Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Wszelkie inne gry.
Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » czwartek 11 sie 2016, 10:33

Jon New przesłał mi te dobre wieści.

Stara, bardzo dobra i lubiana karcianka, Mutant Chronicles: Doomtrooper wraca! W postaci gry aplikacji, ale wraca! ;).

Więcej tutaj:
https://boardgamegeek.com/blogpost/5655 ... er-returns
https://www.facebook.com/doomtroopergame

Dodatkowo stara jak świat gra bitewna, osadzona w tymże świecie, o której możecie poczytać tutaj:

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ge-citadel

ma doczekać się nowej wersji:

http://www.modiphius.com/siege-of-the-citadel.html
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Artownik » czwartek 11 sie 2016, 12:23

Wraca i nie wraca. Gra musi dobra, grywalna i różnorodna, więc i tak trzeba zmienić praktycznie wszystko.

Highlight jest taki, że doczekamy się pewnie animowanych ilustracji Paula Bonnera. :)

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » czwartek 11 sie 2016, 12:36

Ja tam czekam na Ragnaroka i Mortyfikatora. Ragnarok nigdy nie wyszedł oficjalnie, choć był przygotowany, więc będzie miło jak ta gra będzie zawierać też ten, niby wszystkim znany, a jednak oficjalnie nigdy nie wydany, dodatek. Mortyfikator niby został wydany, ale nie po polsku, więc miło będzie go też zobaczyć na oczy w jakimś bardziej zrozumiałym języku jako francuskim.

W sumie ucieszyłbym się, gdyby też dali karty z obu edycji. Druga edycja, podobnie jak Ragnarok, nigdy nie została wydana, ale miała sporo interesujących poprawek, np. nie było już beznadziejnych wrogów, jak dzieci Illian, czy legioniści Semai, którzy nie robili nic i nikt ich do talii nie wkładał. W Drugiej edycji prawie każdy miał jakieś bardziej lub mniej interesujące zdolności. Aczkolwiek pamiętam, iż nie podobały mi się tam zasady dotyczące pojazdów - teraz trza było określać, czy jednostka jest w pojeździe, czy nie... No i, jedna z najważniejszych zmian, nie trza więcej być Zbieraczem Reliktów ani Wielkim Taktykiem, by wprowadzać Relikty i Strefy Walki do gry (choć, o ile pamiętam, wciąż trza być Poszukiwaczem Czaszek, by móc wystawiać Czaszki Kodowe).

Tak więc gra ma potencjał, niby ma wyjść kickstarter kampania, to może będzie można pojęczeć o extra stuff.
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » czwartek 11 sie 2016, 12:46

The main tournament style gameplay will be traditional with some cards for free and some from boosters. We're big fans of CCG (digital and physical) and get frustrated if the game is too much of a cash grab or makes it hard to get the specific cards we want so we have a lot of stuff in the works to make sure you guys aren't frustrated.

Most of these features will be tested in our Alpha/Beta so make sure you sign up to our mailing list, that's how we'll be running that in the coming months and you can give us feedback directly!

http://eepurl.com/caydE5
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Artownik » czwartek 11 sie 2016, 15:21

Są tylko dwa wyjścia.

Albo będzie wersja for fun, na której nikt nie zarobi. Wtedy rzeczywiście mogą w dużej mierze Doomtroopera przekleić w wersję komputerową.

Albo będzie ogrom zmian i wtedy gra ma szanse, żeby w ogóle istnieć i być rozwijana.

W praktyce trzeba pod wieloma względami upodobnić grę do hearthstone'a. Mniej kart w talii, mniejsze boostery, korporacje, które działają jak klasy i gruntowna przebudowa mechaniki gry.

W każdej grze występują karty bazowe, które często pojawiają się w taliach. Jednak taki DT miał neutralne karty specjalne (bazowe). Przez to każda talia w 1/4 czy 1/3 składała się z tych samych kart, a różnice między korporacjami były wyjątkowo skromne.

Ile powstało naprawdę fajnych talii do DT - może z kilkanaście? A i tak rządziła ta, w której po prostu zebrane były najlepsze karty.
W wielu grach jest tak, że często jakiś deck się wysuwa do przodu, ale w DT od początku był tylko jeden deck, tyle że z czasem modyfikowany o dodatkowe najlepsze karty.

Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » czwartek 11 sie 2016, 16:12

Z jednej strony się z Tobą zgadzam, iż faktycznie trzon wszystkich talii był zawsze taki sam (Zamówienie, Grabież, Szczęście, Wymiana, Inspiracja, Podaj Dalej, Zakłócenie Łączności (statyczne jak i mobilne), Inicjatywa, Ujawnienie Przeznaczenia...), więc w zasadzie widzieć będziemy prawie zawsze te same talie lub tylko lekko różniące się, ale w taki sposób ta gra wciąż dotrwała do naszych czasów. Jak zaczną przy niej grzebać, to równie dobrze mogliby ją nazwać inaczej ;). Po co robić Doom Troopera, skoro niewiele w nim będzie z Doom Troopera? ;).

Bardzo mało, żeby nie powiedzieć, że wcale, grałem Kartelem, więc o nim zbyt wiele powiedzieć nie mogę (za wyjątkiem tego, że Moce Ki były stanowczo przesadzone). Z kolei Legion Ciemności, który był moją talią, na pewno mógłby wiele zyskać. W szczególności poszczególni Apostołowie. O ile Algeroth i Ilian (i czasem Semai, ale mało) zostali jakoś wyexplatowani i dało się jakąś mono talię zrobić, o tyle pozostała dwójka Apostołów (Muawijhe i Demnogonis) w zasadzie w grze nie istnieją. Na pewno więc fajnie by było, gdyby twórcy zauważyli ten problem i stworzyli jakiś set dedykowany mniej popularnym Apostołom. Pytanie tylko, czy oni mogą tworzyć swoje własne karty... czy mogą wydać tylko to, co zostało już wydane...
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » czwartek 11 sie 2016, 17:02

I wykrakałeś :P.

You can consider this a 3rd edition (maybe even a 4th edition if you consider the gEngine edition from many years ago). We've reorganized many rules and consolidated many card types into new categories. For example, Art, Dark Symmetry and Ki cards are all "Powers."

The first set will include many "original" core cards, plus cards form various expansions, plus some brand new cards. Due to the digital format, several cards are tweeted with updated abilities. Some cards work completely differently. And others are exactly as you remember them. Many things work entirely differently, such as Vehicles.

The goal was to take the original game that was loved worldwide (in 16 languages no less) and make sure we keep the original Doomtrooper feel and style, while taking advantage of the capabilities that a digital format offers, and creating a game that is both modern and classic at the same time.

It's looking really amazing and I'm looking forward to showing off more information soon!


https://boardgamegeek.com/blogpost/5655 ... ent6508612
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Artownik » czwartek 11 sie 2016, 19:17

Wydaje mi się, że po prostu nie da się bez zmian.

DT to była bardzo prymitywna karcianka. Widać, że autor tak naprawdę nie wiedział chyba o co w karciankach chodzi. Zresztą wystarczy przyjrzeć się ówczesnemu systemowi bitewnemu Mutant Chronicles. Bardzo dużo elementów zostało bezpośrednio przeniesionych, w tym nawet sam system akcji do DT.

Większość z fanów DT pamięta tę grę jako pierwszą grę karcianą, stąd sentyment. No styl graficzny był piękny. Niestety od strony mechaniki gra była, mówiąc życzliwie, średnia.

Awatar użytkownika
Zaberish
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 205
Rejestracja: sobota 13 lip 2013, 00:17
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 38

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Zaberish » piątek 26 sie 2016, 12:50

Prymitywny to jest Magic: the Gathering :D
W porównaniu do niego mechanika "Doom Troopera" była tak skomplikowana, że wielu znanych mi wtedy gatheringowców nie było w stanie się zaadaptować i nauczyć grać w DT.

Nemo, ja grałem Bractwem, talią opartą na mortyfikatorach dopakowanych jak tylko się dało, więc wyobraź sobie mój ból i żal, że "Mortyfikator" w ogóle nie wyszedł w Polsce. Z mojej perspektywy (kumpel grał Legionem) Legion był aż za dobry, bo cokolwiek bym złożył, to i tak było za słabe, ponieważ nie było kart z dodatku koksującego Bractwo właśnie...
Pudełko z grami - największa w sieci baza informacji o starych grach planszowych


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1092
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Krzysiek » piątek 26 sie 2016, 13:35

Zaberish pisze:Prymitywny to jest Magic: the Gathering :D
W porównaniu do niego mechanika "Doom Troopera" była tak skomplikowana, że wielu znanych mi wtedy gatheringowców nie było w stanie się zaadaptować i nauczyć grać w DT.
W tym temacie właśnie skomplikowanie najczęściej świadczy o prymitywności. "Prymitywny" to niekoniecznie to samo co "prosty". Wiele gier które znajdują się obecnie na szczycie ma bardzo proste zasady. W ich przypadku prostota wynikła z przemyśleń i testów które pozwoliły usunąć zbędne komplikacje.


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » piątek 26 sie 2016, 16:58

Zaberish pisze:Nemo, ja grałem Bractwem, talią opartą na mortyfikatorach dopakowanych jak tylko się dało, więc wyobraź sobie mój ból i żal, że "Mortyfikator" w ogóle nie wyszedł w Polsce. Z mojej perspektywy (kumpel grał Legionem) Legion był aż za dobry, bo cokolwiek bym złożył, to i tak było za słabe, ponieważ nie było kart z dodatku koksującego Bractwo właśnie...


No, ja z kolei grałem Legionem Ciemności. W sumie do tej pory doskonale pamiętam, na czym mój deck polegał. Składał się z dwóch części, pierwsza z wojownika Alakhaia, na którego rzucałem dwa dary Ilian - Zamrożenie Czasu z podstawki i Zdolność Przemiany z Golgothy. Zamrożenie Czasu powodowało, że Alakhai atakował zawsze pierwszy, a jak zranił przeciwnika, to walka się kończyła. Z kolei Zdolność Przemiany powodowała, że Alakhai mógł w dowolny sposób sobie zmieniać wszystkie swoje trzy parametry, o ile ich suma nie przekraczała sumy podstawowych wartości. Więc sumowałem wszystko w jeden parametr ataku i miałem Alakhaia, co ma Walki Wręcz 30 oraz Strzelania i Pancerza 0. Z Zamrożeniem Czasu mało kto miał szansę przeżyć, by móc jeszcze zadać Alakhaiowi atak.

Druga część opierała się na Chaosie na Polu Bitwy. Ta niepozorna karta powodowała, że akcja ataku wcale nie musi być ostatnią przeprowadzaną akcją. Wraz z Mroczną Harmonią - Całunem - powodowała cuda. Całun bowiem powodował, iż do początku mojej następnej tury nie mogą być przeprowadzane akcje ataku. Innymi słowy, pierwszą akcję poświęcałem na cokolwiek, drugą akcją atakowałem Alakhaiem, a trzecią akcją aktywowałem Całun i przeciwnik podczas swojej tury nie mógł mnie atakować.

Dodatkowo jeszcze różne przeszkadzajki, jak Wywołanie Bólu (za 3 PA wybrany wojownik nie atakuje), czy też wirusy z Raju Utraconego. W szczególności Czerwony Mór, co powodował, że zraniony wojownik natychmiast umiera, i V-3, który obniżał wsio parametry wrogów, prócz ich wartości. Zaletą wirusów było to, że na początku tury zarażały one wszystkich wojowników w szwadronie/kohorcie, dzięki czemu wystarczyło zagrać 1 kartę, by de facto zdziesiątkować całą kohortę/szwadron.

