BMiM - wersja RPG
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Północny Ninja:
- "dalekowschodniej" zamiast "daleko-wschodniej"
- "(...) chyba nie chcą, by ktokolwiek o tym wiedział" (przecinek do wstawienia)
Głodne Wilki:
- "zmniejszysz liczbę" zamiast "zmnijszysz liczbe"
- "punkty Życia tej karty" brzmi jakoś tak nieklimatycznie, proponowałbym np. "punkty Życia tego Wroga"
Co więcej mogę rzec? Najwyżej po raz kolejny stwierdzić, że karty są bardzo ładne, ciekawe i klimatyczne No i bardzo fajny motyw fabularny z tymi Podróżnikami
- "dalekowschodniej" zamiast "daleko-wschodniej"
- "(...) chyba nie chcą, by ktokolwiek o tym wiedział" (przecinek do wstawienia)
Głodne Wilki:
- "zmniejszysz liczbę" zamiast "zmnijszysz liczbe"
- "punkty Życia tej karty" brzmi jakoś tak nieklimatycznie, proponowałbym np. "punkty Życia tego Wroga"
Co więcej mogę rzec? Najwyżej po raz kolejny stwierdzić, że karty są bardzo ładne, ciekawe i klimatyczne No i bardzo fajny motyw fabularny z tymi Podróżnikami
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Zmieniłem trochę wartości Cech poszczególnych kolorów Wrogów, postanowiłem je trochę zazębić, żeby dać sobie większą wolność w tworzeniu kart. Dodatkowo do wartości Cech wliczane są teraz punkty Życia Wrogów, bo mają one zdecydowany wpływ na ostateczny wynik walki. Wygląda to teraz w ten sposób:
Rodzaje kart Wrogów: (do sumy Cech wliczane są również punkty Życia danego Wroga)
Zieloni - suma Cech < 10
Żółci - suma Cech 8 - 16
Niebiescy - suma Cech 13 - 20
Czerwoni - suma Cech > 18
Smoki - suma Cech 15 - 30
Bandyci - suma Cech 10 - 15
Rodzaje kart Wrogów: (do sumy Cech wliczane są również punkty Życia danego Wroga)
Zieloni - suma Cech < 10
Żółci - suma Cech 8 - 16
Niebiescy - suma Cech 13 - 20
Czerwoni - suma Cech > 18
Smoki - suma Cech 15 - 30
Bandyci - suma Cech 10 - 15
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Wpadł mi pomysł na mechanikę Czarów. Chciałbym się dowiedzieć co o nim sądzicie.
Bohater może posiadać ilość Czarów równą swojej Mądrości. Każdy Czar ma zapisana wartość rzucenia Czaru w postaci liczbowej. W każdej rundzie Bohater może rzucać Czary tylko tak, aby ich wartość rzucenia nie przekroczyła wartości jego całkowitej Mądrości.
Zalety systemu:
- nie będzie problemu z nieprzydatnymi Czarami, można ich mieć bardzo dużo. Dzięki temu postacie "magiczne" zyskają.
- będzie można planować sobie kombinacje użycia Czarów.
- silniejsze Czary będą bardziej kosztowne niż te słabsze. Uniemożliwi to rzucanie kilku potężnych Czarów w jednej rundzie.
- gracz, który rzuci wiele Czarów w swojej turze, ryzykuje, że nie będzie mógł rzucić na przykład Rozproszenia Magii podczas tury innego gracza (przypominam, że koszt Czarów liczony jest na Rundę, a nie na Turę)
Wady systemu:
- trzeba liczyć
- być może postacie "magiczne" staną się zbyt potężne... chociaż wydaje mi się, że można to łatwo zbalansować kosztem użycia Czarów.
- niektóre Czary nie będą mogły być użyte przez postacie "siłowe" ze względu na wysoki koszt rzucenia. (chociaż moim zdaniem jest to dość logiczne, że Troll nie będzie władał potężna magią )
Co wy na to?
Bohater może posiadać ilość Czarów równą swojej Mądrości. Każdy Czar ma zapisana wartość rzucenia Czaru w postaci liczbowej. W każdej rundzie Bohater może rzucać Czary tylko tak, aby ich wartość rzucenia nie przekroczyła wartości jego całkowitej Mądrości.
Zalety systemu:
- nie będzie problemu z nieprzydatnymi Czarami, można ich mieć bardzo dużo. Dzięki temu postacie "magiczne" zyskają.
- będzie można planować sobie kombinacje użycia Czarów.
- silniejsze Czary będą bardziej kosztowne niż te słabsze. Uniemożliwi to rzucanie kilku potężnych Czarów w jednej rundzie.
- gracz, który rzuci wiele Czarów w swojej turze, ryzykuje, że nie będzie mógł rzucić na przykład Rozproszenia Magii podczas tury innego gracza (przypominam, że koszt Czarów liczony jest na Rundę, a nie na Turę)
Wady systemu:
- trzeba liczyć
- być może postacie "magiczne" staną się zbyt potężne... chociaż wydaje mi się, że można to łatwo zbalansować kosztem użycia Czarów.
- niektóre Czary nie będą mogły być użyte przez postacie "siłowe" ze względu na wysoki koszt rzucenia. (chociaż moim zdaniem jest to dość logiczne, że Troll nie będzie władał potężna magią )
Co wy na to?
- ant
-
- Posty: 496
- Rejestracja: niedziela 25 lip 2010, 23:10
- Lokalizacja: Darłowo
- Płeć:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- ant
-
- Posty: 496
- Rejestracja: niedziela 25 lip 2010, 23:10
- Lokalizacja: Darłowo
- Płeć:
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
W wersji papierowej koncepcja Czarów brzmi całkiem nieźle, choć wiele zależy od tego, jak to będzie wyglądało w kontekście konkretnych kart. No i konieczność liczenia i zapamiętywania aktualnego "bilansu" zużytej, że tak to nazwę, energii nastawia troszkę sceptycznie. A może by tak stworzyć do tego jakieś żetony? (O ile by wartości tej "energii" nie szły w dziesiątki punktów na Rundę)
No i ostatni Wrogowie (pomijam to, o czym już napisał ant):
Kościozombie:
- czy słowo "Przeszukaj" w pierwszej linijce opisu mechanicznego karty jest jakimś wyrażeniem z terminologii? Bo jeśli nie, to powinno być ono chyba zapisane małą literą
- "Jeśli" zamiast "Jesli" na początku ostatniego zdania
Władca Zwierząt:
- "spada o wielkość różnicy" - wystarczy samo "spada o różnicę"
Lodowych Cień:
- lepiej brzmiałoby "tuż nad twoją głową" zamiast "zaraz nad twoją głową"
- czy zamiast "zmrażanych drzew" nie powinno być "zamrażanych drzew"?
Odnoszę nadto wrażenie, iż Inteligencja stała się nagle Mądrością. Świadoma zmiana, która zostanie uwzględniona na wszystkich dotychczas stworzonych kartach i w instrukcji, czy też przypadek? A może to jakaś nowa Cecha?
Wydaje mi się też, że w którymś momencie odszedłeś od pierwotnej nomenklatury, według której wrogie zwierzęta miały się nazywać Bestiami, by te przyjazne (jak np. muły, konie itp.) mogły być klasyfikowane jako Zwierzęta właśnie. Na pierwszych, zielonych arkuszach Wrogów widzę bowiem wilki i niedźwiedzie określane jako Bestie, tutaj zaś, na Niebieskich kartach, te same stworzenia mają typ Zwierzę...
Przydałoby się też umieścić w pierwszym poście to, czego jeszcze tam nie ma, a co zostało zaprezentowane w ciągu ostatnich tygodni (np. te 3 arkusze niebieskich Wrogów)
No i ostatni Wrogowie (pomijam to, o czym już napisał ant):
Kościozombie:
- czy słowo "Przeszukaj" w pierwszej linijce opisu mechanicznego karty jest jakimś wyrażeniem z terminologii? Bo jeśli nie, to powinno być ono chyba zapisane małą literą
- "Jeśli" zamiast "Jesli" na początku ostatniego zdania
Władca Zwierząt:
- "spada o wielkość różnicy" - wystarczy samo "spada o różnicę"
Lodowych Cień:
- lepiej brzmiałoby "tuż nad twoją głową" zamiast "zaraz nad twoją głową"
- czy zamiast "zmrażanych drzew" nie powinno być "zamrażanych drzew"?
Odnoszę nadto wrażenie, iż Inteligencja stała się nagle Mądrością. Świadoma zmiana, która zostanie uwzględniona na wszystkich dotychczas stworzonych kartach i w instrukcji, czy też przypadek? A może to jakaś nowa Cecha?
Wydaje mi się też, że w którymś momencie odszedłeś od pierwotnej nomenklatury, według której wrogie zwierzęta miały się nazywać Bestiami, by te przyjazne (jak np. muły, konie itp.) mogły być klasyfikowane jako Zwierzęta właśnie. Na pierwszych, zielonych arkuszach Wrogów widzę bowiem wilki i niedźwiedzie określane jako Bestie, tutaj zaś, na Niebieskich kartach, te same stworzenia mają typ Zwierzę...
Przydałoby się też umieścić w pierwszym poście to, czego jeszcze tam nie ma, a co zostało zaprezentowane w ciągu ostatnich tygodni (np. te 3 arkusze niebieskich Wrogów)
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Wiele rzeczy przechodzi zmiany podczas tworzenia nowych kart. Inteligencję zmienię na Mądrość bo to krótsze słowo Chyba Wszystko zostanie uporządkowane przy opracowywaniu podstawowej wersji testowej. Ale z tymi Zwierzętami to dobra uwaga bo zupełnie o tym zapomniałem... zaraz pozmieniam na Bestie
Wkrótce postaram się poprawić pierwszy post i trochę uporządkować informacje... uzbierało się już tego trochę
Dziękuje wszystkim za komentarze i poprawki
Wkrótce postaram się poprawić pierwszy post i trochę uporządkować informacje... uzbierało się już tego trochę
Dziękuje wszystkim za komentarze i poprawki
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Generalnie to nie... ale robię to wszystko za darmo i mam nadzieję, że nikomu nie będzie to przeszkadzać. Jeżeli ktoś wyrazi niezadowolenie z wykorzystania jego grafiki to ją usunę z projektu. Nie jest to legalne, ale gdybym miał to robić zgodnie z prawem autorskim to bym tego w ogóle nie robił, albo robił sam dla siebie nie prezentując nic na forum.
- Bojar
-
- Posty: 76
- Rejestracja: wtorek 21 lip 2009, 16:30
- Lokalizacja: Zamek Elidor
- Płeć:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 38
Podoba mi się zaproponowane pomysły Czarów. Rozwiń jednak nieco ten temat:
1. Ile czarów przewidujesz?
2. Co będzie "kosztem" rzucenia czaru?
3. Czy rzucanie czaru będzie jakoś "testowane" czy rzucasz z automatu?
4. Combo-czary to fajny pomysł
5. Czary oprzesz o te znane z MiMa i Herosów 3?
Na temat kart, chłopaki chyba wszystko już powiedzieli, od siebie ponownie muszę pochwalić warsztat, pięknie wygląda to wszystko.
1. Ile czarów przewidujesz?
2. Co będzie "kosztem" rzucenia czaru?
3. Czy rzucanie czaru będzie jakoś "testowane" czy rzucasz z automatu?
4. Combo-czary to fajny pomysł
5. Czary oprzesz o te znane z MiMa i Herosów 3?
Na temat kart, chłopaki chyba wszystko już powiedzieli, od siebie ponownie muszę pochwalić warsztat, pięknie wygląda to wszystko.
- Rogo
-
- Posty: 6176
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
W późniejszych fazach gry będą mogli wybierać spośród 15 Czarów i to nie będzie fajneBohater może posiadać ilość Czarów równą swojej Mądrości
Też w późniejszej fazie będzie ich sporo leciało Aczkolwiek lepsze to niż rzucanie do woliKażdy Czar ma zapisana wartość rzucenia Czaru w postaci liczbowej. W każdej rundzie Bohater może rzucać Czary tylko tak, aby ich wartość rzucenia nie przekroczyła wartości jego całkowitej Mądrości.
Generalnie pomysł dobry, ale łączna ilość czarów = ilość punktów Mądrości => niezbyt mi się to widzi
Ja nawet nie mam Talismana.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
To mogę to zmniejszyć do połowy punktów Mądrości jakby coRogo pisze:W późniejszych fazach gry będą mogli wybierać spośród 15 Czarów i to nie będzie fajne
To zależy od 2 czynników, którymi można to zbalansować:Rogo pisze:Też w późniejszej fazie będzie ich sporo leciało
1) Koszt rzucania Czarów
2) łatwość zdobywania Czarów podczas rozgrywki (generalnie chcę aby było to trochę trudniejsze niż w TMiM)
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Przeredagowałem pierwszy post, aby był bardziej przejrzysty.
Kolejna propozycja zmiany mechaniki. W obecnej formie bardzo trudno jest mi balansować Inicjatywę, aby temu zapobiec postanowiłem umniejszyć jej rolę w walce. W obecnej formie Inicjatywa wygląda następująco:
Wartość Inicjatywy to suma wszystkich Cech własnych Bohatera lub Przeciwnika.
Przeciwnik z większą Inicjatywą wybiera rodzaj walki jako pierwszy. W kolejnym starciu wybór należy do przeciwnej strony, i tak na przemian, aż do zakończenia walki.
Wydaje mi się, że w ten sposób Inicjatywa nie będzie miała aż tak kluczowego znaczenia w walce, a jednocześnie może dać przewagę, zwłaszcza na początku rozgrywki, gdzie Przeciwnicy mają po 1 punkcie Życia.
Kolejna propozycja zmiany mechaniki. W obecnej formie bardzo trudno jest mi balansować Inicjatywę, aby temu zapobiec postanowiłem umniejszyć jej rolę w walce. W obecnej formie Inicjatywa wygląda następująco:
Wartość Inicjatywy to suma wszystkich Cech własnych Bohatera lub Przeciwnika.
Przeciwnik z większą Inicjatywą wybiera rodzaj walki jako pierwszy. W kolejnym starciu wybór należy do przeciwnej strony, i tak na przemian, aż do zakończenia walki.
Wydaje mi się, że w ten sposób Inicjatywa nie będzie miała aż tak kluczowego znaczenia w walce, a jednocześnie może dać przewagę, zwłaszcza na początku rozgrywki, gdzie Przeciwnicy mają po 1 punkcie Życia.
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Prawdę mówiąc, nie pamiętam już, jak dotychczas miała działać Inicjatywa, w opisie gry z pierwszego posta nie mogę tego znaleźć, a przekopywać się przec cały wątek mi się nie chce
W każdym razie do mechanizmu, który teraz przedstawiłeś, zastrzeżeń nie mam, ale o jego funkcjonalności, jak zwykle, zadecydują najpewniej dopiero testy
Jeśli zaś chodzi o wspomniany pierwszy post, to mimo że galeria prezentuje się elegancko, bardziej funkcjonalny był moim zdaniem dotychczasowy widok, tj. widoczne z poziomu forum miniatury arkuszy. Przeklikiwanie się przez pojedyncze karty, nie mówiąc już o samym wyłapywaniu w poszczególnych kategoriach tego, co nowe, spośród skumulowanej całości, może być męczące.
W każdym razie do mechanizmu, który teraz przedstawiłeś, zastrzeżeń nie mam, ale o jego funkcjonalności, jak zwykle, zadecydują najpewniej dopiero testy
Jeśli zaś chodzi o wspomniany pierwszy post, to mimo że galeria prezentuje się elegancko, bardziej funkcjonalny był moim zdaniem dotychczasowy widok, tj. widoczne z poziomu forum miniatury arkuszy. Przeklikiwanie się przez pojedyncze karty, nie mówiąc już o samym wyłapywaniu w poszczególnych kategoriach tego, co nowe, spośród skumulowanej całości, może być męczące.
- Space86
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Postacie Space86
• Sługi Soggotha
• Zmierzch Tytanów - Posty: 775
- Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Tak i nadal tak jest, poniekądInicjatywa nam mówiła o tym, kto pierwszy atakuje z tego co pamiętam :}
Wcześniej było: Przeciwnik z wyższą Inicjatywą wybiera rodzaj walki w każdym Starciu.
Teraz jest: Przeciwnik z wyższą Inicjatywą wybiera rodzaj walki w pierwszym Starciu.
Co do pierwszego postu, gdybym miał zamieszczać wszystko jako klikalne arkusze to pod koniec projektu post by był olbrzymi. Aby się nie pogubić co jest nowe, a co stare to nowe karty będę dodawał do galerii w pierwszym poście, a oprócz tego zamieszczać w postaci nowych postów w ciągu tematu.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 03 paź 2011, 23:06 przez Erestor, łącznie zmieniany 2 razy.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Miałem trochę wolnego czasu więc postanowiłem spróbować swoich sił w tworzeniu własnych szablonów, aby uniknąć ewentualnych problemów w przyszłości. Oto co stworzyłem jako szablony do kart Ekwipunku. Wszystko jest mojego autorstwa za wyjątkiem grafiki Przedmiotu. Proszę o szczere oceny.
Krótkie objaśnienie symboli:
Moneta - koszt przedmiotu
Kowadło - Ciężar
Taka niby klepsydra po prawej - Wytrzymałość przedmiotu
Krótkie objaśnienie symboli:
Moneta - koszt przedmiotu
Kowadło - Ciężar
Taka niby klepsydra po prawej - Wytrzymałość przedmiotu
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Czerwona troche odstaje. Gdy ją zasłaniam na monitorze, to reszta przestaje wydawać się jaskrawa. Dobrze wykonane przejście z grafiki do podkładu tekstowego, chodzi mi o płomienie przenikające się z podstawioną grafiką.
Edit
Pole pod nazwą i kategorią może bardziej się różnić od reszty. Wokół symboli troszkę większa biała otoczka, by odcinać je wzrokowo od tła.
Edit
Pole pod nazwą i kategorią może bardziej się różnić od reszty. Wokół symboli troszkę większa biała otoczka, by odcinać je wzrokowo od tła.
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt: