Strona 2 z 2

Re: Dungeonforge.pl

: sobota 06 maja 2017, 01:11
autor: Visenna
Powiedzmy sobie szczerze: Pierwsze co przyciąga zawsze w grach uwagę to ładne i klimatyczne wykonanie. Dopiero potem się patrzy na gameplay i lore. Grunt to dobre pierwsze wrażenie, trzeba jakoś graczy przyciągnąć. Graficznie jest już ślicznie, figsy świetnie to dopełnią. Zawsze można zrobić też tak, że część bohaterów z figurkami w podstawowym pudełku, a reszta w rozszerzeniu lub jako stretch goal w kampanii :D

Re: Dungeonforge.pl

: sobota 06 maja 2017, 10:20
autor: Berni
Visenna pisze:Powiedzmy sobie szczerze: Pierwsze co przyciąga zawsze w grach uwagę to ładne i klimatyczne wykonanie.
Ładne i klimatyczne wykonanie to w dzisiejszych czasach właśnie figurki w tego typu grach, które są wręcz NIEZBĘDNYM i podstawowym wyposażeniem pudełka z grą.
Wyobrażasz sobie "Posiadłość Szaleństwa" bez figurek tylko z kartonikami? Ja jakoś nie.
Talisman 4,5 lub Runebound 2ed i 3ed bez figurek? Ta gra by nie miała wtedy prawa bytu...
Po prostu w obecnych czasach nieodzownym elementem takich gier są DOBRZE wykonane figurki.
Jeżeli miałbym zapłacić kupę kasy za podstawkę, w której są tylko kartoniki z elementami planszy i kartoniki z postaciami to nie kupie takiej gry, bo miałbym wrażenie, że ktoś mnie chce w trąbę zrobić...
To nie jest Robinson czy Terraformacja Marsa, gdzie pionki mogą być drewniane czy kartonowe... To bardzo dobrze zapowiadający się dungeon cravler i figurki muszą być bo inaczej ta gra zostanie zjechana za granicami naszego kraju.
To, że u nas jest bieda i ludzie liczą każdy grosz nie oznacza, że jak chce się zawojować zagraniczne rynki (a tylko tak można się wybić) można będzie wydać grę jak 20 lat temu - z samymi kartonikami...
Jeżeli twórcy myślą o czymś więcej niż nasze rodzime podwórko to koniecznym będzie stworzenie dobrych figurek bohaterów i umieszczenie ich w podstawce z grą (nawet jakby ich miało być mało na początku).
Dobrym przykładem jest Runebound 3ed - w pudle masz 6ciu bohaterów ale naprawdę świetnie wykonanych. Pozostałych dokupujesz z rozszerzeniami, a pomimo tego gra się bardzo dobrze sprzedaje i sama podstawka jest bardzo wciągająca i regrywalna :)
Tego też życzę temu tytułowi bo jestem nim naprawdę zainteresowany mając informacje jakie do tej pory opublikowano.
Grafikę postaci mają bardzo ciekawe, a zrobienie do tego modeli 3D w dzisiejszych czasach nie jest trudne. Patrząc na koszty takiego projektu to będzie jedynie ułamek kwoty.

Re: Dungeonforge.pl

: środa 05 lip 2017, 11:53
autor: Migalart
Obrazek

pierwszy wątek został zaktualizowany w oparciu o "pierwsze wrażenia"
autorstwa Roberta Arciszewskiego, na (stronie boardtime.pl) który miał okazję zapoznać się z prototypem i zagrać.

http://boardtime.pl/2017/07/dungeon-for ... otypu.html

Testowanie odbywa się w wielu różnych grupach. Gra cały czas się rozwija.

www projektu:
https://www.facebook.com/Dungeon-Forge-346178852445836/

Re: Dungeonforge.pl

: piątek 07 lip 2017, 14:32
autor: Migalart
Zapraszam do zapoznania się z nową stroną www projektu
znajduje się tam więcej informacji na temat elementów gry i rozgrywce.

Obrazek

http://www.dungeonforge.pl

Re: Dungeonforge.pl

: niedziela 25 mar 2018, 18:27
autor: Migalart
Dungeon Forge cały czas się rozwija

Jeżeli jest chętna ekipa, istnieje możliwość udostępnienia pełnej wersji gry print& play oraz przeprowadzenia szkolenia telefonicznego.
osoby zainteresowane proszę o kontakt: migalart2@gmail.com



Video recenzja by Tomasz Dobosz (aczkolwiek parę rzeczy już nie aktualnych):
https://www.youtube.com/watch?v=HfY6Kq9Chig&t=1s

Podstawowe powiązania mechaniczne gry:
https://www.dungeonforge.pl/mechanika

Screen planszy High Res:
https://www.dungeonforge.pl/plansza-full-res

www projektu:
www.dungeonforge.pl

Re: Dungeonforge.pl

: poniedziałek 26 mar 2018, 01:12
autor: Lagi
Gra wygląda ładnie, tyle że jak klon Talismana. Mechanizmy z tego co czytam na stronie są ciekawe. Odświeżony MiM. Karty mocy o pozytywno-negatywnym efekcie aż chce się zagrać. Trofeum/itemik sprytnie. Nie jesteś pierwszy, więc musisz być lepszy. Życzę powodzenia.

Na temat figurek:
Wole kolorowe kartoniki od niepomalowanych figurek. A z tego co widzę to przeciętny zjadacz chleba ich nie maluje, tylko zostawia w kolorze "betonowym".
Niektóre figurki mają fajny bajer z mechanizmem w podstawkach. Pewnie ułatwia to znacznie księgowość zmieniających się statsów. Niestety typowa figurka to zwykły pionek do zaznaczania miejsca.

Chciałbym żeby "3d pionek", odzwierciedlał albo "pamiętał" aspekty mechaniczne gry. Nawet archaiczne żetony można obracać żeby zmienić stan postaci. Dodatkowy wymiar powinien umożliwić zapisanie w geometri pionka dużo większej liczby stanów.

(kiedyś) Testowałem zamiast żetonów drewniane kostki, które na każdym boku miały inny stan. Oddział dzięki takiemu "pionkowi" ustawiany mógł być w 2 szyki i miał 3 etapy uszkodzeń. np. Tarczownicy w szyku marszowym i obronnym przeciw ostrzałowi. Fajny bajer, który współpracował nawet z ustawieniem kierunku zwrotu.

Re: Dungeonforge.pl

: poniedziałek 26 mar 2018, 10:12
autor: Migalart
dzięki za uwagi

pomysł z kostką ciekawy w odniesieniu do gier strategicznych.

Wracając do Dungeon Forge - priorytetem dla mnie jest grywalność rozgrywki oparta na decyzyjności i negatywnej interakcji przy zachowaniu klimatu przygodówki takiej jak TMiM
Gra cały czas się rozwija i mam wrażenie, że spełnia pokładane w niej nadzieję - dlatego im więcej weryfikacji, tym lepiej.

Re: Dungeonforge.pl

: poniedziałek 26 mar 2018, 15:26
autor: Visenna
Dodajcie grę na boardgamegeeku, niech świat usłyszy o projekcie.

Re: Dungeonforge.pl

: poniedziałek 26 mar 2018, 15:40
autor: Migalart
jeszcze chwila
Gra będzie przetlumaczona na angielski
narazie jest etap polskiego testowania

Re: Dungeonforge.pl

: wtorek 27 mar 2018, 09:47
autor: Krzysiek
Visenna pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 15:26
Dodajcie grę na boardgamegeeku, niech świat usłyszy o projekcie.
Migalart pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 15:40
jeszcze chwila
Gra będzie przetlumaczona na angielski
narazie jest etap polskiego testowania
Myślę że im wcześniej ją dodacie na BGG tym lepiej. Nie mówię żeby ją reklamować ale może sobie organicznie zbierać powoli fanów. Na BGG jest całkiem sporo polaków.



Lagi pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 01:12
(kiedyś) Testowałem zamiast żetonów drewniane kostki, które na każdym boku miały inny stan. Oddział dzięki takiemu "pionkowi" ustawiany mógł być w 2 szyki i miał 3 etapy uszkodzeń. np. Tarczownicy w szyku marszowym i obronnym przeciw ostrzałowi. Fajny bajer, który współpracował nawet z ustawieniem kierunku zwrotu.
Off Topic
Kradnę ten pomysł.

Re: Dungeonforge.pl

: wtorek 27 mar 2018, 17:35
autor: Lagi
Krzysiek pisze:
wtorek 27 mar 2018, 09:47
...
Lagi pisze:
poniedziałek 26 mar 2018, 01:12
(kiedyś) Testowałem zamiast żetonów drewniane kostki, które na każdym boku miały inny stan. Oddział dzięki takiemu "pionkowi" ustawiany mógł być w 2 szyki i miał 3 etapy uszkodzeń. np. Tarczownicy w szyku marszowym i obronnym przeciw ostrzałowi. Fajny bajer, który współpracował nawet z ustawieniem kierunku zwrotu.
Off Topic
Kradnę ten pomysł.
specjalnie dla ciebie wygrzebałem 2 sztuki.
Ja te kosteczki wziąłem z zakładu obróbki drewna już pocięta za darmo, wygrzebałem w odpadach. Możesz sobie kupić listewke modelarksą drewnianą (z balsy) w LeroyMerlin [5 złotych albo nawet nie] i pociąć.

Aż jestem ciekaw, do jakiej gry by Pan myślał tego użyć?

Re: Dungeonforge.pl

: czwartek 29 mar 2018, 09:27
autor: Krzysiek
Off Topic
Lagi pisze:
wtorek 27 mar 2018, 17:35
specjalnie dla ciebie (...) do jakiej gry by Pan myślał tego użyć?
Zdecyduj się :-) Polecam jednak pierwszą osobę.
Jeślibym tego użył to prawdopodobnie do gry która (jeszcze) nie istnieje. Na razie nie mam konkretnego zastosowania po prostu oszołomił mnie ogromny potencjał i zapamiętałem sobie na przyszłość - dużo się bawię projektowaniem gier.

Re: Dungeonforge.pl

: czwartek 29 mar 2018, 22:16
autor: Lagi
Off Topic
Krzysiek pisze:
czwartek 29 mar 2018, 09:27
Off Topic
Lagi pisze:
wtorek 27 mar 2018, 17:35
specjalnie dla ciebie (...) do jakiej gry by Pan myślał tego użyć?
Zdecyduj się :-) Polecam jednak pierwszą osobę.
Jeślibym tego użył to prawdopodobnie do gry która (jeszcze) nie istnieje. Na razie nie mam konkretnego zastosowania po prostu oszołomił mnie ogromny potencjał i zapamiętałem sobie na przyszłość - dużo się bawię projektowaniem gier.
tutaj pomysł klocków skonfrontował się z zasadną krytyką
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=51&t=17534