Warpquest

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Havocm [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 19
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 09:15
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Warpquest

Post autor: Havocm »

Witam.

Dzisiaj chciałbym podzielić się z wami pewnym genialnym systemem który znalazłem już jakiś czas temu w sieci.
Co jest w nim takiego genialnego?Składa się na to kilka czynników:
-proste zasady
-szybka rozgrywka
-nieskończona ilość wariantów ograniczona jedynie wyobraźnią
-liczba graczy od 1 do 99;)
-elastyczność

Nikt chyba tego nie tłumaczył na język polski więc postaram się w kilku zdaniach opisać o co w tym chodzi i z czym to się je.

1.Wymyślamy sobie scenariusz.Jaki?Nie mam pojęcia,ale obok mnie leży książka "Last Chancers" lubię Warhammera 40k więc wykorzystam wydarzenia z książki żeby stworzyć mój scenariusz."Last Chancers" opowiada o grupie straceńców,kryminalistów którzy dostali drugą szansę i samobójczą misję coś takiego jak "Parszywa dwunastka".

CEL SCENARIUSZA - Zinfiltrować oblężone miasto-fortecę,przebić się przez obronę,dotrzeć do generatora i go zdestabilizować,uciec zanim nastąpi eksplozja.

2.Ok mamy scenariusz i cel gry,teraz tworzymy planszę.
Moja plansza będzie miała 30 pól,nic oryginalnego.Więc mamy plansze która jest ciągiem 30 połączonych ze sobą pól.Pierwsze pole (start) to wejście do kompleksu,ostatnie pole (meta) to generator.A więc nasza drużyna musi pokonać trasę od startu do mety i z powrotem,pokonując po drodze napotkane wyzwania.

3.Tworzymy drużynę i wymyślamy,atrybuty i umiejętności dzięki którym będziemy pokonywać wyzwania napotkane po drodze."Nasza drużyna" to robocza nazwa jednej lub kilku postaci wchodzących w jej skład,każdy gracz kontroluje jedną taką drużynę.
Moja drużyna składa się z 5 osób są to - Pułkownik Schaeffer,Porucznik Kage i trzech szeregowców.Ustalam,że Pułkownik ma 4 umiejętności,Porucznik 3,każdy z szeregowców ma po 2.Jakie umiejętności?Trzeba coś wymyślić,więc będą to:
-WALKA (W)
-DOWODZENIE (D)
-SKRADANIE (S)
-TECHNOLOGIA (T)

To są 4 przykładowe umiejętności można wymyślić sobie więcej albo jak to woli mniej jednak warto jakiś bilans zachować.Teraz rozdzielamy umiejętności:

-Schaeffer będzie miał Walkę na poziomie 2 i Dowodzenie na poziomie 2 razem to są 4 punkty
-Kage W1,D1 i S1 (3 punkty)
-Szeregowy nr 1 - WALKA i SKRADANIE (2pkt)
-Szeregowy nr 2 - W1 i T1 (2pkt)
-Szeregowy nr 3 - S1 i T1 (2pkt)

Suma punktów całej drużyny to WALKA-5,DOWODZENIE-3,SKRADANIE-2,TECHNOLOGIA-2.

Test umiejętności polega na rzucie k6.Jeden rzut dla umiejętności naszej drużyny i jeden dla wyzwania,kto wyrzuci więcej wygrywa,jeśli testujemy WALKE w tym przypadku będzie 5+k6 ponieważ suma walki drużyny wynosi 5.

Każdy członek drużyny może zostać raz ranny jeśli karta wyzwania tak wskazuje,traci wtedy jeden wybrany punkt umiejętności,kolejna rana jest śmiertelna,drużyna traci umiejętności tej postaci.
Kto zostaje ranny,powiedzmy,że to będzie zależało od rzutu kością (k6).

4.Wyzwania.
Tu jest pole do popisu,wymyślamy karty wyzwań które będziemy pokonywać po drodze,karty te przypominać będą karty zdarzeń z Talizmana czy Magicznego Miecza jak kto woli;)Robimy talie kart.
Z czego powinna składać się taka karta?
-nazwa
-informacja na temat umiejętności które są testowane
-nagroda za powodzenie w teście umiejętności
-kara jaką drużyna ponosi za niepowodzenie
-obrazek opcjonalnie,ale jednak fajnie jak jest:)

Przykład karty:
STRAŻNICY - mamy nazwę;)
WALKA 3 - testowana umiejętność i wartość karty więc 5+k6 przeciwko 3+k6 w razie wygranej...
NAGRODA - zwykle nagrodą będzie to,że nikt nie został ranny lub nie zginął,ale może być to jakiś przedmiot podnoszący jedną z umiejętności lub np. przesunięcie naszej drużyny o k6 pól do przodu bez wyciągania kolejnego wyzwania.
KARA - jedna z postaci może zostać ranna,zginać lub cała drużyna musi się cofnąć do tyłu,albo wszystkie te rzeczy na raz;)

Żadna karta nie pozostaje na planszy,jeśli odnosimy sukces,wyzwanie ląduje na stosie kart zużytych,jeśli my ulegamy to wyzwanie wraca do talii kart.

W zależności od trudności karty możemy połączyć wyzwanie np.
ODDZIAŁ W PANCERZACH WSPOMAGANYCH
-W5,D3- tu,żeby odnieść sukces musimy przetestować WALKĘ i DOWODZENIE drużyny przeciwko W i D wyzwania.

Innym przykładem może być:
AUTOMATYCZNE WIEŻYCZKI (takie jak w obcym)
-W6 lub S3,T3 - tu możemy wybrać czy testujemy WALKĘ czy SKRADANIE i TECHNOLOGIĘ żeby odnieść sukces wyłączając wieżyczki.

Mam nadzieję,że wam się to podoba ,ponieważ mam zamiar przelać jakiś scenariusz na papier,może nie szybko,ale podzielę się efektami mojej pracy,tym czasem załączam linki do oryginału i do kilku scenariuszów w języku angielskim.

http://boardgamegeek.com/boardgame/3761/warpquest

Core Rules

http://www.angelfire.com/games2/warpspawn/ArtCR.html

http://www.angelfire.com/games2/warpspawn/AQB.html

http://boardgamegeek.com/boardgame/3795 ... oad-bridge


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Czyli gracz najpierw rozdziela punkty, a później rzuca kostuchami aż dojdzie do mety? Jest tam jeszcze miejsce na jakieś decyzje?

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ideę tego systemu...


Awatar użytkownika
Havocm [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 19
Rejestracja: środa 25 sie 2010, 09:15
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: Havocm »

poooq pisze:Czyli gracz najpierw rozdziela punkty, a później rzuca kostuchami aż dojdzie do mety? Jest tam jeszcze miejsce na jakieś decyzje?

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ideę tego systemu...
W sumie i tak i nie:)To zależy ponieważ sam system daje duże możliwości modyfikacji i wprowadzania dodatkowych zasad.Streściłem zasady chyba w najbardziej prostym z wariantów więc może to wyglądać tak mało skomplikowanie.

Powoli tworzę jeden ze scenariuszy i zapisuję sobie pomysły które mogłyby urozmaicić rozgrywkę,jak na razie to z rzeczy które gracz może robić po za rzucaniem kostuchami jak oszalały to:używanie przedmiotów,możliwość zaatakowania innego gracza,decyzja na temat badania napotkanej karty lub nie jeśli jest taka możliwość,wybór umiejętności jaką gracz chce użyć do pokonania wyzwania jeśli informacja na karcie na to pozwala,możliwość zrezygnowania z ruchu w celu odzyskania punktów życia - w jeśli będzie kilku graczy to decyzja czy brnąc do przodu czy leczyć rany może mieć kluczowe znaczenie;)

Codziennie sobie coś tam dłubię w wolnej chwili,jak będę miał coś wartego pokazania,to zamieszczę w tym temacie,będzie można pomyśleć jakie zasady dodać a które odrzucić.


Awatar użytkownika
poooq
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Posty: 1941
Rejestracja: piątek 18 wrz 2009, 08:36
Lokalizacja: Miedziana Planeta
Płeć:
Kontakt:

Post autor: poooq »

Do gry solo widzę pewien potencjał po zwiększeniu decyzyjności, z ciekawością zerknę na przygotowany materiał.


ODPOWIEDZ