X-COM is back!!!

Wszelkie inne gry.
Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Arkon »

W tym przypadku to z amunicją akurat na plus. Ale mimo wszystko szkoda tego "plecaka".


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Obrazek

:mrgreen:

Fajny ten multiplayer i faktycznie można robić mieszane drużyny (tj. ludzie i ufole). Generalnie rozgrywka jest taka sama jak w singlu z tą różnicą że przeciwnikiem steruje inny gracz więc jest ciekawiej. Chyba jedyny minus jest taki, że na początku kiedy jeszcze nie widać przeciwników, tura wroga upływa na gapieniu się w ekran, no ale to raczej dotyczy wszystkich turówek :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Ukończyłem fabułę i przymierzam się do rozpoczęcia gry od nowa, tym razem na wyższym poziomie trudności :) XCOM jest na tyle dobry, że wszelkie mankamenty odchodzą w niepamięć i po prostu chce się grać. Ponoć ktoś wyszperał pakiet steamowych osiągnięć odnoszących się do misji nieobecnych w grze, niewykluczone więc że wkrótce doczekamy zapowiedzi pierwszego (i zapewne nie ostatniego) DLC :wink:

A jak tam u was? Gra ktoś może w sieci? Art? Ktokolwiek? :P Chętnie bym się spróbował z kimś znajomym. Mój nick na steamie to HuntMocy.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Zupełnie nie zwróciłem uwagi ani na SB ani na to co tu się działo.


Praktycznie w ogóle nie grałem dalej w X-COMa.
Niedawno wyszedł nowy patch w Diablo 3 i jak już w coś pogrywałem, to właśnie w Diablo z ekipą.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Szkoda :P Ostatnio jednego kumpla wciągnąłem i o wiele fajniej gra się z kimś znajomym :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Graliśmy ostatnio z antem w X-COMa nieco więcej i sporo rzeczy wyszło na jaw.


Gra największego kopa daje na początku. Wstawki animacyjne, pięknie ukazana baza, więcej typów misji (ochrona cywili, ochrona ważnej osoby), grafika na misjach.

W samej rozgrywce też poprawili ważne rzeczy - różne typy żołnierzy, ich poziomy doświadczenia i specjalne zdolności, wybieranie jednej misji z trzech, brak możliwości samoistnego zatrudniania specjalistów, brak możliwości zarabiania na produkowanym sprzęcie, nawet ciała obcych się często przydają przy produkcji.


To wszystko już zostało przedstawione wcześniej, ale w dalszej części rozgrywki pojawiają się jednak znaczne minusy względem poprzednich części.


1) Mamy (i możemy mieć) tylko jedną bazę!

Można rozlokować siły powietrzne na innych kontynentach, ale główna baza jest tylko i wyłącznie jedna. Konsekwencje są ogromne - nikt nigdy nie zaatakuje bazy i mamy zawsze do dyspozycji tylko jeden transportowiec, którym możemy wysyłać żołnierzy.


2) Mniejsza liczba badań.

Technologii wcale tak wiele nie ma i wyraźnie zarysowuje się koniec w możliwych do przeprowadzenia badaniach. Zresztą widać po powyższym, że cała gałąź poświęcona ochronie bazy po prostu nie istnieje.


3) Tylko jedna baza obcych.

Niestety, mamy okazję trafić do bazy obcych tylko raz, w czasie misji fabularnej. Nie ma w tej grze żadnych wielkich kolonii obcych. W praktyce gra dysponuje po prostu tylko misjami zwiadowczymi i tu jest urozmaicenie względem poprzednich części. Nie zmienia to faktu, że jednak bardzo istotnej części gry w nowym X-COMie nie ma.


Także podsumowując tak różowo wcale nie jest i możliwości gry są bardziej ograniczone względem poprzedników.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Nie jest gorzej, po prostu pewnych rzeczy jest mniej, ale czy to sprawia że gra jest kiepska? Moim zdaniem nie :wink:

Na pewno sporo dodatków, które z czasem to rozbudują. Dwa mają wyjść w tym roku jeszcze (w jednym będzie osobna mini kampania z nowymi postaciami, miejscówkami i misjami).


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Nie napisałem, że jest kiepska. Po prostu pod pewnymi względami bardziej ograniczona względem poprzedników.

Jak się nad tym zastanowić, to w sumie nic dziwnego. W starych grach grafika była minimalna, tutaj jest dużo bardziej rozbudowana i budżet nie pozwolił pewnie zrobić 100% X-COMa.


Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Pozwoliłby, pozwolił. Problem jest taki, że to gra konsolowa i musieli pewne rzeczy uprościć żeby nie zniechęcić ludzi.... Tzn to, że jest jedna baza to jeszcze jestem w stanie zrozumieć ale to że nie można się w niej bronić to już nie. Poważny minus dla gameplayu.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

W połowie listopada do sprzedaży trafi XCOM: Enemy Within czyli duże rozszerzenie do XCOM: Enemy Unknown.

http://www.youtube.com/watch?v=F1qpcTks81Y

Nie będzie to jednak nowa kampania tylko potężny upgrade wersji podstawowej, a to oznacza, że aby cieszyć się nowościami trzeba będzie ponownie przejść całą grę. Czy jest to wada czy zaleta to już każdy sam oceni.

Dodatek przyniesie nam całą masę nowości i usprawnień, a wśród nich m. in. nowe typy misji i lokacji, nowe mapy (także do multi), nowa klasa postaci i nowe typy obcych, nowe technologie i ulepszenia. Może nie będzie to rewolucja, ale dla fanów Enemy Unknown będzie to pretekst aby przejść grę po raz kolejny. Gdyby jeszcze pokusili się o dodatkową kampanię (nawet krótszą od podstawowej) to byłoby naprawdę nieźle.

XCOM: Enemy Within zostanie u nas wydany w pudełku przez Cenegę i podobnie jak wersja podstawowa, oferował będzie polską i angielską ścieżkę dźwiękową do wyboru. Cena sugerowana to ok 90 zł, a więc dość sporo.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

I jeszcze jedna ciekawostka :) Przejrzałem na steamie listę nowych osiągnięć, które przyniesie nam nadchodzący dodatek. Opis jednego z nich, Wszystkie ręce na pokład, brzmi "Zabij przynajmniej 4 wrogów ochroniarzami bazy XCOM.". To jeszcze nic pewnego, ale sugeruje to iż teraz obcy będą mogli zaatakować naszą bazę czyli to czego niektórym tutaj bardzo brakowało :-p


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
SeSim [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

HunteR pisze:To jeszcze nic pewnego, ale sugeruje to iż teraz obcy będą mogli zaatakować naszą bazę czyli to czego niektórym tutaj bardzo brakowało :-p
:P
Rozumiem, że ten dodatek to oddzielne dzięgi do wydania? W sensie, że póki co nie można będzie kupić gry od razu z tym dodatkiem?

Btw, ja teraz męczę UFO 2 na dosboxie na telefonie :]


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Dzięgi? Co do za gwara? :o

Na konsolach wyjdzie pakiet: podstawka + oba DLC + ten dodatek. Na PC do kupna osobno, ale pewnie prędzej czy później wyjdzie pakiet więc jeśli jeszcze nie kupiłeś podstawki to możesz się wstrzymać :wink:


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

To nie gwara, to rosyjski język nie cyrylicą pisany. :)

Dobrze wiedzieć ze wyjdzie jakieś DLC, nie bede się musiał spieszyć z kupnem podstawki, na 100% wydadzą to w paku GotY czy coś w ten deseń.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Okazuje się jednak, że nowa kampania będzie częścią XCOM: Enemy Within. Nie będzie to jednak pakiet misji kontynuujących wydarzenia z podstawki tylko historia rozgrywana obok. Otóż pojawi się nowy rodzaj przeciwników, ludzie z terrorystycznej organizacji Exalt, którzy sprzyjają obcym, ale mają swoje prywatne cele.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
ODPOWIEDZ