Dodatek - propozycje ulepszeń/poprawek

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Raku Games [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Autor Gry:
Dragon's Ordeal
Posty: 46
Rejestracja: piątek 28 lis 2008, 10:39
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Dodatek - propozycje ulepszeń/poprawek

Post autor: Raku Games »

Witam!

Chciałbym bardzo podziękować Wam za konstruktywną krytykę DO, która niewątpliwie wpłynie na rozwój gry w jeszcze lepszym kierunku! Mi również zależy na tym żeby DO był jak najlepszą grą, dlatego cieszę się z Waszej szczerej oponii.

Korzystając z okazji chciałbym zaprosić Was do zaangażowania się w tworzenie dodatku. Przyznam, że jakiś czas temu rozpoczęły się prace nad dodatkiem do gry wprowadzającym wiele ulepszeń i nowości. Prace nad dodatkiem zostały wstrzymane czekając na moment kiedy gra stanie się bardziej popularna i zostanie dogłębnie przetestowana przez graczy. A wiadomo, że potrzeba na to wiele czasu. Czytając forum zauważyłem, że wyrobiliście sobie zdanie o grze i o to właśnie mi chodziło - o niezależne opinie fanów gatunku.

Proponuję w tym temacie sporządzić listę słabych stron i błędów gry oraz propozycję wyeliminowania ich w dodatku. Mam nadzieję, że będziecie chętni do współpracy :)


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Sporo opinii na ten temat pojawiło się dotychczas TUTAJ. Dopóki ktoś nie wypowie się w tym wątku, proponuję przejrzeć i śledzić na bieżąco tamten temat ;)

A tak swoją drogą - diabelnie się cieszę, że prace nad oficjalnym rozszerzeniem w końcu ruszyły!

Jeśli chodzi o zarzuty i uwagi z mojej strony, to sugerowałbym:
1) SKupić się na instrukcji dodatku na tyle, by wyjaśniała wszystkie wątpliwości, jakie mogą pojawić się w trakcie gry z nowymi elementami mechaniki (bo zakładam, że wprowadzenie takowych jest bardzo prawdopodobne).
2) Mile widziana byłaby ewentualnie jakaś errata do instrukcji podstawowej wersji gry, opracowana na podstawie pytań, jakie często zadawali na forach gracze (choćby tutaj, w tematach z podforum Kwestia zasad) - aczkolwiek dobrze by było, gdyby pojawiła się jako darmowy plik .pdf do ściągnięcia, a nie dodatek do pudełka z rozszerzeniem.
3) Przemodelować system Magicznych Stworzeń tak, aby były one użyteczne nie tylko w początkowej fazie gry, ale by opłacało się je "wystawiać" również później, bliżej starcia z Uwięzionym Smokiem. (Takie jest przynajmniej moje odczucie, nie wiem, jak zapatrują się na to inni)
4) Skupić uwagę na dołożeniu kart, które zwiększą stopień interakcji między graczami - a zatem więcej zdarzeń "globalnych" albo takich, które zmuszą uczestników do jakiejś rywalizacji czy interakcji między sobą; więcej zaklęć, którymi będzie można coś zrobić innemu graczowi. Aczkolwiek już na obecnym etapie nie jest wcale pod tym kątem źle - chciałbym tylko zminimalizować stopień, w jakim DO musi cierpieć na tę samą bolączkę, co gry MiM'opodobne: jeden gracz "działa", a cała reszta na ogół może tylko przyglądać się biernie, czekając na swoją kolej
5) Zwiększyć liczbę kart Misji, najlepiej dokładając całkiem nowe, dodając jednocześnie takie, które będą się odwoływały do nowych kart Mapy (bo zakładam, że zwiększy się liczba obszarów?)
6) Dołożyć ewentualnie parę kostek, bo dwie to przy takiej mechanice ździebko za mało, a nie każdy ma własne ka-szóstki ;)


apriori
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: niedziela 16 wrz 2012, 12:36
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: apriori »

Postaram się nie pisać o tym o czym pisał Draugnimir.
Tak w ogóle pozdrawiam wszystkich na forum bo to mój pierwszy wpis :D

Po pierwsze fabuła - dobrze by było gdyby dodatek nie był jakimś z kosmosu pod tytułem "Plaga Krwawych Jednorożców". Bardziej coś wyjaśniającego owy, albo chociaż w instrukcji niech będzie napisane. Może dramatyzuje, ale czytając to miałem niedosyt, skąd wziął się smok, a raczej pytanie główne "Czemu pakować się do zabicia Uwięzionego Smoka?" jest takie WTF?! :-s w głowie. Tak wiem jacyś jego wyznawcy szlajają się po kraju i to jest jeden z problemów.
Znaczy się Merlin który go Więził spiepr**ł sprawę w ogóle czemu nie można było go od razu zabić?

UFF to się nagadałem podpunkt drugi :P

Zdecydowanie zwiększyć rolę/znaczenie Zręczności, ma ona wg mnie charakter drugorzędny nawet jeśli zwiększa prędkość, co w misjach bardzo pomaga, to przy odrobinie szczęścia, czarach, chowańcach, czy chociażby towarzyszach jak Koń, jest mała znacząca. Co z tego że możemy zabić innego wroga z łuku (który jest całkiem rzadki) skoro jest to trudne i nie dostajemy za to nawet przedmiotu.

Warto by było gdyby dodatek miał jakiś gadżet wysokojakościowy jak np w podstawce kostki. To się zdecydowanie podoba.

Dlatego apeluję do Pana Mateusza Rakowskiego o to by zrobił dodatek na miarę Cyklady: Hades gdzie mechanika gry również się zmienia.


Pozdrawiam serdecznie z nad stołu z rozłożonym DO :mrgreen:


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Tak w ogóle pozdrawiam wszystkich na forum bo to mój pierwszy wpis
My Ciebie również :)
Co do Zręczności to jeszcze przydaje się do uciekania przed wrogami :) Można też dodać kilka broni strzeleckich, żeby było więcej okazji do korzystania ze strzelania. Otoczka fabularna faktycznie by się zdała, w końcu to gra fantasy.
Apriori, a mógłbyś jakiś konkretny gadżet zaproponować? Coś co by nie było by tylko picem na wodę, ale faktycznie czymś przydatnym?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
yeazus
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: środa 22 sie 2012, 10:01
Lokalizacja: Zduńska Wola
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: yeazus »

Zdecydowanie możnaby rozbudować nieco możliwość strzelania, bo rzeczywiście sposobności ku tej formie ataku jest bardzo, bardzo mało.
Byłbym też za dopakowaniem modyfikatorów siły/magii wrogów po przekroczeniu przez postać hmm .. 15 poziomu.
Kiedy wszystkie karty planszy sa odkryte, a jesteśmy już dopakowani w statystyki a nie czujemy się na siłach uderzać na smoka, pojawia się moment, gdzie prawie każdego wroga pokonujemy niemal z urzędu - takie przynajmniej miałem odczucie podczas rozgrywek.

Skłoniłbym się tez ku pomysłowi Miśka - a mianowicie dodaniu karty/kart(czy to kart wędrówki, czy zaklęć) które pozwalałyby na usunięcie kart z planszy.
O ile karty wrogów i miejsc zostawiłbym w spokoju, to karty misji z powodzeniem możnaby było likwidować, robiąc sobie porządek w głowie (pamięci) kiedy na planszy mamy kilkanaście misji a jednocześnie bardzo przyjemnie można byłoby wkurzyć graczy będących w trakcie wykonywania misji bądź zmierzających juz po nagrodę za jej wykonanie :)

Jednak skoro byłby to dodatek, poza modyfikacjami (jak powyżej) warto byłoby coś dołożyć :)
I tutaj wachlarz możliwości jest szeroki:

- Nowe karty planszy :
a) z jeszcze wyższym niż czerwone karty poziomem trudności

lub/i

b) dodatkowych kilka z każdego koloru.

Jeśli kart byłoby więcej, można grać losując 20 z pośród całości bądź używać wszystkich co będzie miało wpływ na rozwój rozgrywki jak i czas jej trwania ;)


- Dodatkowe karty postaci, ekwipunku, łupów, zaklęcia ...

Mało innowacyjne a jednak zawsze cieszy :)

- Zmieniłbym projekt "Złotych monet"
Waluta w grze zwie się właśnie "Złote monety" a w rzeczywistości używamy złotych, srebrnych i brązowych.
Do tego graficznie jest niezbyt dopracowana, sprawia wrażenie dorzuconej na szybko ...

- Zmniejszyłbym żetony rozwoju postaci.
Jak wielu pisało - są zbyt duże i kiedy kilka sąsiednich statystyk jest na tym samym poziomie, żetony zachodzą na siebie.

To tyle ode mnie.

Trochę się rozpisałem ale niech nie oznacza to, żę gra mi się nie podoba :)

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i autora DO


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Dla mnie w czasie walk jest często za dużo rzucania kostkami. Rzucenie za um., za jeden pancerz, za drugi pancerz. To i tak trochę dziwne, że np. zbroja zwiększa atak zamiast chronić przez ciosami. Można by wprowadzić jakieś ograniczenie, że wybieramy jeden pancerz, z którego korzystamy w danej walce. Co o tym myślicie?


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Może zbroja nie tyle zwiększa atak, co zmniejsza go przeciwnikowi. A to już jakiś sens ma, wydaje mi się - im więcej blach na sobie nosisz, tym bardziej utrudniasz nieprzyjacielowi znalezienie odsłoniętej części, w którą może wrazić ci coś ostrego ;)

Nie wydaje mi się też, żeby rzucania było za dużo. Jasne, jest go więcej niż w MiM'ie, ale taki już urok mechaniki Dragona - a że urok ten nie przekłada się na jakieś drastyczne spowolnienie rozgrywki (wystarczy mieć poukładane należycie karty przedmiotów w swojej strefie gracza), to osobiście nie widzę potrzeby wprowadzania takich modyfikacji

Poza tym - debatujemy tutaj, zdaje się, tylko nad nadchodzącym (wielkimi krokami, mam nadzieję) dodatkiem. A że w dodatkach działającej od podstawki mechaniki się zwykle nie zmienia, to chyba jedyne, co możemy proponować, to dodatkowe tejże mechaniki elementy i nowe atrakcje w grze ;)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Draugnimir pisze:Może zbroja nie tyle zwiększa atak, co zmniejsza go przeciwnikowi.
Otóż to. A prościej jest napisać +2 do Siły zamiast -2 od Siły przeciwnika ;)
Mimo to ja nadal uważam, że tego rzucania w DO było ciut za dużo i balans niestety nie był specjalnie dopracowany :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja ostatni raz grałem w DO dawno temu, ale pamiętam iż zawsze przeszkadzało mi jak nie zbalansowane są jednostki strzelające. Kosiły wszystko i wszystkich zanim się jeszcze walka zaczęła. Myślę, że można by to było poprawić.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Czy ja wiem, czy tak kosiły... Owszem, trudno było się przed nimi obronić, bo wrogowie strzelający mieli zwykle całkiem wysoką Zręczność, a mało który gracz inwestował w ten współczynnik, ale raz, że wrogów tego typu było w talii niewielu, a dwa, że taki nieudany unik kosztował tylko 1 PŻ. Dlatego jak dla mnie równowaga w tym miejscu nie była jakoś bardzo zachwiana.

Ale skoro już o Zręczności mowa, to ze swojej strony w nadchodzącym dodatku proponowałbym jeszcze dorzucić trochę kart Wędrówki, które stawiałyby przed gracze wyzwania właśnie Zręczność wykorzystujące - np. jakąś rozpadlinę, przez którą trzeba przeskoczyć testem tej cechy, albo ucieczkę na drzewo przed stadem rozjuszonych bizonów czy inne niespodziewane wydarzenia tego typu. Ot, coby choć trochę zwiększyć "popularność" Zręczności ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Mnie właśnie mój kolega zabijał strzelając, wrogów pomijam. W zasadzie nie byłem w stanie do niego podejść, bo on mnie rozwalał z ataku dystansowego. Taki Niziołek na starcie gry ma Zręczność 8 i rozwija ją za 1 PD do stanu 10 punktów, potem za 2 PD. Jest niemal nietykalny.

===

Anyway, warto by stworzyć karty obszarów, które oferują więcej PD niźli 1 za odkrycie. Warto też by dodać tę umiejętność, z którą każdy rozpoczyna grę. Nieodzowna także jest mała ściąga z obszarów z gry podstawowej i tegoż dodatku, żeby gracze szybciej mogli wykonywać swe ruchy. Czasami z tym także jest problem.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
bleble630
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: wtorek 03 lis 2009, 09:27
Lokalizacja: Pomorze
Płeć:

Post autor: bleble630 »

Witam
Chętnie ujrzałbym dodatek do tej gry. Moje małe sugestie co do dalszego rozwoju gry:
- większe wykorzystanie wskaźnika zręczności, np. bronie dające bonusy od zręczności, testy na zręczność podczas spotkań, czarów i umiejętności itp.
- większy rozwój broni dystansowych
- większe wykorzystanie aparycji, na różnych poziomach, spotkania, ekwipunek itp.
- zdecydowanie większa ilość różnego rodzaju statusów, np. zatrucie, opanowania, zamiana w kamień, osłabienie, choroba, itp.
- więcej wszystkich kart ekwipunku, nagrody, spotkań, planszy, bohaterów itp.
- większe zróżnicowanie bohaterów, aby bardziej się różnili od siebie, to samo tyczy się ekwipunku
- no i na koniec, aby wszystko ukazało się w kolorze, bo czary w kolorze są zaje(...)e...

czekam na dodatek...
Ostatnio zmieniony niedziela 16 gru 2012, 01:21 przez bleble630, łącznie zmieniany 1 raz.


Rocy7
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Atuty Charakteru
Posty: 106
Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
Lokalizacja: Miasto
Płeć:

Post autor: Rocy7 »

Nie grałem niestety jeszcze w tą grę ale patrząc na rezenzje, filmiki z gry i moje odczucia to:
- więcej postaci do wyboru
- więcej umiejętności zwłaszcza tych do zdobycia kupienia
- dla mnie jest bardzo ważna interakcja między graczami
- może z 4 nowe scenariusze w tym jakieś kooperacyjne?
1 np. z opcją że gracz gra smokiem i stara się chronić swoje leże a drugi o drużynie poszukiwaczy która wybrała się by ubić potwora:).


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Rocy7 pisze:1 np. z opcją że gracz gra smokiem i stara się chronić swoje leże a drugi o drużynie poszukiwaczy która wybrała się by ubić potwora:).
i przy okazji zniszczyć pierścień :P

a tak serio to czytając temat Miśka o DO, naszła mnie ochota odpakować swój egzemplarz i sobie zagrać (mam prawie rok i jeszcze nie grałem)


Rocy7
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Atuty Charakteru
Posty: 106
Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
Lokalizacja: Miasto
Płeć:

Post autor: Rocy7 »

abubu pisze:i przy okazji zniszczyć pierścień :P
Dobra przyznaje się pomysł na tą kampanię wziąłem z http://www.rebel.pl/product.php/1,371/1 ... Quest.html

Podoba mi się motyw wszyscy na jednego :P :)


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Gra się super, kiedys Miskiem testowaliśmy u mnie w firmie.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Rocy7
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Atuty Charakteru
Posty: 106
Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
Lokalizacja: Miasto
Płeć:

Post autor: Rocy7 »

stave pisze:Gra się super, kiedys Miskiem testowaliśmy u mnie w firmie.
Ale super gra się w DO czy Middle Earth Quest?:)


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Mnie się bardzo przyjemnie w DO grało i polecam.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
ODPOWIEDZ