Genialna robota, szczególnie grafika
Gratulacje.
Przejrzałem już wszystko, zauważyłem kilka błędów i niejasności. Mam też kilka propozycji poprawek - wszystko poniżej.
Można liczyć chociaż na poprawę zauważonych błędów w najbliższym czasie?
! NAJWAŻNIEJSZE !: Brakuje Durach2.tif
Jest podwójna Posiadłosc4.tif
Uwagi do planszy:
1. Na obszarze "Władca Demonów" w Podmroku nie ma opisanego działania dla wyniku rzutu kośćmi = 2
2. Na obszarze "Zamek Elidor" przydałoby się dla czytelności dodać informację, że można tam kupić statek. Co prawda ta informacja jest w instrukcji, ale na przykład w opisie pola Springvale już jest informacja, że kupić tam można posiadłość
Więc i Zamek Elidor przydałoby się doprecyzować
3. Na niektórych obszarach przy stracie sojusznika lub przedmiotu jest opis, że trzeba wybrać losowo, na innych nie - rozumiem, że zawsze się określa losowo? czy jeśli nie ma opisu że losowo, to można sobie wybrać?
4. Przydałoby się doprecyzować w miastach/twierdzach dokładne nazwy, co możemy kupić. Mam tutaj na myśli: hełm -> skórzany hełm; zbroja -> skórzana zbroja. Wiem że tylko taki hełm i taka zbroja jest w kartach sklepu, ale...
5. Pole "Upadłe Góry" jest trochę nieczytelne ze swoim prawie czarnym tłem i czerwoną czcionką (przynajmniej na ekranie). Da się coś z tym zrobić? Może na przykład czerwonej czcionce dać cienką białą otoczkę dla czytelności?
6. Skąd wziąć Latający dywan, który można kupić w Aldun albo na karcie miejsca "Obóz Nomadów"? Nie istnieje ani w talii sklepu, ani w talii skarbów...
Uwagi do kart:
1. Skarb3 Czarozbroja: przegrłeś (literówka)
2. Skarb19 Relikt Aldarena: Ekspolzja (literówka)
3. Skarb23 Sztylet Oriusa: Nie zabiorą nam go kapłani ze Świątyni Oriusa?
4. Skarb29 Zbroja Paladyna: w Świątyni Gedwina mamy otrzymać Włócznię Gedwina, jednak nie ma takiej karty ani w talii skarbów, ani w talii sklepu, ani w taliach obszarów. W talii skarbów są za to Miecz Gedwina i Buława Gedwina - brakuje Włóczni, czy chodziło o którąś z tych dwóch pozostałych kart?
5. Skarb30 Rękawice Siły i Rękawice Dragana: taki sam bonus?
6. Tar'ri1 Sylmae: Romantczna (literówka)
7. Tar'ri3 Hernando: Premia +1 do trzech cech (powinne być symbole, jak wszędzie)
8. Tar'ri4 Niziołek Kartograf: skorzytsać (literówka)
9. Tar'ri12 Smocza Dziewica: nie ma ikonki smoka, więc nie powinna mieć kategorii "Wróg - Smok", a raczej "Wróg - Człowiek"
10. Tar'ri13 Świątynia Gartugi: siępierwszemu (brak spacji)
11. Frostburn11 Starożytny Most: rozumiem, że most jest tylko w jedną stronę? Po jego wylosowaniu pozostanie na obszarze we Frostburn, ale z drugiej strony w Durach już go nie będzie...
12. Frostburn14 Ćwiekowana Zbroja: takie same parametry jak Skórzana Zbroja?
13. Durach3 Ruiny Świątyni: Czym różni się wynik 4 (losowy zwój z talii) od wyniku 5 (+1 zwój)? Chodzi o to, że w wyniku 4 to gracz obrywa losowym czarem?
14. Durach4 Banda Orków: pononać (literówka)
15. Durach5 Jaszczuroczłek Łucznik: nie powinien mieć ikonki walki dystansowej?
16. Durach8 Alchemik: Czy za 1 mieszek złota otrzymamy obie mikstury Zręczności i Leczenia, a za dwa mieszki obydwie Siły i Magii? Jeśli nie, to może warto rozdzielić cennik dla jasności
17. Durach9 Czarny Jednorożec: nie powinno być tak, że nie atakuje złych graczy (analogicznie do zwykłęgo jednorożca, nieatakującego dobrych graczy)?
18. Durach11 Burzowy Gigant: w opisie na dole ma "Górski Gigant" zamiast "Burzowy Gigant"
19. Durach12 Mroczne Elfy: co oznacza że muszę walczyć z nimi osobno? Ilu ich jest, dwóch? Trzeba przeprowadzać walkę dwa razy i każdy elf (z dwójki) ma takie same współczynniki jak na karcie? Co z doświadczeniem i złotem - też podwójne?
20. Durach18 Klatka Nekromanty: chyba błąd typu kości, mamy: "Aby się wydostać, k6" (czyli max wynik to 6), a dalej jest "6, 7, 8 oznacza że ci się udało" - 7 i 8 nie są możliwe do osiągnięcia
21. Aldun3 Mroczna Propozycja: źli gracze otrzymują zawsze +1 życia bazowego, niezależnie od wyboru czy chcą wejść w portal, czy nie?
22. Aldun5 Ogniste Promienie: tarczę tracimy niezależnie od wyniku? (nie ma łącznika: oraz)
23. Postac1 Hatyk Zabójca: "twoja zręczność musi być większa zręczności przeciwnika" (powinno być: "od zręczności")
24. Postac2 Turad Złotobrody: wynik drugiej walki w górach trzeba już zaakceptować?
25. Postac5 Taichi Ninja: to samo co w uwadze 23
26. Postac8 Gomrund Inkwizytor: drobny błąd, są dwa atuty numer 3
27. Postac10 Loretta Szybka: co oznacza atut numer 2? Natychmiast przenoszę się na sasiedni obszar po rozpatrzeniu obecnego, ale tylko walczę z wrogami na tym nowym obszarze, nie podnoszę przedmiotów, nie rozpatruję miejsc, nie wyciągam nowych kart obszarów, itp?
28. Postac11 Omerr Iluzjonista: Atut numer 2, można wybierać z talii zużytych czarów, czy trzeba losować?
29. Postac13 Hagen Straszliwy: postać ma tylko jeden atut rozpisany na całej karcie - można by go rozdzielić bardziej sensownie na 2-3 atuty na przykład dodać: Wybraniec Oriusa (tak jak poniżej ma Rose Sprawiedliwa)
30. Postac14 Gravam Technomanta: Rurka do Nurkowania powinna być zamieniona na Akwalung
31. Postac15 Dritmar Robot: informacja o niemożności używania mikstur jest podana dwukrotnie, w dwóch atutach
32. Postac16 Batnasus Imp: nie ma ograniczenia liczby sojuszników dla atutu numer 4?
33. Postac17 Inżynier Anatol: podobnie jak w uwadze numer 30
34. Postac18 Rusaxx: podobnie jak w uwadze numer 29
35. Postac19 Nimgul Szaman: błąd numeracji atutów, brak atutu numer 2
36. Postac19 Vord Niszczyciel: błąd numeracji atutów, są dwa atuty numer 4
37. Posiadlosc4 Karczma "Mocny Trunek": Trubnek (literówka)
38. Zaklecie6 Płaszcz Strachu: brakuje informacji, w którą stronę ucieka przeciwnik (losową, czy wybraną przez gracza)
39. Zaklecie6 Słoneczny Błysk: jest "ten sama kraina", powinno być "ta sama kraina"
40. Zaklecie7 Umagicznienie Dyvina: wartoby się zastanowić, czy nie nałożyć ograniczenia w postaci takiej, że ten czar może być użyty na danej broni tylko raz
41. Zaklecie7 Deszcze Ognia: rozumiem, że reguła dotycząca gracza/statku działa niezależnie od rzutu k6? (czyli gracz/statek zawsze traci wytrzymałość)
42. Zaklecie9 Przechwycenie Zaklęcia: czy przechwycone zaklęcie działa na rzucanego, czy już nie?
43. Zaklecie10 Deszcze Meteorytów: podobnie jak w uwadze numer 41
44. Zaklecie13 Ciernie: kiedy ciernie znikają? po jednej turze? czy po tym, jak któryś gracz z nimi wygra (rozbroi pułapkę)?
45. Przepowiednia2 Tajemnica Obelisków: Ile obelisków należy zniszczyć? Na mapie są narysowane cztery, ale...
46. Inwazja4 Mugwump Kocioł: nie istnieje Mniejszy Żywiołak Ognia w talii sojuszników (jest tylko zwykły, mniejszy jest w talii inwazja)
47. statki3 Podniebny Władca: ignorowć (literówka)
48. statki3 Podniebny Władca: czy jego reguły oznaczają, że można nim poruszać się po lądzie (w powietrzu)? Nie bardzo rozumiem...
49. statki3 Mroczny Rekin: w jaki sposób można wejść w posiadanie tego statku, skoro nie może być kupiony? A może opis został przypadkiem zamieniony ze statkiem "Wędrujący smok", który może być naprawiony (karta Frostburn3 "Wędrujący Smok")?
Pytania dodatkowe:
1. Co z przedmiotami, które można kupić, ale nie ma ich w talii sklepu ani w talii sojuszników? (na przykład: mapy skarbów sprzedawane są przez kartografa w karcie miejsca Tar'ri "Zatopione Miasto", a karty mapy skarbów znajdują się w talii Frostburn i Durach - które brać?)
2. Kiedy gracz po prawej ma wyznaczyć innemu graczowi, w którym kierunku ten ma się poruszać, robi to przed rzutem kością, czy po (kiedy już wie o ile pól tamten się poruszy)?
3. Kiedy przedmiot/sojusznik/umiejętność pozwala na premię do punktów ruchu, rozumiem że nie trzeba jej wykorzystywać obowiązkowo? Czy mozna wykorzystać tylko część premii (na przykład jest +2, ale ja chcę wykorzystać mniej czyli +1 w tej turze)?
4. Będą dodane żetony? W sumie można sobie wyciąć grafikę z instrukcji i zrobić samemu, ale gotowe by się przydały, szczególnie jakieś ładne żetony charakteru
5. W jaki sposób ustalić obszar będący dokładnie naprzeciwko, w przypadku kiedy stracimy statek na morzu? Często są dwa lub trzy obszary naprzeciwko, w tej samej krainie - można wybrać, czy kierować się raczej tym, który obszar ma największą styczną do obszaru najmowanego przed zniszczeniem statku?
6. Co oznacza dokładnie zasięg czarów (na przykład: Morze Tar'ri)? Rzucający gracz musi być w tej krainie, czy może być w dowolnej, a celem czaru jest po prostu wybrany obszar Morza Tar'ri?
7. Będą jeszcze jakieś dodatki?