Djarhun

Wszelkie inne gry.
Awatar użytkownika
Bojar [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 76
Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
Lokalizacja: Zamek Elidor
Płeć:

Post autor: Bojar »

Dodałem arkusz Durach2 oraz Sklep5. Może w przyszłym tygodniu rozpocznę prace nad poprawkami Djarhuna. Jak znajdziesz jeszcze jakieś błędy to pisz :)


zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Post autor: zoltan »

Aaa... to Sklep5 brakowało, stąd brak latających dywanów :)
Super że chcesz kontynuować prace nad Djarhunem, mogę pomóc przy weryfikacji nowych rzeczy, jak znajdę błędy, dam znać ;)

BTW duża prośba: wśród opisu błędów z poprzedniego posta zawarłem również kilka nurtujących mnie pytań o zasady. Dałbyś radę odpowiedzieć na nie? Najbardziej zależy mi na:

Uwagi do kart:
3. Skarb23 Sztylet Oriusa: Nie zabiorą nam go kapłani ze Świątyni Oriusa?
4. Skarb29 Zbroja Paladyna: w Świątyni Gedwina mamy otrzymać Włócznię Gedwina, jednak nie ma takiej karty ani w talii skarbów, ani w talii sklepu, ani w taliach obszarów. W talii skarbów są za to Miecz Gedwina i Buława Gedwina - brakuje Włóczni, czy chodziło o którąś z tych dwóch pozostałych kart?
11. Frostburn11 Starożytny Most: rozumiem, że most jest tylko w jedną stronę? Po jego wylosowaniu pozostanie na obszarze we Frostburn, ale z drugiej strony w Durach już go nie będzie...
27. Postac10 Loretta Szybka: co oznacza atut numer 2? Natychmiast przenoszę się na sasiedni obszar po rozpatrzeniu obecnego, ale tylko walczę z wrogami na tym nowym obszarze, nie podnoszę przedmiotów, nie rozpatruję miejsc, nie wyciągam nowych kart obszarów, itp?
45. Przepowiednia2 Tajemnica Obelisków: Ile obelisków należy zniszczyć? Na mapie są narysowane cztery, ale...
48. statki3 Podniebny Władca: czy jego reguły oznaczają, że można nim poruszać się po lądzie (w powietrzu)? Nie bardzo rozumiem...
49. statki3 Mroczny Rekin: w jaki sposób można wejść w posiadanie tego statku, skoro nie może być kupiony? A może opis został przypadkiem zamieniony ze statkiem "Wędrujący smok", który może być naprawiony (karta Frostburn3 "Wędrujący Smok")?

Pytania dodatkowe:
1. Co z przedmiotami, które można kupić, ale nie ma ich w talii sklepu ani w talii sojuszników? (na przykład: mapy skarbów sprzedawane są przez kartografa w karcie miejsca Tar'ri "Zatopione Miasto", a karty mapy skarbów znajdują się w talii Frostburn i Durach - które brać?)
2. Kiedy gracz po prawej ma wyznaczyć innemu graczowi, w którym kierunku ten ma się poruszać, robi to przed rzutem kością, czy po (kiedy już wie o ile pól tamten się poruszy)?
3. Kiedy przedmiot/sojusznik/umiejętność pozwala na premię do punktów ruchu, rozumiem że nie trzeba jej wykorzystywać obowiązkowo? Czy mozna wykorzystać tylko część premii (na przykład jest +2, ale ja chcę wykorzystać mniej czyli +1 w tej turze)?
4. Będą dodane żetony? W sumie można sobie wyciąć grafikę z instrukcji i zrobić samemu, ale gotowe by się przydały, szczególnie jakieś ładne żetony charakteru
5. W jaki sposób ustalić obszar będący dokładnie naprzeciwko, w przypadku kiedy stracimy statek na morzu? Często są dwa lub trzy obszary naprzeciwko, w tej samej krainie - można wybrać, czy kierować się raczej tym, który obszar ma największą styczną do obszaru najmowanego przed zniszczeniem statku?
6. Co oznacza dokładnie zasięg czarów (na przykład: Morze Tar'ri)? Rzucający gracz musi być w tej krainie, czy może być w dowolnej, a celem czaru jest po prostu wybrany obszar Morza Tar'ri?


Awatar użytkownika
Bojar [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 76
Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
Lokalizacja: Zamek Elidor
Płeć:

Post autor: Bojar »

Zanim odpowiem na pytania, pamiętaj, że gra jest planszową RPG, więc jest bardzo podatna na tzw. home rules. Po prostu można ustalić sobie własne reguły.

Ad 3: widocznie nie podoba im się :) ale możesz grać inaczej
Ad 4: mam tę kartę zrobioną, tylko się gdzieś zawieruszyła. Będzie z nowym dodatkiem
Ad 11: most działa w dwie strony. Trzeba tylko ustalić stronę przeciwną. Ale jak chcesz może być tylko w jedną stronę...
Ad 27: Nie rozpatrujesz obszaru docelowego tylko przenosisz się szybko na sąsiedni. Tam walczysz z Wrogiem, o ile jest. Natomiast nie badasz obszaru ani kart. Ta umiejętność pozwala np. wymknąć się potężnemu przeciwnikowi
Ad 45: Tyle ile jest na mapie
Ad 48: statek lata więc...
Ad 49: Obadaj przedmiot Czapka Czarnobrodego w talii Tar'ri

dodatkowo:
Ad 1: tak, tutaj przeoczenie. Na razie nie używać kartografa
Ad 2: przed ruchem, ale możesz ustalić że po
Ad 3: nie musisz korzystać z premii, ale nie możesz korzystać z niej częściowo. Ale tutaj możesz sobie oczywiście wszystko ustalić samodzielnie
Ad 4: żetony? nie, ja sobie kupiłem
Ad 5: hehe, może być jak piszesz, możesz także rozstrzygać kością jak w RPG :)
Ad 6: Przykład, poniższy czar Śnieżna Zamieć:
Obrazek
Stoisz sobie na pustyni i rzucasz na Frostburn i Durach.


zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Post autor: zoltan »

Dzięki wielkie za odpowiedzi, trochę się rozjaśniło :) Wiadomo, że można sobie ustalić własne reguły, ale chciałem wiedzieć, jakie jest podejście autora do zasad, żeby mieć się do czego odnosić :)

Robię właśnie drugi przegląd wszystkich materiałów gry i wynotowuję drugą listę zauważonych błędów i niejasności - umieszczę ją niedługo, jak skończę :)

Druga lista poniżej - nie kumuluje się z pierwszą, więc gdy zabierzesz się za poprawki, trzeba rozpatrzyć obydwie listy.
Nie mogę się doczekać kolejnych materiałów do sprawdzenia ;)

Uwagi do planszy:
1. Co dokładnie znaczy wynik rzutu = 1 w Szmaragdowej Oazie (fatamorgana, losuj 2 karty). Czy jeśli tą kartą będzie wróg którego nie uda się pokonać, zostanie on na polu Oazy? Co jeśli wylosuje się kartę Miejsca? Może wprowadzić zasadę, że na tym polu nie powinne leżeć żadne karty?
2. Niektóre zasady z kart (atuty, zdarzenia, zaklęcia) pozwalają na przesunięcie wrogów i innych kart na dowolny obszar, albo obszar oddalony od aktualnego o określoną liczbę pól. Czy takie karty można przesuwać na każde pole, nawet na Szmaragdową Oazę, Zamek Elidor, itp? Może wprowadzić dopisek na niektórych polach, że nie może tu leżeć żadna karta? Taki zapis jest tylko na polu z Twierdzą Cylmar. Albo można na kartach zaklęć/zdarzeń dopisać, że nie można przesunąć celu na pole, które nie ma zapisu "Wylosuj kartę"...
3. Czy naprawę statków i leczenie się za złoto w twierdzach można robić do oporu? W sensie: statkowi brakuje dwóch punktów kadłuba, mogę naprawić od razu dwa za dwa mieszki, czy muszę dwa razy zawijać do Elidoru? Sądzę że powinno być tak, że można naprawić albo wyleczyć jednorazowo tylko jeden punkt (krótko gościmy w mieście i idziemy dalej), niech się gracze trochę pomęczą, inaczej to będzie za łatwe. Z drugiej strony - zaczną wtedy wykorzystywać fakt, że statkiem można wypłynąć i w następnej turze wpłynąć znów do portu, więc rozważania z poprzedniego zdania tracą sens (nie trzeba będzie podczas ruchu trafiać w zamek)
4. Mag w Śnieżnej ostoi teleportuje charytatywnie za darmo? To ten w Springvale jest bardziej zachłanny ;) Myślę że w Śnieżnej Ostoi powinna być opłata, i to dwa mieszki złota, bo można sobie wybrać miejsce - chyba że brak opłaty był celowy
5. Moim zdaniem śpiew Syren powinien działać tylko na sojuszników niebędących zwierzętami, smokami, konstruktami, umarłymi, astralnymi i żywiołakami - ale w takim razie rzadko kiedy stracimy ich aż dwóch na tym polu (sojuszników nienależących do wspomnianych kategorii jest stosunkowo mało). Podobnie z Więzieniem na Wyspie - Anioł, Demon, Smok, Szkielet, Żywiołak w więzieniu? No chyba, że to więzienie magiczne :)
6. Przydałby się opis na polu Bastion Gharada - żeby niepotrzebnie nie zaglądać do instrukcji celem sprawdzenia, ile tam ten Gharad miał współczynników...
7. Na niektórych polach (np. Przeklęta Krypta) nie ma ikonki, że atakujący gracza wrogowie to nieumarli - w związku z tym postacie z bonusem do walki z nieumarłymi nie dostają tam tego bonusu? Analogicznie na innych polach, inny przykład: Golem atakujący w Twierdzy Cymar to konstrukt, ale ikonki brak. Wielki Pająk w Aldareńskich Ruinach to potwór, ale ikonki brak, itd... To samo na niektórych kartach miejsc

Uwagi do kart:
1. Sklep14 Tłuczek i Moździerz: niepotrzebne słowo "mikstura" w ostatniej linijce opisu
2. Skarb2 Berło Licza: nie powinno mieć ikony broni jednoręcznej? daje premię do magii podczas walki, tak jak inne bronie, a brak ikonki oznacza dla mnie, że nie musi być w aktywnym ekwipunku...
3. Skarb12 Dwa Mieszki Złota: może zmienić grafikę, żeby faktycznie były dwa?
4. Skarb19 Puklerz Dyvina: trzeba zaakceptować drugi wynik rzutu obronnego? Czy jak wypadnie 1, to można znowu jeszcze raz?
5. Skarb27 Zestaw Alchemika: podobnie jak w uwadze numer 1
6. Skarb27 Dębowa Różdżka: podobnie jak w uwadze numer 2 (chyba że taki był zamiar, że nie musi być w aktywnym ekwipunku żeby dawać swój bonus)
7. Skarb27 Zwierciadło Czasu: rozumiem że działa to tylko na posiadacza zwierciadła? Ruch również należy powtórzyć?
8. Skarb31 Szata Lewitacji: narmalny (literówka)
9. Skarb32 Pajęcza Szata: drugi egzemplarz? pierwszy jest w Skarb15
10. statki3 Mroczny Rekin: zastawiać (literówka)
11. statki3 Wędrujący Smok: są dwa punkty numer 3
12. statki5 Błyskawica: zły gracz może ten statek naprawiać w Elidorze za mieszki złota? Plansza mówi co innego (źli gracze wcale nie mogą naprawiać tam statków)
13. Zaklecie1 Korowa Skóra: może dodać, że premia do obronności jest tylko na czas walki, a nie na zawsze?
14. Zaklecie2 Duchowe Ostrza: i tak znikają na koniec walki, więc nie ma sensu końcówka opisu "...a Duchowe Ostrza znikną". Chyba że chodzi o to, że zatrzymujemy Duchowe Ostrza aż do momentu przegranej
15. Zaklecie2 Zauroczenie Bohatera: Można zamiast przedmiotu wziąć mieszek złota?
16. Zaklecie2 Rozdwojenie: Dodaje się wartość CECH (czyli mamy wszystko podwojone), czy wartość PREMII tak jak przy wrogach którzy zostali zwerbowani jako sojusznicy?
17. Zaklecie6 Słoneczny Błysk: znjaduje (literówka)
18. Zaklecie7 Kula Trucizny: efekt straty 1 punktu siły dla gracza jest OK, ale na wroga jest zbyt słaby - wróg powinien albo stracić więcej (np. połowę siły), albo zginąć, żeby używanie tego zaklęcia na wrogach miało jakikolwiek sens i było alternatywą do używania ich na graczu
19. Zaklecie9 Magiczny miecz Felsteyna: co dzieje się, kiedy nie mamy miecza w aktywnym ekwipunku? trzeba odłożyć kartę zaklęcia?
20. Zaklecie10 Brygantyna Arturiusa: podobnie jak w uwadze numer 19
21. Zaklecie11 Zamiana Miejsc: Czy gracze po zamianie mają rozpatrywać nowe obszary?
22. Zaklęcie11 Nostalgia: Podobnie jak w uwadze numer 21
23. Zaklecie11 Zamrażający Promień: czy promień działa w obydwie strony od miejsca rzucającego? Działa na wszystkie obszary na drodze promienia, czy trzeba wybrać tylko jednego przeciwnika, albo tylko jeden obszar, spełniający wymagania (do 5 obszarów od rzucającego)?
24. Zaklecie11 Teleportacja Sojusznika: o co dokładnie chodzi z teleportacją sojusznika po dwa przedmioty? Ja to rozumiem tak: jako efekt zaklęcia dostajemy dwa przedmioty leżące w tej samej krainie, a sojusznik zostaje razem z nami (powrócił z przedmiotami). A skoro tak - jaki więc sens ma to, że celem tego zaklęcia jest sojusznik, a nie dwa przedmioty bezpośrednio? Chyba że chodzi o to, że nie posiadając żadnego sojusznika, nie możemy po prostu rzucić tego czaru i jest to jego celowe ograniczenie (czar jest dość mocny)
25. Zaklecie12 Przywołanie Hydry: dobrze by było dodać dla jasności, że gracz musi walczyć z każdą głową osobno
26. Zaklecie12 Spowolnienie: Utrata zręczności jest permanentna, czy tymczasowa (myślę że tymczasowa, na 3 tury)?
27. Zaklecie12 Wskrzeszenie: czy tym zaklęciem można wskrzeszać tylko własnych sojuszników, czy też innych graczy (razem z ich przejęciem do siebie)?
28. Zaklecie13 Wir Morski: ile punktów kadłuba traci uszkodzony statek? Jeden? Kto wybiera, gdzie statek znajdzie się po wpadnięciu do wiru - gracz rzucający czar? Czy można rzucić ten czar na pusty obszar na morzu Tar'ri, i wtedy pozostaje on tam do momentu, kiedy ktoś w wir wpadnie, czy raczej celem czaru od razu musi być statek innego gracza (myślę że to pierwsze)?
29. Zaklecie13 Kwasowa Chmura: Czy ten czar działa również na Grimuar Bogów, czy jest on niezniszczalny? Powinien być niezniszczalny, chyba że Gharad ma niezliczoną ilość kopii Grimuarów u siebie ;) A z drugiej strony fajnie by było móc go zniszczyć, żeby uniemożliwić innemu graczowi jego zabranie i zmusić wszystkich do ponownego zdobycia Grimuaru, na zasadzie: jeśli ja nie zdążę podnieść leżącego Grimuaru, to nikt go nie dostanie!
30. Zaklecie13 Ciernie: Gracz który tylko przechodzi przez obszar ale ma jeszcze punkty ruchu, też podlega działaniu Cierni, czy tylko taki, który staje dokładnie na ich obszarze? Idąc dalej tym tropem: jeśli gracz ma więcej punktów ruchu i musi zatrzymać się na Cierniach, jeśli przegra z Cierniami - idzie dalej?
31. Sojusznik2 Ciemiężyciel: czy premia +7 oznacza, że mogę dodać mniej niż 7 (czyli wybrać dowolny efekt Starożytnych Obelisków, a pozytywne efekty są tylko dwa: telekineza i teleportacja w dwa miejsca), czy muszę zawsze dodawać całe 7 (powoduje to, że na obszarze Obelisków zawsze mamy teleport do Jeziora Łez)?
32. Sojusznik4 Gryf: jak odbywa się przelatywanie przez morze i rzekę - zamiast ruchu, po ruchu, przed ruchem (myślę że zamiast)?
33. Sojusznik6 Odimus: Może też niszczyć posiadłości?
34. Sojusznik7 Smok Cienia: podobnie jak w uwadze 32. Dlaczego pozostałe smoki (no może bez Smoczątka) nie mają możliwości przelatywania przez rzekę?
35. Sojusznik8 Stalowy Wojownik: grafika Stalowego Wojownika bardziej pasuje mi na Żelaznego Golema (jest masywniejszy) - i odwrotnie :)
36. Gildia2 Gildia Łowców: rozumiem, że nie rozpatrujemy kart na obszarze na który oryginalnie przybyliśmy, tylko na tym nowym?
37. Przepowiednia1 Chaos: Krytpy (literówka)
38. Przepowiednia2 Książę Wampirów: nie za łatwe do wykonania? Chyba że to celowe, generalnie niektóre przepowiednie są łatwiejsze, inne trudniejsze, ale ta wyjątkowo łatwa. Może jakiś rzut kością dodać?
39. Posiadlosc1 Krwawa Światynia: błąd w nazwie - powinno być świątynia (ą). Dodatkowo brak cechy numer 3
40. Posiadlosc2 Wóz Kupiecki: a co jeśli przemieścimy się razem z wozem, a potem nie pokonamy wroga, który był na tym obszarze? Jak wrócimy na ten obszar, można się dostać potem do wozu bez rozpatrywania wroga?
41. Figurki3: Figurka Meepo Druida ma trzeci niepotrzebny egzemplarz na dole arkusza (właściwe strony są na arkuszach Figurki2 i Figurki3 u góry)
42. Postac1 Menjo Mag: Atut numer 4, nie istnieje Zamek Lodowego Maga, jest tylko Wieża Lodowego Maga
43. Postac1 Kelem Bard: Atut numer 2 chyba nie powinien działać na konstrukty, astralnych, żywiołaków i nieumarłych - muzykalni to oni chyba nie są, no chyba, ze Kelem biega z jakimś mega-magicznym instrumentem
44. Postac4 Delaf Tropiciel: Atut numer 2 - przeniesienie do innego lasu wykonuje się zamiast ruchu, czy przed nim (myślę że zamiast)?
45. Postac7 Demetria Strażniczka: literówka w nazwie atrybutu numer 3 (Partol)
46. Postac8 Gomrund Inkwizytor: trochę dziwi mnie atut o nazwie Prawy. Zamieniamy każdego gracza w dobrego, następnie jak już go spotkamy drugi raz, to jest już dobry, więc Gomrund, który tez jest dobry, może już spokojnie tłuc dobrego gracza, a złego nie skaleczy... Można by to zmienić tak, że nie może atakować dobrych graczy wogóle - ale wtedy oznacza to, że obrywają tylko biedni neutralni, a złym i dobrym nic się nie dzieje... A co w przypadku, kiedy Gomrund zmieni charakter na zły?
47. Postac8 Saturas Czarnoksiężnik: trochę bardziej zróżnicowałbym poziomy doświadczenia dla atutu 3, na przykład teraz jest 3,4,7,9, lepiej wygląda 3,5,7,9
48. Postac9 Verditus Nekromanta: nie ma bonusu do rzutów na cmentarzach/grobowcach?
49. Postac11 Omerr Iluzjonista: Atut numer 2, chodzi o rzut kością=1 (czyli tyle ile gracz wyrzucił na kostce), czy ruch=1 (czyli tyle, ile faktycznie się poruszył, z różnych powodów: kart zdarzeń, użycia chronometru, itd)
50. Postac11 Cynric Prawy: Atut numer 1 - ale gracz może używać wtedy przedmiotów, które zmieniają charakter na zły, tylko po prostu tego charakteru nie zmienia, a traci jeden punkt wytrzymałości?
51. Postac13 Hagen Straszliwy: po pierwsze - literówka (wlkanu). Po drugie - podobnie jak w uwadze numer 50 (tylko w odniesieniu do złych)
52. Postac14 Saber Muzyk: literówka w atucie 3, efekt Zauroczenia: Sojusznia (powinno być: Sojusznika)
53. Postac15 Dritmar Robot: Forstburn (literówka)
54. Postac16 Halma Fanatyczka: atut numer 3, podobnie jak w uwadze numer 46 (tylko do złych)
55. Postać17 Inżynier Anatol: Nautralny (literówka)
56. Frostburn1 Arcymag: można kupić jednorazowo więcej niż jeden czar?
57. Frostburn5 Juczny Mamut: utrzymanie płaci się jednorazowo (sensowne), czy co turę (to chyba za drogo, szybko stracimy całe złoto)?
58. Frostburn6 posąg Silmerii: po wykorzystaniu wszystkich żetonów trzeba odłożyć kartę miejsca? Bo nie jest to napisane, a po co ma zajmować miejsce na planszy...
59. Frostburn6 Insygnia Lodowego Maga: brakuje informacji gdzie sprzedać przedmiot (pewnie w Wieży Lodowego Maga, ale...)
60. Frostburn9 Mag Zombie: jest "...na którym zginął", powinno być "...w którym zginął"
61. Frostburn10 Mikstura Leczenia: brakuje informacji, że punkty wytrzymałości nie mogą przekroczyć wartości bazowej (w innych przypadkach gdy ktoś nas leczy, jest taka informacja). To samo do innych egzemplarzy mikstury z talii sklepu i innych talii
62. Frostburn15 Strażnik: czy zasada "...nikt nie przejdzie dalej" oznacza, że trzeba się zatrzymać na obszarze, który zajmuje? (podobnie jak w uwadze numer 30)
63. Frostburn16 Twierdza Ogrów: kto wybiera, w którą stronę ma iść gracz po wyniku=4? Gracz, losowo, czy inny gracz?
64. Frostburn19 Książę: jest "Jeśli eskortujesz", powinno być "Jeśli odeskortujesz"
65. Durach2 Ruda Lexine: Tylko losować nowych kart nie trzeba, czy rozpatrywać leżących kart też nie trzeba?
66. Durach2 Juczny Triceratops: podobnie jak w uwadze numer 57
67. Durach3 Kromlech: podobnie jak w uwadze numer 58
68. Durach3 Ruiny zamku: rozumiem, że nieumarli tylko na tym obszarze otrzymują premię, a nie w całej grze?
69. Durach4 Banda Orków: czy Orkowie kradną również Grimuar Bogów?
70. Durach5 Magiczna Sfera: trzeba ją wykorzystać podczas najbliższej walki? (jest: "...podczas następnej walki możesz...", więc chyba niekoniecznie najbliższej)
71. Durach6 Złodziej: czy zasada tyczy się również Grimuaru Bogów (chyba nie, bo trzeba by iść po niego jeszcze raz)?
72. Durach7 Yangus: czy ta karta zostaje na oryginalnym obszarze, czy na nowym? Pewnie na oryginalnym, skoro nic nie jest napisane - ale karta Durach8 Persam ma to doprecyzowane
73. Tar'ri7 Wikingowie: czy mogą zabrać Grimuar Bogów?
74. Tar'ri7 Morscy Rozbójnicy: podobnie jak w uwadze numer 73
75. Tar'ri9 Piraci (wszyscy wrodzy): podobnie jak w uwadze numer 73
76. Tar'ri11 Podniebni Rabusie: podobnie jak w uwadze numer 73
77. Tar'ri11 Sadzawka Magii: podobnie jak w uwadze numer 58
78. Tar'ri13 Świątynia Gartugi: dwa przypadki zlania słów - "siępierwszemu" i "przeciwnikowioraz"
79. Aldun2 Kryształowa Grota: podobnie jak w uwadze numer 58
80. Aldun4 Pola Dzikiej Magii: podobnie jak w uwadze numer 58
81. Aldun5 Oślepiający Błysk: Wybór kierunku ruchu ma miejsce zawsze, niezależnie od wyniku rozbrajania pułapki? (tak są sformułowane zdania opisu, brakuje łącznika "oraz", jeśli ma być inaczej)
82. Aldun5 Ogniste Promienie: Tarcza zawsze ulega uszkodzeniu? Podobnie jak w uwadze numer 81
83. Aldun7 Mistyk: skoro rzut kością jest przymusem, a karta jest odkładana niezależnie od wyniku, to raczej jej działanie jest zbieżne z kartami zdarzeń, niż z kartami nieznajomych (chyba że było to celowe, bo karty nieznajomych są rozpatrywane później)
84. Inwazja3 Ciałorwij: Premie się kumulują?
85. Inwazja4 Thaldir Burzowy Młot: podobnie jak w uwadze numer 84
86. Inwazja6 Chab'bi Buntowniczka: podobnie jak w uwadze numer 84

Inne uwagi:
1. Może warto by dodać dodatkowe egzemplarze niektórych czarów? Wiem że niektóre są podwójne (na przykład: Mniejsze Leczenie), ale to chyba mało, można by zwielokrotnić słabsze czary, aby stały się bardziej popularne (na przykład: Magiczna Strzała, Magiczne Pociski, Rozproszenie Magii), a czary mocniejsze, których jest tylko jeden egzemplarz, staną się tym bardziej unikatowe
2. W instrukcji jest mowa o żetonie reprezentującym Grimuar Bogów, jednak brak takiego żetonu/karty w zestawach. Chyba że zamiast tego używa się zakrytej Karty Przepowiedni. Trzeba przecież jakoś oznaczyć miejsce, w którym Grimuar został upuszczony po śmierci niosącego go gracza.
3. Trochę brakuje mi opcji pozwalającej na zostanie neutralnym - wszystkie przedmioty i zdarzenia powodują że albo stajesz się dobry, albo zły. Jedynym sposobem zostania na powrót neutralnym jest gildia łowców, to trochę za mało...
4. Z instrukcji nie wynika jednoznacznie, że żeby umieścić Posiadłość na upatrzonym polu, to trzeba do niego dotrzeć (sądzę że powinno tak być)
5. Czy Posiadłość zajmuje miejsce na obszarze? Mam na myśli to, że jeśli obszar każe losować dwie karty, a jest już tam posiadłość, to losuje się jedną (chyba nie)? Czy właściciel posiadłości po dotarciu na obszar na którym stoi, musi rozpatrywać karty które tam oprócz niej leżą?
6. Nie ma Posiadłości tylko dla Dobrych graczy - ogólnie mam wrażenie, że najwięcej bonusów w grze jest dla Złych graczy, trochę mniej dla dobrych, a neutralni generalnie nic nie zyskują (oprócz tego, że nie podlegają negatywnym efektom ani dobrych, ani złych miejsc)
7. Może przydałoby się dodać do kart postaci ikonki rodzajów? (gigant, konstrukt, nieumarły, astralny), tak żeby było jasne, kiedy ich przeciwnik dostaje bonusy za walkę z ich rodzajem?
8. Grafiki mieczy, samopałów i skórzanej zbroi w talii sklepu są fajnie zróżnicowane - może to samo zrobić dla łuków, kusz, toporów bojowych, skórzanych hełmów, drewnianych tarcz i muszkietów? Szczególnie dla skórzanych hełmów, bo wszystkie wyglądają jakby pochodziły z Frostburn ;) Łuki i kusze powinne mieć też kołczany :) (tak jak karta Łuk z Frostburn9)
9. Przy przedmiotach "z zestawu", na przykład: Czapka, Szczęście, Rapier Czarnobrodego, na każdym z nich jest taki sam opis bonusu który dodają. Rozumiem, że kiedy mamy komplet, bonusy się sumują - czyli na przykład otrzymamy +1 do każdego atrybutu z Czapki, Szczęścia i Rapiera Czarnobrodego, razem +3 do wszystkich trzech cech?


Awatar użytkownika
Bojar [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 76
Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
Lokalizacja: Zamek Elidor
Płeć:

Post autor: Bojar »

Wooow, hehe widzę, że czeka mnie dużo roboty. W sumie nigdy jakoś nie chciało mi się przeglądnąć dokładnie tych kart. Jestem w szoku, że jest tyle literówek. Jak graliśmy to nigdy ich nie zauważaliśmy :)


zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Post autor: zoltan »

Bo ja takie rzeczy widzę od razu ;) najbardziej wkurzają mnie w komercyjnych grach komputerowych, przetłumaczonych na polski język - nie dość że człowiek zapłacił niemałą kasę, to jeszcze dostał niepełnowartościowy produkt... Dlatego tworzę do nich własne mody, które poprawiają błędy. Na mojej liście są m.in. takie mody do Diablo II, The Sims 2, TES 3: Morrowind. Stąd się wzięła moja wprawa :)

Ja za to podziwiam że Ci się chciało tak to odpicować graficznie. Te smaczki typu unikatowe tło pod tekstem każdej postaci... majstersztyk :)

No i oczywiście lista powyżej to tylko moje sugestie, nie oczekuję, że (poza poprawą oczywistych błędów i literówek) wszystko pozostałe wprowadzisz do gry...

Gdybyś znów znalazł chwilkę, to wdzięczny byłbym za odpowiedzi na pytania z drugiej listy - wiem że dużo, ale poczekam ;)


Awatar użytkownika
Bojar [Autor tematu]
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 76
Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
Lokalizacja: Zamek Elidor
Płeć:

Post autor: Bojar »

Tak się wydaje, ale jak się siedzi pół dnia z tekstem i grafiką to wiele rzeczy umyka.

Właśnie moim głównym celem było "odpicowanie" tego graficznie, aby czuć było klimat fantasy. Kolorowo, ale klasycznie.

Ja już oczywiście wszystko mam wydrukowane, ale projekt cały czas jest w fazie rozwoju i wszelkie sugestie są mile widziane. Myślę o nowych dodatkach. Tak jak pisałem pojawią się relikty, czyli nowe, potężniejsze przedmioty. Będzie także mały dodatek "Bogini Tiamat" na podobnych zasadach jak Żniwiarz z TMiM.

Plansza:
Ad 1: Tak, po prostu nie może tam leżeć żadna karta. Taka informacja była w poprzedniej edycji planszy, widać umknęło
Ad 2: Tutaj wszystko należy robić intuicyjnie. Można się także zdać na kości.
Ad 3: Znowu pełna dowolność. Zrobisz jak będziesz chciał... Ja gram tak, że można (jak masz miechy złota) naprawić statek całkowicie.
Ad 4: Hmmm, może wprowadzę opłatę w Śnieżnej Ostoi i wys. 1 MZ.
Ad 5: Pola Syreny i Więzienie bym zostawił
Ad 6: Ok
Ad 7: Myślę, że to dobry pomysł. Ale trochę dużo roboty. Może się przeciągnąć w czasie

Karty:
Ad 2: To nie broń, rodzaj różdżki
Ad 3: Grafiki. Tutaj był największy problem. Nie wszystko da się znaleźć w internecie dobrej jakości. Szukanie zajmuje duuużo czasu, no i obróbka w fotoszopie... Ale jak znajdziesz fajne grafiki miechów to pomyślimy... Pamiętaj, że polska edycja jest konwersją amerykańskiej. Często bywało tak, że miałem jakąś kartę miejsca i musiałem szukać pod nią grafiki. To wymaga dużo czasu. Mam na dysku kilka gb grafik fantasy, cały czas szukam czegoś ciekawego i w wolnych chwilach robię dodatkowe karty. Zwróć uwagę na grafiki mieczy w talii sklepu. Są różnorodne, dlatego, że były akurat dostępne w wysokiej rozdzielczości. Ale w większości przypadków nie było tak kolorowo. Oczywiście Djarhuna można cały czas ulepszać i dodawać nowe grafiki, które pojawią się w necie.
Ad 4: możesz rzucać cały czas
Ad 7: działa na posiadacza, ruch powtórzyć
Ad 9: tak, chodzi o grafikę. Prawidłowa jest w Skarb32
Ad 12: dokładnie tak
Ad 13: dodam
Ad 14: ok
Ad 15: może być złoto, bo "przedmiot" jest z małej litery
Ad 16: cech, jak pisze
Ad 18: racja
Ad 19: tak, należy go odłożyć. Muszę to dopisać
Ad 21: nie, ponieważ można to zrobić w dowolnym momencie, np. przed walką
Ad 22: tak
Ad 23: działa na wszystkich , którzy są oddaleni o 5 obszarów i stoją na drodze promienia.
W jedną stronę
Ad 24: tak, sojusznik bierze nam z planszy 2 przedmioty.
Ad 25: ok
Ad 26: oczywiście tymczasowa
Ad 27: wszystkich, ale możesz grać inaczej
Ad 28: tutaj muszę się zastanowić. Niedopatrzenie moje
Ad 29: hehe, Grimuar jest niezniszczalny. Ale wiesz, możesz inaczej
Ad 30: gracz musi się zatrzymać na obszarze z cierniami. Jeśli przegra nie idzie dalej, dopiero w następnej turze
Ad 31: musisz dodać 7
Ad 32: zamiast
Ad 33: posiadłości nie,ale możesz inaczej
Ad 34: może zmienię
Ad 36: tak
Ad 38: zastanowię się
Ad 40: nie
Ad 43: W djarhun wszystko jest możliwe
Ad 44: zamiast
Ad 46: taki z niego Gomrund, trzeba go zedytować
Ad 49: rzut kością
Ad 50: charakteru zmienić nie możesz
Ad 56: więcej
Ad 57: jednorazowo
Ad 58: odłożyć oczywiście
Ad 59: hehe
Ad 63: sam wybiera
Ad 65: pisze losować
Ad 68: tak
Ad 69: tak
Ad 71: nie
Ad 72: muszę dopisać, że na oryginalnym
Ad 73: kwestia władnej interpretacji, myślę że mogą
Ad 84: nie

Uwagi:
Ad 1: myślę, że na razie niech jest jak jest. Zawsze sobie możesz u siebie dodrukować
Ad 2: może być nawet kapsel :)
Ad 4: tak
Ad 5: ja gram tak, że właściciel posiadłości nie losuje tam kart, pozostali owszem
Ad 7: kwestia do rozważenia
Ad 8: patrz p.3
Ad 9: jeśli masz set Czarnobrodego, uzyskujesz premię +1 do trzech cech. W ogóle pewnie dorobię więcej takich setów z dodatkowymi premiami


zoltan
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 73
Rejestracja: sobota 31 mar 2007, 11:57
Lokalizacja: Królestwa Magii
Płeć:

Post autor: zoltan »

Super, dzięki że tak szybko odpowiedziałeś, teraz już nie mam tak wielu wątpliwości dotyczących zasad :) Nie pozostaje mi nic innego, jak czekać na poprawki i nowe karty do wyłapania błędów ;)

PS. Będzie kiedyś magiczne pióro do kupienia w sklepie, służące do tworzenia własnych zwojów za złoto - tak jak w oryginalnym Djarhun? ;) Moździerz i tłuczek jest ;)


omajgashor
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: sobota 07 sty 2017, 10:50
Płeć:

Re: Djarhun

Post autor: omajgashor »

Czy projekt został już poprawiony? Posiada ktoś link?

EDIT:
Przygarnę nawet starą wersję


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2220
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 36

Re: Djarhun

Post autor: Arthan »

Po polsku mam tylko moduł do ZunTzu: http://www.mediafire.com/download/xx64y ... _byBot.ztb Nie grałem, nie wiem w jakim jest stanie, ale na pierwszy rzut oka wydaje się ok :) Dość łatwo da się z tego wyciągnąć grafikę bo to zwykłe archiwum zip.


omajgashor
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: sobota 07 sty 2017, 10:50
Płeć:

Re: Djarhun

Post autor: omajgashor »

Otworzylem, ale obrazki są w słabej jakości, a scenariusze są jakies zakodowane. Dodać tutaj to, co udalo mi sie otworzyc?

https://megawrzuta.pl/download/8f194d6e ... 9bd25.html link do tego co udało mi się "wyciągnąć"
Ostatnio zmieniony sobota 07 sty 2017, 17:17 przez omajgashor, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2220
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 36

Re: Djarhun

Post autor: Arthan »

To tak jak pisałem na czacie pliki scenariuszy są plikami ZunTzu i nie zawierają elementów gry, a opis w jaki sposób elementy są rozmieszczone na wirtualnym stole.
Dorzucam starszą wersję angielską zawierającą instrukcję:


omajgashor
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: sobota 07 sty 2017, 10:50
Płeć:

Re: Djarhun

Post autor: omajgashor »

nie mniej jakby ktoś miał na dysku wersję po poprawkach to chętnie przygarnę


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2220
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 36

Re: Djarhun

Post autor: Arthan »

omajgashor pisze:nie mniej jakby ktoś miał na dysku wersję po poprawkach to chętnie przygarnę
Ja też ;) Lub jeżeli ktoś by miał wersję bardziej pod druk - w lepszej jakości.


omajgashor
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: sobota 07 sty 2017, 10:50
Płeć:

Re: Djarhun

Post autor: omajgashor »

@Nob wspominal o @Jonie, że powinien mieć, więc jest nadzieja


omajgashor
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: sobota 07 sty 2017, 10:50
Płeć:

Re: Djarhun

Post autor: omajgashor »

bump


Awatar użytkownika
Lagi
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 49
Rejestracja: wtorek 08 lis 2011, 23:29
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 36

Re: Djarhun

Post autor: Lagi »

ma ktoś bylejaką, polską wersję Bojara? ten ZunTzu faktycznie troche słąba rozdzielczość, a chciałem sobie to druknąć.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2220
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 36

Re: Djarhun

Post autor: Arthan »

Lagi pisze: wtorek 23 sty 2018, 17:56 ma ktoś bylejaką, polską wersję Bojara? ten ZunTzu faktycznie troche słąba rozdzielczość, a chciałem sobie to druknąć.
Jeżeli ktoś by to odkopał to dołączam się do prośby. Co za czasy, że łatwiej znaleźć "Mein Kampf" niż jakąś zakazaną grę planszową :D


ODPOWIEDZ