Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Lista gier polskich firm (m.in. Encore, czy Sfera)

Wszelkie inne gry.
Awatar użytkownika
Elemele [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 110
Rejestracja: poniedziałek 30 sty 2006, 16:43
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:

Lista gier polskich firm (m.in. Encore, czy Sfera)

Post autor: Elemele » wtorek 14 lut 2006, 01:18

Mam do Was prośbę, czy możecie zrobić listę, jakie gry w swojej karierze wydały legendarne polskie firmy (m.in. Encore, czy Sfera i inne - co wiecie to napiszcie).

Chciałbym sporządzić sobie (a także i nam wszystkim, forumowiczom) taki komplety katalog wszystkich ich gier.
Zachęcam też do dodawania własnych uwag, co do jakości, grywalności i ich miodności :D (oraz czy warto drukować ze skanów, albo szukać na allegro)

Jak to się mówi: Stare, ale jare.

PS. Dziś przyszedł do mnie Gwiezdny Kupiec i Ratuj Sowje Miasto :lol:
Umhh, ten smród starego papieru :D Teraz tylko czytanie instrukcji obsługi i zamierzam grać :D


Once you taste Dilmah, you will never go back to ordinary tea!

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » czwartek 16 lut 2006, 14:44

Tak mi się poprzeglądało Gniazdo i tam chybanie ma wszystkich starych gier. Ktoś się zlituje i napisze pełną listę jak ją zna? :)



skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru » czwartek 16 lut 2006, 22:43

Gry wydane przez Encore:


1.Blokada
2.Labirynt Śmierci
3.Bitwa na polach Pelennoru
4.Gwiezdny Kupiec
5.Odkrywcy Nowych Światów
6.W imieniu Ziemi
7.Wojna o Pierścień
8.Ratuj swoje miasto
9.Memory
10.Zwierzaki
11.Rok 1920
12.Czerwona rtęć
13.Battletech
14.Aerotech
15.Battletech kompendium
16.Zabawy Ufoludków
17.Step by step
18.Trans Solar
19.Kaczka Dziwaczka



Awatar użytkownika
Elemele [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 110
Rejestracja: poniedziałek 30 sty 2006, 16:43
Lokalizacja: Śląsk
Płeć:

Post autor: Elemele » piątek 17 lut 2006, 00:06

=D> Wow, dzięki skwaru za listę. Czy to wszystkie ich tytuły? I czy lista jest posegregowana chronologicznie, czy jak?

Ale jeszcze raz Dzięki [-o<


Once you taste Dilmah, you will never go back to ordinary tea!

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » piątek 17 lut 2006, 00:12

Kul :] To teraz niech ktoś będzie taki dobry i Sfere zaprezentuje ;)



Awatar użytkownika
Juri
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 608
Rejestracja: piątek 05 gru 2003, 16:09
Lokalizacja: Od mamy...
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Juri » piątek 17 lut 2006, 10:36

"Magia i Miecz"
"Miasto"
"Podziemia"
"W Kosmicznej Otchłani"
"Smoki"
"Jaskinia"
"Przeklenstwo Mumii"
"Wampir"
"Magiczny Miecz"
"Gród"
"Labirynt Magów"
"Jaskinia"
"Krypta Upiorów"
"Magia"
"Robin Hood"
"Moce Albionu"
"Troll Football"
"Diabelski Krąg"
"Najezdzcy"
"Wojna Polarna"
"Kosmiczna Wojna"
"W Cieniu Saturna"
"Potyczka"
"Mag"
"Śmiertelna Próba"

Były w planach, ale nie ukazały sie nigdy:
"Conquest"
"Troll Football II"
"Najemnicy"

O tylu wiem, jezeli ktos ma cos jeszcze niech dopisze.


War, war never changes...

# Mój numer GG - 3751732

Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 7962
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Gry już niewydawane

Post autor: Valdi » wtorek 22 lip 2008, 15:26

Chciałbym żeby każdy kto zna jakąś grę która już nie jest wydawana napisał co to za gra i jaki wydawca ją wydawał - czy istnieje czy nie.

Pozdrawiam Valdi


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » poniedziałek 28 lip 2008, 12:00

Żeby nie było, poszedłem na lenistwo i skompresowałem informacje o tych grach co znam z Gniazda ;) Także po szczegóły zapraszam na tą stronę. Nie ma sensu kopiować całych materiałów tam umieszczonych na forum. Jest tam opisana również cała masa innych starych gier.

Bogowie Wikingów: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

Według północnych legend nastanie kiedyś Zmierzch Bogów. Wtedy siły Asgaardu (siedziba bogów, odpowiednik greckiego Olimpu) staną do walki z siłami Chaosu. Bogowie będą bronić świata, zaś przeciwnicy dążyć do panowania zła i ciemności. Prezentowana gra przedstawia kulminacyjny moment zmagań.

Od siebie: dwuosobowa gra strategiczna, w której obydwaj gracze toczą tytaniczny pojedynek celem udowodnienia która strona Mocy jest lepsza :P. Rozgrywka odbywa się na planszy heksagonalnej zabarwionej różnymi rodzajami pól. Proste i klarowne zasady. Warto, mam, grałem, polecam :)


Gwiezdny kupiec: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

Motyw zdobywania pieniędzy wykorzystano w przeróżnych odmianach "Monopolu" - gry legendy. Sukces finansowy jest również celem w "Gwiezdnym kupcu". Jednak, po pierwsze, w porównaniu z "Monopolem" znacznie rozbudowano trywialne zasady dotyczące ekonomii, a po drugie miejsce akcji przeniesiono w odległe systemy gwiezdne niczym w "Gwiezdnych Wojnach".

Od siebie: bardzo rozbudowana gra ekonomiczna dla 2-6 osób. Grę generalnie posiadam, ale niekompletną więc ciężko mi powiedzieć o tym czy warto czy nie. Koneserzy twierdzą jednak, że warto :D Patrząc na samą planszę i instrukcję od razu widać, że w grze drzemie olbrzymi potencjał kombinowania ;)


Komandosi: Wydawnictwo Ertrob — zrobiłem krótkie śledztwo i wychodzi na to, że firmę Ertrob wchłonęła firma Cobi S.A.

W tej grze uczestnicy przybierają rolę kandydatów na komandosów. Zostają przewiezienie na wyspę, szczęśliwie nie bezludną. Ich zadaniem jest zebranie trzech różnych części potrzebnych do uruchomienia helikoptera i dotarcie z nimi na lotnisko. Wygrywa "komandos", który najprędzej upora się z misją.

Od siebie: dziwna gra 2-6 osobowa nie wiadomo jaka... (przygodowa? :)). Jest to klasyczny przykład jak można skopać grę tak, że nie da się w nią grać :D Jaskinia ze swoimi burakami to przy Komandosach istny pikuś. Gra ma potencjał tylko te zasady... Gdyby je przepisać na nowo to naprawdę przyjemnie by się w to grało.


Labirynt śmierci: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

Grupa śmiałków zagłębia się w podziemne korytarze tajemniczego labiryntu. Czekają na nich ukryte skarby strzeżone przez hordy potworów. Celem wyprawy są Czarne Wrota - źródło wszelkiego zła.

Jak przystało na konwencję fantasy drużyna składa się z bohaterów. Każdy z graczy wybiera postać należącą do jednej z trzech ras (ludzie, elfy, krasnoludy) różniących się wartościami cech (siły, potencjału magicznego), umiejętnościami w posługiwaniu się bronią i zdolnościami specjalnymi. I na tym kończy się niestety dobra część zabawy. Drużynę reprezentuje jeden żeton. Role poszczególnych graczy sprowadzają się do wymigiwania własnego bohatera od wszelkich ryzykownych zadań, to jest od rozbrajania pułapek czy ataku w pierwszym szeregu. W trakcie gry może dojść do kłótni o kierunek ruchu, kiedy jedni uczestnicy będą chcieli powrócić do siedziby wyjątkowo wrednego potwora po cenny skarb, a ranni zaczną wycofywać się do wyjścia aby odzyskać siły.

Od siebie: gra dla 1-6 osób. Posiadam, wygląda fajnie, aczkolwiek nie miałem okazji zagrać.... Można grać w singla więc może za jakiś czas spróbuję :) Jednak jak widać, opis na Gnieździe nie zachęca do gry... Zaletą może być to, że każda rozgrywka wygląda inaczej, jako że plansze składa się z żetonów zawierających elementy korytarzy labiryntu.


Odkrywcy nowych światów: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

Grę przeznaczono dla jednego tylko uczestnika. Wada? Zaleta? Trudno o tym dyskutować, po prostu w ten sposób autor zaprojektował "Odkrywców". Widać wyraźne fascynacje serialem "Star Trek". Gracz występuje w roli kapitana statku kosmicznego, który wyrusza na naukową wyprawę w galaktykę. Według grafiki na okładce statek przypomina USS Enterprice. Celem wyprawy jest badanie planet i ich mieszkańców, a na koniec szczęśliwy powrót do domu.

Od siebie: jednoosobowa gra hmm strategiczna/przygodowa/odkrywkowa :)? Prawie udało mi się zagrać :D Na podstawie zapoznania się z zasadami i żetonami od deski do deski wnioskuję, że gra przynajmniej na początku może być wciągająca i dostarczyć sporej dawki rozrywki. Natomiast problemem może być (co w sumie nie dziwi) skończona ilość paragrafów opisujących odpowiednie sytuacje w grze, które pewnie łatwo zapamiętać i naginać pod siebie przyszłe rozgrywki bo już będziemy wiedzieć co się czai "za rogiem". Moje spostrzeżenia i obawy potwierdza szerszy opis tej gry w Gnieździe.


Przekleństwo mumii: Wydawnictwo Sfera — jako wydawnictwo giercowe nie istnieje, za to robią teraz proporczyki i tym podobne pierdoły ;)

Gracze wcielają się w poszukiwaczy eliksiru życia. Do wyboru pozostają cztery postacie rodem z filmów z Indiana Jonesem. Bohaterów opisuje szereg cech, których poziom oznaczany jest na Kartach Postaci. Dodatkowo po piramidzie krąży groźna Mumia. Kontrolę nad potworem co rundę sprawuje inny gracz, w zależności od wyników przeprowadzanej na początku rundy licytacji. Ponieważ postacie nie mogą bezpośrednio ścierać się między sobą, wyręcza ich w tym właśnie Mumia. Stąd tak ważne jest kierowanie jej ruchami.

Od siebie: gra przygodowa na 1-4 osoby. Niestety ciężko mi cokolwiek powiedzieć, poza tym że fajna plansza 3D :D Zastanawiam się czy Valdi nie wzorował się na niej robiąc Wieże Maga :P Zabawa w berka z Mumią może być chyba ciekawa ;)


Troll football: Wydawnictwo Sfera — jako wydawnictwo giercowe nie istnieje, za to robią teraz proporczyki i tym podobne pierdoły ;)

Szalona próba przeniesienia amerykańskiego footballu na planszę! Jedenastoosobowe drużyny walczą o mistrzostwo Ligi Złotego Kaktusa. Zawodnicy wywodzą się wprost z baśni fantasy. Na boisku pojawiają się drużyny Krasnoludów, Orków, Elfów, Goblinów, a nawet Gouli i Szkieletorów. Zespół tych ostatnich ma wdzięczne przezwisko- "agresywne gnaty".

Od siebie: dwu osobowy symulator amerykańskiego footballu :P Zabawa jest przednia. Trochę może to przypominać grę "w piłkę" na kartce w kratkę przy pomocy długopisu ;) Czasem nie wiadomo co bardziej cieszy - znokautowanie przeciwnika czy "strzelenie gola" :P Jedyny mankament to to, że pionki będąc w dużym skupieniu, nie mieszczą się na polach heksagonalnej planszy boiska... Dlaczego? Bo mają podstawki jak pionki w MiMie :| Naprawdę nie wiem jak można było na coś takiego pozwolić... Cóż nie ma róży bez kolców ;)



Wampir: Wydawnictwo Sfera — jako wydawnictwo giercowe nie istnieje, za to robią teraz proporczyki i tym podobne pierdoły ;)

Historia nawiązuje do klasyki horroru. Po Polsce grasuje wampir. Ma swoje sługi, pomniejsze wampiry, oraz ludzi pomagających mu w niecnym procederze. Trzech śmiałków rozpoczyna poszukiwania wampira. Będą musieli go zlokalizować poruszając się od miasta do miasta, a następnie unieszkodliwić. Wampir w tym czasie realizuje swój własny plan. Chce rozmieścić po kraju jak najwięcej posłusznych mu stworów.

Od siebie: Przygodowa gra na 2-4 osób. Nabyłem drogą zakupu ale nie miałem przyjemności zagrać :| Wygląda na to, że rozgrywka może być ciekawa, ale tylko przy więcej niż dwóch osobach — przy dwóch graczach mamy jednego wampira i jednego łowcę, wydaje mi się, że wtedy nie da się rozwinąć pełnego potencjału gry. Gra ma trochę błędów ale słyszałem, że da się w to przyjemnie pograć.


Obcy: Wydawnictwo Gambit - nie mogłem znaleźć żadnego info o tej firmie, więc zakładam, że nie istnieje

Tak tak, jest to gra oparta na klasyce kina "Obcy - decydujące starcie" :)
Gracze wcielają się w członków załogi, których celem jest pokonanie Królowej chronionej przez Obcych, których zadaniem jest opanowanie bazy, a którymi steruje drugi gracz. Członkowie drużyny nie mogąc się dostać bezpośrednio w okolice Królowej zobligowani są do wykonywania różnego rodzaju misji, które pozwolą im na zwycięstwo. By rozpocząć je będą musieli jednak uprzednio zdobyć dyskietkę z oprogramowaniem komputera głównego. W tej grze o życie, będą musieli walczyć z czasem, który sprzyja wykluwaniu się coraz większej ilości obcych, ich metamorfozom w silniejsze osobniki zdolne do brutalnej walki.

Od siebie: dwuosobowa gra taktyczna. Wrażenia z gry są naprawdę niesamowite. Autorzy perfekcyjnie przenieśli klimat filmu do gry. Szala zwycięstwa przesuwa się z tury na turę pomiędzy jedną a drugą stroną. Tak naprawdę do końca nie wiadomo kto wygra :) Mamy tutaj znane gadżety z filmu, obcy również tak jak w filmie wyskakują na nas hordami, często z zaskoczenia :) Polecam! Kto nie grał niech żałuje ;)



W imieniu Ziemi: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

Klimat z grubsza przypomina "Obcego" z Sigourney Weaver lub "Kawalerię kosmosu" Roberta Heinleina. Jeden z graczy prowadzi zespół kosmicznych Marines, ze strzelcami, zwiadowcami i inżynierami. Żołnierze lądują małymi rakietami desantowymi na kadłubie potężnego znońskiego krążownika. W środku czekają ich gniazda połączone korytarzami na kształt mrowiska. Struktura obcych przypomina bowiem społeczność owadów. Są wśród nich wojownicy, robotnice, królowe, a wszystkimi rządzi Wielka Królowa. Haczyk tkwi w tym, że żetony Znonów leżą na początku zabawy zakryte i gracz dowodzący siłami Ziemi widzi co prawda ich rozmieszczenie, ale nie zna typów. Także żetony zakładników są zakryte, co oznacza, że komandosi muszą dopiero odnaleźć ambasadora.

Od siebie: Taktyczna gra 1-2 osobowa. Nie potrafię o niej za dużo powiedzieć poza tym, że zapoznałem się z planszą i instrukcją. Może być ciekawie :) Odniosłem wrażenie, że gra może nieco przypominać wcześniej wspominaną przeze mnie grę Obcy.


