tym wypowiedzieć się w sprawie obrony zacytowanych przez niego dodatkowych zasad turniejowych, w szczególności dotyczących zasad kwalifikacji graczy do następnej rundy :) .

Zacznę od tego, że turniej, który organizujemy, jest dość duży (nie znam większego :D ) i jako taki wymaga wprowadzenia zasad pozostawiających jak najmniej wątpliwości różnego typu zarówno u graczy jak i u sędziów. Zmniejszy to chaos i ułatwi organizację (oznacza to oszczędność czasu). Do tego typu zasad należą niewątpliwie zasady kwalifikacji zawodników do następnej rundy rozgrywek.

Zacytowane parę postów wyżej przez Oleya zasady (dotyczące Punktów Zwycięstwa) na pewno wymagają dopracowania pewnych szczegółów, ale ich idea, wbrew pozorom, jest bardzo prosta (tu chcę wyjaśnić wątpliwość o której pisze Juri parę postów wyżej – ale dzięki za pochwałę pomysłu :)).

Cały pomysł zasad dotyczących punktów zwycięstwa (służących do określenia zasad awansu do następnej rundy) w części dotyczącej aspektu militarnego bazuje na tym,
że dokonuje się rozdziału kart pokonanych w czasie gry wrogów po kolorze i opisie
koszulki karty przygody!
Zielony: - pokonany na planszy głównej,
Czerwony - w Mieście,
Czarny z dopiskiem "Podziemia" - w Podziemiach,
a Czarny z dopiskiem "Jaskinia" - z Jaskini.

Nie musimy więc pamiętać, gdzie załatwiliśmy jakiegoś przeciwnika. Dla uproszczenia zakładam, że liczymy tylko pokonanych wrogów „nieodnawialnych” :), czyli takich, których pokonanie oznacza usunięcie ich z planszy, a nie takich, jak Strażnik, którzy pokonani pozostają na planszy czekając na kolejnego poszukiwacza (albo Osiłek w gospodzie). Ci przeciwnicy po prostu nie giną, w końcu nie każda bójka musi się źle skończyć ;) . Wystarczy więc zachować karty pokonanych wrogów do końca gry, by widzieć jak na dłoni nasz dorobek w Punktach Zwycięstwa w aspekcie militarnym.

Dodatkowe modyfikatory za wrogów pokonanych na konkretnej planszy mają też swoją dużą wagę, ponieważ pozwalają radykalnie przeciwdziałać tendencji do trzymania się przez graczy li tylko planszy głównej, co wielu z nich praktykuje szczególnie w czasie turnieju, mając zbyt wiele do stracenia niepotrzebnym ryzykiem. Moim zdaniem bardzo uatrakcyjni nam to rozgrywki :) . Proponował bym nawet dodatkowy bonus 4 PZ (Punktów zwycięstwa) za pokonanie wrogów na wszystkich 4 planszach.

Problemów z kalkulatorami nie widzę, ponieważ proponuję, by wszystkie punkty mógł podliczyć oficjalnie tylko sędzia :). Nie będzie to trwać długo, w wielu innych grach też trzeba liczyć na końcu w mniej lub bardziej skomplikowany sposób punkty (np.: Cytadela).
Do każdego stołu powinien być przydzielony jeden sędzia, który będzie miał za zadanie podliczyć zawodnikom punkty, ustalić kolejność i złożyć podpis na protokole sędziowskim :D. Tutaj proponuję, by rola sędziego nie była tylko nudnym wyczekiwaniem na koniec rozgrywek, ale żeby i sędziowie mogli grać. Sędzia, który ma podliczyć punkty na danym stole nie powinien grać na tym, ale na innym (sąsiednim) stole (oznacza to, że jego punkty podliczyłby inny sędzia :D ).

Wszystkie aspekty rozwoju postaci (militarny, ekonomiczny, społeczny i witalny) są łatwe do przeliczenia na Punkty Zwycięstwa również dlatego że są odzwierciedlone przez posiadane przez postać współczynniki, przedmioty i przyjaciół w chwili zakończenia gry bez konieczności odwoływania się do tego, co się działo wcześniej w jakimś miejscu planszy. Nie warto już komplikować sobie życia i dawać punkty zwycięstwa za np.: wykorzystanie skuteczne własnej zdolności. Na pewno podliczenie tych punktów będzie miarą skuteczności gry.

