Tak, to jest ta różnica między często spotykanym 'wybierz' a 'wylosuj'. Przy wymianie i przy 'wybierz' wertujesz całą pule sprzymierzeńców i dobierasz takiego, który Ci się najbardziej przysłuży.Bobołak pisze:Przeglądając strona po stronie poniższy temat zauważyłem przesłankę jakoby w pensjonacie wybierało się wymienionego za trofea sprzymierzeńca? Coś źle zinterpretowałem czy też mogę sobie przejrzeć całą talię i wybrać dowolnego?
HwA: pytania o zasady ...
- espanoles
-
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
- Lokalizacja: Libiaz/Krakow
- Płeć:
Re: Sprzymierzeńcy
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Koszmar w Dunwich - dodatkowe zasady
Hej,
Po pierwszej partii z koszmarem z Dunwich pojawiło mi się parę pytań bo zgodnie z oczekiwaniami podkręcił poziom trudności i zastanawiam się czy aż nie za bardzo:
1. Potwory z Dunwich nie wliczają się do ogólnego max poziomu. Ale czy w samym Dunwich jest jakieś ograniczenie ich ilości? Czy sytuacja (np. przy spotęgowaniu potworów) gdzie po Dunwich wręcz się od nich roi jest normalna?
2. Czy bramy otwarte w Dunwich wliczają się do maksymalnego limitu otwartych bram którego przekroczenie = przebudzenie przedwiecznego?
3. Sytuacja: Otwarta brama w dunwich. Na karcie mitów jest instrukcja że otwiera się tam kolejna czyli mamy spotęgowanie. Jeśli np są 4 otwarte bramy (1 w Dunwich, 3 w Arkgam) to z Dunwichowej wyłazi 1 potwór nieliczący się do limitu a w pozostałych w Arkham 3 kolejne które już się do limitu liczą?
4. Potwory w przetworzach liczą się do limitu nie?
Dzięki!
===
Kolejne pytanie:
Istnieje możliwość przebudzenia przedwiecznego gdy "nie ma już potworów w puli". Zastanawiam się czy nie gram niewłaściwie gdyż jak tego można niby dokonać? Poprawcie mnie gdzie się mylę:
1. Potwory z losowych zdarzeń mitów (np. te z czyszczeniem dzielnic) wracają do Puli.
2. Potwory z przepełnieniem peryferii także.
3. Wymienione trofea również (?).
Więc jak w puli może zabraknąć żetonów potworów?
Dzięki.
Po pierwszej partii z koszmarem z Dunwich pojawiło mi się parę pytań bo zgodnie z oczekiwaniami podkręcił poziom trudności i zastanawiam się czy aż nie za bardzo:
1. Potwory z Dunwich nie wliczają się do ogólnego max poziomu. Ale czy w samym Dunwich jest jakieś ograniczenie ich ilości? Czy sytuacja (np. przy spotęgowaniu potworów) gdzie po Dunwich wręcz się od nich roi jest normalna?
2. Czy bramy otwarte w Dunwich wliczają się do maksymalnego limitu otwartych bram którego przekroczenie = przebudzenie przedwiecznego?
3. Sytuacja: Otwarta brama w dunwich. Na karcie mitów jest instrukcja że otwiera się tam kolejna czyli mamy spotęgowanie. Jeśli np są 4 otwarte bramy (1 w Dunwich, 3 w Arkgam) to z Dunwichowej wyłazi 1 potwór nieliczący się do limitu a w pozostałych w Arkham 3 kolejne które już się do limitu liczą?
4. Potwory w przetworzach liczą się do limitu nie?
Dzięki!
===
Kolejne pytanie:
Istnieje możliwość przebudzenia przedwiecznego gdy "nie ma już potworów w puli". Zastanawiam się czy nie gram niewłaściwie gdyż jak tego można niby dokonać? Poprawcie mnie gdzie się mylę:
1. Potwory z losowych zdarzeń mitów (np. te z czyszczeniem dzielnic) wracają do Puli.
2. Potwory z przepełnieniem peryferii także.
3. Wymienione trofea również (?).
Więc jak w puli może zabraknąć żetonów potworów?
Dzięki.
Ostatnio zmieniony niedziela 10 lis 2013, 23:36 przez Bobołak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Panika
Hej,
Gram 4 graczami więc max poziom potworów na peryferiach to 4. Są już tam 4. Ma wpaść piąty i:
a) Zeruje on leżące 4 (podnosząc panikę) a sam jako pierwszy zajmuje pole peryferii.
b) Zeruje on leżące 4 wraz ze sobą samym (i podnosi się panika)?
Dzięki za odpowiedź!
Gram 4 graczami więc max poziom potworów na peryferiach to 4. Są już tam 4. Ma wpaść piąty i:
a) Zeruje on leżące 4 (podnosząc panikę) a sam jako pierwszy zajmuje pole peryferii.
b) Zeruje on leżące 4 wraz ze sobą samym (i podnosi się panika)?
Dzięki za odpowiedź!
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Pete Włóczęga
Dzięki za powyższe! A teraz kolejne pytania, tym razem odnośnie jednej postaci: Pete'a Włóczęgi.
1) Pete startuje ze sprzymierzeńcem Dukiem. Czy:
a) Odejmuje się od łącznej puli 11 sprzymierzeńców więc zaczynamy grę z 10 w puli?
b) Pete otrzymuje sprzymierzeńca a dopiero potem losujemy 11 sprzymierzeńców by było ich 11?
2) Pete może podglądać wierzchnią kartę przedmiotów i przedmiotów unikatowych. Czy dozwolone jest by pokazał to również drugiemu graczowi celem konsultacji? Kooperacja, kooperacją ale czy drugi gracz powinien widzieć oczami Pete'a? Analogicznie przy umiejętności pisarki i fotografa przy badaniu obszarów / innych światów?
Dzięki!
1) Pete startuje ze sprzymierzeńcem Dukiem. Czy:
a) Odejmuje się od łącznej puli 11 sprzymierzeńców więc zaczynamy grę z 10 w puli?
b) Pete otrzymuje sprzymierzeńca a dopiero potem losujemy 11 sprzymierzeńców by było ich 11?
2) Pete może podglądać wierzchnią kartę przedmiotów i przedmiotów unikatowych. Czy dozwolone jest by pokazał to również drugiemu graczowi celem konsultacji? Kooperacja, kooperacją ale czy drugi gracz powinien widzieć oczami Pete'a? Analogicznie przy umiejętności pisarki i fotografa przy badaniu obszarów / innych światów?
Dzięki!
- espanoles
-
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
- Lokalizacja: Libiaz/Krakow
- Płeć:
Ujmę to tak, wg Dunwich "przed grą należy wymieszać wszystkich sprzymierzeńców po czym wylosować tylko jedenastu i tylko nimi grać", ale, na tym polu ja sobie troszeczkę pofolgowałem i zrobiłem to tak, że gramy całą pulą sprzymierzeńców. Natomiast kiedy rośnie poziom paniki, nie wyrzucamy 1 sprzymierzeńca, tylko 4 (tak, że na 10poziomie paniki nie ma ich już w puli(kończą się dokładnie na 10)).Bobołak pisze:1) Pete startuje ze sprzymierzeńcem Dukiem. Czy:
a) Odejmuje się od łącznej puli 11 sprzymierzeńców więc zaczynamy grę z 10 w puli?
b) Pete otrzymuje sprzymierzeńca a dopiero potem losujemy 11 sprzymierzeńców by było ich 11?
I tutaj znowu wracamy do pytania - jak bardzo chcesz sobie utrudniać życie. Jednak my, zawsze informujemy się w takich sytuacjach.Bobołak pisze:2) Pete może podglądać wierzchnią kartę przedmiotów i przedmiotów unikatowych. Czy dozwolone jest by pokazał to również drugiemu graczowi celem konsultacji? Kooperacja, kooperacją ale czy drugi gracz powinien widzieć oczami Pete'a? Analogicznie przy umiejętności pisarki i fotografa przy badaniu obszarów / innych światów?
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Dzięki za odpowiedź.
Generalnie i w jednym i w drugim przypadku grasz "zdroworozsądkowo". Szczególnie odnośnie sprzymierzeńców. Przecież przy wszystkich dodatkach pewnie w puli jest z dobre 50 sprzymierzeńców. W grze jest potem 11. Szansa na zadziałanie którejś z kart spotkań "Jeśli sprzymierzeniec X jest w puli to do Ciebie dołącza" jest przez to mniejsza z każdym dodatkiem.
Ale mam taką przypadłość, że staram się grać 100% zgodnie z zasadami i nie stosować home rule'ów w ogóle a szczególności w Horror w Arkham. Mało tego - zawsze jak nie potrafię czegoś rozwikłać (jak powyżej) staram się wybierać wariant mniej korzystny dla gracza, żeby być "fair" wobec gry".
Więc teraz szczególnie interesuje mnie - czy jest coś o tym w oficjalnych zasadach?
Przy okazji - czy mogę prosić o linka do najświeższego FAQ PL?
Generalnie i w jednym i w drugim przypadku grasz "zdroworozsądkowo". Szczególnie odnośnie sprzymierzeńców. Przecież przy wszystkich dodatkach pewnie w puli jest z dobre 50 sprzymierzeńców. W grze jest potem 11. Szansa na zadziałanie którejś z kart spotkań "Jeśli sprzymierzeniec X jest w puli to do Ciebie dołącza" jest przez to mniejsza z każdym dodatkiem.
Ale mam taką przypadłość, że staram się grać 100% zgodnie z zasadami i nie stosować home rule'ów w ogóle a szczególności w Horror w Arkham. Mało tego - zawsze jak nie potrafię czegoś rozwikłać (jak powyżej) staram się wybierać wariant mniej korzystny dla gracza, żeby być "fair" wobec gry".
Więc teraz szczególnie interesuje mnie - czy jest coś o tym w oficjalnych zasadach?
Przy okazji - czy mogę prosić o linka do najświeższego FAQ PL?
- espanoles
-
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
- Lokalizacja: Libiaz/Krakow
- Płeć:
Dokładnie, a tak to masz motywacje do pilnowania poziomu paniki w mieście.Bobołak pisze:Generalnie i w jednym i w drugim przypadku grasz "zdroworozsądkowo". Szczególnie odnośnie sprzymierzeńców. Przecież przy wszystkich dodatkach pewnie w puli jest z dobre 50 sprzymierzeńców. W grze jest potem 11. Szansa na zadziałanie którejś z kart spotkań "Jeśli sprzymierzeniec X jest w puli to do Ciebie dołącza" jest przez to mniejsza z każdym dodatkiem.
Niestety HwA (a zwłaszcza kolejne dodatki) ma masę nierozwiązanych kwestii. Cała masa zagwozdek, które można w dwójnasób rozpatrywać. Zawsze prowadzi to do stosowania jak to ładnie ująłeś "home rule'ów".Bobołak pisze:Ale mam taką przypadłość, że staram się grać 100% zgodnie z zasadami i nie stosować home rule'ów w ogóle a szczególności w Horror w Arkham. Mało tego - zawsze jak nie potrafię czegoś rozwikłać (jak powyżej) staram się wybierać wariant mniej korzystny dla gracza, żeby być "fair" wobec gry".
Niestety nadal brakuje polskiego tłumaczenia FAQ, które większość takich zagwózdek rozwiązuje.
Rzuć okiem tutat:
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_c ... am_FAQ.pdf
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Ciekawostka z przed chwili. Naturalne podczas gry nie wiedząc co począć wybrałem dla siebie gorszą wersję dzięki czemu jestem świeżo pochłonięty wraz z całym światem przez Azatotha.
Ale do rzeczy:
Spotkanie w innych światach: "Wykonaj test szybkości, przy udanym teście wracasz do Arkham i automatycznie zamykasz bramę".
Wszystko fajnie ale mam przy sobie 5 wskazówek i chciałem puścić pieczęć. Ale zasady instrukcji mówią, że pieczętować mogę tylko w fazie spotkań w Arkham. Chwilę potem mówią, że można pieczętować od razu po zamknięciu. Co począć:
a) W fazie badania innych światów razem z zamknięciem narzuconym przez kartę puszczam pieczęć?
b) Wracam, brama się zamyka (i tylko zamyka) i w następnej turze stoję ze swoimi wskazówkami ale po bramie już ani śladu?
Ale do rzeczy:
Spotkanie w innych światach: "Wykonaj test szybkości, przy udanym teście wracasz do Arkham i automatycznie zamykasz bramę".
Wszystko fajnie ale mam przy sobie 5 wskazówek i chciałem puścić pieczęć. Ale zasady instrukcji mówią, że pieczętować mogę tylko w fazie spotkań w Arkham. Chwilę potem mówią, że można pieczętować od razu po zamknięciu. Co począć:
a) W fazie badania innych światów razem z zamknięciem narzuconym przez kartę puszczam pieczęć?
b) Wracam, brama się zamyka (i tylko zamyka) i w następnej turze stoję ze swoimi wskazówkami ale po bramie już ani śladu?
- espanoles
-
- Posty: 186
- Rejestracja: poniedziałek 19 lis 2012, 13:17
- Lokalizacja: Libiaz/Krakow
- Płeć:
W tym przypadku akurat karta 'mówiła' o zamknięciu bramy odrazu (jest klika kart w innych światach, które 'mówią' tylko o powrocie (wtedy faktycznie zamykanie bramy w kolejnej turze)).Bobołak pisze:Wszystko fajnie ale mam przy sobie 5 wskazówek i chciałem puścić pieczęć. Ale zasady instrukcji mówią, że pieczętować mogę tylko w fazie spotkań w Arkham. Chwilę potem mówią, że można pieczętować od razu po zamknięciu. Co począć:
Wracasz do miasta w tej samej turze, w której czytałeś kartę z innego świata, brama się zamyką (bierzesz jej żeton) dodatkowo możesz wydać 5 żetonów wskazówek na zapieczętowanie.Bobołak pisze:a) W fazie badania innych światów razem z zamknięciem narzuconym przez kartę puszczam pieczęć?
Tak ja bym to zrobił :mrgreen: :mrgreen:
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Hej,
Z Zeszłej rozgrywki pojawiły mi się 2 pytania które chciałbym na bieżąco rozwiązać. Nie mogę przytoczyć oryginalnej treści kart bo jestem w pracy ale postaram się w miarę dokładnie opisać cytaty o które mi chodzi.
1. Legitymacja prasowa (Przedmiot powszechny z Króla w Żółci) - "Dowolna faza: Za każdym razem kiedy otrzymujesz żeton wskazówki otrzymujesz o 1 więcej". Pojawia mi się tu wątpliwość o interpretacje wyrazu otrzymujesz. 2 pytania:
a) Jeśli otrzymuję powiedzmy dwie wskazówki w fazie spotkań. Otrzymują 2 + 1 czy do każdej wskazówki +1 czyli (1+1) + (1+1)? Oczywiście obstawiam, że pierwsze ale upewniam się
b) Zastanawiam się nad interpretacją wyrazu "otrzymujesz". Czy ten przedmiot działa również jeśli po prostu wejdę w fazie ruchu na pole ze wskazówką? To by znaczyło, że to naprawdę dobry przedmiot.
2. Naczynie duszy (Przedmiot muzealny z Faraona) - Przy oddawaniu swoich trofeów potraktuj je jakby miały żywotność o 1 więcej. Czy jeśli mam 3 stworki po 1 żywotności to liczę je za:
a) 4 bo (1+1+1) + 1= 4
6 bo (1+1) + (1+1) + (1+1)
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Zaznaczam, że najbardziej interesują mnie odpowiedzi bazujące nie - na zdrowym rozsądku bądź preferencjach ale na oficjalnych zasadach z instrukcji lub FAQ albo tłumaczeniu wordingów z angielskiej wersji.
Z Zeszłej rozgrywki pojawiły mi się 2 pytania które chciałbym na bieżąco rozwiązać. Nie mogę przytoczyć oryginalnej treści kart bo jestem w pracy ale postaram się w miarę dokładnie opisać cytaty o które mi chodzi.
1. Legitymacja prasowa (Przedmiot powszechny z Króla w Żółci) - "Dowolna faza: Za każdym razem kiedy otrzymujesz żeton wskazówki otrzymujesz o 1 więcej". Pojawia mi się tu wątpliwość o interpretacje wyrazu otrzymujesz. 2 pytania:
a) Jeśli otrzymuję powiedzmy dwie wskazówki w fazie spotkań. Otrzymują 2 + 1 czy do każdej wskazówki +1 czyli (1+1) + (1+1)? Oczywiście obstawiam, że pierwsze ale upewniam się
b) Zastanawiam się nad interpretacją wyrazu "otrzymujesz". Czy ten przedmiot działa również jeśli po prostu wejdę w fazie ruchu na pole ze wskazówką? To by znaczyło, że to naprawdę dobry przedmiot.
2. Naczynie duszy (Przedmiot muzealny z Faraona) - Przy oddawaniu swoich trofeów potraktuj je jakby miały żywotność o 1 więcej. Czy jeśli mam 3 stworki po 1 żywotności to liczę je za:
a) 4 bo (1+1+1) + 1= 4
6 bo (1+1) + (1+1) + (1+1)
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Zaznaczam, że najbardziej interesują mnie odpowiedzi bazujące nie - na zdrowym rozsądku bądź preferencjach ale na oficjalnych zasadach z instrukcji lub FAQ albo tłumaczeniu wordingów z angielskiej wersji.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Nie wiem jak przełożone zostało "exhaust" (obrócenie karty żeby pokazać że została użyta) więc użyję wyrazu "tapnij".
Legitymacja prasowa: "Tapnij gdy otrzymujesz jedną lub więcej wskazówek, aby otrzymać jedną wskazówkę więcej."
+1 wskazówka, niezależnie od tego ile ich zebrałeś za jednym zamachem. Tak, działa także przy zbieraniu wskazówek z planszy.
Naczynie duszy: "Wszystkie twoje trofea, podczas oddawania, traktowane są jakby miały żywotność o jeden większą."
Mogli w sumie napisać "Każde twoje trofeum" - byłoby wtedy superjednoznaczne.
+1 jest doliczane do każdego trofeum z osobna.
Tłumaczenia moje z wersji angielskiej: Press Pass, Spirit Vessel
Legitymacja prasowa: "Tapnij gdy otrzymujesz jedną lub więcej wskazówek, aby otrzymać jedną wskazówkę więcej."
+1 wskazówka, niezależnie od tego ile ich zebrałeś za jednym zamachem. Tak, działa także przy zbieraniu wskazówek z planszy.
Naczynie duszy: "Wszystkie twoje trofea, podczas oddawania, traktowane są jakby miały żywotność o jeden większą."
Mogli w sumie napisać "Każde twoje trofeum" - byłoby wtedy superjednoznaczne.
+1 jest doliczane do każdego trofeum z osobna.
Tłumaczenia moje z wersji angielskiej: Press Pass, Spirit Vessel
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 43
- Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
Kolejna rozgrywka = kolejne pytania.
Gdy budzi się Przedwieczny wszystkie warunki i pogłoski przestają obowiązywać. Co natomiast z obłąkańcami? W instrukcji podstawowej z oczywistych względów nie ma o tym informacji ale też w instrukcji z Króla Żółci tego nie ma.
Logika nakazywałaby, że również ich wpływ znika ale z drugiej strony jeśli nie ma o tym nic w żadnym z oficjalnych źródeł... A może jakieś FAQ?
P.S. Ktoś orientuje się w jakich źródłach można sobie poczytać o Glaaki'm? To raczej nie jest oryginalna twórczość Lovecrafta tylko jego naśladowców. Ale kogo dokładnie?
Gdy budzi się Przedwieczny wszystkie warunki i pogłoski przestają obowiązywać. Co natomiast z obłąkańcami? W instrukcji podstawowej z oczywistych względów nie ma o tym informacji ale też w instrukcji z Króla Żółci tego nie ma.
Logika nakazywałaby, że również ich wpływ znika ale z drugiej strony jeśli nie ma o tym nic w żadnym z oficjalnych źródeł... A może jakieś FAQ?
P.S. Ktoś orientuje się w jakich źródłach można sobie poczytać o Glaaki'm? To raczej nie jest oryginalna twórczość Lovecrafta tylko jego naśladowców. Ale kogo dokładnie?
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Jeżeli "obłąkańcy" to nazwa kart wprowadzanych przez Króla w Żółci, to jedna z nich ma działanie tylko podczas walki z przedwiecznym. Czy jej wpływ również powinien zniknąć?Bobołak pisze:Logika nakazywałaby, że również ich wpływ znika(...)
Logika podpowiada raczej że jeśli nie jest napisane że działanie czegoś zmienia się podczas walki z przedwiecznym to się nie zmienia.
Niestety nie wiem czy było przetłumaczone na polski. Może zaplatało się do którejś z tych antologii?wikipedia.org pisze:Glaaki is a fictional character in the Cthulhu Mythos. Glaaki first appeared in "The Inhabitant of the Lake" (1964), an early story by Ramsey Campbell.Bobołak pisze:P.S. Ktoś orientuje się w jakich źródłach można sobie poczytać o Glaaki'm? To raczej nie jest oryginalna twórczość Lovecrafta tylko jego naśladowców. Ale kogo dokładnie?
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23517
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17