Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kwestia Zasad

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o świecie H. P. Lovecrafta.
Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Kwestia Zasad

Postautor: Kaktus+ » poniedziałek 30 sie 2010, 00:50

Pierwsza rozgrywka i od razu pierwsze pytania pojawiły się... dosyć sporo ich było jednak nie wszystkie spamiętałem...

Q: Kwestia walki. Przegrywam walkę z potworem, jestem przytomny. Czy następna runda walki toczy się w tej samej turze czy czekam do następnej?

Q2: Jeżeli na ulicy znajduje się kilku Wrogów to stoczyć walkę muszę w tej samej turze ze wszystkimi po kolei/uciec im i czy ma to nastąpić w tej same turze?

Q3: Czy poruszając się po planszy muszę wykorzystać wszystkie punkty szybkości w danej turze?

Q4: Opuszczając Inne Światy, przenoszę się na dowolną otwartą bramę czy jakąś konkretną?

Q5: Przebywając lądując w innym świecie, badam obszar na którym się znalazłem, w następnej turze poruszam się na sąsiedni w prawo, badam i (jeżeli nic nie przeszkadza) mogę opuścić inny świat czy muszę "zaliczyć" wszystkie inne światy?

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Terk
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: Terk » poniedziałek 30 sie 2010, 11:24

1. Z potworem się bijesz, aż któryś z Was polegnie (wyjątkami są potwory ze zdolnościami specjalnymi, które przenoszą Cie na inne pole). Więc jeśli nie udał Ci się test walki, potwór zadaje Ci obrażenia i od razu wykonujesz kolejny Combat Check, albo Evade Check, do wyboru.
2. Problem kiedy bić się z potworami najlepiej jest rozwiązać w ten sposób, że bijemy się z potworem/próbujemy mu się wymknąć w momencie jak chcemy opuścić pole na którym jest ten potwór, albo kończymy ruch na polu z potworem (wtedy rozgrywamy walki w Movement Phase). Dodatkowo bijemy się z potworem, gdy wyciągniemy kartę, w wyniku której takowy się pojawia.
3. Nie musisz.
4. Wychodzisz którąkolwiek bramą prowadzącą do świata, w którym byleś. Jeśli takowej nie ma zostajesz zagubiony w czasie i przestrzeni.
5. Opuszczasz inny świat, jeśli jesteś na prawym obszarze jednego z innych światów w Movement Phase (no i oczywiście nie jesteś opóźniony/nie tracisz tury).

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » poniedziałek 30 sie 2010, 11:58

Terk pisze:prawym obszarze jednego z innych światów


Mam rozumieć że ostatnim na prawo? Czyli jeżeli rozpocznę wędrówkę po innym świecie na pierwszym obszarze po lewej stronie, muszę przejść przez wszystkie obszary innych światów aż znajdę się na ostatnim po prawej i dopiero z niego przenoszę się z powrotem do Arkham?

Terk pisze:Problem kiedy bić się z potworami najlepiej jest rozwiązać w ten sposób, że bijemy się z potworem/próbujemy mu się wymknąć w momencie jak chcemy opuścić pole na którym jest ten potwór, albo kończymy ruch na polu z potworem (wtedy rozgrywamy walki w Movement Phase). Dodatkowo bijemy się z potworem, gdy wyciągniemy kartę, w wyniku której takowy się pojawia


Ale co z sytuacją, kiedy na danym obszarze jest ich kilku? W jednej turze ze wszystkimi po kolei? Czy tura po turze?
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1939
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:

Postautor: poooq » poniedziałek 30 sie 2010, 15:20

Każdy inny świat składa się z dwóch części i tylko te dwa pola musisz przejść by wrócić do Arkham by spróbować zamykać bramę, zwykle na penetrację IŚ potrzebne są tylko dwie tury. Każdy Inny Świat musisz zwiedzać osobno.

Walczyć możesz z tyloma na ile masz ochoty i wystarczy Wytrzymałości i Poczytalności.
Co do unikania, przyjęliśmy zasadę jednego testu Skradania się dla wszystkich bestyjek.


