Władca Pierścieni - gra karciana
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Owszem, nadal jest w zwarciu. Poziom zagrożenia ma znaczenie jedynie podczas testów zwarcia, kiedy jeszcze nie jesteś w zwarciu z jakimś wrogiem. Gdy już jesteś w zwarciu z jakimś wrogiem, Twój poziom zagrożenia nie ma znaczenia - nawet jeżeli go obniżysz, to dalej będziesz w zwarciu z wrogiem, dotąd aż go nie zabijesz lub w inny sposób (efektem karty) wróg ten nie powróci do strefy przeciwności lub na stos kart odrzuconych.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 15
- Rejestracja: piątek 13 lip 2012, 15:19
- Lokalizacja: Toruń
- Płeć:
- Wiek: 31
A wydarzenia mogę zagrywać w każdej fazie? Oprócz fazy zasobów i planowania? Np. Sprawdzian woli: Odpowiedź: Anuluj efekty odkrycia właśnie odkrytej karty z talii spotkań. Czyli wydarzenia mogę zagrywać nie tylko podczas fazy walki?
I czy Leśny pająk ma co rundę +1 do ataku jeżeli cały czas jest w zwarciu z graczem?
I czy Leśny pająk ma co rundę +1 do ataku jeżeli cały czas jest w zwarciu z graczem?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Na przedostatnich dwóch stronach masz Skrót przebiegu rundy. Masz tam zielonym kolorem zaznaczone, kiedy możesz zagrywać konkretne efekty. Część kart Wydarzeń możesz zagrać w dowolnym momencie (jak Akcje), a część tylko, gdy zaistnieją warunki (przykładowo Odpowiedzi).
Więc generalnie tak, możesz zagrywać w każdej fazie, pamiętając jednakże, iż część z faz nie może zostać przerwana akcjami. Na kartach Wydarzeń najważniejsze jest wytłuszczone słowo kluczowe: "Akcja" lub "Odpowiedź". One w głównej mierze definiują, kiedy możesz daną kartę zagrać.
Więc generalnie tak, możesz zagrywać w każdej fazie, pamiętając jednakże, iż część z faz nie może zostać przerwana akcjami. Na kartach Wydarzeń najważniejsze jest wytłuszczone słowo kluczowe: "Akcja" lub "Odpowiedź". One w głównej mierze definiują, kiedy możesz daną kartę zagrać.
Nie, Leśny Pająk wchodzi w zwarcie z graczem tylko raz. Potem już jest w zwarciu, więc nie otrzymuje bonusu.I czy Leśny pająk ma co rundę +1 do ataku jeżeli cały czas jest w zwarciu z graczem?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 15
- Rejestracja: piątek 13 lip 2012, 15:19
- Lokalizacja: Toruń
- Płeć:
- Wiek: 31
No dzięki, to ja sobie podniosłem poprzeczkę wyżej, no i niestety przegrałem.
Miałem sytuacje, że w strefie wyprawy miałem już 7 na 8 żetonów, miałem aktywną podróż z 3/4 żetonami bodajże. I dostałem podczas wyprawy 3 żetony wyprawy. Jeden poszedł na aktywną podróż(zbadana), a z pozostałymi co? Trafiają na kartę wyprawy czy automatycznie przydzielana jest karta podróży(o ile znajduje się w sferze przeciwności obszar) czy żetony trafiają na kartę wyprawy(jest 8/8) i ten jeden co został na jeszcze kolejną kartę wyprawy zaś obszar wtedy jest aktywowany dopiero w fazie podróży?
Miałem sytuacje, że w strefie wyprawy miałem już 7 na 8 żetonów, miałem aktywną podróż z 3/4 żetonami bodajże. I dostałem podczas wyprawy 3 żetony wyprawy. Jeden poszedł na aktywną podróż(zbadana), a z pozostałymi co? Trafiają na kartę wyprawy czy automatycznie przydzielana jest karta podróży(o ile znajduje się w sferze przeciwności obszar) czy żetony trafiają na kartę wyprawy(jest 8/8) i ten jeden co został na jeszcze kolejną kartę wyprawy zaś obszar wtedy jest aktywowany dopiero w fazie podróży?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Tak, by być z Tobą szczery, to tym razem nie mam zielonego pojęcia, o czym Ty gawarisz
Nie używasz terminologii z gry albo też używasz wyrywkowo lub też nie w tym znaczeniu, w której w grze występuje. Przykładowo podróż nie może zostać zbadana, bo czymże jest podróż? Obszar może zostać zbadany.
Niemniej z tego, co zrozumiałem, to chodzi Ci o to, iż otrzymałeś powiedzmy 3 żetony postępu oraz masz aktywny obszar, który potrzebuje jeszcze jednego żetonu, by został zbadany. Pytasz się, co zrobić z dwoma dalszymi żetonami, jeżeli w strefie przeciwności znajduje się inny obszar?
Więc żetony postępu najpierw kładziesz na aktywny obszar, czyli jeden z tych trzech żetonów kładziesz na ten aktywny obszar, przez co zostaje on zbadany. W grze nie znajduje się żaden inny aktywny obszar (tylko jeden obszar naraz może być aktywny, więc te w strefie przeciwności nie są aktywne), więc te dwa żetony postępu kładziesz na karcie wyprawy.
Nie używasz terminologii z gry albo też używasz wyrywkowo lub też nie w tym znaczeniu, w której w grze występuje. Przykładowo podróż nie może zostać zbadana, bo czymże jest podróż? Obszar może zostać zbadany.
Niemniej z tego, co zrozumiałem, to chodzi Ci o to, iż otrzymałeś powiedzmy 3 żetony postępu oraz masz aktywny obszar, który potrzebuje jeszcze jednego żetonu, by został zbadany. Pytasz się, co zrobić z dwoma dalszymi żetonami, jeżeli w strefie przeciwności znajduje się inny obszar?
Więc żetony postępu najpierw kładziesz na aktywny obszar, czyli jeden z tych trzech żetonów kładziesz na ten aktywny obszar, przez co zostaje on zbadany. W grze nie znajduje się żaden inny aktywny obszar (tylko jeden obszar naraz może być aktywny, więc te w strefie przeciwności nie są aktywne), więc te dwa żetony postępu kładziesz na karcie wyprawy.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 15
- Rejestracja: piątek 13 lip 2012, 15:19
- Lokalizacja: Toruń
- Płeć:
- Wiek: 31
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Niektóre karty (przykładowo wszyscy Bohaterowie) posiadają symbol unikalności. W grze może się znajdować jedynie jedna karta o takiej samej nazwie z symbolem unikalności. Jeżeli więc dany obszar nie ma symbolu unikalności, wtedy kilka jego kopii może znajdować się w grze naraz .Frodo pisze:A co się dzieje jeśli w strefie przeciwnośći jest więcej obszarów o tej samej nazwie? Czy może być tylko jeden bo szczerze mówiąc to mnie wykańcza że jest np 5 obszarów 3 takie same + 2 takie same
Od siebie powiem, że też wiem jak mocno bolesne jest, gdy w grze się znajduje wiele Wrogów o tej samej nazwie, a zwłaszcza takich, co mają efekt "po odkryciu".
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zależy jakimi taliami gracie. Niektóre scenariusze, przynajmniej dla początkujących graczy, wymagają odpowiednich kolorów. Jeden z kolorów (chyba niebieski - dawno nie grałem i nie pamiętam już) idealnie sobie radzi z usuwaniem obszarów z gry oraz z kładzeniem żetonów postępu na karty. Plus czerwona talia, mocno ukierunkowana na zabijanie Wrogów. Aczkolwiek ten układ nie zawsze działa, są talie przeciwności, które nie mają obszarów wcale. Lub mają tak mało Wrogów, iż talie leczące nie są skuteczne.Frodo pisze:No ale grając we 2 same obszary nas wykańczają chodiz o pierwszy podstawowy scenariusz. Więc nie wiem czy robię coś źle czy jak....
W grze tej najważniejsze jest zagrać dany scenariusz kilka razy, by się zorientować jakiego typu on jest. I następnie pod niego złożyć talię. Później z czasem można tworzyć bardziej globalne talie, które będą sobie radzić z większością scenariuszy .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek 19 paź 2012, 18:56
- Lokalizacja: Jaworzno
- Płeć:
- Wiek: 33
Nie jesteśmy w stanie pokonać Przeprawy przez mroczną puszczę bo obszary nas wykańczają ja gram czerwoną i zieloną kolega niebieską i fioletową. Dochodzi do momentu gdy w strefie przeciwności np wyciągamy 2 obaszary jeden jest aktywny i nie ma wrogów wiec potem znowu od początku i znowu dopieramy 2 obszary i nasz wskaźnik zagrożenia rośnie.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Znaczy, jak nie ma Wrogów, to dobrze. Idziecie na hurra (well, prawie) na wyprawę, odrzucacie jeden obszar, a resztę na scenariusz. Jak jest was czterech, to nie powinno być problemu uzbierać wystarczająco gwiazdek, by odrzucać obszary.Frodo pisze:Nie jesteśmy w stanie pokonać Przeprawy przez mroczną puszczę bo obszary nas wykańczają ja gram czerwoną i zieloną kolega niebieską i fioletową. Dochodzi do momentu gdy w strefie przeciwności np wyciągamy 2 obaszary jeden jest aktywny i nie ma wrogów wiec potem znowu od początku i znowu dopieramy 2 obszary i nasz wskaźnik zagrożenia rośnie.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: piątek 19 paź 2012, 18:56
- Lokalizacja: Jaworzno
- Płeć:
- Wiek: 33
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie mam teraz instrukcji pod ręką, bo cały mój Władca Pierścieni leży u Aniołka, ale z tego, co pamiętam, to wyprawa jest jedna i wszyscy gracze do niej dołączają się. Następnie się sumuje ich siłę woli przeciw sile zagrożenia strefy przeciwności i wtedy albo wyprawa się powodzi (i żetony postępu kładzie się na aktywny obszar, a potem na scenariusz), albo nie (i wtedy wzrasta poziom zagrożenia). Chodzi o to, że możesz albo podróżować i po kolei eliminować obszary i zmniejszać siłę zagrożenia strefy przeciwności i kłaść więcej żetonów postępu na scenariusz, albo trzymać wsio obszary w strefie przeciwności i tym samym ryzykować niepowodzenie wyprawy. Ale raz jeszcze, gra jest kooperacyjna, więc wszyscy gracze decydują, czy idą na wyprawę oraz czy podróżują.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!