Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1764
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » niedziela 05 sty 2020, 12:21

Pablo pisze:
niedziela 05 sty 2020, 12:04
Mały Nemo pisze:
sobota 04 sty 2020, 16:34
Hej, tak. Zbójcy są kartą o nrze spotkania 1, a po jej zbadaniu w kroku badania kart o nrze spotkania 5 możesz podnieść złoto.
Trafiła mi się taka sytuacja grając w DE. Skradziono mi złoto będąc na Oazie i jakoś nie było mi dane, podnieść go w tej samej turze (nie zostałem pokonany, nie straciłem tury).
...mimo, iż w instrukcji literalnie napisano, że złoto jest rozpatrywane na końcu. Czyli jest tak, jak Nemo napisał.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21388
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » niedziela 05 sty 2020, 12:31

Pablo pisze:
niedziela 05 sty 2020, 12:04
Mały Nemo pisze:
sobota 04 sty 2020, 16:34
Hej, tak. Zbójcy są kartą o nrze spotkania 1, a po jej zbadaniu w kroku badania kart o nrze spotkania 5 możesz podnieść złoto.
Trafiła mi się taka sytuacja grając w DE. Skradziono mi złoto będąc na Oazie i jakoś nie było mi dane, podnieść go w tej samej turze (nie zostałem pokonany, nie straciłem tury).
Moje luźne przypuszczenie (gdyż jednak w DE miałem kilka razy sytuację, iż to złoto było przyznawane) jest takie, iż może już nie miałeś innych kart do badania na tym obszarze i gra od razu przeszła do etapu końca tury. Albo po prostu nie zauważyłeś, iż Ci się majętność zwiększyła ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Przyjaciele
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1591
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » niedziela 05 sty 2020, 12:53

Budowniczy Mostów pisze:
niedziela 05 sty 2020, 12:21
...na końcu...
Jak rozumieć "na końcu"? Pod koniec mojej tury i po rozpatrzeniu wszystkich kart na obszarze Oazy, przy założeniu, że nie zostałem pokonany i nie straciłem tury? Tak właśnie było. Rzecz w tym, że nie miałem możliwości rozpatrzenia tego złota. Nie było opcji, by go podnieść.
Mały Nemo pisze:
niedziela 05 sty 2020, 12:31
Albo po prostu nie zauważyłeś, iż Ci się majętność zwiększyła .
Nie zwiększyła.
Mały Nemo pisze:
niedziela 05 sty 2020, 12:31
Moje luźne przypuszczenie (gdyż jednak w DE miałem kilka razy sytuację, iż to złoto było przyznawane) jest takie, iż może już nie miałeś innych kart do badania na tym obszarze i gra od razu przeszła do etapu końca tury.
Możliwe, że tak było. Że było to drugie wylosowane Zdarzenie na tym obszarze i moja tura po prostu się skończyła.
Czyli był to błąd gry, bug, który nie pozwolił mi tego złota podnieść? Nie było innych kart o wyższym numerze spotkania do zbadania na tym obszarze.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21388
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » niedziela 05 sty 2020, 12:56

Teraz to mi trudno stwierdzić, czy to był bug czy coś innego, skoro sam nie pamiętasz sytuacji, w której to nastąpiło, ale przyjmijmy, iż tak ;). Choć jak znów się pojawi, to możesz gdzieś notkę zostawić i wtedy się zobaczy ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Przyjaciele
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1591
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » niedziela 05 sty 2020, 13:14

🤣 Jaka jest szansa ponownego trafienia zbójców na Oazie?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21388
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » niedziela 05 sty 2020, 13:23

Pablo pisze:
niedziela 05 sty 2020, 13:14
🤣 Jaka jest szansa ponownego trafienia zbójców na Oazie?
Zerowa, jeśli poprzednim razem wybiłeś ich wszystkich ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Samson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: piątek 03 sty 2020, 21:41
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Samson » środa 08 sty 2020, 17:10

Witam, mam kilka pytań początkującego dot. Talismana MiM:
1) trafiam do świątyni w środkowej krainie i wyrzucam 5-6 kostką - zostałem uwięziony (rozumiem że w tej turze już nic nie mogę zrboić), nastaje moja kolejna tura i wyrzucam 4-6 (czyli zostałem uwolniony), czy w ramach tej samej tury rzucam kostką za ruch, czy czekam do kolejnej tury?
2) Miasto i Wioska - czy muszę odwiedzać kogoś w tych lokalizacjach (kowal, mistyk, czarodziejka...)? Na planszy jest napisane, że możesz odwiedzić....
3) Czy jeżeli gram np. jako wrózka (mam zdolność polegającą na tym, że zawsze muszę posiadać jeden czar) i znajdę przedmiot różdżka, który też daje zdolność, że zawsze muszę posiadać jeden czar, to czy mam to rozumieć, że już zawsze muszę posiadać dwa czary? czy nadal tylko 1?
4) sytuacja: mam przyjaciela Poligresta i w późniejszym czasie losuję z kart przygód przyjaciela wiedźmę - czy dzięki temu mogę pozbyć się poligresta?
5) wylosowałm kartę przyjaciela poligresta w środkowej krainie, czy żeby się go pozbyć muszę powrócić do krainy zewnętrznej?
6) czy jeżeli w jaskini czarnoksiężnika dostanę zadanie odprawienia jednego przyjaciela, to czy mogę odprawić przyjació typu poligrest lub wiedźma?
Z góry dziękuję za odpowiedź




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5291
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo » środa 08 sty 2020, 17:41

Link do FAQ,: http://galakta.pl/download/Talisman_FAQ.pdf
1) moim zdaniem możesz od razu rzucać za ruch.
2) Jest napisane możesz, bo możesz sobie wybrać kogo ;) Musisz odwiedzić jedną postać z tych lokacji oraz:
Miasto
P1: Czy Poszukiwacz może odbyć spotkanie, którego nie może wypełnić (np. odwiedzić Cyrulika, jeśli posiada przynajmniej tyle punktów Życia, ile wynosi jego początkowa wartość)?
O: Nie. Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Cyrulika, musi wydać co najmniej 1 sztukę złota, aby odzyskać Życie (musi posiadać mniej punktów Życia od swojej początkowej wartości). Jeśli Poszukiwacz chce odwiedzić Alchemika, musi zamienić co najmniej jeden ze swoich Przedmiotów w złoto. Jeśli żaden z powyższych warunków nie może być spełniony, Poszukiwacz odbywający spotkanie w Mieście musi odwiedzić Czarodziejkę. Jeśli Poszukiwacz odbywa spotkanie w Wiosce, musi wybrać to, które jest w stanie wypełnić; w przeciwnym wypadku musi odwiedzić Mistyka.
3) Na różdżce jest napisane, że jedno, to samo u Wróżki. Nigdzie nie ma napisane, że dodatkowe, więc jedno.
4) moim zdaniem odrzucasz, ale głowy nie dam ;)
5) tak; dodam, że mostek między Miastem o Polami i obok wioski to też Rzeka i tam można odrzucić Poltergeista
6) wg FAQ nie można ich porzucić, ale nikt nie zabrania ich odrzucić, więc teoretycznie możesz, ale wtedy gra zbyt wiele traci, więc ja osobiście grałbym, że nie.


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21388
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » środa 08 sty 2020, 17:47

Hey,
Samson pisze:
środa 08 sty 2020, 17:10
1) trafiam do świątyni w środkowej krainie i wyrzucam 5-6 kostką - zostałem uwięziony (rozumiem że w tej turze już nic nie mogę zrboić), nastaje moja kolejna tura i wyrzucam 4-6 (czyli zostałem uwolniony), czy w ramach tej samej tury rzucam kostką za ruch, czy czekam do kolejnej tury?
Wyrzuciłeś 5 ;). Na 6 otrzymujesz 1 punkt Siły :P. I tak, w tej turze już nic nie robisz.

Co dalej zależy od tego, czy grasz w polską czy angielską wersję. W polskiej wersji pierwej rzucasz, czy się uwolnisz, a potem raz jeszcze za ruch (w angielskiej Twój rzut za uwolnienie się jest jednocześnie rzutem za ruch). Jeśli się uwolniłeś, od razu się poruszasz w tej samej turze.
Samson pisze:
środa 08 sty 2020, 17:10
2) Miasto i Wioska - czy muszę odwiedzać kogoś w tych lokalizacjach (kowal, mistyk, czarodziejka...)? Na planszy jest napisane, że możesz odwiedzić....
Musisz. W FAQ jest napisane, iż musisz odbyć tam jakieś spotkanie.
Samson pisze:
środa 08 sty 2020, 17:10
3) Czy jeżeli gram np. jako wrózka (mam zdolność polegającą na tym, że zawsze muszę posiadać jeden czar) i znajdę przedmiot różdżka, który też daje zdolność, że zawsze muszę posiadać jeden czar, to czy mam to rozumieć, że już zawsze muszę posiadać dwa czary? czy nadal tylko 1?
Tylko 1. Te zdolności z natury textu się nie łączą (jeśli możesz posiadać tylko 1 ciastko, to żebyś stanął na uszach i podskoczył, to Ci nikt drugiego nie da).
Samson pisze:
środa 08 sty 2020, 17:10
4) sytuacja: mam przyjaciela Poligresta i w późniejszym czasie losuję z kart przygód przyjaciela wiedźmę - czy dzięki temu mogę pozbyć się poligresta?
Poltergeista* ;). Tak, możesz się pozbyć.
Samson pisze:
środa 08 sty 2020, 17:10
5) wylosowałm kartę przyjaciela poligresta w środkowej krainie, czy żeby się go pozbyć muszę powrócić do krainy zewnętrznej?
Tak, w Środkowej Krainie nie ma Rwącej Rzeki. Oczywiście efekty, które pozwalają się pozbyć Przyjaciół (np. Przepaść w Środkowej Krainie) wciąż działają.
Samson pisze:
środa 08 sty 2020, 17:10
6) czy jeżeli w jaskini czarnoksiężnika dostanę zadanie odprawienia jednego przyjaciela, to czy mogę odprawić przyjació typu poligrest lub wiedźma?
Tak. W przypadku niechcianych Przyjaciół na karcie jest opisany jedynie ich alternatywny sposób pozbycia się (gdybyś zupełnie nie posiadał innych opcji tego zrobienia), ale nie jest on jedyny.

Dodano po 48 sekundach:
Rogo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:41
ale głowy nie dam
A rogi?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5291
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo » środa 08 sty 2020, 18:08

Mały Nemo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:48
Rogo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:41
ale głowy nie dam
A rogi?
A kysz! Moje! Tylko moje!


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21388
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » środa 08 sty 2020, 20:45

Rogo pisze:
środa 08 sty 2020, 18:08
Mały Nemo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:48
Rogo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:41
ale głowy nie dam
A rogi?
A kysz! Moje! Tylko moje!
Dziecku odmówisz? :confounded:


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5291
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo » środa 08 sty 2020, 20:48

Mały Nemo pisze:
środa 08 sty 2020, 20:45
Rogo pisze:
środa 08 sty 2020, 18:08
Mały Nemo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:48
Rogo pisze:
środa 08 sty 2020, 17:41
ale głowy nie dam
A rogi?
A kysz! Moje! Tylko moje!
Dziecku odmówisz? :confounded:
Zwłaszcza dziecku. Z troski :)


Ja nawet nie mam Talismana.


lemon_curry
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 324
Rejestracja: piątek 09 lis 2018, 16:53
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: lemon_curry » środa 15 sty 2020, 15:18

Kiedy Poszukiwacz atakuje Wroga?

Jeżeli Poszukiwacz stanie na obszarze z Wrogiem, to Poszukiwacz jest atakowany przez Wroga?
Kiedy w takim razie Poszukiwacz atakuje Wroga?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21388
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » środa 15 sty 2020, 15:42

lemon_curry pisze:
środa 15 sty 2020, 15:18
Kiedy Poszukiwacz atakuje Wroga?

Jeżeli Poszukiwacz stanie na obszarze z Wrogiem, to Poszukiwacz jest atakowany przez Wroga?
Kiedy w takim razie Poszukiwacz atakuje Wroga?
Poszukiwacz nigdy nie jest atakowany przez Wroga, w każdej sytuacji atakuje Wroga. Jedynie w przypadku PVP ma znaczenie kto atakuje kogo.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


ODPOWIEDZ