Mój pierwszy post

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Draguś [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: piątek 24 kwie 2015, 11:03
Lokalizacja: Sosnowieś
Płeć:
Wiek: 28

Mój pierwszy post

Post autor: Draguś »

Witam. Nie wiem od czego by tu zacząć, bo jeszcze nigdy na takim forum się nie udzielałem. Mam nadzieję, że odpowiedzi, jakie dostanę, nie sprawią że będę bardzo bardzo smutny @_@.
Projekt gry, który mam zamiar zamieścić, jest tylko (i aż) projektem. Wydaje mi się - grywalnym (kumple, z którymi grałem, nie narzekają... jakoś bardzo). Wiem, że wszystko to, co już na tym forum widziałem, jest milion razy lepsze od mojego projektu, wiem, że nie mam (i nie będę miał, bo nie znam się na grafice i nie znam żadnego grafika) żadnych grafik, wiem też, że projekt ten nie jest ANI TROCHĘ innowacyjny, ani to nowa mechanika, ani nowatorski świat, ani nowatorskie frakcje ani pewnie nic nowego tu w ogóle nie ma. Ale muszę się podzielić, a nuż widelec ktoś uzna, że to fajne, albo że byłoby fajne gdyby dodać (...). Jestem otwarty na krytykę, z wyjątkiem krytyki typu "stwórz coś całkiem innego", "weź to wyrzuć to jest słabe" i tym podobnych przejawów krytyki niekonstruktywnej.

No, długi wstęp mi wyszedł. Zacznę od początku. Mój pomysł jest grą (chyba) bitewną. Gracze na początku tworzą armię z jednostek (wartych jakąś ilość punktów, cała armia ma zmieścić się w pewnej ilości punktów), dobierają do niej bohatera (lub dwóch, gdyby armie był odpowiednio duże), wybierają mu umiejętności, jeśli jest magiem również zaklęcia, i ruszają w bój, rozstawiając wpierw armie na planszy (oryginalnie planszy miało nie być, jak w typowych grach bitewnych, jednak potrzeba drastycznego skrócenia czasu gry planszę ową wymusiła), a następnie poruszając się po owej planszy tym całym bałaganem, walcząc, czarując, strzelając i turlając ka-szóstkami. Jak już mówiłem, nic nowatorskiego :D Ot, gra prosta (tj. nie posiadająca pięćset stronicowej instrukcji, sześćdziesięciu tabelek i liczenia demejdżów tak długo, aż trąby zagrają na sąd ostateczny). W załączniku zamierzam dołączyć "wszystko" - to jest spis armii, jednostek, czarów, a także przedmiotów (również dokupywanych bohaterom za punkty). Dołączę również beznadziejnie napisaną instrukcję - jest ona taką samą wersja alfa, jak cała reszta gry :D.

A teraz lista rzeczy, które są NA PEWNO nie tak, ale zdaję sobie już z tego sprawę i nad tym pracuję:
- Instrukcja. Nad tym akurat nie pracuję, bo mam lepsze rzeczy do roboty, ale wiem że jest zła i niezrozumiała.
- Spis umiejętności dla bohaterów, a właściwie fakt, że nadal nie wiem, jak rozwiązać kwestię "levelowania" bohaterów. Wykupywać poziomy przed bitwą? Dawać je bohaterom za pokonane bezpośrednio przez nich jednostki wroga? (praktyka wskazuje, że bohater osobiście rzadko zabija ich wystarczająco dużo, by to rozwiązanie było dobre...) W dotychczasowych testach zawsze graliśmy bohaterami już znajdującymi się na poziomie 5 (maksymalnym).
- Nacja barbarzyńców (Lud Arkaand) nigdy nie została jeszcze przetestowana, więc jest jeszcze bardziej "alfa" niż reszta, ale załączam ją żeby było więcej materiału.
- Artefakty zostały wprowadzone bardzo niedawno, więc ich obecna lista już jest nieaktualna w momencie, kiedy to czytacie, a będzie jeszcze "nieaktualniejsza" gdy będę odpowiadał na Wasze (ewentualne) odpowiedzi. Sama idea raczej zostanie niezmieniona, chyba, że coś mnie tknie, ale ich koszty, działanie i właściwie wszystko inne na pewno będzie w najbliższych dniach mocno zmienione.
- Bohaterowie specjalni, choć wspomnieni na pewno w instrukcji i spisie armii i bohaterów, nie są nadal grywalni bo ich wprowadzenie nie jest jeszcze priorytetem. Nie mają jeszcze także umiejętności do rozwoju, jedynie nazwy i "gołe" statystyki i rzecz jasna, nikt ich jeszcze nie testował. Jeden z nich, Twórca Golemów, miał już gotowe drzewko rozwoju ale gdzieś się zbyło. Jak się znajdzie to rzecz jasna dorzucę (tak jak i wszelkie nowości mam zamiar na bieżąco wrzucać.
- Niektóre czary już w ostatnich testach zostały uznane za zdecydowanie OP - powstały jako odpowiedź na przewagę wojowników nad magami i w efekcie oczywiście stało się odwrotnie, teraz to magowie są OP. Nad tym elementem prace właśnie trwają.
- Elementy wyglądające na żywcem zerżnięte skądś są żywcem stamtąd zerżnięte i być może kiedyś zostaną zmienione na nieco mniej zerżnięte.
- Nie ma jeszcze jednolicie określonej zasady, jak to w końcu jest z punktami. Otóż najpierw bohaterowie nic nie kosztowali, potem nagle zaczęli kosztować 20 punktów z puli (było to głupie, bo bohatera i tak trzeba mieć, i tak tylko jednego więc każdy i tak musiał te 20 punktów poświęcić) a potem znowu zaczęli być darmowi. A jest to istotne. Obiecuję jak najszybciej ujednolicić tą kwestię.
- To właściwie nie jest niedorobienie czy błąd, a po prostu plan na najbliższą przyszłość, ale docelowo jednostki mają mieć możliwość opuszczenia walki (najpewniej z jakąś karą za ten niebezpieczny manewr). Dodatkowo, w planach jest również wprowadzenie premii za atak z flanki lub (zwłaszcza) atak na plecy przeciwnika.

Ostatnie sprawy:
- Jeśli jakimś zupełnym przypadkiem współautor będzie to czytał to byłby pewnie zły że o nim nie wspomniałem. tak, robimy to we dwie osoby aktualnie.
- Projekt w bardzo ślimaczym tempie powstaje... już w latach by należało liczyć (ze 2-3 lata). Zatem nie, w przeciwieństwie do typowych pierwszych postów "stworzę coś" widywanych na wszystkich możliwych forach świata nie, nie wstanę jutro i nie uznam "nie jednak to było słabe, nie robię tego".
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


ODPOWIEDZ