Tyle, że grałem przeciw Mishimie, a mój kolega upodobał sobie Moce Ki... oraz Władcę Cieni (co raniąc siebie mógł zabić mi dowolnego wojownika). Moce Ki były przesadzone, a w zasadzie nie było zbyt wielu opcji pozbyć się tych kart, prócz zabicia wojownika ich używającego. Tyle, ze z jedną czy dwoma Mocami Ki on był tak potężny, że nawet Alapchaj mógł co najwyżej się zesr...

Myślę, że w przypadku tych frakcji największy problem był z ich liczebnością. Legion był jedną wielką frakcją, która miała stawić czoła całemu Kartelowi + Bractwu, więc z tego powodu sam z siebie otrzymał sporo kart, czasem mocno przesadzonych. Z kolei Kartel niejako też był potraktowany jako jedna frakcja, podzielona na 5, więc miejsca na ciekawe karty dla nich zabrakło. Bauhaus dostał strasznie drogie czołgi, Mishima te Moce Ki, Bractwo sztukę.. a cała reszta jakaś taka kiepska była.

Bractwo dostało Sztukę i później Mortyfikatorów oraz różne trucizny, ale Mortyfikatorzy służyli do walki z Kartelem, więc o ile byli bardzo potężni, to fabularnie nie bardzo pasowali do walki z Legionem. Co do samych trucizn, to zbyt wiele powiedzieć nie mogę, bowiem mój Mortyfikator jest po francusku (a ja tego języka nie znam...), a nie miałem zbyt wielu okazji trzymać jego kart w bardziej przyjaznym języku, by się z nimi na tyle oswoić, by ich efekty z pamięci pamiętać ;). Co do samej sztuki, to ona miała jedną wielką wadę, żeby efektywnie z niej korzystać, gracz musiał mieć niemal nieskończone zasoby punktów akcji... A z tym u każdego było krucho... Tak więc sztukę fajnie się czytało, ale w samej grze ciężko było z niej korzystać. Myślę więc, że to był główny problem w graniu Bractwem. Legion polegał na permanentnych darach Mrocznej Harmonii, które tylko czasem kosztowały PA. Głównie nie kosztowały nic lub akcje, których gracz zawsze miał pełno. Z kolei sztuka była jednorazowego użytku, to jeszcze sporo kosztowała. Że pominę, że Bractwo miało o wiele mniej kart do wyboru jako Legion, a tym samym o wiele mniej kozaków do wystawienia (w sumie prócz Dominika i Duranda, pamiętam, iż jedynie Władca Żywiołów z bodaj Apokalipsy miał bardzo mocne parametry i ciekawą zdolność). Cóż, można rzec, iż siłom dobra zawsze jest pod górkę, a siłom zła z górki ;).
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » sobota 05 lis 2016, 20:30

W międzyczasie gra ta doczekała się kilku wpisów na blogu opisujących nadchodzące zmiany. Nie będę ich streszczał, sami sobie je przeczytajcie, aczkolwiek wychodzi na to, iż do Kartelu w przyszłym DT dołączy nowa korporacja, znana z erpegów od Modiphiusa, Whitestar.

Update #3: https://medium.com/@framerate/the-corpo ... 9fd605627d
Update #2: https://medium.com/@framerate/necromowe ... 034c7a27f0
Update #1: https://medium.com/@framerate/doomtroop ... 584e9d312d
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16468
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Re: Doom Trooper CCG + Siege of the Citadel

Postautor: Little Nemo » sobota 05 lis 2016, 20:37

Zapomniałem też dodać, iż FFG się czai wydać Siege of the Citadel: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... e-citadel/
Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek



Wróć do „Inne Gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość