BMiM - wersja RPG - Wrogowie

Wszelkie inne gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23517
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Draugnimir pisze:Z tym "nagle" to musi być kolejna kwestia subiektywnych odczuć, bo ja na ten przykład wielkiej różnicy między jedną formą zdania a drugą za bardzo nie widzę ;) Przychylałbym się może nawet ku wersji z użyciem słowa "nagle" na początku, bo na mój gust z kolei na swój sposób dynamizuje ono cały tekst i opisywaną przezeń sytuację :-P
Popieram, bez tego wyrazu "nagle" fabuła obu kart sporo traci. Wyraz wyraża zaskoczenie i idealnie pasuje do tych kart.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Erestor [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Żeby nie było, że się wypiąłem na projekt to wrzucam zestaw żółtych Wrogów. Dodatkowo w mojej głowie zakwitł pomysł na Zakony, oto krótki zarys:
Kiedy Bohater przystąpi do jednego z Zakonów, otrzymuje on znamię, którego może pozbyć się tylko gdy wykona zadanie dla ?????? (tego jeszcze nie obmyśliłem ;)).
- Jeżeli Bohater natrafi na Wroga, który należy do jakiegoś Zakonu, może uniknąć z nim walki przystępując do tego Zakonu (nie może tego zrobić jeżeli już należy do innego Zakonu). Jeśli tak się stanie, kartę Wroga należy odłożyć na SKN.
- Jeżeli Bohater natrafi na Wroga, który należy do tego samego Zakonu, nie może z nim walczyć, ale otrzymuje bonus w postaci 2 dodatkowych punktów ruchu oraz 1 punktu Wytrzymałości. Jeśli tak się stanie, kartę Wroga należy odłożyć na SKN.
- Jeżeli Bohater należący do Zakonu natrafi na Wroga należącego do innego Zakonu, musi wykonać test Modlitwy (5). W przypadku powodzenia testu, Skuteczność Bohatera wzrasta o 2, w przypadku niepowodzenia, jest zmniejszona o 2.

Obrazek

Dalszy rozwój projektu przewidywany jest na początek lipca bo dopiero wtedy pojawi mi się trochę wolnego czasu :(


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

No, nareszcie! A już zaczynałem dochodzić do wniosku (bo mi ci Bohaterowie Magii i Miecza przypomnieli się ostatnio, nie wiedzieć czemu), że to kolejny ambitny projekt, który trzeba będzie spisać na straty. Tym bardziej cieszę się więc, że gra wygrzebuje się z tego kopca kurzu, którym nieledwie zdążyła się pokryć :)

A teraz, bez dalszych czułości, rzucam się już drapieżnie na nowe karty :-P

Hroth Berserker:
- (...) już wiesz że nie były to zmyślone historie. - Ta część opisu (po wielokropku) stanowi już niejako nową, odrębną myśl, więc słowo "już" zacząłbym tutaj wielką literą. Ponadto brakuje przecinka przed "że"
Minotaur:
- Opis fabularny będzie wyglądał moim zdaniem minimalnie lepiej, jeśli rozbijesz go na dwa zdania (drugie rozpoczynajace się słowem "czas")
Najemny Zabójca:
- Ktoś nasłał na ciebie płatnego zabójcę. Najwyraźniej ktoś w Kaldarii uważa cię za zagrożenie - Powtórzone słowo "ktoś" wygląda niezbyt elegancko; proponowałbym zapisać to np. tak: "Nasłano na ciebie płatnego zabójcę. Najwyraźniej ktoś w Kaldarii uważa cię za zagrożenie"
- Musisz się dowiedzieć kto to jest i się go pozbyć - Fraza "kto to jest" powinna być oddzielona przecinkami (przed "kto" i przed "i")
Mumia Faraona:
- Możesz się przed tym uchronić używając Antidotum - Brakuje przecinka przed "używając"
Kapłanka Setha:
- (...) i chyba właśnie je znalzała - Powinno być "znalazła"
Kapłan Satyra:
- Na swoje nieszczęście natknąłeś sie na jego obozowisko - Powinno być "natknąłeś się"
Wódz Minotaurów:
- Tak po prawdzie to nie mam żadnych uwag do tej karty, ale nie mogłem nie zwrócić uwagi na użycie grafiki taurena i nazwanie jej minotaurem :-P
Patrol Zakonu Baala:
- Dają ci wybór: dółącz do nich lub giń - Czy taka propozycja w tekście fabularnym nie powinna mieć jakiegoś uzasadnienia poniżej, w części mechanicznej?
Samotny Ork:
- Wydaje się być niezwykle zwinny, jak na orka - Zbędny przecinek przed "jak"
- Jeśli test się nie powiedzie, twoja Skuteczność w tej walce jest mniejsza o 2 - Umieszczanie w zdaniu warunkowym obok siebie czasowników w czasie przyszłym i teraźniejszym wygląda niezbyt estetycznie; lepiej będzie, jeśli zamienisz "jest" na "będzie" (dla ujednolicenia tego czasu)
Zmutowana Hiena:
- Zabijając je, ukrucisz jego męki - Powinno być "ukrócisz"
Pustynny Czerw:
- Na samą myśl o byciu połniętym robi ci się niedobrze - Powinno być "połkniętym"
- Jeśli przegrasz walkę zostaniesz połknięty (...) - Brakuje przecinka przed "zostaniesz"
Wódz Zakonu Thora:
- Podobnie jak w przypadku Minotaura, podzieliłbym opis na dwa zdania - tutaj drugie rozpoczynałoby się od "Ta walka"
Wydmowy Zabójca:
- (...) otrzymasz Zadanie "Śmierć na Pustyni" Pobierz (...) - Brakuje kropki między tymi dwoma zdaniami
Wyznawca Thora:
- (...) młot, którym tłumaczy wrogom dlaczego Thor jest (...) - Brakuje przecinka przed "dlaczego"


No to jeszcze słowo podsumowania na koniec. Co by tu rzec... Cóż, nie wiedząc za bardzo, jak i z czym będzie się to wszystko jadło w ostatecznym rozrachunku, ciężko jest wskazać na zasadność (bądż jej brak) poszczególnych rozwiązań mechanicznych na kartach. Ale to, co nie pozostawia wątpliwości już dziś, to dwie rzeczy: ciekawe, poprawnie napisane opisy fabularne i bardzo ładna szata graficzna (tak szablon, jak i rysunki). Uwagę zwraca też spore urozmaicenie tego, czego postać może doświadczyć przy okazji spotkania z różnymi Wrogami - jak dla mnie szczególnie ciekawie zapowiadają się tutaj misje rozpoczynane przy okazji pokonania danego przeciwnika (wypisz wymaluj jak w World of Warcraft, gdzie z wyjątkowego potwora może wypaść przedmiot z opisem "This item begins a quest" :mrgreen: )

Słowem, znów zaczynam ostrzyć sobie zęby na BMiM'a :D


Awatar użytkownika
Redgarex
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: wtorek 28 wrz 2010, 19:14
Lokalizacja: Krk
Płeć:

Post autor: Redgarex »

Sprawdzam ten wątek regularnie i fajnie że postępy idą do przodu. Karty wyglądają naprawdę ładnie, może by rzec "profesjonalnie", naprawdę super robota. Pomysł z zakonami i questami rozpoczynanymi po pokonaniu wrogów dość oryginalny. Potrzeba właśnie takich rzeczy aby gra była czymś naprawdę nowym a nie tylko mieszaniną mechaniki MiM i Runebounda. Zastanawia mnie po co tyle żółtych wrogów, skoro można ich spotkać tylko na jednym polu (jaskinia), chyba że te przedstawione 4 moduły planszy to nie wszystko.

Trzymam kciuki i życzę powodzenia dalszym tworzeniu gry. :)


Awatar użytkownika
Erestor [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Kolejna porcyjka ;)

Tym razem niebiescy wrogowie.

https://dl.dropbox.com/u/8597491/Niebieski.jpg


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Śnieżnik:
- Zastanawia mnie tylko, dlaczego podtyp tego Wroga to Zielonoskóry, mimo że stwór wygląda raczej na Bestię
Zimnooki Krolm:
- Z tego co słyszałeś, ten kto go pokona cieszyć się będzie (...) - 1) Brakuje przecinka przed "co"; 2) Brakuje przecinka przed "kto"; 3) Brakuje przecinka przed "cieszyć" (znaczy, wyglądać powinno to tak: "Z tego, co słyszałeś, ten, kto go pokona, cieszyć się będzie...")
Mroźnooki Mag:
- Nie mam żadnych uwag, chciałem tylko zwrócić uwagę na ciekawą nazwę dla Arthasa :)
Igloo:
- Opis tego, co "Przed walką", powinien być chyba prostym drukiem (tak jak tekst niefabularny na wszystkich innych kartach)
Fragmentstein:
- Nie istotne, kto (...) - Powinno być "Nieistotne"
- I w ogóle świetna nazwa :)
Lodowa Demonica:
- (...) patroluje ten obszar poszukując ofiar - Brakuje przecinka przed "poszukując"
- Musisz zmierzyć się z tym potworem zanim ruszysz dalej - Brakuje przecinka przed "zanim"
Śnieżna Królowa:
- (...) otrzymać dowolny przedmiot z niebieskiej talii ekwipunku - Czy któryś z występujących tutaj terminów nie powinien być przypadkiem zapisany wielką literą? (są to, zdaje się, nazwy typów kart i/lub talii, a poza tym na karcie Jaskiniowego Smoka słowo "Ekwipunku" zaczyna się wielką literą)
Lodowa Wojowniczka:
- Za pomocą magii, wojowniczka otacza się (...) - Nie powinno być przecinka za "magii"
Harpia Mrozu:
- Jeszcze jeden podejrzany Zielonoskóry ;)
- (...) zamrażają serca ofiar wbijając w nie swoje szpony - Brakuje przecinka przed "wbijając"
Czarodziejka z Janlyn:
- Być może dowiesz się o co chodzi, gdy ją pokonasz - Brakuje przecinka przed "o co"
Smok Szadzi:
- Może warto byłoby dodać zapis, że gdy posiada się mniej niż 3 Towarzyszy, można walczyć ze Smokiem, nawet jeżeli on "pozostawia postać w spokoju"?
Wojownik Cienia:
- (...) postanowił wrócić do świata żywych by zemścić się za swoją śmierć - Brakuje przecinka przed "by"
Xiantu:
- (...) wygląda jakby nie pochodziła z tego świata - Brakuje przecinka przed "jakby"
- Ciekawe czego szuka w Zmrożonych Górach - Brakuje przecinka przed "czego"
Jaskiniowy Smok:
- (...) rzuć kością, aby sprawdzić co znalazłeś - Brakuje przecinka przed "co"
- 5-6) losowy przedmiot z niebieskiej talii Ekwipunku - Czy słowo "przedmiot" nie powinno zaczynać się wielką literą (jako oznaczające typ karty)?
Zimowy Smok:
- Każda Cecha smoka wzrasta o 1, za każdy Czar (...) - Zbędny przecinek za "1"
Śnieżny wilk:
- (...) walka zakończy się remisem i ucieknie on na STN - Jeśli chodziło o Stos Kart Nierozpatrzonych, to skrót winien chyba brzmieć "SKN" (który to termin znalazłem w słowniczku, w odróżnieniu od "STN") ;)
Rozjuszony Ork:
- Nie pozostaje ci nic innego jak odesłać go do Otchłani - Brakuje przecinka przed "jak"
Władca Gromów:
- Trochę dziwi i zaskakuje opisywanie tego Wroga jako "demoniczną istotę" i "Demona", bo to, co widnieje na obrazku, wygląda w sumie na orka ;)
Zimny Kruk:
- Ten potężny elfi mag został wysłany by zgładzić (...) - Brakuje przecinka przed "by"
Krasnoludzki Mag:
- Przed rzutem kością, możesz odrzucić dowolną ilość zm, aby (...) - Zbędny przecinek za "kością"
Mroźny Skałosmok:
- O ile nad Śnieżnikiem można byłoby się jeszcze zastanawiać, tak nie ulega wątpliwościom, że ten Wróg Zielonoskórym być raczej nie powinen ;)
- (...) życie i moc nadaje mu mroźna pulsująca energia zawarta w jego wnętrzu - Nie zaszkodziłoby wstawić przecinek między "mroźna" i "pulsująca"
Strażnik Gebru:
- Nikt nie wie skąd biorą się te stworzenia, które (...) - Brakuje przecinka przed "skąd"
Wysysacz Dusz:
- O, znowu Arthas :D
- Ten potężny elficki wojownik wlaczył kiedyś (...) - Powinno być "walczył" zamiast "wlaczył" ;)
- Jeśli przegrasz walkę z tym wrogiem, oprócz (...) - Słowo "wrogiem" określa, zdaje się, typ karty, więc powinno być chyba zapisane wielką literą
- (...) oprócz utraty punktu Życia, stracisz również 2 punkty Mądrości - 1) Zbędny przecinek za słowem "Życia"; 2) Zbędne słowo "utraty" (inaczej otrzymujemy taki sens: "oprócz utraty stracisz również...")


Podsumowując... Co ja mogę rzec na podsumowanie? Ot, kolejny zestaw bardzo ciekawych i bardzo ładnych kart. Teraz czekam z utęsknieniem na Zadania :)

A, i bardzo mnie cieszy, gdy często widzę, iż bierzesz sobie do serca moje uwagi, nie popełniając już zwykle w przyszłości tych samych błędów ;)


ODPOWIEDZ