Runebound

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Runebound niedotyczące Twórczości graczy, Zasad itp.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Runebound

Post autor: Gamma »

Fajna? Jak wypada w porównaniu z Talismanem?


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Zależy, o które wydanie Runebounda pytasz.
2ed była nazywana Talismanem 2.0 - całkiem przyjemnie się grało, faktycznie na podobnych zasadach co w Talismanie.
3ed to genialna przygodówka, która ze wcześniejszym wydaniem na wspólną nazwę i tylko to. Gra została całkowicie odmieniona. Bardziej skupia się na aspekcie przygodowym, niż na walkach (tych się wręcz na początku unika). Ci co byli na zjeździe w Kielcach mieli okazję pograć w mój egzemplarz 3ed i opinie były bardzo pozytywne :)
Generalnie zauważyłem, że ci, którym podoba się Talisman, trzecia edycja są zachwyceni :) Ja gorąco polecam - warta tych pieniędzy, a na przełomie 2017/2018 ma wyjść dodatek umożliwiając pełną grę solo.


Awatar użytkownika
Gamma [Autor tematu]
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Posty: 801
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 40

Re: Runebound

Post autor: Gamma »

Trochę szkoda, że 2ga edycja jest słaba. Używkę można tanio dorwać, a jest tam aż 12 figurek, które można użyć też w Talizmanie. :)


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Moja 2ed z tego co pamiętam nabył Nemo :)
Pozbyłem się jej bez żalu.
Za to 3ed jest super :) Figurki tez oczywiście pasują bo to dalej kraina Mennara - Descent i Runebound mają te same figurki i tych samych bohaterów choć ze zmodyfikowanymi statystykami na potrzeby każdej gry (ale figsy są takie same) :)


Darkstorm
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 59
Rejestracja: sobota 15 kwie 2017, 17:16
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Darkstorm »

W jakiej kolejności polecacie kupować dodatki do 3 ed? Mam już Pająki. Pytanie czy kupić wpierw pozostałe małe czy też ten duży?


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Obowiązkowo pierwszy to "Nierozerwalne więzi".
Okazuje się, że bez tego dodatku gra jest wykastrowana i jest niejako "wersją demo" ;)
Ten dodatek totalnie zmienia i uzupełnia mechanikę gry. Dopiero z nim możesz odczuć moc rozgrywki w Runebound.
Jak już go dokupisz to zakup małych dodatków jest dowolny bo wnoszą kosmetyczne zmiany w postaci nowych bohaterów i kart.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Wiktor »

Zgodzę się z tobą, z tym zastrzeżeniem, że ów zabieg miał zapewne na celu sprawienie, że nowi gracze nie zrażą się do tej gry. W wersji podstawowej w którą miałem przyjemność grać z Tobą rok temu zasady walki były prostsze. Zasady, które wprowadza dodatek komplikują walkę. Podnoszą poziom trudności walk i wymagają więcej uwagi przy ich przyswajaniu.
Nie mniej jednak, gdy graliśmy ostatnio z tym dodatkiem gra bez wątpienia była pełniejsza, bardziej wymagająca i dająca więcej satysfakcji.


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Zasady walki z NW uproszczają walkę. Przeciwnik już nie musi się zastanawiać co i jak użyć, tylko rozstawia żetony i leci z góry na dół. Dla mnie one przyspieszają walkę 10cio krotnie. Dodatkowo zostały wprowadzone osobne żetony i karty walk dla każdej klasy przeciwnika - kolejny plus.
Walki stały się trudniejsze - tu się zgodzę ale właśnie o to chodzi by gra była wyzwaniem, a nie zabawą, gdzie zawsze się wygrywa :P
Jak sam widziałeś, scenariusze kooperacyjne są trudniejsze od tych z podstawki. Dodatkowo NW umożliwiają grę w Runebounda w trybie solo co akurat dla mnie jest kolejnym plusem, bo bardzo często gram solo - dlatego większość moich gier posiada ten tryb.
Tak czy inaczej odniosłem wrażenie, że ten tytuł stanie się obowiązkową pozycja na naszych zlotach (a jak będzie na nich Blu to dojdzie "Terraformacja" i "Uczta dla Odyna") :)


Darkstorm
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 59
Rejestracja: sobota 15 kwie 2017, 17:16
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Darkstorm »

Dzięki za odpowiedzi:)


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Wiktor »

Berni pisze: niedziela 12 sie 2018, 21:32Zasady walki z NW uproszczają walkę.
I tak, i nie. Napisałem, że nowe zasady komplikują walkę: przez sam fakt ich wprowadzenia walka jest bardziej skomplikowana, bo trzeba się do nich stosować. Wcześniej, bez dodatku, gracz kontrolujący potwory mógł nie zawracać sobie nimi głowy. Teraz musi i to właśnie komplikuje. Z drugiej strony, wcześniej gracz kontrolujący potwory musiał albo sam kombinować jak grać dobrze (wtedy było mu trudniej grać niż obecnie, z dodatkiem) lub grać bez nadmiernego kombinowania i zawracania sobie głowy wieloma nowymi zasadami, a wtedy gra była dla niego prostsza (i łatwiejsza do wygrania przez gracza kontrolującego bohatera).
Nowe zasady ułatwiają graczowi kontrolującymi potwory szybkie prowadzenie walki, bo wiele decyzji jest podejmowane z automatu, ale to wynika z nowych zasad, do których trzeba się stosować. Rzeczywiście, w tym sensie walka stała się prostsza. Kosztem opanowania niewielkiej ilości nowych zasad, gra sama prowadzi przez walkę z potworami i przez to walka może być szybsza, bo gracz kontrolujący potwory mniej czasu musi poświęcić na wybór najlepszego zagrania. Dla osób które już nieco opanowały zasady gry, to na pewno zmiana na plus.
Berni pisze: niedziela 12 sie 2018, 21:32Tak czy inaczej odniosłem wrażenie, że ten tytuł stanie się obowiązkową pozycja na naszych zlotach (a jak będzie na nich Blu to dojdzie "Terraformacja" i "Uczta dla Odyna") :)
Nie. Na to zgody nie będzie. Ani dla "Runebounda", ani dla "Terraformacji", ani dla "Uczty dla Odyna", ani jakiejkolwiek innej gry spoza Gier Najwyższych. obowiązkowe były, są i będą tylko MiM, MM i TMiM. :)


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Wiktor pisze: poniedziałek 13 sie 2018, 08:49
Berni pisze: niedziela 12 sie 2018, 21:32Tak czy inaczej odniosłem wrażenie, że ten tytuł stanie się obowiązkową pozycja na naszych zlotach (a jak będzie na nich Blu to dojdzie "Terraformacja" i "Uczta dla Odyna") :)
Nie. Na to zgody nie będzie. Ani dla "Runebounda", ani dla "Terraformacji", ani dla "Uczty dla Odyna", ani jakiejkolwiek innej gry spoza Gier Najwyższych. obowiązkowe były, są i będą tylko MiM, MM i TMiM. :)
Powiedział człowiek, który trzy dni przy Runeboundzie przesiedział ;)


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Wiktor »

To prawda, ale nie zapominam o TMiM. W TMiM Skrzat pozostał sam, na Koronie Władzy, rzucając Rozkaz aż do skutku na takich silnych zawodników jak np. Wódz Ogrów.
Potem to już grało się dla przyjemności i ćwiczenia intelektualnego. A że 3 dni, to inna sprawa.

Napisz proszę jakich dokładnie kapsli na żetony walki w grze używasz. Czy możesz polecić gdzie je można kupić i podać ile sztuk potrzeba aby wyposażyć zestaw?


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Wielkość 29,5mm (tak na 99% - muszę potwierdzić organoleptycznie).
Resztę sprawdzę jak będę w domu ale na 100% ponad 100 ich trzeba kupić.
Podam wszystko, łącznie z linkami do aukcji :) Na szczęście to akurat nie jest drogie w zakupie.


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Więc tak:
Kapsle na żetony są wielkości 29,5mm.
Potrzeba ich 130 szt na całość Runebounda, która została wydana do dnia dzisiejszego (stan na sierpień 2018r., gra ze wszystkimi dodatkami jakie są dostępne w języku polskim).

Ty można kupić 100 szt.
https://allegro.pl/kapsle-na-monety-29- ... f4bbd61b40

Tutaj 10 szt.:
https://allegro.pl/kapsle-na-monety-29- ... 18787.html

Generalnie pasują każde kapsle na monety. Ja za pierwszym razem kupiłem takie "lepsze", które były 3x droższe od tych z linków, potem dokupowałem właśnie takie jak w linkach i nie ma absolutnie żadnej różnicy pomiędzy nimi więc po co przepłacać? ;)
Jak w waszym mieście jest stacjonarny sklep numizmatyczny to na pewno mają takie kapsle. Jak są w normalnej cenie to można je kupować.
Jak kupisz 200 takich kapsli, to zawsze możesz żetony z TMiM w nie wsadzić (lub z innej gry) ;)


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Wiktor »

Dzięki za konkretne wskazania. To ułatwia.
Sprawdziłem, czy w Polsce mamy wydane wszystkie dodatki wydane w języku angielskim. Okazuje się, że póki co tak. Jednak nie znalazłem informacji aby były planowane kolejne dodatki do gry. Gra ma równie duży potencjał jak TMiM, być może coś jeszcze się ukaże. Chyba, że ktoś ma jakieś wieści?

@Berni czy możesz też sprawdzić jakich koszulek (rozmiary) używasz do gry?


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Więc tak:
Duże karty mam w koszulkach 57,5mm x 89mm
Małe karty w koszulkach 41mm x 63mm

Z tego co pamiętam to wtedy używałem jeszcze Mayday (bo były dostępne).


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Runebound

Post autor: Wiktor »

Zakoszulkowałem już cały zestaw podstawowy do Runebounda 3ed i dodatek Nierozerwalne więzi (bez dużych kart scenariuszy i plansz walki).
Karty umiejętności i zasobów wchodzą ładnie w koszulki Mini American, korzystałem z koszulek marki Rebel.
https://www.rebel.pl/product.php/1,5285 ... sztuk.html
Karty postaci i scenariuszy (mniejsze) wchodzą ładnie w koszulki Tarot, korzystałem z koszulek marki Rebel.
https://www.rebel.pl/product.php/1,5285 ... sztuk.html
Karty przygód i fabuły wchodzą ładnie w koszulki Koszulki Standard American, korzystałem z koszulek marki Mayday.
https://www.hulahop.pl/mayday-koszulki- ... 5-1041269/
Berni pisze: poniedziałek 13 sie 2018, 22:22 Kapsle na żetony są wielkości 29,5mm.
Potrzeba ich 130 szt na całość Runebounda, która została wydana do dnia dzisiejszego (stan na sierpień 2018r., gra ze wszystkimi dodatkami jakie są dostępne w języku polskim).
Czy możesz sprawdzić ile kapsli potrzeba na żetony używane do walki? Bez żetonów złota, znaczników wiedzy i.t.p. którymi nie rzuca się w trakcie gry. Chciałbym zakapslować tylko te żetony, które są intensywnie używane i narażone na szybkie zniszczenie w grze.


Awatar użytkownika
Berni
Astropata
Astropata
Astropata
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 971
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 46

Re: Runebound

Post autor: Berni »

Wiktor pisze: czwartek 23 sie 2018, 15:14
Berni pisze: poniedziałek 13 sie 2018, 22:22 Kapsle na żetony są wielkości 29,5mm.
Potrzeba ich 130 szt na całość Runebounda, która została wydana do dnia dzisiejszego (stan na sierpień 2018r., gra ze wszystkimi dodatkami jakie są dostępne w języku polskim).
Czy możesz sprawdzić ile kapsli potrzeba na żetony używane do walki? Bez żetonów złota, znaczników wiedzy i.t.p. którymi nie rzuca się w trakcie gry. Chciałbym zakapslować tylko te żetony, które są intensywnie używane i narażone na szybkie zniszczenie w grze.
Napisałem: równo 130 kapsli.
Przecież ja mam tylko żetony walki zakapslowane :)


ODPOWIEDZ