Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Co mowi polski opis na karcie Seeker of Slaanesh?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Relicu niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Co mowi polski opis na karcie Seeker of Slaanesh?

Post autor: mission » piątek 09 sie 2013, 10:29

Mam taka prosbe - czy ktos moglby podac polskie tlumaczenie karty Seeker of Slaanesh?
Chodzi mi o dzialanie tej karty. Oryginalna wersja jest niejasna i nikt nie wie jak to interpretowac :-)

Gdyby ktos byl ciekaw, to w oryginale jest tak jak ponizej (kopia z forum FFG):
If you win this battle, you may choose 1 of your Corruption cards and discrard it. If you do not, draw 1 Corruption card.

There are five possible interpretations:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
A) if you win this battle, you may discard 1 of your corruption cards, but you must draw 1 corruption card if you don't have any corruption cards already (or don't want to discard any).

B) if you win this battle, you may discard 1 of your corruption cards, but you must draw 1 corruption card if you have at least one corruption card already and don't want to discard any.

C) if you win this battle, you may discard 1 of your corruption cards. If you lose or tie this battle, draw 1 corruption card (in addition to losing 1 life if the battle is lost).

D) if you win this battle, you may discard 1 of your corruption cards, but you must draw 1 corruption card if you don't have any corruption cards already (or don't want to discard any). If you lose or tie this battle, draw 1 corruption card (in addition to losing 1 life if the battle is lost).

E) if you win this battle, you may discard 1 of your corruption cards, but you must draw 1 corruption card if you have at least one corruption card already and don't want to discard any. If you lose or tie this battle, draw 1 corruption card (in addition to losing 1 life if the battle is lost).
-----------------------------------------------------------------------------------------------



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 13:15

Poszukiwacz Slaanesha
3Wróg - DemonJeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz, dobierz 1 kartę Spaczenia.

=====

Nie rozumiem, co w tej karcie jest niezrozumiałego. Jeżeli wygrasz walkę masz opcję odrzucić posiadaną kartę Spaczenia. Jeżeli nie masz kart Spaczenia lub nie chcesz odrzucić żadnej, musisz dobrać 1 kartę Spaczenia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Post autor: mission » piątek 09 sie 2013, 15:15

Wow! dzieki wielkie!
Polska wersja rzeczywiscie jest zrozumiala :)
Angielska wymaga doprecyzowania, bo mozna ja zinterpretowac na wiele sposobow, przykladowo:

If you win this battle, you may choose 1 of your Corruption cards and discard it. If you do not (win the battle), draw 1 Corruption card.

If you win this battle, you may choose 1 of your Corruption cards and discard it. If you do not (decide to discard 1 of your Corruption cards), draw 1 Corruption card.
Ostatnio zmieniony piątek 09 sie 2013, 15:44 przez mission, łącznie zmieniany 1 raz.



mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Post autor: mission » piątek 09 sie 2013, 15:21

Po chwili namyslu doszedlem do wniosku ze polska wersja tez nie jest zrozumiala, ale ma tylko 2 mozliwe interpretacje:

Jeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz (nie chcesz odrzucic zadnej z kart), dobierz 1 kartę Spaczenia.

Jeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz (nie masz, lub nie chcesz odrzucic zadnej z kart), dobierz 1 kartę Spaczenia.
Ostatnio zmieniony piątek 09 sie 2013, 15:44 przez mission, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 15:22

mission pisze:If you win this battle, you may choose 1 of your Corruption cards and discard it. If you do not (win the battle), draw 1 Corruption card.
Wybitna nadinterpretacja. Te "If you do not" z natury rzeczy dotyczy i musi dotyczyć poprzedniego zdania, czyli odrzucania kart Spaczenia czyli "you may... discard it. If you do not...".

Gdyby chodziło o walkę, to by wspomnieli o tym, a na pewno nie urywali w połowie poprzedniej myśli ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 15:24

mission pisze:Jeśli tego nie zrobisz (nie chcesz odrzucic zadnej z kart),
To też jest nadinterpretacja, bowiem mechanika gry nie rozróżnia posiadania od chęci. Innymi słowy zawsze daje wolną wolę graczowi wykonania danej akcji.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Post autor: mission » piątek 09 sie 2013, 15:31

Eeeee... Wydaje mi sie ze teraz w ten sposob wlasnie sam sobie zaprzeczyles :-)

W pierwszym poscie napisales: "Jeżeli nie masz kart Spaczenia lub nie chcesz odrzucić żadnej".

W drugim natomiast napisales, ze "If you do not" ("jesli tego nie zrobisz") zawsze ma dotyczyc pierwszego zdania -- czyli zgodnie z tym rozumowaniem:
Jeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia.
Jeśli tego nie zrobisz -- czyli w wypadku gdy mozesz odrzucic i nie chcesz -- dziala wylacznie gdy masz juz karte Spaczenia (przynajmniej 1).
Ostatnio zmieniony piątek 09 sie 2013, 15:44 przez mission, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 15:34

Ale to "jeżeli tego nie zrobisz" generalnie dotyczy odrzucenia karty Spaczenia, bez wchodzenia w szczegóły czy gracz nie odrzuca tej karty, bo nie chce czy bo nie może. "Jeżeli tego nie zrobisz", czyli "Jeżeli nie odrzucisz karty Spaczenia (z dowolnego powodu)....".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 15:39

BTW, proszę zmień kolor czerwony w postach na dowolny inny kolor. Zgodnie z Regulaminem, czerwonego koloru używać może jedynie administracja.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2922
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: abubu » piątek 09 sie 2013, 15:39

może to pomoże zrozumieć:

Kod: Zaznacz cały

battle_result = make_battle();
if (battle_result == "won") {
  discard_corruption_card_result = discard_corruption_card();

  if (discard_corruption_card_result == "discarded") {
    exit();
  } else {
    draw_new_corruption_card();
    exit();
  }
} else {
  exit();
}
Spam. //Nemo

edit: proszę zatem o uzasadnienie ... choćby na PW

Nie każdy jest informatykiem, by musiał rozumieć to, co napisałeś. A zgodnie z Regulaminem post ma być czytelny dla wszystkich. //Nemo

edit:
jest to zwykły tekst z angielskimi wyrazami (bo i o angielskiej wersji karty mowa) zrozumiałymi dla każdego kto zna angielski
Ostatnio zmieniony piątek 09 sie 2013, 15:56 przez abubu, łącznie zmieniany 5 razy.




mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Post autor: mission » piątek 09 sie 2013, 15:43

Nemomon, wszystko co napisales brzmi rozsadnie, zauwaz jednak ze opis jest nastepujacy:

Jeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz, dobierz 1 kartę Spaczenia.

a nie:

Jeśli wygrasz tę walkę, musisz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz, dobierz 1 kartę Spaczenia.

Gdyby na karcie znajdowalo sie wlasnie te drugie zdanie - to wszystko bylo by kompletnie jasne.
Problem w tym, ze oni napisali ze "mozesz". Wiec pytanie czy "jesli tego nie zrobisz" rzeczywiscie dotyczy takze przypadku gdy aktualnie masz 0 kart spaczenia -- to nie jest wcale takie oczywiste :)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 15:52

Zgadzam się, iż wersja z "musisz" jest o wiele czytelniejsza i bardziej wskazująca na kontynuację myśli o odrzucaniu kart Spaczenia. Aczkolwiek wersja "możesz" także na to wskazuje, bowiem jak masz 0 kart Spaczenia to, jakkolwiek śmiesznie by to nie brzmiało, "nie możesz" odrzucić kart Spaczenia, nawet jeżeli bardzo mocno byś chciał. Czyli w obydwu przypadkach "możesz" odrzucić karty lub "nie możesz" odrzucić kart. Jeżeli nie możesz odrzucić karty (bo nie chcesz odrzucić - skoro wola gracza zabrania odrzucić karty, to tego zrobić nie może), musisz dobrać 1 kartę.

To jest bardziej czepianie się słówek moim zdaniem ;). Pewnie dałoby się lepiej to sprecyzować, ale kosztem większej ilości textu na karcie. Wtedy karta wyglądałaby na bardziej skomplikowaną, niźli w rzeczywistości jest ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Post autor: mission » piątek 09 sie 2013, 15:59

OK :) Chyba dalem sie przekonac - przyjme Wasza interpretacje (kod napisany przez abubu wskazuje na to samo), czyli ostatecznie tak:

"Jeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz (bo nie masz kart Spaczenia, lub nie chcesz zadnej odrzucic), dobierz 1 kartę Spaczenia."

Ciekawe do jakich wnioskow dojda na forum FFG - dam tu znac gdyby jednak przyjeli inna wersje :)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » piątek 09 sie 2013, 16:01

Widziałem, iż Jon tam się wypowiadał, więc prawie na pewno do tych samych dojdą wniosków ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


mission [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: piątek 02 sie 2013, 20:52
Lokalizacja: Tromsø
Płeć:

Post autor: mission » sobota 10 sie 2013, 00:02

Jest juz oficjalna odpowiedz z FFG Customer Service Team - mieliscie racje :-) Prawidlowo jest tak:

Jeśli wygrasz tę walkę, możesz wybrać i odrzucić 1 ze swoich kart Spaczenia. Jeśli tego nie zrobisz (nie masz, lub nie chcesz odrzucic zadnej z kart), dobierz 1 kartę Spaczenia.

Dzieki! :)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 10 sie 2013, 00:09

Wierz w nas ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


ODPOWIEDZ