Wojna o pierścień: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

"Wojna o pierścień" to ambitny projekt odwołujący się do słynnej trylogii Tolkiena. Plansza przedstawia mapę obejmującą obszar literackiej krainy - Śródziemia. Jeden z uczestników przyjmuje stronę Przymierza, strony dobra, koalicji Hobbitów, Elfów i Ludzi. Druga strona konfliktu to Sauron - zły czarnoksiężnik, dysponującymi potężnymi oddziałami Orków, Trolli i upiorów zwanych Nazgulami.

Od siebie: 2 osobowa gra strategiczno fabularna? :) Kurczę nie wiem do końca. Nigdy nie grałem, widziałem u kumpla. Gra wygląda imponująco, duża plansza, sporo kart. Wydaje się, że w grze drzemie ogromny potencjał. Problematyczne może być to, że ponoć rozgrywka może trwać cały dzień... :D Ale co to dla zatwardziałych MiMowców ;)




Napisałem o starych grach, z którymi chociaż raz miałem przelotną styczność. Zachęcam do wyrażenia opinii o tych i innych starych grach. Wiem, że mój post w większości był odtwórczy, ale miał on na celu ożywienie tego tematu i wskazanie Gniazda jako kopalni wiedzy na temat starych gier. Być może komuś ta strona nie jest jeszcze znana ;)



Awatar użytkownika
Aleksander104
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
MiM (Poszukiwacze)
Posty: 31
Rejestracja: wtorek 15 lip 2008, 21:31
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Płeć:

Post autor: Aleksander104 » poniedziałek 28 lip 2008, 15:42

SeSim pisze:Wojna o pierścień: Wydawnictwo Encore — nie istnieje.

"Wojna o pierścień" to ambitny projekt odwołujący się do słynnej trylogii Tolkiena. Plansza przedstawia mapę obejmującą obszar literackiej krainy - Śródziemia. Jeden z uczestników przyjmuje stronę Przymierza, strony dobra, koalicji Hobbitów, Elfów i Ludzi. Druga strona konfliktu to Sauron - zły czarnoksiężnik, dysponującymi potężnymi oddziałami Orków, Trolli i upiorów zwanych Nazgulami.

Od siebie: 2 osobowa gra strategiczno fabularna? :) Kurczę nie wiem do końca. Nigdy nie grałem, widziałem u kumpla. Gra wygląda imponująco, duża plansza, sporo kart. Wydaje się, że w grze drzemie ogromny potencjał. Problematyczne może być to, że ponoć rozgrywka może trwać cały dzień... :D Ale co to dla zatwardziałych MiMowców ;)
Jestem szczęśliwym posiadaczem tej gry i wyrażę swoją opinię:
Niektórzy narzekają że ustawienie wszystkich pionków na planszy trwa za długo(30 lub 60minut) Lecz ja mam brata matematyka i cała mapka gotowa w 10minut :-D(To jego jedyna zaleta :-D[Brata]). W internecie czytałem ze gdy gra się Przymierzem nie ma szans na wygraną ponieważ siły są niezrównoważone i po trochu się z tym zgadzam.
Jedna z krótszych rozgrywek którą prowadziłem trwałą tydzień :-P A tak na serio to nigdy nie skończyłem żadnej rozgrywki :-D

Mapa bardzo ładnie wykonana, cała podzielona na krainy które opisywał Tolkien, zaznaczone miasta i twierdze i ogólnie wszystko to co było w książce.

Na początku gry każdy gracz ma małe ilości wojsk i porozrzucane po całej planszy.
Większe ilości wojsk zdobywa się poprzez mobilizacje wojsk które są wywoływane różnymi zdarzeniami.

Na Saurona nałożono wiele ograniczeń takich jak: punkty cienia które ograniczają każdy jego ruch, Sauron nie widzi wojsk i bohaterów przymierza i co to turę musi prowadzić poszukiwania w różnych rejonach mapy, ale za to ma ogromną ilość wojsk w porównaniu do przymierza. I jak dla mnie jedyny sposób pokonania go to zanieść pierścień do Mordoru w 7 pierwszych tur, ponieważ potem następuje mobilizacja wojsk zła.

Wygrać można na dwa sposoby:
- Sauron musi zanieść pierścień do Mordoru lub zdobyć znaczące fortece wroga.
- Przymierze musi zanieść pierścień do Onduiny lub przejąć znaczące fortece wroga

Zasady gry są bardzo skomplikowane trzeba umieć liczyć(o zgrozo :-D) i co krok trzeba rzucać kostką.

Właściwie to już nie wiem co napisać :-D Aha. Grę polecam tym którzy maja nadmiar czasu i pojmną te wszystkie skomplikowane zasady.



A co do topica to możesz jeszcze opisać grę Moce Albionu wydawnictwa sfery.



Awatar użytkownika
Melańczuk
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 123
Rejestracja: poniedziałek 27 mar 2006, 18:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Melańczuk » wtorek 29 lip 2008, 17:25

A "Diabelski krąg" jeszcze wydają??

Po krótce to w grze były 2 obozy graczy: dobrych - Magów i złych - Upiorów. Plansza miała kształt ośmiokąta (albo dziesięciokąta). Zadaniem dobrych była obrona małej księżniczki znajdującej się w centrum planszy a złych - dorwanie się do niej przed upływem czasu ustalanego na początku gry.

Z tego co pamiętam to wydawała to Sfera


Koleś git pierd!@# wszystkie zasady i nie jest frajerem

Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » piątek 01 sie 2008, 13:40

Batman - wydawnictwo Ertrob.

FOTKA

Gra bazowała na pierwszym filmie Burtona. Dwie plansze była na stałe umieszczone w pudełku. Gracze wcielali się w cóż...hmm...Batmanów. Wygrywał ten który pierwszy dotarł na pole z podobizną Jokera. Na pierwszej planszy w oznaczonych miejscach rozkładało się żetony z ekwipunkiem batmana (batarang, batmobil, bat-kostium, batsamolot, ale również shuriken i pistolet :O). Gracze chodzili o tyl pól ile wyrzucili na kostce i zbierali ekwipunek który był zakryty. Nie można było wziąc dwóch takich samych żetonów. Samolotem można było się przenieśc od razu na drugą planszę, samochodem jeśli się wyrzuciło odpowiednią ilośc oczek na kostce po zatrzymaniu sie przy murze dzielącym obydwie plansze.

Na drugiej planszy przesuwało się o 1,2 lub 3 pola - ruch o 1 pole był bezpieczny, o 2 już trochę mnie - rzucało się kostką by sprawdzic czy coś się stanie, przy ruchu o pola zawsze się cos działo. Zdarzenia ciągnęło się ze stosu kart były tam takie wydarzenia jak - Zapadnia, Ściana Ognia, Trujący Gaz, Gangster, spadający dzwon itd. Na każdym z tych zdarzeń było napisane jakiego ekwipunku nalezy użyć żeby uniknąc niebezpieczeństwa (lub ile wyrzucić by go uniknąc w razie nieposiadania odpowiedniego sprzętu). W razie porażki wykonywał się insttrukcję z karty (np cofasz się o 2 pola, próbujesz do skutku, itp.).

Tak więc kto mógł np szybko przeskoczyć przez mur bez zbierania sprzętu i pomykać w stronę Jokera ryzykując, lub iśc sobie powoli o 1 pole na turę, a mozn było poświęcić najpierw trochę czasu na zbeiranie ekwipunku żeby potem lepiej sobie radzić z przeciwnościami losu. Ogółem przyjemna, prosta gierka.


A Komandosi byli fajni, zwłaszcza obrazek na pudełku i plakat :mrgreen: oraz teksty w stylu "wszyscy komandosi muszą iśc do swoich domków".

Wampir: Wydawnictwo Sfera — jako wydawnictwo giercowe nie istnieje, za to robią teraz proporczyki i tym podobne pierdoły

[...]
Od siebie: Przygodowa gra na 2-4 osób. Nabyłem drogą zakupu ale nie miałem przyjemności zagrać Wygląda na to, że rozgrywka może być ciekawa, ale tylko przy więcej niż dwóch osobach — przy dwóch graczach mamy jednego wampira i jednego łowcę, wydaje mi się, że wtedy nie da się rozwinąć pełnego potencjału gry. Gra ma trochę błędów ale słyszałem, że da się w to przyjemnie pograć.
No cóż, grywałem w to wiele razy (rewelacyjna gierka) i zawsze graliśmy na dwóch - tyle że jeden grał wampirem, a drugi go ścigał wszystkimi trzema łowcami. Najlepsza planszówka od Sfery po MiMie.
natomiast dośc daremny był Robin Hood od Sfery.

Gdybym z wymienianych w tym temacie gier miał jeszxcze coś polecić to byłby to Obcy.
Od siebie: dwuosobowa gra taktyczna.
Mozna grać w Obcego nawet w 7 osób, choć jednak w 2 ma to najwiekszy sens.
Ostatnio zmieniony środa 10 wrz 2008, 09:30 przez Gieferg, łącznie zmieniany 1 raz.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » piątek 01 sie 2008, 14:58

Gieferg pisze:Mozna grać w Obcego nawet w 7 osób, choć jednak w 2 ma to najwiekszy sens.
Fakt :) Zapomniałem. Ja zawsze grałem w dwie :D



Lord Yves
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 169
Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
Lokalizacja: Stalowa Wola
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Lord Yves » sobota 02 sie 2008, 09:37

Twierdza: wydawnictwo No 1 Novina.
Gra taktyczna wykorzystująca tradycyjną planszę i planszę 3D (tytułowa twierdza). Przedsztawiała najazd wikingów na angielską wyspę na której znajdowała się owa twierdza. Celem wikingów było złupienie jej i porwanie córki lorda, celem Anglików pod dowództwem tego lorda (fajne miał on nazwisko: Richasshole) nie dopuszczenie do tego. Oprócz żetonów wojowników pojawiały się także machiny wojenne: katapulty, balisty, wieże oblężnicze, kotły ze smołą, tarany. Występowały też elementy fantastyki: smok po stronie angielskiej, czary i magiczne przedmioty.
Gra miała dwa warianty: uproszczony i pełny. W uproszczonym nie występowały elementy fantastyczne i część machin oblężniczych (tylko balisty i katapulty). W pelnym trzeba się było troszczyć o amunicję do katapult (trzy rodzaje: duże kamienie, małe kamienie - kartacze, zapalające), machiny trzeba było bnudować - zwłaszcza wikingowie którzy nie mieli na początku (odwrotnie niż w wersji podstawowej).
Gra przeznaczona była dla 2 - 6 osób którzy wcielali się w jedną z trzech postaci, każdej ze stron.




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » sobota 02 sie 2008, 10:29

No no, to się super zapowiada :D możesz dorzucić też kilka słów od siebie, wrażenia z gry (jeśli grałeś) :)


Czas umierać.


Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » poniedziałek 04 sie 2008, 11:36

Lord Yves pisze:Twierdza: wydawnictwo No 1 Novina.
Gra taktyczna wykorzystująca tradycyjną planszę i planszę 3D (tytułowa twierdza). Przedsztawiała najazd wikingów na angielską wyspę na której znajdowała się owa twierdza. Celem wikingów było złupienie jej i porwanie córki lorda, celem Anglików pod dowództwem tego lorda (fajne miał on nazwisko: Richasshole) nie dopuszczenie do tego. Oprócz żetonów wojowników pojawiały się także machiny wojenne: katapulty, balisty, wieże oblężnicze, kotły ze smołą, tarany. Występowały też elementy fantastyki: smok po stronie angielskiej, czary i magiczne przedmioty.
Gra miała dwa warianty: uproszczony i pełny. W uproszczonym nie występowały elementy fantastyczne i część machin oblężniczych (tylko balisty i katapulty). W pelnym trzeba się było troszczyć o amunicję do katapult (trzy rodzaje: duże kamienie, małe kamienie - kartacze, zapalające), machiny trzeba było bnudować - zwłaszcza wikingowie którzy nie mieli na początku (odwrotnie niż w wersji podstawowej).
Gra przeznaczona była dla 2 - 6 osób którzy wcielali się w jedną z trzech postaci, każdej ze stron.
Czy to była taka gra klockowa, kiedyś widziałem reklamę czegoś takiego w Dragonie, ale przypominało bardziej układankę z klocków Lego. Czy to może to?



Lord Yves
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 169
Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
Lokalizacja: Stalowa Wola
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Lord Yves » wtorek 05 sie 2008, 09:18

Akurat tamta reklama to było połączenie dwóch reklam: klocków modelarskich i tej gry. Wiem, gdyż widziałem tą reklamę. A sama gra to była normalna planszówka, tyle że z dodatkowa planszą 3D.




Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » piątek 08 sie 2008, 13:11

Ciekawa sprawa, nie miałem pojęcia.

A będąc w temacie, niedawno wraz z jednym z byłych członków redakcji Dragona udało się nam popełnić recenzję innej niewydawanej już dziś gry - "Roku 1920", a że wszyscy lubią tu Encore, myślę, że będzie w sam raz, choć uprzedzam, że recenzja jest pisana bardziej od strony, że tak powiem strategicznej:

http://www.sis.polebitwy.pl/Recenzje-Rok_1920.html



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3353
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » środa 25 lut 2009, 20:40

Wydawnictwo Novina No1

Celtyckie Miecze
Piekło na Pacyfiku
Lew Morski
Srebrna Flota
3 Sport Games
Szaleńczy Wyścig
Uratuj Ziemię
Fotograficzne Łowy
Obrazek

Wydawnictwo Ertrob
Komandosi
Misja Specjalna

Wydawnictwo Dragon
Wiedeń
Bzura
Kreta
Grunwald

Wydawnictwo Diadem
Najemnicy Kammeonu

Na koniec oferta sprzedaży wysyłkowej z tamtych czasów zamieszczana w komiksach. Wiem, że była jeszcze trzecia- niebieska w tle i z okładką Dreszcza jako motywem przewodnim.
ObrazekObrazek




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16730
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 01 mar 2009, 18:49

Hellhound pisze:Jeśli ktoś jest zainteresowany to mogę umieścić zdjęcia (jest to jedyna gra "Sfery", której nie mam, kumpel ma ale nie chce sprzedać :P).
Myślę, że każdy byłby zainteresowany skanami tej gry. ja sam chciałem zeskanować Grunwald 1410, tyle, że nawet instrukcji nie zeskanuję, bo jest większa od mego skanera >_>
Hellhound pisze:Cena 33 000 zł.
I pomyśleć, że kiedyś gry kosztowały 3 zł oraz 30 gr >_<
Hellhound pisze:napisano
PRZEDSIĘBIORSTWO WYDAWNICZO-HANDLOWE "HAWK", ale w Wikipedii napisano że grę wydała "Sfera". Nie wiem w którym roku to było, ale na pewno mniej więcej na równi z MiM. Również plansza (identyczny papier i rewers jak "Miasto") i podstawki świadczą, że to była "Sfera". Czyżby tak się pierwotnie nazywali?
W sumie to kto wie... Niby MiM został wydany w 1989 roku. Nawet w White Dwarfie z lutego '89 jest napisane, że to Sfera wydała. Więc musiałyby to być czasy jeszcze wcześniejsze. Albo zaprawdę, to kto inny wydał..


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » niedziela 01 mar 2009, 19:17

Nemomon pisze:I pomyśleć, że kiedyś gry kosztowały 3 zł oraz 30 gr >_<
A teraz kasa kasa kasa :cry:
Nemomon pisze:Myślę, że każdy byłby zainteresowany skanami tej gry. ja sam chciałem zeskanować Grunwald 1410, tyle, że nawet instrukcji nie zeskanuję, bo jest większa od mego skanera >_>
Też mam Grunwald, myślę, że wystarczająco kompletny, żeby znaleźć tam instrukcję, i skaner A3, więc mogę się dorzucić do dzieła :D Ale to jak zbiorę w sobie wystarczającą energię, żeby się pofatygować z instrukcją Grunwaldu do pokoju piętro niżej :P


Czas umierać.


ODPOWIEDZ