Chcę jeszcze się odnieść do kwestii sięgania po Koronę Władzy w czasie eliminacji (kwestia poruszona przez plazmonika). Otóż wydaje mi się, że nie jest to zbyt opłacalne poza samym finałem. W Wewnętrznej Krainie można stracić rozwijaną z mozołem postać, a jak jeszcze dorzucimy Alternatywne Zakończenia to tym bardziej. Najlepiej nastawić się na zdobywanie Korony Władzy w finale, i jest to chyba eleganckie rozwiązanie, ale gdyby komuś mimo przeciwności i ograniczonego czasu udało się sięgnąć po Koronę Władzy np.: w I rundzie rozgrywek, to możliwe są dwa rozwiązania:

- albo wykończy wszystkich przeciwników czarem Rozkaz – wtedy będzie jedyną osobą, która awansuje z danego stołu;
- albo przyjmujemy, że dany stół w tym momencie zakończy rozgrywkę, zwycięzcą jest na nim oczywiście zdobywca Korony Władzy, a pozostałe miejsca premiowane awansem są oczywiście ustalane już na podstawie punktów zwycięstwa zdobytych przez poszczególnych graczy

Na koniec jeszcze dodam, iż moim zdaniem regulamin turnieju i wszystkie zasady w tym i zasady kwalifikacji powinny być wydane każdemu zawodnikowi osobnej kopii wraz z kartą zawodniczą przynajmniej na pół godziny przed rozgrywkami :) . Nieznajomość przepisów może wpłynąć negatywnie na wyniki gracza.

Dodatkowo, trzeba też wziąć pod uwagę, że mogą zdarzyć się uczestnicy turnieju, którzy ze względu na ograniczenia czasowe albo ewentualnie chęć uczestnictwa w innych wydarzeniach konwentowych, wycofają się z gry w kolejnej rundzie rozgrywek. W takim przypadku proponuję, by na ich miejsce mogła wejść osoba, która uzyskała dalszy w kolejności wynik w punktach zwycięstwa w poprzedniej rundzie :) na tym stole, na którym grał wycofujący się pretendent do Korony Władzy.

Przepraszam, że się tak rozpisałem, ale trudno ustalić zasady turniejowe w dwóch zdaniach ;) . Czekamy na opinie mówiące, czy generalnie (nie wchodząc zbytnio w szczegóły, z których możemy nie wygrzebać się na czas ;) ) możemy wdrażać ten pomysł :) .


Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

@ Mathim

Jestem jak najbardziej za tymi propozycjami, ale boję się o ich solidne wykonanie - mam nadzieję, że damy radę :)


Uwaga do stronki http://www.mim.irpg.pl/ :

Zamieściłem, w większości bez pytania o zgodę, linki do stron o MiM ludzi z tego forum. Jeśli ktoś sobie nie życzy by na stronie "Magią i Mieczem" był link do jego strony to proszę mi dac znać na PW.

Jeśli ktoś ma logo swojej stonki to prosze mi przesłać w krzywych lub w stosunkowo dużym jpg/gif.

Jeśli ktoś ma pomysły na stronkę, działy, texty, które z innych przyczyn nie mogą być na GK lub innych stronach to proszę walić do mnie na PW.

Zapraszam do współpracy.


Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

REGULAMIN TURNIEJU

Post autor: Oley »

HEJ!

OTO WERSJA 90% - Do Coolkonu zbieram tylko cięgi za nią - w razie czego na CK poprawię z ekipą.

Wielkie dzięki dla Mathima za pomysły - nie wszystkie jestesmy w stanie w tym roku przeprowadzić, ale za rok - kto wie :D

---------------------------------------------------------------------

„Magią i Mieczem”

Regulamin Turnieju o Nieoficjalne Mistrzostwo Polski


Ogólne:

1) Poniższy Regulamin dotyczy gier eliminacyjnych i turniejowych w ramach „Magią i Mieczem”.
2) Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do sędziego obecnego na sali.
3) Regulamin może uleć zmianie pomiędzy poszczególnymi partiami Turnieju i wszyscy jego uczestnicy muszą być poinformowani o wniesionych zmianach.
4) (*) oznacza możliwość zmiany lub korekty danego fragmentu Regulaminu.


Przygotowanie do rozgrywek i organizacja:

5) Do Turnieju zgłaszać się można na konwencie bezpośrednio u organizatorów. Osoby, które zgłosiły się wcześniej innymi drogami muszą potwierdzić swoje zgłoszenie osobiście.
6) Turniej odbywa się w 2-3 fazach zależnie od ilości chętnych do wzięcia udziału.
7) Po rozpoczęciu Turnieju, gdy dokładna ilość graczy będzie znana, określona zostanie ilość graczy awansujących do kolejnych rund i warunki zwycięstwa uzależnione od tych danych.
8) W pierwszej rundzie gra odbywa się na planszy Podstawowej, a także na planszy "Podziemia”*.
9) W kolejnych Rundach/Finale gramy z dodatkami „Podziemia”*, „Miasto”* i
„Smoki”*. W Finale dodatkowo z „Jaskinią”*.
10) I Runda rozgrywana jest 3 godziny i po tym czasie określa się zwycięzców. (Warunki Zwycięstwa podano poniżej).
11) Na 20 minut przed początkiem Turnieju nie można już się do niego zgłosić.
12) Każdy gracz otrzymuje Kartę Zawodnika i zostaje przydzielony do konkretnego stolika w drodze losowania.
13) Po rozpoczęciu rozgrywki, osoba spóźniona może się dołączyć najpóźniej 20 minut po rozpoczęciu partii, w której ma wziąć udział , lecz za każde pełne 10 minut spóźnienia traci jednego Poszukiwacza ze swojej puli rezerwowej. Poszukiwacz pierwszy nie jest wliczany do tej puli i przy spóźnieniu jest automatycznie tracony, więc po upływie 20 minuty spóźniony Gracz nie ma już dostępnych Poszukiwaczy.
14) Przed rozpoczęciem rozgrywki każdy Gracz wykonuje rzut kością k6 by wyłonić tego, który jako pierwszy będzie losował postać. Następnie losowanie odbywa się zgodnie z kolejnością wskazaną przez kość.
15) Gracz w trakcie rozgrywki może grać 3 postaciami przy czym na początku losuje tylko jedną. Gracz może zdecydować się na powtórne losowanie Poszukiwacza, lecz traci jedno z pozostałych mu 2 losowań (może też dwukrotnie wymienić Postać – wynik 3 losowania musi zaakceptować).

16) Jeżeli Gracz zdecyduje się na wymianę Poszukiwacza to musi odczekać, aż inni Gracze wylosują swoich Poszukiwaczy, a następnie zwrócić niechcianą kartę Poszukiwacza do puli i wylosować ponownie – istnieje, więc możliwość ponownego wylosowania tego samego Poszukiwacza.
17) Gracz, który wygrał losowanie i zaakceptował wybór wybiera jako pierwszy miejsce przy stole.
18) Zaczyna Gracz, który we wcześniejszym rzucie k6 miał najniższy wynik.
19) Ruch odbywa się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
20) Gracz, który awansował do kolejnej Rundy musi w niej grać Poszukiwaczem z poprzedniej lub stracić jeden ze swoich rezerwowych wyborów.
21) Gdy jeden z graczy zechce zrezygnować z dalszej gry w trakcie trwania rozgrywki, jego Postać i dobytek przestają istnieć i są odkładane na odpowiednie stosy kart. Nie są one uznawane za przedmioty istniejące i nie są pozostawiane na planszy.
22) Jeżeli przed rozpoczęciem kolejne Rundy lub Finału jeden z jego uczestników zrezygnuje, wchodzi na jego miejsce osoba następna w kolejności (ze stolika na, którym rezygnujący grał w poprzedniej Rundzie), jeżeli wyrazi taką chęć. Jeśli nie prawo to przechodzi na osobę najbliższą awansu spośród pozostałych uczestników Turnieju. (uwzględniając Warunki Zwycięstwa)


Zmiany Kart (*):

23) Wyłączone z rozgrywki są karty Magiczna Kusza, Legionista, Przeistoczenie, Rumak, Pieczara Kości, Wielka Brama oraz Poszukiwacze Rycerz, Jasnowidz i Wędrujący Pustelnik ................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................

Gra:

24) Gramy w grę „Magia i Miecz”, przy czym nie uwzględniamy dodatku „W kosmicznej Otchłani”.
25) Obowiązują zasady z Oryginalnej Instrukcji z następującymi wyjątkami podanymi poniżej..
26) Następuje rozdzielenie profesji graczy (równouprawnienie):

Magowie łatwiej mogą zbierać Moc, a Wojownicy Siłę. Kryterium rozdziału jednych od drugich są ich początkowe Statystyki.

a) koszt podniesienia siły wynosi 8, a nie 7 jak w instrukcji - dla wojowników, a 12 dla magów.
b) można podnosić sobie w analogiczny sposób moc 8 dla magów, a 12 dla wojowników.

UWAGA: Szaman ===> Siła za 12 pkt., a Moc za 7 pkt.

c) postaci zaczynające grę ze statystykami równymi musza wydać po 10 pkt Wrogów by podnieść jedną ze statystyk

27) Czary:

a) Można mieć do 3 Czarów jeśli pozwala Ci na to Moc (liczona z przedmiotami dodającymi Moc),
b) 3 pkt mocy = 1 czar, 5 pkt mocy = 2 czary, 7 pkt mocy = 3 czary
c) Dodatkowo jest opcja 4 czaru (magiczna różdżka, Dżin itd)
d) Jeżeli w Sp. Zd. jest napisane, że Poszukiwacz zawsze musi posiadać co najmniej 1 Czar to posiada nawet wtedy gdy moc mu już na to nie pozwala.

28) Siła i Moc mogą spaść poniżej poziomu startowego, a spadek do zera
którejkolwiek z nich powoduje śmierć Poszukiwacza.
29) W sytuacji gdy Ninja lub Poszukiwacz z przekleństwem itd. spotkają przyjaciela, który ze zrozumiałych względów się do nich nie przyłączy, karta Przyjaciela idzie na stos kart zużytych, a nie pozostaje na obszarze, na którym została wyciągnięta, bo trudno sobie wyobrazić księżniczkę czy cos innego co by warowało w jednym miejscu na świecie, by się z kimś zaprzyjaźnić.
30) Awans Poszukiwacza – istnieje, w momencie włączenia dodatku „Miasto” do gry, możliwość zamiany dotychczasowego Poszukiwacza na Arcymaga, Mistrza Złodziei, Królewskiego Championa lub Szeryfa.

a) Postać zatrzymuje wszystkie Sp. Zd. jakie miał do tej pory, chyba, że wykluczają się z nowo nabytymi (decyzja sędziego).
b) By zostać Arcymagiem należy oddać Talizman, inny dowolny magiczny przedmiot oraz 5 Mieszków Złota.

31) W puli kart Przygód są 2* Talizmany na stolik.
32) W momencie ogłoszenia końca Rundy kolejka biegnie, aż do wykonania ruchów przez wszystkich.




Finał:

33) W Finale gramy aż do oficjalnego przewidzianego zasadami końca, czyli wyeliminowania wszystkich graczy przez zdobywcę Korony Władzy, Czarem Rozkaz.
34) Do czasu wejścia jednego z Graczy na KW każdy uczestnik Finału może dolosować sobie postaci. Nie może on jednak zmienić wylosowanej postaci - musi nią zginąć.
35) W przypadku przedłużania się Turnieju wszyscy uczestnicy Finału mogą wyrazić chęć zakończenia Turnieju przed czasem – decyzja musi zostać podjęta jednogłośnie przez wszystkich uczestników Finału. W przeciwnym wypadku odejście od stołu jest traktowane jako poddanie się/rezygnacja. Gdy decyzja o zakończeniu Turnieju jest jednogłośna, wtedy do wyłonienia Zwycięscy stosuje się Warunki Zwycięstwa.




Warunki Zwycięstwa:

36) Warunki Zwycięstwa stosuje się z Rundach wstępnych Turnieju, gdy gra toczy się na czas i ewentualnie w Finale (patrz pkt. 31)
37) Istnieją następujące kryteria podliczania PZ:

Przyznawanie PZ:

- Za każdy punkt Wytrzymałości powyżej początkowego otrzymuje się 7 PZ.
- Za każdy punkt Siły lub Mocy powyżej początkowego otrzymuje się odp. 4, 5 lub 6 PZ (z odpowiednimi założeniami co do profesji postaci – pkt.25)
- Za każdy mieszek złota Gracz otrzymuje 3 Punkty Zwycięstwa.
- Za każdorazowe pokonanie innego Poszukiwacza w walce bezpośredniej, Gracz otrzymuje 5 PZ.
- Za każdy Przedmiot gracz otrzymuje odpowiednią jego wartości w Mieszkach Złota ilość PZ. (Lista wartości przedmiotów u sędziów).
- Przedmioty Magiczne są warte 15 PZ każdy.
- Talizman jest wart 20 PZ.
- Każdy Przyjaciel wart jest tyle PZ ile dodaje do danej umiejętności Poszukiwacza np. Wojownik dodaje 2 pkt do Siły Poszukiwacza, któremu łatwiej zbierać siłę (vide Rycerz), zatem dodaje on 2 x 4 PZ do ogólnego wyniku.
- Zdobycie Korony Władzy – Zwycięstwo.
- Przebywanie na Koronie Władzy w momencie zakończenie Rundy = 50 PZ jeśli samemu, 30 jeśli w więcej osób ...
- Przebywanie w Wewnętrznej Krainie w drodze do KW w momencie zakończenia Rundy – 25 PZ i dalej po –5 jeśli osób było więcej w WK. (Stosujemy kryterium odległości w obszarach od KW).

Utrata PZ:

- Za każdy punkt Siły i Mocy poniżej początkowego po - 6/7/8 PZ (w zależności od profesji – więcej za utratę początkowej Mocy traci Mag niż Wojownik)
- Za stan Wytrzymałości poniżej 4 – utrata 10 PZ.
- Posiadanie Listu Gończego – -10 PZ.
- Posiadanie długów – po - 7 PZ za każdy nie oddany mieszek złota.
- Przebywanie w Więzieniu w momencie zakończenie Rundy = - 25 PZ
- Wtrącenie do Więzienia w trakcie gry = - 8 PZ.


38) Gracze podliczają tylko statystyki i osiągnięcia Poszukiwacza jakim grali w momencie zakończenia Rundy.

Postanowienia Końcowe:

39) Wszelkie sugestie i spory należy zgłaszać w trakcie rozgrywek organizatorom, by mogli w przyszłości uniknąć podobnych kłopotów.

Organizatorzy „Magią i Mieczem”


Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 700
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: www.frysztak.pl
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Juri »

Niestety ja juz wiem, ze nie dam rady. Z prostego powodu jakim sa $. Jezeli chcesz Oley to podaj adres wysle Ci gry jakie posiadam, abyscie mogli z nich skorzystac..

Ze swojej strony zycze Wam swietnej imprezy, choc jestem akurat pewny, ze wlasnie taka zrobicie - Yuri


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732
Awatar użytkownika
Oley [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

To już dziś ...

jakby co to ja będę dopiero od 19 około lub nawewt 20 bo mam próbę kapeli wcześniej, ale ekipa "MiM'a" będzie od około 18

pozdr


oley


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Życzę udanej zabawy ! Czekam na relacje i zdjęcia :D


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

May the Force be with you ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Kompletnie zapomniałem że to już dzisiaj...! Teraz to już trochę za późno żeby się udać w stronę Gimnazium. Zrtesztą i tak muszę się opiekować teraz 4letnią bratanica i głupio by było ją tak samą zostawiać w domu...

Miłej gry więc życzę!


Zablokowany