X-COM is back!!!
- Arkon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Osada
• Rycerze Bóstw
• WKO - Posty: 831
- Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Płeć:
- Wiek: 43
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
:mrgreen:
Fajny ten multiplayer i faktycznie można robić mieszane drużyny (tj. ludzie i ufole). Generalnie rozgrywka jest taka sama jak w singlu z tą różnicą że przeciwnikiem steruje inny gracz więc jest ciekawiej. Chyba jedyny minus jest taki, że na początku kiedy jeszcze nie widać przeciwników, tura wroga upływa na gapieniu się w ekran, no ale to raczej dotyczy wszystkich turówek
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Ukończyłem fabułę i przymierzam się do rozpoczęcia gry od nowa, tym razem na wyższym poziomie trudności XCOM jest na tyle dobry, że wszelkie mankamenty odchodzą w niepamięć i po prostu chce się grać. Ponoć ktoś wyszperał pakiet steamowych osiągnięć odnoszących się do misji nieobecnych w grze, niewykluczone więc że wkrótce doczekamy zapowiedzi pierwszego (i zapewne nie ostatniego) DLC
A jak tam u was? Gra ktoś może w sieci? Art? Ktokolwiek? Chętnie bym się spróbował z kimś znajomym. Mój nick na steamie to HuntMocy.
A jak tam u was? Gra ktoś może w sieci? Art? Ktokolwiek? Chętnie bym się spróbował z kimś znajomym. Mój nick na steamie to HuntMocy.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Graliśmy ostatnio z antem w X-COMa nieco więcej i sporo rzeczy wyszło na jaw.
Gra największego kopa daje na początku. Wstawki animacyjne, pięknie ukazana baza, więcej typów misji (ochrona cywili, ochrona ważnej osoby), grafika na misjach.
W samej rozgrywce też poprawili ważne rzeczy - różne typy żołnierzy, ich poziomy doświadczenia i specjalne zdolności, wybieranie jednej misji z trzech, brak możliwości samoistnego zatrudniania specjalistów, brak możliwości zarabiania na produkowanym sprzęcie, nawet ciała obcych się często przydają przy produkcji.
To wszystko już zostało przedstawione wcześniej, ale w dalszej części rozgrywki pojawiają się jednak znaczne minusy względem poprzednich części.
1) Mamy (i możemy mieć) tylko jedną bazę!
Można rozlokować siły powietrzne na innych kontynentach, ale główna baza jest tylko i wyłącznie jedna. Konsekwencje są ogromne - nikt nigdy nie zaatakuje bazy i mamy zawsze do dyspozycji tylko jeden transportowiec, którym możemy wysyłać żołnierzy.
2) Mniejsza liczba badań.
Technologii wcale tak wiele nie ma i wyraźnie zarysowuje się koniec w możliwych do przeprowadzenia badaniach. Zresztą widać po powyższym, że cała gałąź poświęcona ochronie bazy po prostu nie istnieje.
3) Tylko jedna baza obcych.
Niestety, mamy okazję trafić do bazy obcych tylko raz, w czasie misji fabularnej. Nie ma w tej grze żadnych wielkich kolonii obcych. W praktyce gra dysponuje po prostu tylko misjami zwiadowczymi i tu jest urozmaicenie względem poprzednich części. Nie zmienia to faktu, że jednak bardzo istotnej części gry w nowym X-COMie nie ma.
Także podsumowując tak różowo wcale nie jest i możliwości gry są bardziej ograniczone względem poprzedników.
Gra największego kopa daje na początku. Wstawki animacyjne, pięknie ukazana baza, więcej typów misji (ochrona cywili, ochrona ważnej osoby), grafika na misjach.
W samej rozgrywce też poprawili ważne rzeczy - różne typy żołnierzy, ich poziomy doświadczenia i specjalne zdolności, wybieranie jednej misji z trzech, brak możliwości samoistnego zatrudniania specjalistów, brak możliwości zarabiania na produkowanym sprzęcie, nawet ciała obcych się często przydają przy produkcji.
To wszystko już zostało przedstawione wcześniej, ale w dalszej części rozgrywki pojawiają się jednak znaczne minusy względem poprzednich części.
1) Mamy (i możemy mieć) tylko jedną bazę!
Można rozlokować siły powietrzne na innych kontynentach, ale główna baza jest tylko i wyłącznie jedna. Konsekwencje są ogromne - nikt nigdy nie zaatakuje bazy i mamy zawsze do dyspozycji tylko jeden transportowiec, którym możemy wysyłać żołnierzy.
2) Mniejsza liczba badań.
Technologii wcale tak wiele nie ma i wyraźnie zarysowuje się koniec w możliwych do przeprowadzenia badaniach. Zresztą widać po powyższym, że cała gałąź poświęcona ochronie bazy po prostu nie istnieje.
3) Tylko jedna baza obcych.
Niestety, mamy okazję trafić do bazy obcych tylko raz, w czasie misji fabularnej. Nie ma w tej grze żadnych wielkich kolonii obcych. W praktyce gra dysponuje po prostu tylko misjami zwiadowczymi i tu jest urozmaicenie względem poprzednich części. Nie zmienia to faktu, że jednak bardzo istotnej części gry w nowym X-COMie nie ma.
Także podsumowując tak różowo wcale nie jest i możliwości gry są bardziej ograniczone względem poprzedników.
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Nie jest gorzej, po prostu pewnych rzeczy jest mniej, ale czy to sprawia że gra jest kiepska? Moim zdaniem nie
Na pewno sporo dodatków, które z czasem to rozbudują. Dwa mają wyjść w tym roku jeszcze (w jednym będzie osobna mini kampania z nowymi postaciami, miejscówkami i misjami).
Na pewno sporo dodatków, które z czasem to rozbudują. Dwa mają wyjść w tym roku jeszcze (w jednym będzie osobna mini kampania z nowymi postaciami, miejscówkami i misjami).
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Pozwoliłby, pozwolił. Problem jest taki, że to gra konsolowa i musieli pewne rzeczy uprościć żeby nie zniechęcić ludzi.... Tzn to, że jest jedna baza to jeszcze jestem w stanie zrozumieć ale to że nie można się w niej bronić to już nie. Poważny minus dla gameplayu.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
W połowie listopada do sprzedaży trafi XCOM: Enemy Within czyli duże rozszerzenie do XCOM: Enemy Unknown.
http://www.youtube.com/watch?v=F1qpcTks81Y
Nie będzie to jednak nowa kampania tylko potężny upgrade wersji podstawowej, a to oznacza, że aby cieszyć się nowościami trzeba będzie ponownie przejść całą grę. Czy jest to wada czy zaleta to już każdy sam oceni.
Dodatek przyniesie nam całą masę nowości i usprawnień, a wśród nich m. in. nowe typy misji i lokacji, nowe mapy (także do multi), nowa klasa postaci i nowe typy obcych, nowe technologie i ulepszenia. Może nie będzie to rewolucja, ale dla fanów Enemy Unknown będzie to pretekst aby przejść grę po raz kolejny. Gdyby jeszcze pokusili się o dodatkową kampanię (nawet krótszą od podstawowej) to byłoby naprawdę nieźle.
XCOM: Enemy Within zostanie u nas wydany w pudełku przez Cenegę i podobnie jak wersja podstawowa, oferował będzie polską i angielską ścieżkę dźwiękową do wyboru. Cena sugerowana to ok 90 zł, a więc dość sporo.
http://www.youtube.com/watch?v=F1qpcTks81Y
Nie będzie to jednak nowa kampania tylko potężny upgrade wersji podstawowej, a to oznacza, że aby cieszyć się nowościami trzeba będzie ponownie przejść całą grę. Czy jest to wada czy zaleta to już każdy sam oceni.
Dodatek przyniesie nam całą masę nowości i usprawnień, a wśród nich m. in. nowe typy misji i lokacji, nowe mapy (także do multi), nowa klasa postaci i nowe typy obcych, nowe technologie i ulepszenia. Może nie będzie to rewolucja, ale dla fanów Enemy Unknown będzie to pretekst aby przejść grę po raz kolejny. Gdyby jeszcze pokusili się o dodatkową kampanię (nawet krótszą od podstawowej) to byłoby naprawdę nieźle.
XCOM: Enemy Within zostanie u nas wydany w pudełku przez Cenegę i podobnie jak wersja podstawowa, oferował będzie polską i angielską ścieżkę dźwiękową do wyboru. Cena sugerowana to ok 90 zł, a więc dość sporo.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
I jeszcze jedna ciekawostka Przejrzałem na steamie listę nowych osiągnięć, które przyniesie nam nadchodzący dodatek. Opis jednego z nich, Wszystkie ręce na pokład, brzmi "Zabij przynajmniej 4 wrogów ochroniarzami bazy XCOM.". To jeszcze nic pewnego, ale sugeruje to iż teraz obcy będą mogli zaatakować naszą bazę czyli to czego niektórym tutaj bardzo brakowało
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
HunteR pisze:To jeszcze nic pewnego, ale sugeruje to iż teraz obcy będą mogli zaatakować naszą bazę czyli to czego niektórym tutaj bardzo brakowało
Rozumiem, że ten dodatek to oddzielne dzięgi do wydania? W sensie, że póki co nie można będzie kupić gry od razu z tym dodatkiem?
Btw, ja teraz męczę UFO 2 na dosboxie na telefonie
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
- the MackaN
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty
• Pająki - Posty: 745
- Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Kontakt:
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Okazuje się jednak, że nowa kampania będzie częścią XCOM: Enemy Within. Nie będzie to jednak pakiet misji kontynuujących wydarzenia z podstawki tylko historia rozgrywana obok. Otóż pojawi się nowy rodzaj przeciwników, ludzie z terrorystycznej organizacji Exalt, którzy sprzyjają obcym, ale mają swoje prywatne cele.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]