Djarhun
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
Witam wszystkich!
Otóż jak wspominałem wcześniej, dokonuję transformacji gry planszowej fantasy "Djarhun". Transformacja ma polegać nie tylko na tłumaczeniu jej z języka angielskiego, ale również na przerobieniu planszy (oczywiście przy pomocy edytora map do Heroes III). Oprócz tego myślę o zastosowaniu całkiem nowych mechanizmów, które sprawią, że gra stanie się naprawdę godna uwagi. Projektem transformacji Djarhuna zajmuję się już kilka miesięcy, w sumie robię to dla przyjemności, ale postanowiłem podzielić się tym na forum. Zaawansowanie prac oceniam na ok 50%. Mam nadzieję, że pomożecie nie tylko w eliminacji błędów, ale również podsuniecie ciekawe pomysły dotyczące mechaniki itd. Stopniowo będę zamieszczał tutaj wyniki mojej pracy.
Na początek plansza. Przerobiłem od podstaw dzieło Djeryv'a. Nie ukrywam, że częściowo inspiracją był dla mnie system D&D (np. niektóre nazwy). Być może wersja finalna gry będzie osadzona w uniwersum D&D. Nie wiem, zobaczymy...
W pierwotnej wersji grafiki na planszy były skierowane tylko w jedną stronę , co powodowało, że większość graczy widziała je "do góry nogami". Poprawiłem ten mankament (bardzo czasochłonne!); myślę, że jest lepiej. Jeśli chodzi o Obszary na planszy, to teksty i mechanizmy można jeszcze poprawić, można wymyślić jakieś fajne rozwiązania. Mam nadzieję, że doświadczeni użytkownicy tego forum popiszą się jakimiś fajnymi pomysłami .
Tutaj wersja beta planszy: plansza
P.S. Plansza jest tutaj w gorszej jakości. Finalna wersja będzie taka jaka powinna być
Co do kart i instrukcji, będę to wszystko stopniowo zamieszczał. Acha, karty robię w Stange Eons.
Muszę także zaznaczyć, że mam zgodę autora na tłumaczenie i poprawki.
Pozdrawiam, Bojar.
Otóż jak wspominałem wcześniej, dokonuję transformacji gry planszowej fantasy "Djarhun". Transformacja ma polegać nie tylko na tłumaczeniu jej z języka angielskiego, ale również na przerobieniu planszy (oczywiście przy pomocy edytora map do Heroes III). Oprócz tego myślę o zastosowaniu całkiem nowych mechanizmów, które sprawią, że gra stanie się naprawdę godna uwagi. Projektem transformacji Djarhuna zajmuję się już kilka miesięcy, w sumie robię to dla przyjemności, ale postanowiłem podzielić się tym na forum. Zaawansowanie prac oceniam na ok 50%. Mam nadzieję, że pomożecie nie tylko w eliminacji błędów, ale również podsuniecie ciekawe pomysły dotyczące mechaniki itd. Stopniowo będę zamieszczał tutaj wyniki mojej pracy.
Na początek plansza. Przerobiłem od podstaw dzieło Djeryv'a. Nie ukrywam, że częściowo inspiracją był dla mnie system D&D (np. niektóre nazwy). Być może wersja finalna gry będzie osadzona w uniwersum D&D. Nie wiem, zobaczymy...
W pierwotnej wersji grafiki na planszy były skierowane tylko w jedną stronę , co powodowało, że większość graczy widziała je "do góry nogami". Poprawiłem ten mankament (bardzo czasochłonne!); myślę, że jest lepiej. Jeśli chodzi o Obszary na planszy, to teksty i mechanizmy można jeszcze poprawić, można wymyślić jakieś fajne rozwiązania. Mam nadzieję, że doświadczeni użytkownicy tego forum popiszą się jakimiś fajnymi pomysłami .
Tutaj wersja beta planszy: plansza
P.S. Plansza jest tutaj w gorszej jakości. Finalna wersja będzie taka jaka powinna być
Co do kart i instrukcji, będę to wszystko stopniowo zamieszczał. Acha, karty robię w Stange Eons.
Muszę także zaznaczyć, że mam zgodę autora na tłumaczenie i poprawki.
Pozdrawiam, Bojar.
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Plansza wygląda o wiele lepiej, choć są malutkie szczególiki które mógłbyś poprawić (np prawy górny róg - ucina choinki tam gdzie jest przejście między Śnieżną Ostoją a Widmowymi Stawami. Wiem, że tak było łatwiej, ale gdyby czubki choinek zostały, to wyglądałoby lepiej
No i z tego co pamiętam w Djarhun jest sporo obszarów z rzutami kostką, gdzie są wyniki w większości (albo wyłącznie) pozytywne lub negatywne, co oznacza, że gracze będą albo wokół nich krążyć, albo na siłę unikać. Tu proponuję odstępstwo od oryginału i zmianę tych obszarów
No i z tego co pamiętam w Djarhun jest sporo obszarów z rzutami kostką, gdzie są wyniki w większości (albo wyłącznie) pozytywne lub negatywne, co oznacza, że gracze będą albo wokół nich krążyć, albo na siłę unikać. Tu proponuję odstępstwo od oryginału i zmianę tych obszarów
Ja nawet nie mam Talismana.
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
- Rogo
-
- Posty: 6191
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Ale po co mają być, skoro wszyscy na siłę będą ich unikać?
Kolejna sprawa, to czasami niektóre dodatki na planszy są obrócone w złą stronę (rzadko bo rzadko, ale się zdarza, np. prawy górny róg kraina morza - jedna skała na przecięciu czarnych lini). Pewnie znalazłoby się więcej
Kolejna sprawa, to czasami niektóre dodatki na planszy są obrócone w złą stronę (rzadko bo rzadko, ale się zdarza, np. prawy górny róg kraina morza - jedna skała na przecięciu czarnych lini). Pewnie znalazłoby się więcej
Ja nawet nie mam Talismana.
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Oj tam Rogo, w MiMie też są pola, których wszyscy starają się unikać (np. pustynia, przepaść, czarny rycerz) dzięki czemu kraina środkowa jest trochę trudniejsza i to jest moim zdaniem dobre. Za co teraz się bierzesz Bojar? Udostępnisz forumowiczom finalną wersję?
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
Gotowy projekt oczywiście udostępnię. Będzie duuużo drukowania:)
Cały czas tłumaczę karty. Jest ich ogromna ilość, więc na to wszystko potrzeba czasu. No i oczywiście wyszukiwanie grafik, co jest wyjątkowo czasochłonne. Niedługo pokaże przykładowe karty przygód i bohaterów.
P.S. Proszę się nie dziwić, że znajdziecie w tym projekcie sporo podobieństw do Talismana. Autor Djarhuna wcale od tego nie uciekał
Cały czas tłumaczę karty. Jest ich ogromna ilość, więc na to wszystko potrzeba czasu. No i oczywiście wyszukiwanie grafik, co jest wyjątkowo czasochłonne. Niedługo pokaże przykładowe karty przygód i bohaterów.
P.S. Proszę się nie dziwić, że znajdziecie w tym projekcie sporo podobieństw do Talismana. Autor Djarhuna wcale od tego nie uciekał
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
Poniżej krótka informacja na temat elementów gry.
ELEMENTY GRY:
1. Plansza Gry – reprezentuje świat Djarhun. Jest podzielona na pięć Krain:
- Wieczna Zmarzlina – ogromne górskie szczyty i mroźne pustkowia; kraina niekorzystna dla egzystencji.
- Morze Spadających Gwiazd– Według legend stworzone przez boginię Umberlee. Kryje wiele sekretów.
- ??? – Zmienna, zielona kraina, położona między Morzem Spadających Gwiazd a obszarem pustynnym.
- ??? – Zdradzieckie pustynie na powierzchni Djarhun.
- Podmrok – Ulokowany w centralnym miejscu planszy. Kraina znajduje się pod powierzchnią ziemi. Kryjówka Mrocznej Bogini (i nie tylko...).
2. Żetony:
- Siła
- Zręczność
- Magia
- Wytrzymałość
- Mieszek Złota
3. Kości do gry – k4, k6, k8, k10, k12 oraz k20.
4. Karty do gry:
- Karty Wiecznej Zmarzliny – wyciągane podczas podróży po lodowej krainie.
- Karty Morza – wyciągane podczas przygód na Morzu Spadających Gwiazd.
- Karty ??? – wyciągane podczas podróży po zielonych Obszarach.
- Karty Inwazji Goblinów(z dodatku) – wyciągane, gdy rozgrywany jest opcjonalny scenariusz „Inwazja Goblinów”.
- Karty ??? – wyciągane, kiedy przemierzasz nieprzyjazne pustynie.
- Karty Urthe – wyciągane, gdy grasz z dodatkiem Urthe.
- Karty Zaklęć – Zaklęcia, które poznasz w trakcie gry.
- Karty Skarbów – Przedmioty, które odkryjesz badając świat Djarhun.
- Karty Poszukiwaczy Przygód – Reprezentują daną postać w grze.
- Karty Sklepu – Przedmioty, które możesz zakupić w różnych zakątkach świata.
- Karty Statków – Reprezentują statki dostępne w grze (morzesz zakupić Statek w Elidorze).
- Karty Siedzib – Reprezentują siedziby, które Poszukiwacze Przygód mogą zakupić w trakcie przygody.
- Karty Charakteru – Będą używane, gdy gracz zmieni Charakter.
- Karty Ekwipunku – sortują aktualnie używany Ekwipunek.
- Karta Doświadczenia – pokazuje zdobyte doświadczenie Poszukiwacza Przygód.
- Karty Gildii – Używane, gdy Poszukiwacz Przygód wstąpi do Gildii.
- Karty Przyjaciół – Reprezentują Przyjaciół, którzy zostaną przywołani/przyłączeni do drużyny.
- Grimuar Bogów – Wyciągnięta, gdy gracz pokona Mroczną Boginię.
- Karty Przepowiedni – Alternatywne zakończenia gry Djarhun.
Nie wiem jak nazwać zieloną i pustynną krainę w grze.
ELEMENTY GRY:
1. Plansza Gry – reprezentuje świat Djarhun. Jest podzielona na pięć Krain:
- Wieczna Zmarzlina – ogromne górskie szczyty i mroźne pustkowia; kraina niekorzystna dla egzystencji.
- Morze Spadających Gwiazd– Według legend stworzone przez boginię Umberlee. Kryje wiele sekretów.
- ??? – Zmienna, zielona kraina, położona między Morzem Spadających Gwiazd a obszarem pustynnym.
- ??? – Zdradzieckie pustynie na powierzchni Djarhun.
- Podmrok – Ulokowany w centralnym miejscu planszy. Kraina znajduje się pod powierzchnią ziemi. Kryjówka Mrocznej Bogini (i nie tylko...).
2. Żetony:
- Siła
- Zręczność
- Magia
- Wytrzymałość
- Mieszek Złota
3. Kości do gry – k4, k6, k8, k10, k12 oraz k20.
4. Karty do gry:
- Karty Wiecznej Zmarzliny – wyciągane podczas podróży po lodowej krainie.
- Karty Morza – wyciągane podczas przygód na Morzu Spadających Gwiazd.
- Karty ??? – wyciągane podczas podróży po zielonych Obszarach.
- Karty Inwazji Goblinów(z dodatku) – wyciągane, gdy rozgrywany jest opcjonalny scenariusz „Inwazja Goblinów”.
- Karty ??? – wyciągane, kiedy przemierzasz nieprzyjazne pustynie.
- Karty Urthe – wyciągane, gdy grasz z dodatkiem Urthe.
- Karty Zaklęć – Zaklęcia, które poznasz w trakcie gry.
- Karty Skarbów – Przedmioty, które odkryjesz badając świat Djarhun.
- Karty Poszukiwaczy Przygód – Reprezentują daną postać w grze.
- Karty Sklepu – Przedmioty, które możesz zakupić w różnych zakątkach świata.
- Karty Statków – Reprezentują statki dostępne w grze (morzesz zakupić Statek w Elidorze).
- Karty Siedzib – Reprezentują siedziby, które Poszukiwacze Przygód mogą zakupić w trakcie przygody.
- Karty Charakteru – Będą używane, gdy gracz zmieni Charakter.
- Karty Ekwipunku – sortują aktualnie używany Ekwipunek.
- Karta Doświadczenia – pokazuje zdobyte doświadczenie Poszukiwacza Przygód.
- Karty Gildii – Używane, gdy Poszukiwacz Przygód wstąpi do Gildii.
- Karty Przyjaciół – Reprezentują Przyjaciół, którzy zostaną przywołani/przyłączeni do drużyny.
- Grimuar Bogów – Wyciągnięta, gdy gracz pokona Mroczną Boginię.
- Karty Przepowiedni – Alternatywne zakończenia gry Djarhun.
Nie wiem jak nazwać zieloną i pustynną krainę w grze.
Ostatnio zmieniony sobota 06 sie 2011, 17:06 przez Bojar, łącznie zmieniany 1 raz.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Heroesi number 3
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Sporek
-
- Posty: 524
- Rejestracja: sobota 08 sty 2011, 16:04
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 26
Hehe, widać że zrobił to w edytorze plansz. Dzięki temu łatwo zrobić planszę. Ja kiedyś robiłem taką planszę do MiM'a w Edytorze plansz do Tzar - Ciężar korony. Fajna gra, polecam. A tak aby nie spamować, jestem w trakcie drukowania tej gry, nie mogłem się oprzeć. Zmieniłem tylko troszkę rozmiar bo nie miałem tyle tuszu, ale wyraźnie widać tekst. Zamiast przypuśćmy 6 kartek, muszę wykorzystać tylko 4. Z kartami będzie problem bo ich nie pomniejszę, ale nie ważne. Pozdrawiam.
"trzeba przeciwdziałać przegięciom" - chaos
John Titor IBM
John Titor IBM
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
Prezentuję kilka przykładów kart:
Karta Wiecznej Zmarzliny:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Jest to karta wroga. Poniżej tekstu statystyki Alhuna
Karta Morza:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Karta wroga.
Karta zielonej krainy (nie wiem jeszcze jak nazwę ten obszar):
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Karta przyjaciela. Juczny Diplodok, który dźwiga nasze przedmioty Oczywiście nie za darmo...
Karta Statku:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Postrach Morza Spadających Gwiazd - Mroczny Rekin! Drżyjcie wrogowie!
Karta Poszukiwacza Przygód/Bohatera:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... hatera.jpg
Najprawdziwszy złodziej cienia!
Wiem, że szablony niezbyt innowacyjne, może coś się w tej kwestii jeszcze zmieni. Być może stworzę całkowicie nowy plugin do tworzenia kart do Djarhuna w Strange Eons.
Karta Wiecznej Zmarzliny:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Jest to karta wroga. Poniżej tekstu statystyki Alhuna
Karta Morza:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Karta wroga.
Karta zielonej krainy (nie wiem jeszcze jak nazwę ten obszar):
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Karta przyjaciela. Juczny Diplodok, który dźwiga nasze przedmioty Oczywiście nie za darmo...
Karta Statku:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... g&newest=1
Postrach Morza Spadających Gwiazd - Mroczny Rekin! Drżyjcie wrogowie!
Karta Poszukiwacza Przygód/Bohatera:
http://s1081.photobucket.com/albums/j35 ... hatera.jpg
Najprawdziwszy złodziej cienia!
Wiem, że szablony niezbyt innowacyjne, może coś się w tej kwestii jeszcze zmieni. Być może stworzę całkowicie nowy plugin do tworzenia kart do Djarhuna w Strange Eons.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt: