Wanted Dead or Alive

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
laserholokaust [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 18:15
Lokalizacja: Mielec
Płeć:

Wanted Dead or Alive

Post autor: laserholokaust »

Chciałem wam przedstawić mały projekt, raczej mini grę niż pełnoprawną planszówkę.
Pojedyncza rozgrywka zajmuje około 10 minut, zasady są proste, liczba elementów niewielka.
Ot przyjemna gra do piwka, czy jeżeli mamy niewiele czasu, lub znajomi nie siedzą zbytnio w temacie stricte planszowym. Sama gra bazuje na sporej losowości, lecz niektóre jej elementy
pozwalają wpływać na przebieg rundy.

Elementy gry:
1. Żetony nabojów
Każdy z graczy dysponuje 6 żetonami nabojów o wartościach +1, +1, +1, +2, +2, +3.
Na początku każdej gry żetony się tasuje, a przed każdą rundą zwaną tutaj starciem gracze losują po 1 takim żetonie. Będzie to bonus doliczany do rzutu kością.

2. Asy w rękawie
Przed rozpoczęciem gry, każdy z graczy układa talię 4 kart Asów w rękawie. Karty te są dla gracza dostępne od początku gry, znacząco wpływają na przebieg starcia, mają jednak pewne ograczniczenia. Można zagrać tylko jednego Asa w rękawie na każde starcie, po czym się go odrzuca, są to więc zagrania jednorazowe.

3. Lokacje
Talię lokacji tasuje się, a następnie losuje się 5 z nich. Każda karta lokacji jest unikalna, występuje tylko raz podczas rozgrywki, określa również specjalne zasady pojedynku, dając bonusy, karząc obu graczy, lub zmieniając zasady starcia. Po każdym starciu dociąga się następną kartę lokacji i na niej toczy się kolejny pojedynek.

4. Kości
Każdy z graczy otrzymuje również k6, którą rzuca się by określić wynik starcia. Wynik na kości jest modyfikowany bonusami z nabojów oraz Asami w rękawie, czasem wpływają na niego również efekty lokacji.

Zasady gry.
1. Zwycięzca

Grę wygrywa ten z graczy, który po 5 starciach otrzymał więcej żetonów złota. Żetony złota otrzymuje gracz który podczas starcia osiągnął wyższy wynik w teście strzelania ( rzut k6 + bonus z naboju + inne modyfikatory)

2. Przygotowanie

Każdy z graczy tasuje swoje żetony nabojów i rozkłada je przed sobą tak by ich bonusy były zakryte. Następnie gracze przygotowują swoje karty Asów w rękawie, na przemian wybierając po karcie z dostępnej puli Asów w rękawie, aż każdy z nich będzie miał 4 Asy. Kolejnym krokiem jest przetasowanie talii Lokacji i wylosowanie 5 kart. Karty te układamy koszulkami do góry, resztę odkładamy na bok.

3. Rozgrywka
Najpierw wyciągnij pierwszą kartę lokacji i połóż ją odkrytą, w zasięgu wzroku każdego z graczy.
Następnie gracze poruszają się w tym samym momencie, wykonując wspólnie kolejne kroki:
a) wylosuj żeton naboju i wysuń go w stronę środka stołu, na razie nie odkrywając
b) wykonaj rzut k6, by określić celność twojego strzału
c) opcjonalnie możesz zagrać kartę Asa w rękawie.

Jeżeli gracze wykonali wszystkie swoje akcje, lub spasowali w ostatniej z nich, następuje podliczenie. Aby podliczyć wynik wykonaj następujące kroki:
a) Odkryj wszystkie żetony nabojów, które zużyłeś podczas tej rundy.
b) Dodaj bonusy na nabojach do wyniku na kości
c) Odkryj karty asów w rękawie i wypełnij ich instrukcje.
d) Sprawdź czy lokacja nie wpływa na zasady, jeśli nie, jej efekt rozpatruje się na koniec rundy.

Gracz z wyższym wynikiem otrzymuje żeton skarbu, lokacja się zmienia i całe starcie rozpoczyna się po raz kolejny.

Jak pisałem wcześniej gra ma być szybka, ze sporą dawką losowości, prosta w użytkowaniu. Co o tym sądzicie, jeśli macie jakieś uwagi, pomysły na Asy w rękawie, lub lokacje, proszę o komentarze.


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Czy na pewno chodziło o losowanie żetonu naboju a nie o świadomy wybór gracza? Jeśli tak to dodałbym opcje wybory żetonu wzmacniającego.

Mało informacji do oceny całości aczkolwiek, intuicyjnie, karty lokacji projektowałbym tak by brać ją pod uwagę w pierwszej kolejności.

Dawaj jakieś wzory kart i żetonów na próbę.


laserholokaust [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 18:15
Lokalizacja: Mielec
Płeć:

Post autor: laserholokaust »

Na razie wszystko jest w fazie prototypowej, wzory kart dopiero w przygotowaniu także póki co nie ma szablonów, wszystko jest na kartonikach. Na tą chwilę testuję model rozgrywki, jeszcze parę rzeczy może ulec zmianie.

Niemniej Poooq dobrym pomysłem jest wybieranie żetonu naboju zamiast losowania, sam rzut kością to już spory element losowy. Wybierając żeton naboju (niejawnie) gracz już może planować jakąś strategię, wspierając ją kartą Asa z rękawa.


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Jeśli czekasz jeszcze na pomysły to:
-zastanów się nad kostką, zwykła k6 z rozrzutem 1-6 sprawi że wybór żetonu 1, 2 lub 3 nie jest wyborem mocnym, zmiana układu pól na kości powinna pomóc, proponuję przetestować układ ścianek: 1,1,2,2,3,3 oraz 1,1,1,2,2,3;
-kartę lokacji powinien wybierać gracz który miał najsłabszy wynik w danym starciu, powinno to wyhamować efekt kuli śnieżnej;
-Asy w rękawie mogą być podzielone na 3 kategorie: słabe (2), silne (3) i epickie (4): żeby zagrać tę kartę suma na żetonie naboju i kości musi być równa/wyższa wartości karty: jeśli gracz losowo otrzyma lepszą kartę będzie musiał zużyć więcej zasobów na jej aktywację.

Przykłady kart Asów:
-Szybki cyngiel (3): w tym starciu możesz wyłożyć dowolną ilość żetonów o wartości 1.
-Bezkresne niebo (4): w tym starciu możesz odrzucić dowolny żeton o wartości 3 do właściciela, zamiast niego wykonuje on dodatkowy rzut kością.
-Manitou (2): w tym starciu nie używa się kości,
-Powrót Manitou (3): w tym starciu wynik na kości =3 jest przerzucany, drugi wynik jest obowiązujący,
-Zemsta Manitou (4):w tym starciu wynik na kości =1 jest przerzucany, drugi wynik jest obowiązujący,
-Maverick (2): po tym starciu zamień Asy ze swojej ręki na identyczną ilość losowych asów z ręki innego gracza;
-Mały wielki człowiek (3): w tym starciu nie używa się żetonów;
-Rio Bravo (2): w tym starciu każda wyrzucona 1 na kości pozwala na dołożenie dodatkowego żetonu
-Rio Lobo (1): w tym starciu każdy wyłożony żeton pozwala na przerzucenie kości maksymalnie tyle razy jaką ma on wartość,
-W samo południe (3) w tym starciu gracze wymieniają się wyrzuconymi wynikami na kościach w lewą stronę
-Bez przebaczenia (2) w tym starciu możesz za darmo wyłożyć 2 kolejne asy, ich zasady kumulują się
-15:10 do Yumy (4) kiedy ta karta leży na stole zasady gry nie są modyfikowane, kiedy ktokolwiek zagra kolejnego asa, ta karta przestaje działać
-Garść dynamitu (2) w tym starciu kiedy gracz wyrzuci na kości wynik równy wartości żetonu liczy się on potrójnie
-Gwiazda szeryfa (3) gracz wygrywający to starcie losuje dwa asy i zostawia dla siebie wybranego, gracz przegrany losuje 1 asa
-Za garść dolarów (2) po tym starciu każdy gracz otrzymuje tyle złota ile wyłożył punktów na żetonach
-Za kilka dolarów więcej (2) po tym starciu każdy z graczy otrzymuje złoto w ilości równym sumie wartości wyłożonych żetonów i wyniku na kości;

Zastanowiłbym się czy punkty za wygrane starcia nazwać złotem, bardziej pasowałby mi jakiś Respekt, Szacunek albo Chwała.


laserholokaust [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 18:15
Lokalizacja: Mielec
Płeć:

Post autor: laserholokaust »

Z mocami asów w rękawie to świetny pomysł, zamiast oznaczeń cyfrowych wprowadzimy 4 kolory karciane, każdy odpowiadający innemu poziomowi mocy. Rzuty kością właśnie przekminiam na 6 ścienną kostkę z wartościami jak napisałeś, zobaczymy w trakcie który wariant będzie lepszy. Co do asów jeszcze, skoro będą 4 kolorki, to na początku gry każdy z graczy będzie mógł sobie wylosować po 1 asie z każdego koloru, co da mu jakąś początkową rękę do zagrywek.
Aby lokację wybierał przegrany to świetny pomysł, uniknie kuli śnieżnej i da obraz uciekającego po porażce rewolwerowca, który wybiera dogodne dla niego miejsce starcia.


ODPOWIEDZ