Dragon's Ordeal a MiM i pokrewne mu gry

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Dragon's Ordeal a MiM i pokrewne mu gry

Post autor: Misiek »

W wolnych chwilach przedstawię po troszku DO w zestawieniu z MiMem/MMem, może więcej osób zachęci to do gry.

ObrazekObrazek

Wybrałem dwie skrajne postacie. Spoglądając w okienko Siła widzimy u Czarodzieja zapis 2/5, a u Trolla 5/2. Pierwsza cyfra to nic innego jak MiMowa statystyka początkowa, cyfra po łamańcu to koszt rozbudowy podany w punktach doświadczenia. Jak widać Troll nie dość, że startuje obdarzony konkretną siłą, to jeszcze może ją łatwiej rozwijać niż Czarodziej.

W instrukcji znajdziemy jeszcze jedną z utrudniających na początku tabelę. Aby nie było za łatwo koszt rozwoju zwiększa się wraz z przekroczeniem statystyki progu 7/10/15 punktów odpowiednio o 1/2/3 punkty doświadczenia potrzebne do zdobycia poziomu statystyki. Troll o sile 15 będzie rozwijał się więc co 5PD, a nie 2 jak na początku.

Zręczność i Magia rozwija się analogicznie, jak widać Czarodziej jest tu odwrotnością Trolla i lepiej radzi sobie w Magii. Zręczność to statystyka nieznana w MiMie jednak często w twórczości graczy zastępowana Mocą. Odnosi się do celności z broni dystansowych oraz do ucieczki.

Aparycja to charakter, MRG to miejsce rozpoczęcia gry, Klasa przyznam, że narazie nie pamiętam nic odnoszącego się do niej, ale nie chcę czytać kart, a jestem w sumie świeżym graczem.

Zaklęcia 3 oznacza, że na początku każdej tury możesz dociągnąć Zaklęcia do tej liczby (jedno na turę). Można je także kupować, ale nie przekraczając liczby 5. Czarodziej jest tu widać wymiataczem, a Troll sam z siebie nie zyskuje Zaklęć i dodatkowo ma zapisane że nie może miećich wogóle.

Umiejętności zamieszczone na karcie postaci są podzielone na trzy poziomy. Zaczynamy z pierwszym i jest to odpowiednik z MiMowej karty poszukiwacza. Za punkty doświadczenia (zawsze 5PD) możemy przejść na wyższy poziom, czyli coś jak umiejętności mistrzów zawarte już na naszej karcie.

Punkty Umiejętności to kolejna waluta uzyskiwana z Punktów doświadczenia. Jest to pokazane na samym dole czerwoną czcionką. Czarodziej startuje z 4ma i aby uzyskać następny PU musi wydać 5PD. Wydatkujemy je na karty dodatkowych umiejętności, gdzie koszt nabycia podany jest na takiej karcie.

Na samym dole zieloną czcionką jest także podane życie/wytrzymałość. Tak jak poprzednio pierwsza cyfra to normalna, znana z MiMa wartość startowa, tutaj jednak indywidualna dla każdego, a nie przyznana na poziomie 4rech punktów jak w MiMie. Wartość po ukośniku to znów koszt w PD za odzyskanie jednego punktu. Czyli możemy także odzyskiwać życie pokonując wrogów, eksplorując krainy i misje. Tego nie było w MiMie.

Podsumowując posiadamy:
Siłę, Zręczność, Magię - rozwijane za PD podane za ukośnikiem + tabelka
Życie i Punkty Umiejętności - rozwijane za PD podane za ukośnikiem bez dodatkowej tabeli
Levele - za 5 PD
Umiejętności - za ich koszt w PU
Zaklęcia - dociągane co turę jedno do wartości na karcie lub kupowane ponad ten poziom.
Ostatnio zmieniony czwartek 01 sty 1970, 01:00 przez Misiek, łącznie zmieniany 5 razy.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Przyznam, że interesujące rozwiązanie podnoszenia statystyk.


Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Rypnąłem się w jednym, gra jest łatwiejsza niż do tej pory grałem :mrgreen: Levele zdobywa się za PD bez wymiany na PU co zaoszczędza w przypadku zaprezentowanych postaci 5 x tyle doświadczenia.


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Zatem Punkty Umiejętności miałyby tylko to jedno zastosowanie - do kupowania kart umiejętności?


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Nie. Zużywając jeden PU można sobie podnieść magię, zręczność lub siłę na czas trwania jednej walki:) A na 3 poziom to trzeba chyba 10 PD a nie 5 jak na drugi, ale nie jestem pewna:)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

arai pisze:Nie. Zużywając jeden PU można sobie podnieść magię, zręczność lub siłę na czas trwania jednej walki:) A na 3 poziom to trzeba chyba 10 PD a nie 5 jak na drugi, ale nie jestem pewna:)
To jest podstawowa umiejętność, którą posiada każdy na starcie. Wydatkując 1PU zyskujemy na turę +3 do Siły, Zręczności lub Magii.

Awans na trzeci poziom łącznie kosztuje 10PD. Z pierwszym startujemy i 2 x 5 PD za awans na drugi i kolejno trzeci poziom.


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Teraz mi się przypomniało, że tym 1 PU można nie tylko podnieść swoje atrybuty do walki, ale też do wykonania jakiejkolwiek innej akcji, która wymaga wykonania testu na moc/siłę/zręczność.


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Tym razem przybliżę zakończenie gry w DO oraz przedmioty potrzebne do ukończenia gry.

Jak dobrze wiemy w Talismanie/Mimie do ukończenia gry potrzebny jest Talizman. Bez niego niemożna wejść do krainy środkowej. Pomimo, że kart Talizmanu jest kilka, to jednak potrzebny jest tylko jeden. W Magicznym Mieczu rozbito pojedyńczy Talizman na parę przedmiotów (Magiczny Miecz, Tarcza Tolimana), dopiero których komplet gwarantuje możliwość ukończenia gry.

W Dragonie jest nie inaczej, musimy odnaleźć specyficzne przedmioty, których jest cztery (Smoczy Kieł, Szpon, Łuska i Oko) lecz już ich para umożliwia wygraną. W tym aspekcie więc Dragon jest bliższy Magicznemu Mieczowi niż Magii. Czemu więc istnieją cztery przedmioty, nie dwa? Otóż kompletując je wszystkie możemy uczynić coś na podobienstwo łączenia artefaktów w grze HOM&M. Możemy wymienić wszystkie artefakty na potężną Smoczą Zbroję Płytową, która także daje możliwość ukończenia gry, jednak zaczyna wzbogacać gracza w istotne bonusy.

Karty artefaktów i Smoczej Zbroi przedstawiam na skanie.

Obrazek


Czym są kolorowe karty na tym samym skanie? To odpowiednik Środkowego Kręgu lub Kamiennego Mostu. Posiadając komplet artefaktów możemy przekroczyć Wrota Magicznego Więzienia (odpowiednik Równiny Grozy lub Wejścia na Most). Jest to pierwsza karta ostatecznych testów, do której dokładamy ścieżkę zakrytych 5 kart Więzienia (na skanie z racji miejsca i nie zdradzania wszystkich szczegółów są 3), a kończymy kartą Uwięzionego Smoka (ułożyłem go koszulką do góry, by nie zdradzać ostatecznego testu).

Poruszamy się po jednej karcie na turę, odkrywając tę na której stajemy, dążąc do Smoka, którego pokonując wygrywamy grę. Jest to ponowne zbliżenie do Magicznego Miecza. Magiczne Więzienie najprościej opisać jako Kamienny Most, tyle że nie ze stałym opisem co w formie losowanych 5 z 12 Kart Więzienia.

Także sam Smok jest bliższy Bestii, ponieważ mamy tu do czynienia z walką z wrogiem, a nie jak w MiMie konfrontacją graczy i czarem rozkazu. W MiMie odpowiednikiem Smoka jest Król Smoków z Alternatywnych Zakończeń.


Rocy7
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Atuty Charakteru
Posty: 106
Rejestracja: sobota 09 mar 2013, 00:58
Lokalizacja: Miasto
Płeć:

Post autor: Rocy7 »

Ciekawy pomysł na temat pozwala porównać DO i MiM, chciałbym czegoś takiego dla Runebound oraz Descent Wędrówki w Mroku. Jak jest z poziomem interakcji między graczami większy niż w MiM? ile trwa 1 sesja?


ODPOWIEDZ