Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
ModulO
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Bohaterowie Sanktuarium
Plaga Nieumarłych
Spojrzenie Meduzy
Posty: 494
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: ModulO » niedziela 12 maja 2019, 09:41

fallenmk pisze:
niedziela 12 maja 2019, 09:07
Potrzebuję polską wersję tekstu z karty Miasta o nazwie Dzień handlowy. Dysponuje ktoś i może mi podać? Dzięki z góry.
Wszyscy Poszukiwacze (niezależnie od Krainy w której się znajdują) mogą dowolnie wymieniać się ze sobą Przedmiotami, Przyjaciółmi, Zaklęciami oraz złotem. Następnie dzień handlowy kończy się na stosie kart odrzuconych.




Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » niedziela 12 maja 2019, 10:28

fallenmk pisze:
niedziela 12 maja 2019, 09:07
Potrzebuję polską wersję tekstu z karty Miasta o nazwie Dzień handlowy. Dysponuje ktoś i może mi podać? Dzięki z góry.
To z DE. Zauważyłem że czasem forma zapisu DE różni się od wersji na karcie, aczkolwiek obie są poprawne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1666
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » środa 26 cze 2019, 23:23

„Czterolistna koniczyna”, Przedmiot, pozwala zamiast wykonania rzutu wybrać wynik. To działa także wtedy, gdy rzut wykonuje się dwiema, trzema i większą ilością kości. Przytomnie zauważył to dzisiaj @Arknel, w czym musiałem mu przyznać rację (niechętnie, bo był akurat w Świątyni).



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5401
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 26 cze 2019, 23:42

Budowniczy Mostów pisze:
środa 26 cze 2019, 23:23
„Czterolistna koniczyna”, Przedmiot, pozwala zamiast wykonania rzutu wybrać wynik. To działa także wtedy, gdy rzut wykonuje się dwiema, trzema i większą ilością kości. Przytomnie zauważył to dzisiaj @Arknel, w czym musiałem mu przyznać rację (niechętnie, bo był akurat w Świątyni).
Wg angielskiego opisu przy rzucie kilkoma kośćmi możesz użyć koniczyny na jednej z nich.


What a view.


Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1666
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Budowniczy Mostów » środa 26 cze 2019, 23:52

Bludgeon pisze:
środa 26 cze 2019, 23:42
Budowniczy Mostów pisze:
środa 26 cze 2019, 23:23
„Czterolistna koniczyna”, Przedmiot, pozwala zamiast wykonania rzutu wybrać wynik. To działa także wtedy, gdy rzut wykonuje się dwiema, trzema i większą ilością kości. Przytomnie zauważył to dzisiaj @Arknel, w czym musiałem mu przyznać rację (niechętnie, bo był akurat w Świątyni).
Wg angielskiego opisu przy rzucie kilkoma kośćmi możesz użyć koniczyny na jednej z nich.
I tak grałem dotychczas.
Ale wg. polskiego opisu możesz pojechać po całości.



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2011
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » czwartek 27 cze 2019, 10:57

Również w Digital Edition działa to oczywiście tak, że trzeba wybrać kość i wynik na niej.




Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » wtorek 16 lip 2019, 22:39

Spotykam Wroga z opisem "... nie atakuje cię, chociaż ty sam, jeśli chcesz możesz go zaatakować ". Czy jeśli nie zdecyduję się z nim walczyć, rozpatruję pozostałe karty, jak np. Przedmioty, które maja wyższy nr spotkania?

Co jeśli "wymknę się" takiemu, czy innemu Wrogowi? Rozpatruję resztę kart?




Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2011
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » środa 17 lip 2019, 07:07

Pablo pisze:
wtorek 16 lip 2019, 22:39
Spotykam Wroga z opisem "... nie atakuje cię, chociaż ty sam, jeśli chcesz możesz go zaatakować ". Czy jeśli nie zdecyduję się z nim walczyć, rozpatruję pozostałe karty, jak np. Przedmioty, które maja wyższy nr spotkania?

Co jeśli "wymknę się" takiemu, czy innemu Wrogowi? Rozpatruję resztę kart?
"Jeśli Poszukiwacz zostanie pokonany lub walka zakończy się remisem, tura danego gracza natychmiast się kończy."
Czy został pokonany? Nie.
Czy walka zakończyła się remisem? Nie.
W zasadzie w ogóle nie doszło do walki :)




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21141
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » środa 17 lip 2019, 09:05

To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » środa 17 lip 2019, 09:10

Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Czyli w obu ww. przypadkach rozpatruję resztę kart?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5401
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 17 lip 2019, 09:22

Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Niby dlaczego?


What a view.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2011
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » środa 17 lip 2019, 09:53

Pablo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:10
Czyli w obu ww. przypadkach rozpatruję resztę kart?
Instrukcja str.10 pisze:Kiedy Poszukiwacz pokona lub wymknie się wszystkim Wrogom przebywającym na danym obszarze, musi odwiedzić wszystkie znajdujące się tam Miejsca i wszystkich Nieznajomych, może też zabrać spoczywające tam złoto, Przedmioty i Przyjaciół




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 21141
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 13

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Mały Nemo » środa 17 lip 2019, 10:06

Bludgeon pisze:
środa 17 lip 2019, 09:22
Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Niby dlaczego?
Bo wg FAQ nawet jesli w inny sposob uporasz sie z wrogiem (np. go oczarujesz czy zdominujesz), to i tak nie mozesz zbadac reszty kart, bo tego mozesz dokonac tylko i wylacznie poprzez pokonanie lub wymkniecie sie wrogu. Nie mozesz zbadac reszty kart, mimo ze fizycznie tego wroga tam juz nie ma.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » środa 17 lip 2019, 11:26

Właśnie o to mi chodziło. Reasumując, jeśli wymknę się Wrogowi, muszę rozpatrzyć wszystkie pozostałe karty. Jeśli w jakikolwiek inny sposób uniknę z nim spotkania np. nie podejmując walki (jeśli mam taki wybór), nie mogę zbadać reszty kart.




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5195
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Rogo » środa 17 lip 2019, 11:39

Dura lex, sed lex


Ja nawet nie mam Talismana.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5401
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Bludgeon » środa 17 lip 2019, 17:49

Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 10:06
Bludgeon pisze:
środa 17 lip 2019, 09:22
Mały Nemo pisze:
środa 17 lip 2019, 09:05
To jest idiotyczna zasada, ale niestety zatwierdzona przez nieomylny FAQ...
Niby dlaczego?
Bo wg FAQ nawet jesli w inny sposob uporasz sie z wrogiem (np. go oczarujesz czy zdominujesz), to i tak nie mozesz zbadac reszty kart, bo tego mozesz dokonac tylko i wylacznie poprzez pokonanie lub wymkniecie sie wrogu. Nie mozesz zbadac reszty kart, mimo ze fizycznie tego wroga tam juz nie ma.
Ale Arthan pisze dokładnie odwrotnie.


What a view.


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2011
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Arthan » środa 17 lip 2019, 19:52

Rzadko zaglądam do faq, najwyraźniej moja interpretacja zasad jest niewłaściwa, bywa :)




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1024
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » czwartek 18 lip 2019, 09:00

Jaki status formalny mają obiekty posiadające cechę Siły/Mocy, nie będące kartami Wrogów ani istotami z obszarów/kart miejsc, mam na myśli np. Glilipusa i pozostałe smoki, a z dodatków autorskich np. Meduza ze Spojrzenia Meduzy? Je też klasyfikuje się jako istoty, czy też istnieje inne określenie (bohater niezależny)?




Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » czwartek 18 lip 2019, 12:46

fallenmk pisze:
czwartek 18 lip 2019, 09:00
Jaki status formalny mają obiekty posiadające cechę Siły/Mocy, nie będące kartami Wrogów ani istotami z obszarów/kart miejsc, mam na myśli np. Glilipusa i pozostałe smoki, a z dodatków autorskich np. Meduza ze Spojrzenia Meduzy? Je też klasyfikuje się jako istoty, czy też istnieje inne określenie (bohater niezależny)?
Wg mojej najlepszej wiedzy to też istoty. Pojawiło tez się określenie "najpotężniejsze istoty".
Meduza jest zapewne Postacią Niezależną, ale nie jestem przekonany, czy ten termin jest "oryginalny".




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1024
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » poniedziałek 29 lip 2019, 07:52

Ile punktów Życia traci Poszukiwacz po przegranej walce z kilkoma wrogami na raz?




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4682
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » poniedziałek 29 lip 2019, 07:55

fallenmk pisze:
poniedziałek 29 lip 2019, 07:52
Ile punktów Życia traci Poszukiwacz po przegranej walce z kilkoma wrogami na raz?
3

... a tak serio, to jeżeli nie wynika inaczej z zapisu poszczególnych kart (i/lub innych efektów), to może stracić 1 punkt po przegranej walce (niezależnie z iloma wrogami walczył).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1024
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: fallenmk » poniedziałek 29 lip 2019, 08:18

Tak zawsze grałem, ale ostatnio po częstej grze w Podziemiach i walkach z wieloma wrogami naszła mnie refleksja, że może warto się upewnić, czy aby dobrze.




Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » poniedziałek 29 lip 2019, 08:48

Odbywasz z nimi jedną walkę (z wszystkimi naraz) i punkt Życia tez tracisz jeden. Tak na marginesie, jeśli wylosowałeś Wrogów z cechą Siły i Mocy, zostaleś pokonany, przez tych pierwszych to tych z cechą Mocy juz nie rozpatrujesz - nie możesz ewentualnie stracić kolejnego punktu Życia.




Awatar użytkownika
Pablo
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Ukryta Dolina
Posty: 1383
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 38

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: Pablo » poniedziałek 29 lip 2019, 10:23

Jesli przykładowo Zły Poszukiwacz zaatakuje innego Poszukiwacza na obszarze Kapliczki powinien stracić 1 punkt Życia (w związku z opisem obszaru)? W sumie nie bada obszaru tylko odbywa spotkanie z Poszukiwaczem. Rozumiem, że jeśli znajdował by się tam Żeton Spalonej Ziemi to traci 1 punkt Życia obligatoryjnie (niezależnie od wyniku walki).




Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4682
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych

Post autor: abubu » poniedziałek 29 lip 2019, 11:12

Pablo pisze:
poniedziałek 29 lip 2019, 10:23
Jesli przykładowo Zły Poszukiwacz zaatakuje innego Poszukiwacza na obszarze Kapliczki powinien stracić 1 punkt Życia (w związku z opisem obszaru)?
Nie traci ... tak samo na Pustyni ... tak samo złota u Czarnego Rycerza ... itp


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

ODPOWIEDZ