HwA: pytania o zasady ...

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o świecie H. P. Lovecrafta.
Jelen
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 22:00

Re: Pytania ogolne

Post autor: Jelen »

Gwiazdy uloza sie w Ankh dzis wieczorem, kiedy to kolejny Przedwieczny wil bedzie sie w swym snie, chcac zniweczyc nasze wysilki. W zwiazku z nadchodzacym starciem postanowilem po raz kolejny odwiedzic manufakture, by zebrac jak najwiecej wskazowek...

Dziekuje za informacje w poprzednim poscie.
podczas Ostatniej Bitwy kazdy z Badaczy kolejno kladzie na stole tyle zetonow Wskazowek ile sukcesow udaje mu sie osiagnac (oczywiscie pomniejszona o modyfikator walki Przedwiecznego)
Modyfikator walki Przedwiecznego wplywa na ilosc sukcesow?? A nie na ilosc kosci? ;)
Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

Tak, oczywiscie, moje przejezyczenie. Modyfikator odejmuje kosci z reki Badacza.



Jelen
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 22:00

Re: Pytania ogolne

Post autor: Jelen »

Dzieki. Wskazowki z pewnoscia wystarcza zeby cos zapieczetowac ;)
Niechaj Starsi Bogowie beda z Wami!


Awatar użytkownika
dreamer
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: wtorek 19 paź 2010, 16:03

Re: Pytania ogolne

Post autor: dreamer »

To ja jeszcze zadam pytanie, ktore mi sie nasunelo ostatnio:

1. Gramy w 4 graczy. Na koniec tury atakow na przedwiecznego mamy 11 sukcesow. Czy to oznacza, ze sciagamy z toru zaglady dwa zetony zaglady czy tylko jeden a reszta sukcesow przechodzi na nastepna ture?

2. Ostatnio po raz pierwszy walczylismy przeciw Cthulhul. Czy ktos moze mi wyjasnic na czym polegaja te jego ataki? Bo nie wiem czy to chwilowe zacmienie czy za duzo wina, ale za cholere nie moglismy tego zalapac :)

Z gory dziekuje za podpowiedzi.


Awatar użytkownika
Qxa
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 232
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:57
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 32

Re: Pytania ogolne

Post autor: Qxa »

[quote=""dreamer""]

1. Gramy w 4 graczy. Na koniec tury atakow na przedwiecznego mamy 11 sukcesow. Czy to oznacza, ze sciagamy z toru zaglady dwa zetony zaglady czy tylko jeden a reszta sukcesow przechodzi na nastepna ture?

[/quote]

Sciagasz dwa zetony. Jakbys mial punktow na sciagniecie trzech to bys sciagal trzy. Tylko niewykorzystane sukcesy przechodza na nastepna ture.


[quote=""dreamer""]

2. Ostatnio po raz pierwszy walczylismy przeciw Cthulhul. Czy ktos moze mi wyjasnic na czym polegaja te jego ataki? Bo nie wiem czy to chwilowe zacmienie czy za duzo wina, ale za cholere nie moglismy tego zalapac :)

[/quote]

Domyslam sie, ze chodzi ci o sciaganie punktow poczytalnosci lub zycia. Sciagasz jeden co jeden atak az jakas wartosc spadnie do zera, i wtedy zostajesz pochloniety i giniesz - twoja gra sie konczy. Oczywiscie tych sciagnietych punktow zycia lub poczytalnosci nie mozesz w zaden sposob uleczyc bo tracisz maksymalna wartosc danej cechy.
Dodatkowo kladziesz jeden zeton na tor zaglady Cthulhu - on sie tak jakby leczy. Chyba ze ma maksa wtedy nie dokladasz zetonu.


"Ptaki w jej warkoczach drzemią,
Gdy spękana słońcem ziemia"
Jelen
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 22:00

Re: Pytania ogolne

Post autor: Jelen »

Kolejne pytanie.

