Strona 3 z 6

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 06 lut 2010, 23:18
autor: sirafin
Moga wejsc, ale nie moga sie pojawic.

Znak Starszych Bogow wzmacznia bariere miedzy rzeczywistosciami, nie moze sie tam otworzyc brama, nic nie moze sie w takiej lokacji wedrzec przez szczeline miedzy wymiarami, zmaterializowac sie, ale bestie ktore juz sie zmaterializowaly i przebywaja w naszej rzeczywistosci, moga normalnie wkroczyc na obszar ze Znakiem. On nie odstrasza, ani nie niszczy potworow, blokuje im tylko mozliwosc "teleportowania" z innego swiata do naszego.

Najprosciej rzecz ujmujac, nad kazda lokacja jest symbol w ksztalcie diamentu, zielone to lokacje stabilne, czerwone to lokacje niestabilne. Znak Starszych Bogow, zmienia kolor diamentu z czerwonego w zielony. A teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy np. Ogar z Tindalos moze pobiec za Badaczem na Dworzec (lokacja stabilna) i masz odpowiedz czy potwory moga wchodzic do lokacji ze ZST ;)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: niedziela 07 lut 2010, 20:56
autor: Sh' eGzor
Pytanie odnosnie przyznawania punktow zwyciestwa ,w instrukcji jest napisane tak:

"-1 kazdy zagrany w trakcie rozgrywki Znak Starszych Bogow"

i tu moje pytanie czy chodzi o Znaki Starszych Bogow wyciagniete z tali kart przedmiotow unikatowych?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: niedziela 07 lut 2010, 21:47
autor: sirafin
Slowo "zagrany" wskazuje, iz wlasnie o te znaki na kartach chodzi. W sumie nie ma sie czemu dziwic karnym punktom, kazdy ZST bardzo ulatwia wygranie gry :)

Re: HwA: pytania o zasady ...

: poniedziałek 08 lut 2010, 10:09
autor: Sh' eGzor
Kolejne pytanie: czy to nie dpoatrzenie tworcow gry ,czy po przeczytaniu Necronomiconu sie go nie odzrzuca (jako jedynej ksiegi)?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: poniedziałek 08 lut 2010, 10:22
autor: poooq
Dobre pytanie. Necronomicon cieszy sie szczegolnym szacunkiem i kultem wsrod znawcow i tworcow mitologii Cthulhu, wiec to moze jest swiadomy hold zlozony przez nich tej ksiedze?

"Movement: Exhaust and spend 2 movement points to make a Lore (-2) check. If you pass, draw 1 Spell and lose 2 Sanity. If you fail, nothing happens. "

Czyli niewyczerpane zrodlo zaklec...

Re: HwA: pytania o zasady ...

: poniedziałek 08 lut 2010, 10:51
autor: Bryndzollo
Necronomicon, jako najwieksza ksiega poswiecona mitom, zawiera mnostwo zaklec. Dlatego nie odrzuca sie jej, po pierwszym uzyciu i zostaje na stale z graczem. Ale za to jaki jest koszt posiadania takiej skarbnicy wiedzy, wyrazony w punktach poczytalnosci...

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 13 lut 2010, 12:46
autor: Sh' eGzor
W instrukcji jest napisane tak: <i>" -1 za kazda niezaplacona/windykowana pozyczke bankowa"</i> na temat przyznawania punktow. Moze mi ktos wyjasnic co to znaczy "windykowana"?

Re: HwA: pytania o zasady ...

: sobota 13 lut 2010, 13:12
autor: sirafin
Taka, ktora po wyrzuceniu 1-3 w fazie utrzymania, nie dostala 1$ splaty (Bank zajmuje mienie Badacza na mocy wyroku sadowego -> windykacja) ;)

Karta wraca do puli (nie jest juz w posiadaniu Badacza i nie musi on jej juz splacac) ale dostaje sie za nia karne punkty na koniec.

Co innego SPLACONA Pozyczka Bankowa, tez wraca do puli ale kary punktowej juz nie ma.

Pytania ogolne

: środa 14 kwie 2010, 15:14
autor: poooq
Watek przeniesiony z innego tematu.

Re: Pytania ogolne

: sobota 17 kwie 2010, 15:22
autor: pan_satyros
Co do latajacych potworow.
Ruszaja sie zawsze, czy tez tylko gdy na karcie mitow jest odpowiadajacy danemu symbol ? (wiadomo, ze ignoruja kierunek ruchu bialy/czarny)
edit
Wchodzac na pole na ktorym jest i brama i potwor i konczac tam ruch najpierw walczymy czy zostajemy wciagnieci ? A gdy wrocimy z innego swiata ,a potwor nadal bedzie w tym miejscu musimy z nim walczyc czy mozemy zamykac brame ?

To moja 1 rozgrywka wiec ...

Re: Pytania ogolne

: sobota 17 kwie 2010, 16:12
autor: poooq
Potwory latajace wykonuja ruch kiedy zostana aktywowane przez odpowiedni symbol.
Co do bramy i potwora: czytalem rozne wersje, my gramy tak, ze wchodzac do takiej lokacji jestesmy wciagnieci przez brame zanim zdazymy rozpoczac walke lub jej uniknac.
Kiedy wracamy z innego swiata, w pierwszej turze czekajacy tam potwor ignoruje badacza, w kazdej kolejnej juz nie (trzeba unikac go lub walczyc).

Re: Pytania ogolne

: sobota 17 kwie 2010, 18:38
autor: sirafin
[quote=""poooq""]my gramy tak, ze wchodzac do takiej lokacji jestesmy wciagnieci przez brame zanim zdazymy rozpoczac walke lub jej uniknac.[/quote] Niestety jest to wbrew zasadom. Wyraznie jest mowa o tym, ze wchodzimy do lokacji z potworem i brama. Walka/uniki sa w Fazie Ruchu, przez brame przechodzi sie w Fazie Spotkan w Arkham, a wiec po Fazie Ruchu. To nie jest ta sama faza, by w ogole brac pod uwage mozliwosc, ze brama wciagnie nas przed walka. W Fazie Ruchu MUSIMY rozpatrzyc wszystkie potwory, ktore sa w lokacji z Badaczem, zasady nie pozostawiaja zadnych watpliwosci odnosnie tej kwestii.

Zupelnie inaczej wyglada sprawa, gdy w Fazie Spotkan w Arkham lub w Fazie Mitow, pojawi sie brama i potwor. Tu po pierwsze wszystko dzieje sie w jednej Fazie, po drugie kolejnosc tez jest wyraznie ustalona: NAJPIERW pojawia sie brama (i wciaga Badacza) NASTEPNIE pojawia sie potwor (Badacza juz tam nie ma, wiec brak walki/unikania)


Tyle jesli chodzi o zasady, ale przeciez nikt nie zabrania wprowadzac wlasnych home rules ;)

Re: Pytania ogolne

: czwartek 08 lip 2010, 22:49
autor: Haze
Odswiezam!
Mam pytania:
1. przestworza - jesli badacza nie ma ani kolo bramy przez ktora przeszedl latajacy potwor ani na ulicy obok lokacji z brama to trafia on do przestworzy
i teraz moje pytanie kiedy opadaja one (potwory) na graczy i na ktorego gracza? wiem ze moga spasc wszedzie ale nie wiem kiedy...
2. znaki/zetony aktywnosci sluzado tego aby zaznaczyc na jakim obszarze dziala dana karta tak?
3. jak zmniejszyc liczbe zetonow zaglady na torze zaglady? znakiem starszych bogow to wiem ale czy jest jakas inna mozliwosc?
4.nie jestem takze pewien czy gram dobrze bo jak zamkne brame (wskazowkami) to ja zapieczentowuje i nie zdejmuje zetonu zaglady z toru zaglady tak?
5.czy jesli strace cala poczytalnosc podczas walki to mam dalej walczyc (walecznoscia) czy przejsc do przytulku?
6.czy zamykanie bramy to to samo co zapieczetowanie? chyba nie
7.i co dzieje sie z brama zamknieta tj. jak ja rozpatrywac? bo jesli brama jest zamknieta (zdalem test) to czy jesli karta mitow mowi ze ta brama ma sie otworzyc to otwiera sie jeszcze raz?
8.czy moze zapieczetowac ja inny gracz czy nie? (jesli odp. na 2 poprzednie pyt. to tak)?

pewnie cos sknocilem i prosze o sprostowanie :D
Pozdrawiam z gory dzieki

P.S. to sa pytania po pierwszej partii

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 00:51
autor: sirafin
1. Nie.
- Potwor latajacy gdy sie pojawia w grze (wylosowany z puli), to zostaje tam gdzie sie pojawil.
- Potwor latajacy gdy wykonuje ruch (jest juz w grze a na karcie mitow jest jego symbol) i
a) jest jakis badacz na ulicy -> leci na ulice z badaczem (gdy jest kilku, to do tego ktory ma ustawione mniejsze Skradanie sie, a gdy jest kilku i maja takie samo Skradanie sie to Pierwszy Gracz decyduje do ktorego ma leciec potwor)
b) nie ma zadnego badacza na ulicy -> leci na pole Przestworza

2. Tak, to takie przypominajki.

3. Inne sposoby pojawia sie w dodatkach

4. Pieczetowanie bramy wskazowkami nie usuwa zetonu z toru zaglady

5. Od razu trafiasz do Przytulku

6. 7. 8. Nie. Zamykanie bramy, to test (walecznosci lub wiedzy), jesli go zdasz, brama do innego swiata sie zamyka, lecz sam obszar jest nadal niestabilny i moze sie tam otworzyc nowa brama. Pieczetowanie to dodatkowe zabezpieczenie obszaru, by nie mogla sie tam otworzyc nowa brama. Brame moze zapieczetowac tylko ten badacz ktory ja zamknal i musi to zrobic od razu.

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 10:23
autor: Haze
Dzieki bardzo ppomocne te odpowiedzi
tylko nadal nie rozumiem z tymi przestworzami w miejscu
[quote=""sirafin""] b) nie ma zadnego badacza na ulicy -> leci na pole Przestworza [/quote]
no leci w przestworza i opada kiedy tylko na ulicy (w fazie ruchu potworkow) jest badacz?
bo nie wiem co sie ma dziac jak on w tych przestworzach juz jest... chodzi mi o to czy siedzi tam i nic nie robi czy podczas ruchu gdy na jego zetonie jest ten sam symbol co na karcie mitow to ma opasc na pierwszego lepszego badacza na ULICY (na ulicy tj. na tych prostokatach z nazwa?)

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 12:45
autor: sirafin
Potwory poruszaja sie tylko wtedy, gdy na karcie mitow pojawia sie ich symbol. Nie ma symbolu, to sie nie rusza, bez wzgledu na to gdzie jest. Jest symbol, to sie rusza, bez wzgledu na to gdzie jest. Oczywiscie jesli potwor bedzie w przestworzach, pojawi sie jego symbol, a na ulicach akurat nie bedzie zadnego badacza, to potwor nadal zostanie w przestworzach :)

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 12:51
autor: poooq
Przestworza sa specjalna lokacja ktora sasiaduje ze wszystkimi ulicami jednoczesnie, kiedy wylosujesz zeton potwora latajacego i dochodzi do jego ruchu, potwor ten porusza sie na sasiadujace pole ulicy (prostokaty z nazwami dzielnic) na ktorym znajduje sie Badacz lub wlasnie na Przestworza, gdzie czeka na mozliwosc zaatakowania gracza ktory skonczy ruch na ulicy. Wylosowany symbol aktywujacy potwora latajacego w Przestworzach, powoduje przesuniecie go na ulice gdzie znajduje sie Badacz, jesli jest ich kilku na roznych ulicach, latajacy wybiera tego z mniejszym Skradaniem sie, jesli obaj Badacze skradaja sie na tym samym poziomie, decyduje Pierwszy Gracz.

edit: sirafin byl szybszy...

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 13:02
autor: Haze
i jeszcze jedno jesli ten potwor opadnie na badacza to trzeba z nim walczyc?

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 13:07
autor: sirafin
Na pewno nie od razu. Jednak w najblizszej Fazie Ruchu taki badacz bedzie mial problem, bo by sie gdzies ruszyc, bedzie musial najpierw uniknac stwora ktory do niego przylecial, albo zupelnie zrezygnowac z ruchu i zaczac walke.

[quote=""poooq""]edit: sirafin byl szybszy...[/quote]Ale za to Skradanie sie mam na zero ;)

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 13:11
autor: Haze
Dzieki i ostatnie juz pytanko:
Jesli uzywacie broni to po dodaniu modyfikatorow wyszlo np. 10 to rzucacie i tak tylko 5 koscmi czy jeszcze raz zeby bylo 10?

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 13:13
autor: poooq
W sumie dwa razy po 5 kosci. Mozna dokupic jak ktos lubi rzucac calymi garsciami...

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 13:21
autor: Haze
Dzieki a teraz juz nie o zasady :D
macie koszulki na karty? jesli tak to jak miescicie to w pudelku?

Re: Pytania ogolne

: piątek 09 lip 2010, 13:40
autor: sirafin
Ja rzucam cala garscia 10 "szlamowo-zielonych" kosci kupionych specjalnie do Arkham ;)

Koszulek uzywam na duze karty i wszystko da sie zmiescic w pudelku, nawet z dodatkiem Faraona, kwestia dobrego rozplanowania. Zrobilem jeszcze pudelka na karty, co tez ulatwia utrzymanie porzadku.

Re: Pytania ogolne

: sobota 10 lip 2010, 10:45
autor: Palmer
Ja uzwam koszulek z FFG, ale gdybym mial teraz kupowac to chyba zastanowilbym sie nad koszulkami Mayday. Sa dwa razy tansze i nie zwiekszaja trzykrotnie wielkosci stosu kart.

A z balaganem poradzilem sobie tak:

[img]http://dl.dropbox.com/u/5016860/pude%C5%82ko.png[/img]

Re: Pytania ogolne

: sobota 10 lip 2010, 12:15
autor: Wagnard
Fajne... tez zaczynam kombinowac nad przegrodkami do swojego arkhama bo jeszcze jeden dodatek i zacznie byc problem z trzymaniem tego wszystkiego.