System Myszy

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
MG Mysz [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: sobota 01 wrz 2012, 23:18
Lokalizacja: Polska
Płeć:

System Myszy

Post autor: MG Mysz »

Mój pomysł na prostą grę:
1. Można ją zrobić za pomocą programu Magic Set Editor 2
2. Należy używać kart wersja "future"

Wygląd karty:
1. Górny pasek - tam należy wpisać nazwę stwora, miejsca lub wydarzenia.
2. Górny lewy róg - tam należy zaznaczyć, czy to potwór, czy miejsce, czy wydarzenie.
3. Duże okno - tutaj należy umieścić zdjęcie stwora, miejsca lub wydarzenia.
4. Sześć kulek po lewej stronie dużego okna - pokazuje co wygrywasz, np. 2 - oznacza, że wygrałeś 2 złota; "ogień" - dostajesz punkt doświadczenia.
5. W pasku poniżej okna - wpisujesz: P-0/0 S-0/0 M-0/0 (później wyjaśnię o co chodzi)
6. W dużym dolnym oknie podzielonym na dwie części - wpisujemy dodatkowe informacje.
7. W okienku " / " - wpisujemy odpowiednie numery. Po lewej punkty zmęczenia, po prawej punkty życia.

Zasady:
1. P-3/1 S-4/2 M-1/0
To są statystyki (przypadkowe). Określają twój stan. "P" oznacza atak dystansowy i Percepcję, "S" określa atak bliskosiężny/wręcz/itd. oraz Siłę, natomiast "M" oznacza atak magiczny, charyzmę i stan umysłowy. Druga liczba po znaku "/" oznacza ile zadaszenia obrażeń jeśli trafisz. Podczas ataku pierwszą liczbę przed "/" dodajesz do wyniku na dwóch kościach dziesięciościennych (lub sześciościennych, jak takie wolisz). Jeśli wynik sumy jest większy od wyniku wroga to wygrywasz i zadajesz mu obrażenia.
Tura jest podzielona na fazy: 1. Ucieczki 2. Ataku dystansowego 3. Ataku z bliska 4. Ataku magicznego. Podczas tury możesz atakować tylko raz, co sprawia, że za pomocą dwuch innych statystyk musisz się bronić przed atakiem przeciwnika. Fazę ucieczki wykonuje się identycznie jak fazę ataku dystansowego tylko, że jeśli wygrasz to udaje ci się ucieczka, a nie zadajesz ranny przeciwnikowi. Jeśli w jakiejś z faz twój wynik będzie mniejszy od wyniku wroga to otrzymujesz ranny (takie jakie odpowiadają odpowiedniej liczbie po znaku "/" w fazie wroga). Wygrywasz kiedy twój wróg straci całe życie i wtedy dostajesz takie rzeczy jakie znajdują się w 6 kulakach po lewej stronie dużego okna na karcie. Liczba określa, że dostajesz taką iloś w złocie, a każdy inny kolor oznacza, że otrzymujesz taki rodzaj doświadczenia.
2. Jeśli ty stracisz całe życie, to albo giniesz, albo wracasz do najbliższego miasta tracąc przedmioty - to zależy od wersji jaką ustaliliście przed grą.
3. Doświadczenie (zawsze musisz zebrać 3 punkty, aby levelować):
"ogień" - +2 do ataku dystansowego/Percepcji
"drzewo" - +2 do ataku bliskosiężnego/Siły
"woda" - +2 do ataku magią/Charyzmy/Inteligencji
"słońce" - +2 do ilości punktów zmęczenia
"czaszka" - +1 do punktów życia
PERKI - trzeba spełnić określoną rzecz na karcie (zebrać odpowiednią liczbę różnych punktów doświadczenia), aby zdobyć niepowtarzalną umiejętność (sami sobie wymyślicie)
4. Oprócz zwykłej walki z potworami, masz jeszcze wydarzenia. Wtedy musisz spełnić określone rzeczy na karcie... Na przykład: "wspinaczka(20 S), skok(13 P), ślizg pod bramą (23 P)" w takim przypadku musisz przebić swoim wynikiem lub zremisować liczby podane w nawiasach za pomocą również podanych atrybutach. Czyli np. Po sumie atrybutu+2k10 otrzymujesz takie wyniki: S-21; P-23; P-21. Czyli twojemu bohaterowi udaje się wspiąć, przeskoczyć, ale nie udaje mu się ślizg pod bramą. Jeśli jaki kolwiek test w wydarzeniu się nie powiedzie, to wtedy wydarzenie uznaje się za nie udane. Jeśli ci się uda dostajesz podobne rzeczy, co w przypadku walki z potworem lub jakiś specjalny przedmiot opisany na karcie. Wydarzeń może być mnóstwo: od ratowania księżniczki z wieży, po akrobatyczne latanie statkiem kosmicznym - to zależy od was.
5. Sklepy są w miastach- przedmioty dodają Różne rzeczy do atrybutów (+2P, itd), również w sklepach można dokupić sobie towarzyszy (osobne statystyki) lub nauczyć się jakiegoś jednorazowego zaklęcia (np. Zabiera wrogowi 2 życia, za twoje 3 punkty zmęczenia)
6. Punkty zmęczenia potrzebne są do rzucania zaklęć. Uzupełnia się je wykupując odpowiednie mikstury/coca-colę wigoru lub uzupełniającą życie.
7. Grę wygrywa się jak spełni się określone warianty w fabule. To już zależy od gracza.

I co sądzicie?


Jestem MG Mysz, kradnę ser i poluję na koty :)
Awatar użytkownika
Topesh
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 05 sie 2012, 10:33
Lokalizacja: Brzeźnica
Płeć:

Post autor: Topesh »

Hmm... Pomysł zły nie jest. Ale.

1. Co uznajesz za największy atut tego "karciankowego systemu"? W której kwestii jest on innowacyjny? Czytając ten opis nie rzuciło mi się w oczy nic, po czym pomyślałbym sobie "wow, świetne rozwiązanie", "genialny pomysł", "o, a to ciekawa sprawa". Nie mówię, że pomysł jest zerżnięty albo taki sam jak wszystko inne. Tylko nic szczególnie nie przyciągnęło mojej uwagi. Jeśli podajesz nam samą mechanikę, to tym bardziej powinna ona być w czymś lepsza (albo po prostu mocno inna) od innych karcianek.

2. Sporo niedoprecyzowanych, czy wręcz pominiętych kwestii. Liczba graczy? Operowanie kartami? Zasady dociągu kart na rękę / na stół jako zdarzenia losowe? Czy mamy sobie zrobić karty postaci i discardować potwory, czy jakoś je trzymać przed sobą do oznaczania statsów i ilości złota?
sami sobie wymyślicie
3. Ech... Nie lubię takich rzeczy. Masz jakiś gotowy zestaw takich kart? Jeśli pomysł nie przyciąga jakoś epicko, to chyba mało komu będzie się chciało opracowywać taką talię, wymyślając świat, opisy, nazwy, statsy i wszystko inne. Danie nam swobody w wyborze świata w ten sposób - czyli wymyśl świat, ale przy okazji opracuj sobie całą grę - może wręcz odstręczyć potencjalnych testerów. Daj zrobioną talię do wydrukowania, a że sam mechanizm jest uniwersalny, osobno przewodnik do samodzielnej lokalizacji. Może jakieś wskazówki? Stosunek liczby kart danego typu w talii? Jak dobrać wartości na kartach, by gra była zrównoważona?

Robiłeś już jakieś playtesty?


ODPOWIEDZ