Miasto, kilka pytań o zasady

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
r4d3k [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 10 lut 2013, 14:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: r4d3k »

Witam, ponownie forumowiczów ! W najbliższy piąteczek po pracy, razem z 4 kolegami zamierzmy odbyć sesje Talismana, podczas której dziewiczo wyruszymy do miasta (zakupiony od razu po premierze niestety dopiero teraz udało się zebrać skład). Przestudiowałem zasady dodatku miasto i mam kilka pytań:

1.) Czy łuku można używać razem z bronią ? (Bo na karcie nie pisze że to broń) i czy można używać 1 łuku na walkę czy kilku jednocześnie ? Zapis na kracie:
"Na początku walki możesz rzucić 1 kością i dodać wynik do skuteczności swojego ataku. Możesz tego dokonać tylko raz na walkę"
Ja to rozumiem jako jeden łuk 1 rzut na walkę, aczkolwiek mogę mieć 2 łuki ? Druga sprawa do kombo z kiścieniem, jak rozumiem jest dozwolone (kiścień nie dodaje punktów ataku ale pozwala rzucać 2 kostkami podczas walki)
2.) Nie do końca rozumiem instrukcji na polu Miejsca brama
"Odbierz nagrodę za listy gończe znajdujące się na tym obszarze lub kup dowolne z tych listów gończych".
Czyli jak mam trofea pasujące do listu gończego to dostaje nagrodę bez kupowania listu gończego ? A co np z listem za pokonanie poszukiwacza wtedy nie dostaję, czy mogę powiedzieć pamiętacie pokonałem 10 tur temu... Czy takie listy są wyłącznie do kupienia i z zgodnie z instrukcją po wygranej walce dostane nagrodę ?
3.) W tali chowańców znajduje się Brodawiak:
"Po tym jak odbędziesz spotkanie z innym Poszukiwaczem ten Poszukiwacz musi rzucić 1 kością. Jeśli wyrzuci 1 na 3 tury zamienia się w Ropuchę."
Jak Brodawiak zamieni w ropuchę Poszukiwacza to czy mogę dalej badać obszar (generalnie po walce według instrukcji jest koniec mojej tury) i zabrać jego przedmioty które odrzucił oraz przyjaciół ?

Mam pytanie jak wrażenie po grze z miastem ? Bo z tego co widzę partia talismana skróci się o 60% teraz każdy poleci zarobić kasę i kupić sprzęt lub będzie się czaić żeby ograbić innych, ze względu na zasady ruchu w mieście, do tego podziema na do koksowanie się, partia nie potrwa dłużej niż 3h.



Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

1)
Tak, w trakcie walki możesz użyć broni (np. miecz) oraz łuku.

Ja gram tak, że sformułowanie "raz na walkę" dotyczy całej walki a nie tylko danego przedmiotu a zatem nie pozwala Ci skorzystać z drugiego łuku w walce w której już z łuku skorzystałeś.
Podobnie jeśli na jakiejś karcie jest sformułowanie "raz na turę" to znaczy tylko raz w danej turze, nawet jeśli masz 2 takie karty. (Aczkolwiek w tej chwili nie przypomina mi się czy są jakieś karty w ilości 2+ z tym sformułowaniem)

2)
Tak, jeśli trafisz na obszar miejskiej bramy z trofeum np. ducha i na tym obszarze leży list gończy na ducha to możesz odrzucić to trofeum + list gończy żeby otrzymać nagrodę.
Listy gończe na Poszukiwaczy działają tylko wtedy gdy je zakupisz i masz przy sobie, wtedy po walce możesz odrzucić list gończy i odebrać nagrodę.

3)
Jesteś pewien, że u Ciebie ta karta nazywa się "brodawiak"? U mnie jest to "brodawka".
Nie możesz podnieść tego co zostawi zmieniony w ropuchę ponieważ to wymaga badania obszaru a Ty zdecydowałeś się tego nie robić, w zamian zdecydowałeś się spotkać innego poszukiwacza. Wyjątkiem jest tutaj sytuacja gdy bezpośrednio w wyniku walki drugi poszukiwacza zginie, wtedy masz prawo zabrać cały łup.


r4d3k [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 10 lut 2013, 14:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: r4d3k »

Jesteś pewien, że u Ciebie ta karta nazywa się "brodawiak"? U mnie jest to "brodawka".
Masz rację nazywa się Brodawka, źle przepisałem z karty :oops:
Jeszcze jedno pytanie odnośnie łuku rozumiem że nie można go używać w walce psychicznej ? I czy można łuk łączyć z kiścieniem ?



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5865
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

r4d3k pisze:Jeszcze jedno pytanie odnośnie łuku rozumiem że nie można go używać w walce psychicznej ?
Nie można.
I czy można łuk łączyć z kiścieniem ?
Tak.


What a view.

Inkwi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: środa 12 lut 2020, 11:08

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Inkwi »

Podłącze się do tematu, bo lepszego nie znalazłem.
Czy we wszystkich egzemplarzach Miasta, plansza składa się odwrotnie niż plansza główna i pozostałe dodatki (np Góry i Las)? Tzn wszystkie pozostałe plansze które mam po złożeniu są odwrócone "plecami", a Miasto jako jedyne jest odwrócone mapa do góry. To jakaś wada, czy wszystkie egzemplarze tak mają? Czy nie grozi to szybszym przetarciem mapy?



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2173
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Arthan »

Inkwi pisze: środa 12 lut 2020, 11:23 Podłącze się do tematu, bo lepszego nie znalazłem.
Czy we wszystkich egzemplarzach Miasta, plansza składa się odwrotnie niż plansza główna i pozostałe dodatki (np Góry i Las)? Tzn wszystkie pozostałe plansze które mam po złożeniu są odwrócone "plecami", a Miasto jako jedyne jest odwrócone mapa do góry. To jakaś wada, czy wszystkie egzemplarze tak mają? Czy nie grozi to szybszym przetarciem mapy?
Tak, plansza Miasta składa się inaczej. Nie powinno to mieć wpływu na przetarcia jeśli ją odkładasz do pudełka czy tam na szafkę, chyba że ją gdzieś wsuwasz/wysuwasz po złożeniu, to pod wpływem otarć pewnie może się lekko przetrzeć z czasem.



Inkwi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: środa 12 lut 2020, 11:08

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Inkwi »

Arthan pisze: środa 12 lut 2020, 12:33 Tak, plansza Miasta składa się inaczej. Nie powinno to mieć wpływu na przetarcia jeśli ją odkładasz do pudełka czy tam na szafkę, chyba że ją gdzieś wsuwasz/wysuwasz po złożeniu, to pod wpływem otarć pewnie może się lekko przetrzeć z czasem.
OK dzięki.
To że trzeba uważać to jasna sprawa, ale zdziwiło mnie że wygląda to inaczej niż w pozostałych.

Dodano po 49 minutach 37 sekundach:
Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie odnośnie Miasta, a konkretnie listów gończych.

Ile złota dostaje za trofeum wroga? Dokładnie tyle ile potwór ma siły lub mocy, czy tyle ile dostaje się za trofeum danego atrybuty (łączna wartość siły 7 = 1 SZ )? Opisy na kartach i w instrukcji nie są jednoznaczne.
W instrukcji:
"Poszukiwacz otrzymuje tyle złota, ile wynosi łączna Siłą lub Moc odrzuconych Wrogów..."
Na karcie "Poszukiwany Potwór":
"... otrzymujesz tyle sztuk złota, ile wynosi łączna liczba punktów za trofea Wrogów - potworów..."



Awatar użytkownika
Pablo
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 2038
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Pablo »

Inkwi pisze: czwartek 13 lut 2020, 09:14 punkty za trofea
To punkty danej cechy Wroga, które zamieniasz na punkty Siły lub Mocy.
Jeśli Potwór ma np. Siły 4, otrzymujesz 4 SZ.



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2173
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Arthan »

Punkty za trofea to punkty na karcie wroga jeszcze przed wymianą. Na karcie faktycznie można to rozumieć dwojako, ale instrukcja jest jednoznaczna :)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5567
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Rogo »

Łączna Siła trofeów to nie łączna Siła, którą za te trofea dostaniesz. Każdy zdrowy myślący wolałby punkt Siły niż 1 sztukę złota za list gończy ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Inkwi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: środa 12 lut 2020, 11:08

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Inkwi »

Ok, dzieki za wyjaśnienie.



Inkwi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: środa 12 lut 2020, 11:08

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Inkwi »

Jeszcze dopytam o listy gończe.
1.Powyżej ktoś potwierdził że nie trzeba kupować listu i wystarczy wejść na pole Miejskiej bramy gdzie dany list się znajduje i odebrać za niego nagrody (jeśli się ma dane trofea). Możecie to potwierdzić?
A jeśli to prawda to co się dzieje z danym listem gończym? Jest odkładany czy zostaje na polu bramy?

2. Czy nagrodę za trofea odbiera się w dowolnym miejscu po zdobycie trofea lub pokonaniu odpowiedniego poszukiwacza czy tylko na polu Miejskiej Bramy?

3. Jeśli w pytaniu 2 odpowiedź brzmi tylko na polu miejskiej bramy to po co w ogóle kupować list gończy?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22016
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Re: Miasto, kilka pytań o zasady

Post autor: Mały Nemo »

Inkwi pisze: niedziela 15 mar 2020, 12:44 1.Powyżej ktoś potwierdził że nie trzeba kupować listu i wystarczy wejść na pole Miejskiej bramy gdzie dany list się znajduje i odebrać za niego nagrody (jeśli się ma dane trofea). Możecie to potwierdzić?
A jeśli to prawda to co się dzieje z danym listem gończym? Jest odkładany czy zostaje na polu bramy?
Na obszarze Miejskiej Bramy jest napisane:

Odbierz nagrody za
Listy Gończe znajdujące
się na tym obszarze lub kup
dowolne z tych Listów Gończych
(zapłać 1 sztukę złota za każdy).

Jak odbierasz nagrodę, to odrzucasz listy gończe.
Inkwi pisze: niedziela 15 mar 2020, 12:44 2. Czy nagrodę za trofea odbiera się w dowolnym miejscu po zdobycie trofea lub pokonaniu odpowiedniego poszukiwacza czy tylko na polu Miejskiej Bramy?
W dowolnym miejscu. W przypadku kart Wrogów na koniec tury, a w przypadku Poszukiwaczy natychmiast po ich pokonaniu.
Inkwi pisze: niedziela 15 mar 2020, 12:44 3. Jeśli w pytaniu 2 odpowiedź brzmi tylko na polu miejskiej bramy to po co w ogóle kupować list gończy?
Na szczęście odpowiedź jest inna ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