Awatar użytkownika
Terk
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: Terk » poniedziałek 30 sie 2010, 15:33

Musisz zawsze walczyć/wymykać się wszystkim potworom na obszarze. Robisz to podczas jednej tury. Wg. zasad robisz to po kolei i możesz się z częścią bić, innym się wymknąć, ale jeśli wdasz się w walkę, to nie możesz się dalej poruszać.

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » poniedziałek 30 sie 2010, 16:38

poooq pisze:dwóch części i tylko te dwa pola musisz przejść by wrócić do Arkham


czyli?
Wsysa mnie brama np. drugiego obszaru od lewej strony licząc. Czyli badam go, przesuwam się o jedno pole w prawo w następnej turze i przenoszę się z powrotem do Arkham? Dobrze rozumuję?
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1939
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:

Postautor: poooq » poniedziałek 30 sie 2010, 18:32

Obrazek

Na zdjęciu widać siedem obszarów, jest to siedem oddzielnych innych światów. Do każdego z nich musisz wejść przez bramę, odbyć po jednym spotkaniu w każdej jego części (zwykle dwa spotkania na IŚ), wrócić do miasta i zamknąć bramę. To nie jest tor tylko oddzielne miniplansze...


Awatar użytkownika
Terk
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: Terk » poniedziałek 30 sie 2010, 20:53

Jak się przenosisz do innych światów, to stajesz na lewym polu danego innego świata. W najbliższej fazie spotkań w innych światach, ciągniesz katrę, potem w fazie ruchu przenosisz się na pole obok, w kolejnej fazie spotkań w innych światach ciągniesz kartę, w kolejnej fazie ruchu wracasz na planszę arkham, na bramę do tego innego świata, w którym byłeś.

Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » poniedziałek 30 sie 2010, 22:17

Teraz już wszystko jasne. Dziękuję chłopaki za wyjaśnienie ;) Przyznam się szczerze, że nie zwróciłem uwagi, że pole innego świata jest podzielone na dwa, myślałem że to jeden i ten sam obszar :oops:
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1939
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:

Postautor: poooq » poniedziałek 30 sie 2010, 22:21

He, he, to trochę wyrówna Twoje szanse na wygraną...


Awatar użytkownika
Kaktus+ [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » niedziela 05 wrz 2010, 14:44

Kolejna porcja pytań, która nasunęła się podczas studiowania instrukcji i nie tylko:

Q1: Kiedy potworzy z Przestworzy opadają na ulicę? W momencie gdy dowolny gracz wkroczy na dowolną ulicę od razu zostaje zaatakowany przez potwora będącego w przestworzach?

Q2: Jeżeli zamknę bramę niepieczętując jej, a wylosowana karta Mitu nakazuje otwarcie bramy w tym miejscu, brama ponownie otwiera się?

Q3: Znacznik AKTYWNOŚCI? Co to i po co? Jeszcze nie spotkałem się z zapisem by był potrzebny

Q4: Czy muszę poruszać swojego badacza w każdej turze czy (poza przypadkami wymienionymi w instrukcji jak zamykanie/pieczętowanie bram) może pozostać na obszarze na którym dotychczas się znajdował?

Q5: Czy na jednym obszarze może znajdować się więcej niż jedna Wskazówka? Tzn. na obszarze znajduje się wskazówka, Mit nakazuje dołożenie na tym obszarze wskazówki, mam ją dołożyć i wtedy ich liczba będzie równa 2?

Q6: Kiedy mogę wziąć wskazówkę? Na obszar na który wkraczam znajduje się wskazówka oraz potwór. Wskazówkę biorę od razu czy najpierw muszę pokonać potwora?

Q7: jak wyżej, z tym że na obszarze zamiast potwora znajduje się brama? Mam zabrać wskazówkę od razu, zanim zostanę wciągnięty do innego świata czy dopiero jak brama zostanie zamknięta?
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Terk
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 229
Rejestracja: czwartek 02 lip 2009, 15:16
Lokalizacja: Krosno // Kraków
Płeć:
Wiek: 26

Postautor: Terk » niedziela 05 wrz 2010, 15:53

1: Kiedy potwór z Przestworzy ma się ruszyć, ponieważ nakazuje to karta mitu i jakis gracz jest na ulicy, to kładziemy na tym polu potwora.

2: Tak. Jeśli na polu nie ma bramy, ani znaku starszych, to otwieramy bramę, nie ważne co było wcześniej.

3: Jak masz jakąś kartę mitu, przez którą dzieje się coś na np. jakiejś ulicy, gdy gracz zakończy tam ruch, to możesz sobie to zaznaczyć tym znacznikiem.

4: Nie jest nigdzie powiedziane, że musisz się poruszać, więc uważam, że możesz zostać na miejscu, bo dlaczego miałbyś nie móc?

5: Tak.

6: Wskazówkę bierzesz w momencie, jak zakończysz ruch na obszarze ze wskazówką, lub jeśli pojawi Ci się pod nogami. W wypadku z potworem, uważam, że możesz wraz ze współgraczami zdecydować jak będziecie robić, bo chyba nie jest to sprecyzowane przez zasady. Moim zdaniem możesz ją zabrać przed walką, lub po.

7: Jeśli na jakimś polu pojawia się brama, to czyścimy je ze wskazówek, po prostu trop przepadł i gracze nie mogą z nich skorzystać (jak mówi instrukcja). Podobnie nie kładziemy wskazówek na polach z bramami, więc taka sytuacja nigdy nie może zaistnieć.

Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Bobołak » wtorek 08 paź 2013, 14:25

Mam zapewne dość banalne pytanie: Jak wygląda walka z przedwiecznym? Wiem, że jest to zapisane w instrukcji ale chyba zapis do mnie nie trafia jakoś.

Gram na 2 graczy najczęćiej.

Muszę mieć 2 sukcesy by zabrać jeden żeton zagłady tak? A jeśli mam 4? Czy wówczas zabieram 2 żetony?

Proszę o pomoc i krótką klarowną odpowiedź.

Dzięki!

Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1076
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: Krzysiek » wtorek 08 paź 2013, 21:49

Potrzebujesz tyle sukcesów ilu jest graczy żeby zdjąć 1 żeton.
Jeśli ktoś zginie, nadal wlicza się do tej liczby.
"Nadmiarowe" sukcesy przechodzą na następne tury walki.


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Bobołak » środa 09 paź 2013, 06:30

Czyli podsumowując na turę walki można zdjąć tylko 1 żeton, tak?

I jeśli grając na 2 graczy w I turze zdobyliśmy 4 sukcesy to w następnej turze nawet gdybyśmy uzyskali 0 sukcesu to moglibyśmy wykorzystać te 2 nadprogramowe z puli i tak zdjąć kolejny żeton?

Czyli walcząc z Chtulchu trzeba się przygotować na 12 tur bo tyle będzie miał żetonów?

Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1076
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: Krzysiek » środa 09 paź 2013, 09:54

Nie, nie. Z "nadmiarowymi" sukcesami chodziło mi o to że:
Jest was dwóch, uzyskacie 5 sukcesów - zdejmujecie dwa żetony, a jeden sukces wam zostaje na później.
Jest was dwóch, uzyskacie tylko jeden sukces - nie zdejmujecie w tej rundzie żetonów ale sukces zostaje do wykorzystania gdy zbierzecie ich więcej.
Możecie zdjąć tyle żetonów ile wam się uda.

Gdyby można było zdjąć jeden żeton na turę to Cthulhu byłby nie do pokonania, bo on jeden na turę regeneruje.


Bobołak
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 43
Rejestracja: niedziela 21 lip 2013, 14:28
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Bobołak » środa 09 paź 2013, 11:26

Teraz wszystko jasne. Dzięki. Jakiś mętny był ten opis w instrukcji.


Wróć do „Ratusz Arkham”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości