Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

HwA: pytania o zasady ...

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o świecie H. P. Lovecrafta.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Re: Sprzymierzeńcy

Post autor: espanoles » środa 23 paź 2013, 00:29

Bobołak pisze:Przeglądając strona po stronie poniższy temat zauważyłem przesłankę jakoby w pensjonacie wybierało się wymienionego za trofea sprzymierzeńca? Coś źle zinterpretowałem czy też mogę sobie przejrzeć całą talię i wybrać dowolnego?
Tak, to jest ta różnica między często spotykanym 'wybierz' a 'wylosuj'. Przy wymianie i przy 'wybierz' wertujesz całą pule sprzymierzeńców i dobierasz takiego, który Ci się najbardziej przysłuży.



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Koszmar w Dunwich - dodatkowe zasady

Post autor: Bobołak » niedziela 10 lis 2013, 18:41

Hej,

Po pierwszej partii z koszmarem z Dunwich pojawiło mi się parę pytań bo zgodnie z oczekiwaniami podkręcił poziom trudności i zastanawiam się czy aż nie za bardzo:

1. Potwory z Dunwich nie wliczają się do ogólnego max poziomu. Ale czy w samym Dunwich jest jakieś ograniczenie ich ilości? Czy sytuacja (np. przy spotęgowaniu potworów) gdzie po Dunwich wręcz się od nich roi jest normalna?

2. Czy bramy otwarte w Dunwich wliczają się do maksymalnego limitu otwartych bram którego przekroczenie = przebudzenie przedwiecznego?

3. Sytuacja: Otwarta brama w dunwich. Na karcie mitów jest instrukcja że otwiera się tam kolejna czyli mamy spotęgowanie. Jeśli np są 4 otwarte bramy (1 w Dunwich, 3 w Arkgam) to z Dunwichowej wyłazi 1 potwór nieliczący się do limitu a w pozostałych w Arkham 3 kolejne które już się do limitu liczą?

4. Potwory w przetworzach liczą się do limitu nie?

Dzięki!

===

Kolejne pytanie:

Istnieje możliwość przebudzenia przedwiecznego gdy "nie ma już potworów w puli". Zastanawiam się czy nie gram niewłaściwie gdyż jak tego można niby dokonać? Poprawcie mnie gdzie się mylę:

1. Potwory z losowych zdarzeń mitów (np. te z czyszczeniem dzielnic) wracają do Puli.
2. Potwory z przepełnieniem peryferii także.
3. Wymienione trofea również (?).

Więc jak w puli może zabraknąć żetonów potworów?

Dzięki.
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lis 2013, 23:36 przez Bobołak, łącznie zmieniany 1 raz.



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Panika

Post autor: Bobołak » czwartek 21 lis 2013, 21:35

Hej,

Gram 4 graczami więc max poziom potworów na peryferiach to 4. Są już tam 4. Ma wpaść piąty i:

a) Zeruje on leżące 4 (podnosząc panikę) a sam jako pierwszy zajmuje pole peryferii.
b) Zeruje on leżące 4 wraz ze sobą samym (i podnosi się panika)?

Dzięki za odpowiedź!



Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Post autor: espanoles » czwartek 21 lis 2013, 23:00

Bobołak pisze:b) Zeruje on leżące 4 wraz ze sobą samym (i podnosi się panika)?
Czyli wszystkich 5 idzie do piachu.
Przynajmniej my tak grywamy :)

Co do Dunwicha, niestety tutaj nie pomogę :((



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Pete Włóczęga

Post autor: Bobołak » niedziela 24 lis 2013, 12:16

Dzięki za powyższe! A teraz kolejne pytania, tym razem odnośnie jednej postaci: Pete'a Włóczęgi.

1) Pete startuje ze sprzymierzeńcem Dukiem. Czy:
a) Odejmuje się od łącznej puli 11 sprzymierzeńców więc zaczynamy grę z 10 w puli?
b) Pete otrzymuje sprzymierzeńca a dopiero potem losujemy 11 sprzymierzeńców by było ich 11?

2) Pete może podglądać wierzchnią kartę przedmiotów i przedmiotów unikatowych. Czy dozwolone jest by pokazał to również drugiemu graczowi celem konsultacji? Kooperacja, kooperacją ale czy drugi gracz powinien widzieć oczami Pete'a? Analogicznie przy umiejętności pisarki i fotografa przy badaniu obszarów / innych światów?

Dzięki!



Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Post autor: espanoles » niedziela 24 lis 2013, 12:46

Bobołak pisze:1) Pete startuje ze sprzymierzeńcem Dukiem. Czy:
a) Odejmuje się od łącznej puli 11 sprzymierzeńców więc zaczynamy grę z 10 w puli?
b) Pete otrzymuje sprzymierzeńca a dopiero potem losujemy 11 sprzymierzeńców by było ich 11?
Ujmę to tak, wg Dunwich "przed grą należy wymieszać wszystkich sprzymierzeńców po czym wylosować tylko jedenastu i tylko nimi grać", ale, na tym polu ja sobie troszeczkę pofolgowałem i zrobiłem to tak, że gramy całą pulą sprzymierzeńców. Natomiast kiedy rośnie poziom paniki, nie wyrzucamy 1 sprzymierzeńca, tylko 4 (tak, że na 10poziomie paniki nie ma ich już w puli(kończą się dokładnie na 10)).
Bobołak pisze:2) Pete może podglądać wierzchnią kartę przedmiotów i przedmiotów unikatowych. Czy dozwolone jest by pokazał to również drugiemu graczowi celem konsultacji? Kooperacja, kooperacją ale czy drugi gracz powinien widzieć oczami Pete'a? Analogicznie przy umiejętności pisarki i fotografa przy badaniu obszarów / innych światów?
I tutaj znowu wracamy do pytania - jak bardzo chcesz sobie utrudniać życie. Jednak my, zawsze informujemy się w takich sytuacjach.



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Bobołak » niedziela 24 lis 2013, 13:32

Dzięki za odpowiedź.

Generalnie i w jednym i w drugim przypadku grasz "zdroworozsądkowo". Szczególnie odnośnie sprzymierzeńców. Przecież przy wszystkich dodatkach pewnie w puli jest z dobre 50 sprzymierzeńców. W grze jest potem 11. Szansa na zadziałanie którejś z kart spotkań "Jeśli sprzymierzeniec X jest w puli to do Ciebie dołącza" jest przez to mniejsza z każdym dodatkiem.

Ale mam taką przypadłość, że staram się grać 100% zgodnie z zasadami i nie stosować home rule'ów w ogóle a szczególności w Horror w Arkham. Mało tego - zawsze jak nie potrafię czegoś rozwikłać (jak powyżej) staram się wybierać wariant mniej korzystny dla gracza, żeby być "fair" wobec gry".
Więc teraz szczególnie interesuje mnie - czy jest coś o tym w oficjalnych zasadach?

Przy okazji - czy mogę prosić o linka do najświeższego FAQ PL?



Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Post autor: espanoles » niedziela 24 lis 2013, 15:39

Bobołak pisze:Generalnie i w jednym i w drugim przypadku grasz "zdroworozsądkowo". Szczególnie odnośnie sprzymierzeńców. Przecież przy wszystkich dodatkach pewnie w puli jest z dobre 50 sprzymierzeńców. W grze jest potem 11. Szansa na zadziałanie którejś z kart spotkań "Jeśli sprzymierzeniec X jest w puli to do Ciebie dołącza" jest przez to mniejsza z każdym dodatkiem.
Dokładnie, a tak to masz motywacje do pilnowania poziomu paniki w mieście.
Bobołak pisze:Ale mam taką przypadłość, że staram się grać 100% zgodnie z zasadami i nie stosować home rule'ów w ogóle a szczególności w Horror w Arkham. Mało tego - zawsze jak nie potrafię czegoś rozwikłać (jak powyżej) staram się wybierać wariant mniej korzystny dla gracza, żeby być "fair" wobec gry".
Niestety HwA (a zwłaszcza kolejne dodatki) ma masę nierozwiązanych kwestii. Cała masa zagwozdek, które można w dwójnasób rozpatrywać. Zawsze prowadzi to do stosowania jak to ładnie ująłeś "home rule'ów".
Niestety nadal brakuje polskiego tłumaczenia FAQ, które większość takich zagwózdek rozwiązuje.
Rzuć okiem tutat:
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... am_FAQ.pdf



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Bobołak » poniedziałek 25 lis 2013, 21:50

Ciekawostka z przed chwili. Naturalne podczas gry nie wiedząc co począć wybrałem dla siebie gorszą wersję dzięki czemu jestem świeżo pochłonięty wraz z całym światem przez Azatotha.

Ale do rzeczy:

Spotkanie w innych światach: "Wykonaj test szybkości, przy udanym teście wracasz do Arkham i automatycznie zamykasz bramę".

Wszystko fajnie ale mam przy sobie 5 wskazówek i chciałem puścić pieczęć. Ale zasady instrukcji mówią, że pieczętować mogę tylko w fazie spotkań w Arkham. Chwilę potem mówią, że można pieczętować od razu po zamknięciu. Co począć:

a) W fazie badania innych światów razem z zamknięciem narzuconym przez kartę puszczam pieczęć?
b) Wracam, brama się zamyka (i tylko zamyka) i w następnej turze stoję ze swoimi wskazówkami ale po bramie już ani śladu?



Awatar użytkownika
espanoles
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 185
Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
Lokalizacja: Libiaz/Krakow
Płeć:

Post autor: espanoles » wtorek 26 lis 2013, 08:03

Bobołak pisze:Wszystko fajnie ale mam przy sobie 5 wskazówek i chciałem puścić pieczęć. Ale zasady instrukcji mówią, że pieczętować mogę tylko w fazie spotkań w Arkham. Chwilę potem mówią, że można pieczętować od razu po zamknięciu. Co począć:
W tym przypadku akurat karta 'mówiła' o zamknięciu bramy odrazu (jest klika kart w innych światach, które 'mówią' tylko o powrocie (wtedy faktycznie zamykanie bramy w kolejnej turze)).
Bobołak pisze:a) W fazie badania innych światów razem z zamknięciem narzuconym przez kartę puszczam pieczęć?
Wracasz do miasta w tej samej turze, w której czytałeś kartę z innego świata, brama się zamyką (bierzesz jej żeton) dodatkowo możesz wydać 5 żetonów wskazówek na zapieczętowanie.
Tak ja bym to zrobił :mrgreen: :mrgreen:



Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Bobołak » środa 04 gru 2013, 10:26

Hej,

Z Zeszłej rozgrywki pojawiły mi się 2 pytania które chciałbym na bieżąco rozwiązać. Nie mogę przytoczyć oryginalnej treści kart bo jestem w pracy ale postaram się w miarę dokładnie opisać cytaty o które mi chodzi.

1. Legitymacja prasowa (Przedmiot powszechny z Króla w Żółci) - "Dowolna faza: Za każdym razem kiedy otrzymujesz żeton wskazówki otrzymujesz o 1 więcej". Pojawia mi się tu wątpliwość o interpretacje wyrazu otrzymujesz. 2 pytania:
a) Jeśli otrzymuję powiedzmy dwie wskazówki w fazie spotkań. Otrzymują 2 + 1 czy do każdej wskazówki +1 czyli (1+1) + (1+1)? Oczywiście obstawiam, że pierwsze ale upewniam się
b) Zastanawiam się nad interpretacją wyrazu "otrzymujesz". Czy ten przedmiot działa również jeśli po prostu wejdę w fazie ruchu na pole ze wskazówką? To by znaczyło, że to naprawdę dobry przedmiot.

2. Naczynie duszy (Przedmiot muzealny z Faraona) - Przy oddawaniu swoich trofeów potraktuj je jakby miały żywotność o 1 więcej. Czy jeśli mam 3 stworki po 1 żywotności to liczę je za:
a) 4 bo (1+1+1) + 1= 4
B) 6 bo (1+1) + (1+1) + (1+1)

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Zaznaczam, że najbardziej interesują mnie odpowiedzi bazujące nie - na zdrowym rozsądku bądź preferencjach ale na oficjalnych zasadach z instrukcji lub FAQ albo tłumaczeniu wordingów z angielskiej wersji.



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1107
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » środa 04 gru 2013, 12:14

Nie wiem jak przełożone zostało "exhaust" (obrócenie karty żeby pokazać że została użyta) więc użyję wyrazu "tapnij".

Legitymacja prasowa: "Tapnij gdy otrzymujesz jedną lub więcej wskazówek, aby otrzymać jedną wskazówkę więcej."
+1 wskazówka, niezależnie od tego ile ich zebrałeś za jednym zamachem. Tak, działa także przy zbieraniu wskazówek z planszy.

Naczynie duszy: "Wszystkie twoje trofea, podczas oddawania, traktowane są jakby miały żywotność o jeden większą."
Mogli w sumie napisać "Każde twoje trofeum" - byłoby wtedy superjednoznaczne.
+1 jest doliczane do każdego trofeum z osobna.

Tłumaczenia moje z wersji angielskiej: Press Pass, Spirit Vessel




Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Bobołak » środa 04 gru 2013, 12:40

Czyli dwa naprawdę potężne przedmioty. Szczególnie legitymacja. Dzięki.



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1107
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » środa 04 gru 2013, 14:51

Bobołak pisze:Czyli dwa naprawdę potężne przedmioty.
Jak dla mnie legitymacja dużo lepsza, co jest trochę zabawne bo to zwykły przedmiot gdy naczynie jest przedmiotem muzealnym.




Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Bobołak » środa 04 gru 2013, 22:49

Kolejna rozgrywka = kolejne pytania.

Gdy budzi się Przedwieczny wszystkie warunki i pogłoski przestają obowiązywać. Co natomiast z obłąkańcami? W instrukcji podstawowej z oczywistych względów nie ma o tym informacji ale też w instrukcji z Króla Żółci tego nie ma.

Logika nakazywałaby, że również ich wpływ znika ale z drugiej strony jeśli nie ma o tym nic w żadnym z oficjalnych źródeł... A może jakieś FAQ?

P.S. Ktoś orientuje się w jakich źródłach można sobie poczytać o Glaaki'm? To raczej nie jest oryginalna twórczość Lovecrafta tylko jego naśladowców. Ale kogo dokładnie?



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1107
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » czwartek 05 gru 2013, 15:06

Bobołak pisze:Logika nakazywałaby, że również ich wpływ znika(...)
Jeżeli "obłąkańcy" to nazwa kart wprowadzanych przez Króla w Żółci, to jedna z nich ma działanie tylko podczas walki z przedwiecznym. Czy jej wpływ również powinien zniknąć?
Logika podpowiada raczej że jeśli nie jest napisane że działanie czegoś zmienia się podczas walki z przedwiecznym to się nie zmienia.
wikipedia.org pisze:
Bobołak pisze:P.S. Ktoś orientuje się w jakich źródłach można sobie poczytać o Glaaki'm? To raczej nie jest oryginalna twórczość Lovecrafta tylko jego naśladowców. Ale kogo dokładnie?
Glaaki is a fictional character in the Cthulhu Mythos. Glaaki first appeared in "The Inhabitant of the Lake" (1964), an early story by Ramsey Campbell.
Niestety nie wiem czy było przetłumaczone na polski. Może zaplatało się do którejś z tych antologii?




Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1107
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » czwartek 05 gru 2013, 15:24

Z niezrozumiałych powodów nie mogę edytować posta.
Zajrzałem do polskiej instrukcji:
"Karty Obłąkańców:(...)Kiedy taka karta wejdzie już do gry, wywiera
na nią globalny efekt i nie może już zostać usunięta."




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16850
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » czwartek 05 gru 2013, 21:09

Krzysiek pisze:Z niezrozumiałych powodów nie mogę edytować posta.
Już możesz ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ODPOWIEDZ