Herold... np w dodatku skarabeusz albo horror na morzu, czy w jakimkolwiek innym...
Kiedy w grze bierze udzial herold, a kiedy straznik? Od poczatku jeden z nich? To wynika z kart? Czy moze jeden i drugi? Sorry, moze to i glupie pytanie, ale w podstawce nie ma nic na ten temat, a przymierzam sie do gry z ktoryms z wczesniej wymienionych dodatkow i nie znalazlem niczego rowniez w instrukcjach do nich dolaczonych.
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

Na poczatku (chyba od Krola w Zolci) do gry weszli Heroldowie, pozniej (pewnie dla rownowagi) dodano Straznikow. Mozesz uzywac jednego lub obu, jednak jak dotad nie spotkalem sie z uzyciem tylko Guardiana (pewnie Badacze nie lubia zbytnich ulatwien).



Jelen
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 13
Rejestracja: środa 01 gru 2010, 22:00

Re: Pytania ogolne

Post autor: Jelen »

1.Czy podczas walki z Przedwiecznym, podczas kazdej fazy odpoczynku badaczy rzucacie za "klatwe" badz "blogoslawienstwo", czy nie, bo de facto faza odpoczynku badaczy nie jest faza utrzymania. Chodzi o to samo, ale w instrukcji posluzono sie dwoma roznymi nazwami. Nie wiem, wiec... rzucac co ture? Nie rzucac?

2.Sytuacja jest nastepujaca: 1 gracz, max potworow na peryferiach 7, aktualnie 5, w miescie max 4, aktualnie 4, poziom paniki 9.
Wchodzi spotegowanie na siedmiu bramach.
a) 2 potwory dobijaja maxa na peryferiach, panika do dziesiatki, pozostale 5 wali do miasta, w miescie potworow 9 (2 razy wiecej niz limit, lub wiecej)- powtarzajac za szlagierem Zbyszka W. "Przedwieczny welcome to"?
b) panika do 10, wypieprzamy potwory z peryferii i wchodzace pozostawiajac te w miescie i rzucamy wszystkie sily do walki z potworami, by jeszcze chwile pozyc, przed nadejsciem Przedwiecznego?

Dzieki z gory za rozwianie watpliwosci ;)


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

ad.1) My rzucamy. Wczesniej tego nie robilismy, ale ustalilismy, ze tak jest sprawiedliwiej, zarowno wobec przedwiecznych jak i badaczy.

ad.2) Mysle, ze opcja A jest jak najbardziej prawidlowa i do tego ciekawsza: w takiej sytuacji i tak nadejscie Niewypowiadalnego Przerazajacego Zla jest nieuniknione...



77rpm
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 21 sie 2011, 11:39

Re: Pytania ogolne

Post autor: 77rpm »

Kilka pytan :
1. Stojac na tym samym polu... czym moga wymieniac sie badacze i kiedy ? Kasa, umiejetnosci, przedmioty, sprzymierzency ? Czy to cos kosztuje ? Nie wiem czy do konca zalapalem i czy gram dobrze.

2. Taka akcja... Jeden z badaczy ( ktorym chce wykonac akcje jako pierwszym ) w tej turze wraca z innego swiata, chce zamknac brame, przybic moze jakas pieczec :). Drugi z badaczy chce na tym polu odbyc spotkanie. Czy to nie jest jakies oszustwo gry, ze w fazie ruchu wykonuje ruch jednym z nich i wracam z innego swiata, drugim ide na obszar z ta brama, pozniej w fazie spotkan jednym z badaczy zamykam i ew pieczetuje brame a drugim odbywam juz normalne spotkanie ? ? ?

3. Jeden z przedwiecznych kiedy spi wprowadza trudnosc zamkniecia bramy jest wieksza o jeden - czy to sie ma do wskazowek jak u hastura np 8 a tutaj 6 czy tylko bo modyfikatora na bramie ? Jesli np brama na 0 to wykonujac test walki majac 9 walecznosci rzucam 8 koscmi i jeden sukces standardowo ja zamyka ?

4. Jak to jest z testami walki... czy podczas niej, kiedy wypadnie za malo sukcesow moge tez wydac zeton wskazowek na przerzut ?

5. Jak to jest z umiejetnosciami... bo tez nie wiem czy dobrze gram. Np umiejetnosc plus 1 do walecznosci i pod spodem tekst ze moge wydac wskazowke i rzucac dwiema koscmi dziala TYLKO wtedy kiedy wydaje zeton wskazowki czy i tak mam walecznosc zawsze plus jeden ? Czy takie stale podbijanie statystyk to tylko przy sprzymierzencach ?


Chyba tyle niejasnosci... dziekuje za pomoc


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

1) Wymienic mozesz sie pieniedzmi i przedmiotami w tym zakleciami). Inne karty sa na stale przypisane do konkretnego Badacza.
2) Kiedy Badacz wchodzi do Lokacji na ktorej znajduje sie otwarta brama zostaje w nia wessany i laduje w odpowiednim Innym Swiecie (w fazie ruchu). Dlatego opisana akcja jest nieprawidlowa.
3) Wzrost poziomu trudnosci testu o 1 oznacza ze do udanego testu potrzebujemy o 1 kostke wiecej z sukcesem niz normalnie: Hastur sprawia, ze zamykajac brame musimy osiagnac 2 sukcesy zamiast standardowego 1.
4) Wydajesz Wskazowke zeby rzucic w tescie dowolnej umiejetnosci jedna dodatkowa koscia, nic mniej, nic wiecej.
5) Umiejetnosc +1 oznacza ze zawsze w testach tej umiejetnosci dodajemy 1 kostke, dodatkowo, kiedy wydajemy podczas testu Wskazowke mamy 2 dodatkowe kosci zamiast 1.



77rpm
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 21 sie 2011, 11:39

Re: Pytania ogolne

Post autor: 77rpm »

2. A to nie jest tak jak jest w instrukcji ? Wydawalo mi sie ze zamiast spotkania brama zasysa badacza, a w tym wypadku nie bedzie juz bramy...


Jeszcze jedno pytanie - czy drugie wydanie AH ang duzo zmienia ?


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

Yo! Jest jak piszesz. Nie ma oszustwa. Gralismy tak dlugo jak pisalem, ze zapomnialem ze to nasza zasada.

AH 1st ed.
Porownaj sam.



77rpm
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 21 sie 2011, 11:39

Re: Pytania ogolne

Post autor: 77rpm »

Eh, niezupelnie o to mi chodzilo :)
Podobno dodatki wydawane ang znaczaco roznia sie od tych wydawanych w pl - czy to prawda ? Jest np zmieniony i poprawiony dodatek Klatwa Czarnego Faraona gdzie po ang wzgledem pierwszego wydania tego dodatku troche sie pozmienialo. Wiecie cos w tym temacie ?
Bede wdzieczny, bo nie wiem czy jest sens polowac na angielskie wydania.


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »




Awatar użytkownika
Wagnard
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 867
Rejestracja: poniedziałek 17 sie 2009, 18:01
Lokalizacja: "Hell on Earth"
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: Wagnard »

77rpm FFG nie wydalo Arkhama na nowo w zaden sposob, jedynie Klatwe Faraona postanowili poprawic poniewaz badzmy szczerzy... jest niedopracowana. Inne dodatki nie roznia sie w zaden sposob. Nie wierz w narzekania ludzi, ze niby polskie wydanie jest gorsze itp. poniewaz jest to narzekanie dla narzekania i proba udowodnienia, ze u nas wszystko jest gorsze jakosciowo mimo, ze Ci co tak mowia z oryginalnym wydaniem nie mieli kontaktu.
A czy jest sens polowac na angielskie wydania? Coz... jesli nie przeszkadza Ci angielski to wg mnie w paru miejscach tlumaczenie w polskiej edycji jest skopane i tyle. No i jesli cierpisz na glod dodatkow to wybierz wersje angielska.


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

My za to mamy Klatwe Skarabeusza z kilkoma unikatowymi kartami...



moniakamyk
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: sobota 27 lip 2013, 13:06

Re: Pytania ogolne

Post autor: moniakamyk »

Witam wszystkich to moj pierwszy post wiec prosze o umiar w krytyce. Niedawno rozegralam pare partii i sie zaciela. w paru miejscach. czesc pytan znalazla odpowiedzi w tym temacie ale dwa pytania mi sie ostaly:
1. chodzi o bron w walce pisze w instrukcji ze bron mamy poki rece mamy ;-) to ok ale jesli przyjdzie nam walczyc z wieloma otworami to po ubiciu jednego nadal mam ta bron czy jest juz ona wykorzystana i musze sobie isc na potwora z piesciami tylko czy moze ( co osobiscie wydaje mi sie logiczne ) zabijam jednego i "strzelam " z tej samej broni do drugiego ? uf dlugie
2. tym razem niejasnosc dreczy mnie z odrzucaniem przedmiotow podczas oblakania /nieprzytomnosci, sumuje i sama sobie wybieram ktore oddaje czy moze odwracam i losowo odrzucam, na innym forum juz nie pamietam jakim kiedys czytalam ze sumowanie polega na podliczeniu pieniedzy za te przedmioty i dopiero oddaje sie przedmiot o wartosci polowy pieniedzy
uf to by bylo na tyle bo na telefonie sie ciezko pisze ;-) tak to bym pewnie jeszcze cos znalazla dziekuje za odpowiedzi ewentualne i pozdrawiam


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Re: Pytania ogolne

Post autor: poooq »

[quote=""moniakamyk""]Witam wszystkich to moj pierwszy post wiec prosze o umiar w krytyce.[/quote]
Serwus, Loza wita.
Niedawno rozegralam pare partii i sie zaciela. w paru miejscach. czesc pytan znalazla odpowiedzi w tym temacie ale dwa pytania mi sie ostaly:
1. chodzi o bron w walce pisze w instrukcji ze bron mamy poki rece mamy ;-) to ok ale jesli przyjdzie nam walczyc z wieloma otworami to po ubiciu jednego nadal mam ta bron czy jest juz ona wykorzystana i musze sobie isc na potwora z piesciami tylko czy moze ( co osobiscie wydaje mi sie logiczne ) zabijam jednego i "strzelam " z tej samej broni do drugiego ? uf dlugie
Bron mozesz wykorzystac wielokrotnie, az do momentu kiedy jej nie stracisz, "raczki" to rzeczywisty limit posiadanych przedmiotow.
2. tym razem niejasnosc dreczy mnie z odrzucaniem przedmiotow podczas oblakania /nieprzytomnosci, sumuje i sama sobie wybieram ktore oddaje czy moze odwracam i losowo odrzucam, na innym forum juz nie pamietam jakim kiedys czytalam ze sumowanie polega na podliczeniu pieniedzy za te przedmioty i dopiero oddaje sie przedmiot o wartosci polowy pieniedzy
Bierzesz pod uwage ilosc posiadanych kart przedmiotow (i zaklec) i z nich odrzucasz polowe, nie ma co utrudniac na sile...



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Sprzymierzeńcy

Post autor: Bobołak »

Przeglądając strona po stronie poniższy temat zauważyłem przesłankę jakoby w pensjonacie wybierało się wymienionego za trofea sprzymierzeńca? Coś źle zinterpretowałem czy też mogę sobie przejrzeć całą talię i wybrać dowolnego?


Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Re: Sprzymierzeńcy

Post autor: espanoles »

Bobołak pisze:Przeglądając strona po stronie poniższy temat zauważyłem przesłankę jakoby w pensjonacie wybierało się wymienionego za trofea sprzymierzeńca? Coś źle zinterpretowałem czy też mogę sobie przejrzeć całą talię i wybrać dowolnego?
Tak, to jest ta różnica między często spotykanym 'wybierz' a 'wylosuj'. Przy wymianie i przy 'wybierz' wertujesz całą pule sprzymierzeńców i dobierasz takiego, który Ci się najbardziej przysłuży.


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Koszmar w Dunwich - dodatkowe zasady

Post autor: Bobołak »

Hej,

Po pierwszej partii z koszmarem z Dunwich pojawiło mi się parę pytań bo zgodnie z oczekiwaniami podkręcił poziom trudności i zastanawiam się czy aż nie za bardzo:

1. Potwory z Dunwich nie wliczają się do ogólnego max poziomu. Ale czy w samym Dunwich jest jakieś ograniczenie ich ilości? Czy sytuacja (np. przy spotęgowaniu potworów) gdzie po Dunwich wręcz się od nich roi jest normalna?

2. Czy bramy otwarte w Dunwich wliczają się do maksymalnego limitu otwartych bram którego przekroczenie = przebudzenie przedwiecznego?

3. Sytuacja: Otwarta brama w dunwich. Na karcie mitów jest instrukcja że otwiera się tam kolejna czyli mamy spotęgowanie. Jeśli np są 4 otwarte bramy (1 w Dunwich, 3 w Arkgam) to z Dunwichowej wyłazi 1 potwór nieliczący się do limitu a w pozostałych w Arkham 3 kolejne które już się do limitu liczą?

4. Potwory w przetworzach liczą się do limitu nie?

Dzięki!

===

Kolejne pytanie:

Istnieje możliwość przebudzenia przedwiecznego gdy "nie ma już potworów w puli". Zastanawiam się czy nie gram niewłaściwie gdyż jak tego można niby dokonać? Poprawcie mnie gdzie się mylę:

1. Potwory z losowych zdarzeń mitów (np. te z czyszczeniem dzielnic) wracają do Puli.
2. Potwory z przepełnieniem peryferii także.
3. Wymienione trofea również (?).

Więc jak w puli może zabraknąć żetonów potworów?

Dzięki.
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lis 2013, 23:36 przez Bobołak, łącznie zmieniany 1 raz.


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Panika

Post autor: Bobołak »

Hej,

Gram 4 graczami więc max poziom potworów na peryferiach to 4. Są już tam 4. Ma wpaść piąty i:

a) Zeruje on leżące 4 (podnosząc panikę) a sam jako pierwszy zajmuje pole peryferii.
b) Zeruje on leżące 4 wraz ze sobą samym (i podnosi się panika)?

Dzięki za odpowiedź!


Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 186
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Post autor: espanoles »

Bobołak pisze:b) Zeruje on leżące 4 wraz ze sobą samym (i podnosi się panika)?
Czyli wszystkich 5 idzie do piachu.
Przynajmniej my tak grywamy :)

Co do Dunwicha, niestety tutaj nie pomogę :((


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Pete Włóczęga

Post autor: Bobołak »

Dzięki za powyższe! A teraz kolejne pytania, tym razem odnośnie jednej postaci: Pete'a Włóczęgi.

1) Pete startuje ze sprzymierzeńcem Dukiem. Czy:
a) Odejmuje się od łącznej puli 11 sprzymierzeńców więc zaczynamy grę z 10 w puli?
b) Pete otrzymuje sprzymierzeńca a dopiero potem losujemy 11 sprzymierzeńców by było ich 11?

2) Pete może podglądać wierzchnią kartę przedmiotów i przedmiotów unikatowych. Czy dozwolone jest by pokazał to również drugiemu graczowi celem konsultacji? Kooperacja, kooperacją ale czy drugi gracz powinien widzieć oczami Pete'a? Analogicznie przy umiejętności pisarki i fotografa przy badaniu obszarów / innych światów?

Dzięki!


ODPOWIEDZ