Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Które mechaniki z Relica przenieść do Talismana?

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Relicu niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Które mechaniki z Relica przenieść do Talismana?

Postautor: Nemomon » wtorek 21 sie 2012, 13:56

Do tej pory zaprezentowanych zostało już dosyć wiele nowych mechanik, które oferuje Relic. Które z nich się wam najbardziej podobają, które chcielibyście przenieść do Talismana?

Mnie najbardziej póki co podoba się nowe zastosowanie dla Zaklęć. Można je wykorzystać na dwojaki sposób - albo jako efekt, który posiadają, albo jako ich liczba zamiast rzucania kością.

A wam? :)
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » wtorek 28 sie 2012, 20:56

Nemo, poczekaj aż gra się ukaże :) Ja tam plotek nie czytam, nie wzniecam się, bo co będzie w grze i jak to będzie działało na_prawdę, dowiemy się dopiero po premierze gry i pierwszych partiach ;)
Ostatnio zmieniony wtorek 28 sie 2012, 21:02 przez Kaktus+, łącznie zmieniany 3 razy.
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 28 sie 2012, 21:01

Cóż... coś już o grze na pewno wiemy, niby to tylko był prototyp (jak powiadają), ale na pewno FFG go przetestowało zanim na Gen Cona rzuciło. Wiec to, co tam usłyszeliśmy, myślę, że w wielu % jest prawdą ;). Zresztą jak widzisz tutaj: http://www.talismanisland.com/tour_relic.htm Karty już się pojawiły więc nawet na podstawie ich można dyskutować. Przykładowo czym jest ta ikonka krzyża na Blue Threat decku. ;)
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 28 sie 2012, 21:28

No to powiedz nam czym ona jest, bo nie doszły mnie żadne słuchy coby ktoś na forum miał jakieś paranormalne zdolności dzięki którym mógłby wykraść jakieś informacje ;) Chyba, że chodzi o nabijanie postów zgadywaniem, to ja chętnie pospamuję :D
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 28 sie 2012, 21:31

Przepraszam was, ale chyba nie czytacie moich updatów w przypiętym temacie o Relicu. Owszem, nie ma tam nic o tym, czym może być ta ikonka, ale za to jest wiele innych informacji ;).
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Kaktus+ » środa 29 sie 2012, 08:30

czytamy ale to tak jak rozmawianie o osiągach nowo zaprezentowanych aut, o których wiemy, że producent oświadcza, że będzie palić 5 litrów na 100 km, osiągać prędkość pińcet na godzinę, a dopiero dokładne testy weryfikują wszystko.

Te mechaniki, dopiero w praniu okażą się grywalne tudzież nie. Weź co drugi dodatek do MiMa/TMiMa, posiadają świetne albo przynajmniej interesujące mechaniki na papierze, a w realu jakoś to tak średnio hula. Będzie premiera, będzie gra na rynku i wszystko zobaczymy :mrgreen:
Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3099
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » wtorek 12 mar 2013, 23:08

Ktoś ma pomysł o co chodzi z tymi strefami na planszy? Instrukcja o nich wspomina ale nie mogę znaleźć po co tak naprawdę są...
What a view.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 12 mar 2013, 23:21

Zgaduję, że odniesienia do nich będą w kartach. Ciężko coś więcej wymyślić
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » wtorek 12 mar 2013, 23:58

Raczej tak, te strefy są tak jakby mniejszymi Krainami.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3069
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Postautor: HunteR » czwartek 25 lip 2013, 23:00

Po pierwszej partii Relica mogę się jakoś sensownie wypowiedzieć :)

Generalnie uważam, że wszystkie nowe reguły (bądź ich zmiany) są na plus. Nie wszystko jednak dałoby się wprowadzić do Talismana bez zbyt dużego ingerowania w całą grę. Na pewno fajną i prostą do zrobienia rzeczą jest dodanie wybuchających kości i ładunków. Pierwsza rzecz sprawia, że jeśli wypadnie nam sześć podczas rzutu za atak, rzucamy kolejną kością i sumujemy wynik. Przeciwnik robi to samo co wprowadzi więcej emocji do walki, bo przy dużym szczęściu (i w połączeniu z punktami losu) nawet słaba postać może wygrać z mocarzem, a jednocześnie koksiarz może przegrać ze słabiakiem. Druga rzecz to zużywalność (?) ekwipunku. Chcąc wykorzystać broń czy pancerz musimy odrzucić jeden ładunek. Odrzucimy wszystkie i karta leci na śmietnik. W Relicu różne przedmioty miały różną wartość ładunków, którą jeszcze modyfikowały niektóre zdolności, ale zasadniczo większość miała po dwa więc można by przyjąć taką wartość. Ograniczenia użyć sprawią, że warto będzie nosić po kilka sztuk broni czy pancerzy, a nawet najpotężniejsze przedmioty nie będą w nieskończoność ratować skóry graczowi.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 26 lip 2013, 01:16

A co innego, co wymagałoby ingerencji większej w MiMa, chciałbyś przenieść z Relic?

BTW, czy to oznacza, iż na forum będziesz aktywny również poza Karczmą? ;>
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » piątek 26 lip 2013, 02:36

Jaka perfidia :D

Dalsze przeniesienia wymagają już praktycznie przebudowania całej gry.

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3069
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 28

Postautor: HunteR » piątek 26 lip 2013, 11:17

A co innego, co wymagałoby ingerencji większej w MiMa, chciałbyś przenieść z Relic?


Chyba wszystko :P Takie np. relikty. W Relicu aby dostać się do centrum musimy zdobyć relikt, który działa trochę jak skrzyżowanie talizmanu z nagrodą za zadania tj. umożliwia ukończenie gry, ale daje też różne (często bardzo potężne) bonusy. Wiem, że w jakimś fanowskim dodatku do Talismana pojawiły się alternatywne karty talizmanów, które dawały właśnie jakieś bonusy, ale to by wymuszało konieczność przygotowania nowych kart, ew. do doliny ognia potrzebne byłyby nie talizmany tylko właśnie nagrody. Na pewno można by jednak wyrzucić talizmany z talii przygód i wymusić konieczność zrobienia trzech misji czarownika żeby dostać jeden z nich.

Druga rzecz to rozwój postaci. Tego by się już nie dało zrobić, trzeba by wtedy przygotować wszystkie postacie od zera wybierając na których poziomach dostają bonusy do statystyk, na których określone zasoby, a na których odblokowują określone zdolności.

Podobnie z kartami zaklęć tak żeby dało się je zastosować zamiast rzutu kością. Trzeba by przedrukować wszystkie karty dodając im odpowiednie wartości punktowe.

W skrócie, dałoby się to zrobić, ale wymagałoby po prostu przerobienie gry od podstaw. Dwie pierwsze opcje, które podałem (wybuchające kości i ładunki) + ew. motyw z misjami i nagrodami zamiast talizmanów dałoby się zastosować przez przerabiania gry.

BTW, czy to oznacza, iż na forum będziesz aktywny również poza Karczmą? ;>


Dla zmyłki będę się więcej udzielał w SB :-"
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 26 lip 2013, 11:23

A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.

Oraz o znacznikach postaci. Oraz umiejętności Ogryna.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1083
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: Krzysiek » piątek 26 lip 2013, 11:41

HunteR pisze:Na pewno można by jednak wyrzucić talizmany z talii przygód i wymusić konieczność zrobienia trzech misji czarownika żeby dostać jeden z nich.
Można rozważyć wariant w którym za trzy misje dostaje się Artefakt, i w dodatku do wypisanych na nim efektów działałby on jak Talizman. I ewentualnie wykopać wtedy inne sposoby zdobywania Artefaktów/Talizmanu. Taka łatwa do wypróbowania wariacja.

HunteR pisze:Druga rzecz to rozwój postaci. Tego by się już nie dało zrobić, trzeba by wtedy przygotować wszystkie postacie od zera wybierając na których poziomach dostają bonusy do statystyk,
Kusi mnie ta kwestia od jakiegoś czasu, ale w MiM raczej nie chciałoby mi się przerabiać całości od początku. Za to rozważam wprowadzenie po kilka kart rozwoju dla każdego poszukiwacza, z różnymi efektami. Expa z trofeów można by wtedy wymieniać na taką kartę, a nie tylko na punkty.


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 26 lip 2013, 11:43

Ja swego czasu rozważałem dodanie do TMiMa losowych kart rozwoju postaci, poszukiwacze na starcie losowali byli by 1 z takich kart.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1083
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Postautor: Krzysiek » piątek 26 lip 2013, 11:45

Jest tutaj pole do popisu, z pewnością. :) Chyba NiegodziwySatyr zrobił coś w tym guście, jeśli dobrze kojarzę.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » piątek 26 lip 2013, 13:19

W postaciach mi się podoba jak wiele jest czynników - indywidualna ścieżka rozwoju, ustalone osobno limity na ilość czarów i kart, które postać może posiadać.

Przebudowanie gry to masa roboty. Ale nawet gdyby ktoś chciał się tego podjąć, to wpierw warto przeanalizować wady gry, które wyjdą na jaw po kilku rozgrywkach.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3099
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Postautor: Bludgeon » piątek 26 lip 2013, 15:15

Nemomon pisze:A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.
.
A co to zmienia w praktyce?
What a view.


Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16264
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 26 lip 2013, 15:24

Bludgeon pisze:
Nemomon pisze:A co uważasz/uważacie na temat podziału planszy na "obszary"? Czyli każda linia krańcowych obszarów ma swoją oddzielną nazwę.
.
A co to zmienia w praktyce?


Wiele jest misji oraz kart zagrożeń, które kładzione są na konkretnych polach obszaru.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!



Wróć do „Relic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość