Łączenie zestawów

Wszelkie inne gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mriswith [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Łączenie zestawów

Post autor: mriswith »

Mam wszystkie wydane do tej pory w Polsce części i dobrze wiem, że jakieś sensowne ich połączenie może stanowić problem. Sensowne - w moim pojęciu takie by mapa wyglądała ładnie, co nieco realistycznie, i by gracze mieli równe szanse na ile to możliwe. Kilka pomysłów na ten temat rzuciłem już kiedyś na forum Galakty, jednak nie za bardzo się one sprawdziły "w praniu", dlatego też nie będę ich przytaczał.
Gram teraz wg. następującej zasady i chyba już zawsze będę się jej trzymał (ew. wymiennie z budowaniem planszy w trakcie gry).

Pomysł 1.
Rozdzielenie kart mapy i przygód z każdego dodatku na osobne stosy (w tym las oddzielić od miasta w zemście Malthorina). Losujemy zadanie ogólne i 2 zadania osobiste, tak, by każde było z innego dodatku. Start nastąpi z kart mapy takiego typu, do którego nie odnosi się żadne zadanie, a w przypadku, gdy nie ma takiego terenu, start nastąpi z wejścia z dodatku do którego odnosi się zadanie ogólne. Rozpoczynamy zatem budowę mapy korzystając tylko z kart mapy z tego dodatku (Żadne zejście do lochów z tego terenu nie może być wykorzystywane! dopiero pierwsze zejście do lochów z innego terenu jest w istocie zejściem do grobowca nieumarłych a drugie zejściem do Krypty Przeklętych, Grobowiec i Krypta nie łączą się z sobą). Po wykończeniu tych kart mapy bierzemy przejścia z innego rodzaju terenów dziczy i łączymy je z ułożoną już częścią mapy (jest zasada łączenia jednego typu mapy z innym typem tylko przez kartę mapy typu Przejście!, Pomieszczenie z jednego typu terenu może się stykać z innym Pomieszczeniem z innego typu terenu tylko gdy pomiędzy nimi jest nieprzekraczalne/ściana) a następnie rozbudowujemy dołączając kolejne karty w ten sposób, że muszą się łączyć zawsze z tym samym terenem np. pustynia z pustynią (choć jednocześnie mogą się połączyć z przejściem lub, jeśli same są przejściem, z innym rodzajem terenu!). W ten sposób budujemy, po kolei, całą mapę.
Zadania które nam nie odpowiadają nie mogą być zmienione w Wejściu z którego zaczyna się gra. Zadanie np. na terenach pustynnych można wymienić jedynie w Wejściu z innego dodatku (tu: innego niż Smoki Zapomnianych Pustkowi). Likwiduje to zmiany zadania tylko po to by mieć do niego bliżej a nie jest uciążliwe, gdyż można wymienić je gdy wykonujemy inne zadanie, po drodze.
Karty Przygód, dla klimatu, dociągamy jedynie z tego dodatku po którym aktualnie podróżuje nasz bohater.
Gram też z domową regułą, że Postać nie poruszająca się przez dwie tury lub więcej wyciąga na koniec tury jedną kartę, pokazuje ją wszystkim, jeśli jest to wróg to atakuje tą postać (bez zużywania punktów Groźby, kartę wroga odkładamy do stosu zużutych po walce przegranej przez niego lub gdy postać w końcu ruszy sie z danego obszaru, gdy dalej na nim będziie stała po skończeniu kolejnej tury atakowana jest przez wroga ponownie), a jeśli inna karta, należy ją odłożyć na stos kart użytych.

W ten sposób grałem już kilka razy i grało się bardzo przyjemnie, a rozgrywka była zrównoważona.
Jeśli coś jest niezrozumiałego w moim opisie, pytać :P


ODPOWIEDZ