Strona 1 z 1

Monolith Arena

: czwartek 01 lut 2018, 13:54
autor: Mały Nemo
Dzięki portalowi http://neuroshimahex.pl/ dowiedziałem się, iż Portal wypuszcza nową wersję Neuroshimy Hex pod tytułem - "Monolith Arena". Ma to podobno być NH w klimatach fantasy. Pudełko:

Obrazek


Według opisu ze strony Portalu ma to być:
Monolith Arena to taktyczna gra fantasy, oparta na mechanice Neuroshimy HEX, autorstwa Michała Oracza. Gra zawierać będzie pięć różnorodnych frakcji, z których każda dysponować będzie unikatowym zestawem zdolności i jednostek. Każdy gracz będzie ponadto dysponował tytułowym Monolitem, pełniącym funkcję sztabu armii – Monolit skrywa potężne moce, które gracz będzie mógł w trakcie gry wykorzystać, by zaskoczyć nimi przeciwnika! Monolith Arena oferuje wszystko to, co fani pokochali w Neuroshimie HEX w połączaniu z własnym, oryginalnym podejściem do rozgrywki, czyniąc z gry tytuł, którego nie może zabraknąć w żadnej kolekcji!

HEX Fantasy stworzony przez Michała Oracza
Oryginalna, unikatowa mechanika monolitów
5 frakcji w podstawowej wersji gry zapewnia ogromną regrywalność
Premiera: Essen Spiel 2018 (koniec października)
Zaś na BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/238 ... lith-arena możemy się dowiedzieć, iż:
Wage war against opponents on a hexagonal board. Prepare your armies to face off on the battlefield and surprise your enemy with your choice of special abilities!

Monolith Arena is a fantasy battleground board game built around the base engine of Neuroshima Hex, which is also from designer Michał Oracz. The game includes five factions, with unique abilities and units! Each player has a monolith that serves as their headquarters, and each player seeds their monolith with three tokens that provide special abilities. When an opponent damages your monolith, you remove the top layer to expose the first token, gaining its special ability, so being attacked can actually make you stronger — albeit while still moving you toward defeat...
im więcej dostajemy batów od przeciwników, tym silniejsze moce i specjalne zdolności ma nasz monolit, a tychże mocy max możemy otrzymać bodaj 2 czy 3 sztuki (w zależności, czy trzeci znacznik oznacza caput mortuum, czy jeszcze nie).

===

Ponadto, jeśli macie głęboko w rzyci swoje drugie polowy, to w walentynki możecie pograć sobie w samotnika, a dokładniej w hexogłowki Iron Gang, które to tegoż właśnie dnia zostaną wydane:

Obrazek

Hexogłówki Iron Gang to najnowszy dodatek dla linii produktów Neurshima HEX!, idealna pozycja dla pojedynczych graczy. Sprawdź swoją wiedzę na temat taktyk i strategii Neuroshimy, prowadząc krwawy i brutalny Iron Gang do zwycięstwa! Hexogłówki to też idealna okazja, by zwiększyć potencjał armii Iron Gang – dodatek zawiera jeden nowy żeton, który można podmienić przed rozgrywką wieloosobową. Po rozwiązaniu wszystkich zagadek wszelkie tajniki grania tą armią staną przed tobą otworem – ale czy znasz Neuroshimę HEX! 3.0 dostatecznie dobrze?

Re: Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Hexogłówki Iron Gang

: czwartek 01 lut 2018, 23:37
autor: Visenna
Kurczę, muszę kiedyś zagrać w Neuroshimę :D

Re: Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Hexogłówki Iron Gang

: piątek 02 lut 2018, 07:26
autor: Gamma
Jak dla mnie jedna z lepszych gier planszowych.

Re: Przedsprzedaż Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Instrukcja + Hexogłówki Iron Gang

: czwartek 20 wrz 2018, 16:52
autor: Mały Nemo
Ruszyła przedsprzedaż Monolith Areny: https://portalgames.pl/sklep/pl/monolit ... 503.p.html
Instrukcję można zobaczyć tutaj: https://portalgames.blob.core.windows.n ... rukcja.pdf
A o samej grze można pooglądać tutaj: https://monolitharena.com/pl/
Premiera: 24. października 2018

Re: Przedsprzedaż Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Instrukcja + Hexogłówki Iron Gang

: piątek 19 paź 2018, 15:23
autor: Mały Nemo
Przyszła do mnie preorderowa Monolith Arena. Generalnie gra prezentuje się dosyć kolorowo i w sumie poprawnie. Ostatecznie to Neuroshima Fantasy...

Uwagi miałbym generalnie dwie - po pierwsze pudełko jest nieznośnie duże, instrukcja ogromna, a nieskładana plansza sztywna jak... z tego powodu nie mogę tych komponentów wsadzić do mojego pudełka z Neuroshimą, bo się nie mieszczą. Ta instrukcja naprawdę mogłaby być o połowę mniejsza (a najlepiej być zwykłą książeczką, a nie jakimś tomiszczem), a plansza mogłaby w którymś miejscu zgiąć się w pół. Druga uwaga jest taka, iż mam jakieś nieodparte wrażenie, iż Trzewik specjalnie zrobił takie duże kafelki, ażeby gra nie była kompatybilna z Neuroshimą. Po cichu miałem nadzieję zagrać partyjkę NH vs MA i niby wciąż mogę to zrobić, ale jedynie na planszy Monolithu. Bo na planszach Neuroshimy się nie zmieszczę.

Ocenę dam 7/10, bo oprócz tego, co już wspomniałem wcześniej, to dodatowo uważam, iż już mogli dorzucić ten licznik obrażeń, zamiast wracać do klasycznych żetonów. Tym bardziej, iż zdaje się, że MA kosztuje nawet więcej od NH 3. edycji (w której liczniki obrażeń były), a relatywnie patrząc, to ma mniej komponentów.

Re: Przedsprzedaż Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Instrukcja + Hexogłówki Iron Gang

: piątek 19 paź 2018, 16:00
autor: Arthan
Zawsze można dodrukować przeskalowaną wersję :P A propos NH, w tegorocznym turnieju też jest armia z unikalnymi grafikami do wygrania chyba nie? Nemo trzymasz rękę na pulsie? Bierzesz udział? :)

Re: Przedsprzedaż Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Instrukcja + Hexogłówki Iron Gang

: piątek 19 paź 2018, 16:09
autor: Mały Nemo
Ano, w tym roku (albo poprzednim?) jest Borgo z unikatową grafiką, a wcześniej był Posterunek. Udziału w turniejach nie biorę, bo nawet gdybym chciał, to mój grafik w pracy krzyczy stanowcze "spier... idź se pobiegaj", więc moje szanse pojawienia się tam są nikłe.

Niby masz rację z tym przeskalowaniem, aczkolwiek nie oszukujmy się - skoro gra nawet nie próbuje ukrywać tego, iż jest klonem Neuroshimy, to mogłaby przynajmniej być z nią kompatybilna ;). 97% instrukcji MA to C&P instrukcji NH, pozostałe 3% to nowe zasady dotyczące monolitów ;). Chyba przyznasz, iż nie wymagam wiele, kiedy wymagam, ażeby żetony do NH i MA były tej samej wielkości, nie? ;)

Re: Przedsprzedaż Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Instrukcja + Hexogłówki Iron Gang

: piątek 19 paź 2018, 16:27
autor: Arthan
Może nie chcą żeby mówili że to kolekny dodatek :D

Re: Przedsprzedaż Monolith Arena - Neuroshima Hex Fantasy + Instrukcja + Hexogłówki Iron Gang

: piątek 19 paź 2018, 16:30
autor: Mały Nemo
Ano, aby nikt nie mówił, iż jest to ten obiecany 2++ lat temu wielki dodatek pudełkowy... który i tak pewnie nigdy się nie ukaże. Szkoda, mogło być dobrze, a wyszło jak zawsze...

Re: Monolith Arena

: sobota 29 gru 2018, 18:50
autor: Mały Nemo
News kilka dni nieaktualny, ale Portal postanowił pod choinkę dać graczom Monolitogłówki czyli klasyczne hexogłówki, tyle że dla Monolith Areny.

Znaleźć je można tutaj: https://portalgames.blob.core.windows.n ... %B3wki.pdf
A rozwiązania do nich tutaj: https://portalgames.blob.core.windows.n ... 5zania.pdf

Re: Monolith Arena

: niedziela 27 sty 2019, 20:13
autor: Mały Nemo
Portal ogłosił wydanie dwóch interesujących nas rozszerzeń. Pierwsze rozszerzenie jest do Neuroshimy i nazywa się Sand Runners. Prawdopodobnie bazuje na jednym z fanowskich rozszerzeń, a głównym jego trickiem jest to, iż sztab jest obustronny (pewnie jak Pear, ale dla odmiany grywalne).

Drugie rozszerzenie to Army Pack do Monolithu Areny o nazwie Academics. Jest to klasyczna nowa armia, której sztab spowalnia przeciwników (czyli pewnie przyległe wrogie żetony otrzymują minus 1 do inicjatywy).

Obrazek Obrazek

Re: Monolith Arena

: piątek 08 maja 2020, 15:03
autor: Mały Nemo
Ogłoszony został nowy dodatek do gry Monolith Arena, zwący się Golemy.

Obrazek

Krótki opis produktu:

Monolith Arena: Golemy W III kwartale ukaże się nowy dodatek do gry Monolith Arena. Będzie to frakcja Golemów, dzięki której gracze będą mogli wcielić się w Konstruktorów wznoszących na arenie mocarne Konstrukty – Golemy. Jednak pomimo ogromnej siły i wytrzymałości ich budowanie wiąże się z wieloma ograniczeniami. Granie Golemami wprowadza nową mechanikę puli Golemów – dwustronnych żetonów czempionów, które zamiast otrzymywać ran są uszkadzane, a wznoszone są dzięki obecności Konstruktorów.