Strona 1 z 2

: piątek 26 lip 2013, 15:29
autor: Bludgeon
Mozesz podać przykład bo nie rozumiem.

: piątek 26 lip 2013, 15:35
autor: Krzysiek
Jeśli dobrze się domyślam to o ile w MiM mamy Krainy które dzielą się na Obszary, o tyle w Relicu są "Krainy" które dzielą się na Obszary, które dzielą się na jakieś pola/podobszary.
Zamiast trzypoziomowej hierarchii "plansza->krainy->obszary" mamy hierarchię czteropoziomową "plansza->"krainy"->obszary->pola".
Zgaduję że o coś takiego chodzi, jeśli nie to też jestem ciekaw. :)

: piątek 26 lip 2013, 15:38
autor: HunteR
Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora i np. możemy sobie wybrać na którym obszarze się znajdzie tak żeby nam było wygodniej. Na początku instrukcji Relica jest to rozpisane.

System jest ok, ale na pewno nie jest wśród tych najfajniejszych nowinek Relica. No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.

: piątek 26 lip 2013, 15:40
autor: Bludgeon
HunteR pisze:Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora i np. możemy sobie wybrać na którym obszarze się znajdzie tak żeby nam było wygodniej. Na początku instrukcji Relica jest to rozpisane.
Niby ciekawe ale nie widzę różnicy między zapisaniem w mimie typu "połóż tą kartę w dowolnej puszczy" itp. Jedyna różnica to to że są obok siebie?
HunteR pisze:No i chcąc to wprowadzić w Talismanie trzeba by nie tylko przerobić planszę, ale też i karty przygód.
Akurat mimowej planszy przydałoby się trochę przeróbek.

: piątek 26 lip 2013, 15:51
autor: HunteR
Różnica jest właśnie dlatego, że obszary są obok siebie. Można wybrać ten na którym się znajdujemy i dostać jakiś bonus, albo podrzucić innemu graczowi jeśli to coś nieprzyjemnego (o ile oczywiście znajdujemy się w odpowiednim sektorze) :wink: Niewykluczone, że są też karty, które oddziałują na cały sektor, ale nie na cały krąg/krainę (np. jakieś skażenie albo coś), ale po jednej partii jeszcze nie przerobiliśmy wszystkich kart.

Niemniej tak jak pisałem, w Relicu są znacznie fajniejsze patenty niż to.

Co do przeróbek planszy, może i tak, ale ostatecznie doprowadzi to do zrobienia gry od podstaw, ale czy naprawdę to jest celem tego tematu? Moim zdaniem fajnie, że Relic okazał się w dużej mierze nową grą, a nie Talismanem z nowymi grafikami. Czy na pewno chcecie teraz przerobić Talismana na Relica z nowymi grafikami czy raczej wypróbować te elementy, które da się przenieść do Talismana od ręki, bez przerabiania i drukowania od nowa wszystkich plansz, kart, postaci itd? Było już kilka pomysłów zrobienia nowej gry na motywach Talismana i jak do tej pory żaden chyba nie wyszedł poza fazę burzliwej dyskusji na forum :P

: piątek 26 lip 2013, 15:51
autor: Krzysiek
HunteR pisze:Chodzi o to że obszary pomiędzy narożnikami danego kręgu tworzą dany sektor. Czasem karta odnosi się nie do konkretnego obszaru tylko do konkretnego sektora
Czyli dokładnie tak jak myślałem. : ) I te dzielnice nazywane są właśnie "sektorami"(? (Instrukcję przeczytam za jakiś czas dopiero)) Tego bym się spodziewał.

Pomysł w porządku, ale do MiMa wg. mnie bardziej pasuje "dowolna Puszcza" itd.

: piątek 26 lip 2013, 16:02
autor: Bludgeon
HunteR pisze:Było już kilka pomysłów zrobienia nowej gry na motywach Talismana i jak do tej pory żaden chyba nie wyszedł poza fazę burzliwej dyskusji na forum
A szkoda bo sam mam garść pomysłów.

: piątek 26 lip 2013, 16:05
autor: Artownik
Tworzenie mimowej kopii relica nie ma sensu, bo przecież można w niego grać i do niego tworzyć dodatki.
Jedyny mankament, że relic został osadzony w wh40k, bo to spore ograniczenie klimatyczne.

: piątek 26 lip 2013, 16:06
autor: HunteR
Ja ci nie bronię wprowadzać ich w życie, mówię tylko jak jest :wink: Najbardziej zaawansowanym projektem gry na motywach MiMa był chyba Fallout, ale nawet ten projekt upadł (a przynajmniej został 'zamrożony'). Wiem, że autor miał jakieś problemy prywatne co wpłynęło na brak czasu więc to trochę inna sytuacja, ale i tak nie wiadomo czy zostałby ukończony.

: piątek 26 lip 2013, 16:13
autor: Artownik
Na projekty brak na forum konkretnych chętnych.

Żaden projekt nie powstanie zresztą dosłownie na forum, ponieważ jest ono nędzną formą komunikacji. Doskonałym przykładem są retusze mim - dyskusje się ciągną stronami, a rozwiązania problemu nie ma.

: piątek 26 lip 2013, 17:07
autor: Mały Nemo
Krzysiek pisze:Jeśli dobrze się domyślam to o ile w MiM mamy Krainy które dzielą się na Obszary, o tyle w Relicu są "Krainy" które dzielą się na Obszary, które dzielą się na jakieś pola/podobszary.
Zamiast trzypoziomowej hierarchii "plansza->krainy->obszary" mamy hierarchię czteropoziomową "plansza->"krainy"->obszary->pola".
Zgaduję że o coś takiego chodzi, jeśli nie to też jestem ciekaw. :)
Tak jest! Jest cała wielka plansza, jest ona podzielona na sektory (Krainy). Każdy sektor ma 4 obszary (czyli linie jak wioska-kapliczka) na każdą z możliwych linii. A postaci poruszają się po polach.

: piątek 26 lip 2013, 17:07
autor: Krzysiek
A ja swój projekt robię od dawna i jestem zadowolony z postępów. Największy problem mam z planszą. Formuła z MiM bardzo mi się podoba i trudno mi urodzić tutaj coś oryginalnego.

Dlatego przerzuciłem się póki co na MiM, żeby tamten dojrzewał spokojnie w zakamarkach mózgu.

: poniedziałek 29 lip 2013, 09:15
autor: Rogo
HunteR pisze:Podobnie z kartami zaklęć tak żeby dało się je zastosować zamiast rzutu kością. Trzeba by przedrukować wszystkie karty dodając im odpowiednie wartości punktowe.
To wcale nie byłoby aż takie trudne. Większość grających i tak używa koszulek na karty, więc do tej koszulki wystarczy dorzucić małą karteczkę z numerkiem. Problemem jest tylko poprzydzielanie tych numerków ;)

: środa 08 lip 2015, 13:54
autor: Artownik
Mam pytanie do grających w Relica o te sektory. Czy to rzeczywiście się przydaje?

W sensie, że całość to i tak tj Kraina Zewnętrzna - czy dzielenie tego na sektory daje jakieś wymierne korzyści?

: środa 08 lip 2015, 14:12
autor: Mały Nemo
Artownik pisze:Mam pytanie do grających w Relica o te sektory. Czy to rzeczywiście się przydaje?

W sensie, że całość to i tak tj Kraina Zewnętrzna - czy dzielenie tego na sektory daje jakieś wymierne korzyści?
Jest trochę różnych kart, które oddziałują na Sektory, a raczej nakazują położyć jakąś kartę w konkretnym sektorze. Niektóre z misji na przykład wymagają zabicia jakiegoś krita w danym sektorze, albo sama karta "przygody" nakazuje ją położyć gdzie indziej po wylosowaniu.

Czy to daje jakieś wymierne korzyści... nie wiem. Jak z wieloma różnymi mechanikami, to bez tej gra i tak pewnie miałaby się świetnie. Aczkolwiek z drugiej strony, sektory o jeść nie proszą, dużo miejsca nie zajmują, po prostu są oznaczone na planszy i czekają, by być użyte.

: środa 08 lip 2015, 17:39
autor: Rogo
Trochę chyba mylicie pojęcie sektora i obszaru, ale to drobny szczegół ;)

Pojęcie obszaru (tj. zbiór pól wzdłuż jednego boku całego sektora) dodaje wymóg ruszenia się w konkretne miejsce, co moim zdaniem jest ok. Np. jak ktoś ma misję zabić wroga w jakimś konkretnym obszarze, to Nemezis może już tam na niego czekać ;) Jak dla mnie bomba :D

: środa 08 lip 2015, 17:44
autor: Mały Nemo
Jak zwał, tako zwał =P

: środa 08 lip 2015, 18:05
autor: Rogo
Nie "Jak zwał, tako zwał", tylko Sektor to w Relicu zupełnie inne pojęcie ;) My to wiemy, ale możemy przez to innym namieszać w głowach :P

: środa 08 lip 2015, 18:24
autor: Artownik
To bym poprosił o dokładniejsze wyjaśnienie, najlepiej z jakimś przykładem na konkretnych kartach (jeśli to nie problem).

Bo ja właśnie pojęcia nie mam, a wyczuwam tu coś bardzo, bardzo fajnego. ;)

: czwartek 09 lip 2015, 02:23
autor: Zaberish
Artownik pisze:To bym poprosił o dokładniejsze wyjaśnienie, najlepiej z jakimś przykładem na konkretnych kartach (jeśli to nie problem).

Bo ja właśnie pojęcia nie mam, a wyczuwam tu coś bardzo, bardzo fajnego. ;)
Najprościej rzecz ujmując (bez przykładów graficznych, niestety):

- pojedynczy segmencik planszy, na którym ciągniemy karty lub możemy wykonać inne działania = pole (w "Magii i Mieczu" to Obszar)
- grupa kilku pól położonych po tej samej stronie planszy pomiędzy polami narożnymi = obszar (brak odpowiednika w "Magii i Mieczu")
- natomiast odpowiednikiem Krainy z "Magii i Miecza" jest w "Relicu" Sektor

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem :)

: wtorek 01 gru 2015, 20:31
autor: Bludgeon
Testowałem dzisiaj talizman z eksplodującymi kostkami z relica. Super sprawa, wszystkie walki są emocjonujące :)