Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Talisman Magia i Miecz, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Epicki finał.

Dzbanecznik Budowniczego Mostów jest już w Krainie Wewnętrznej gładko przez nią przechodzi poza jednym potknięciem na starcie, gdy musi cofnąć się z Krypty na Równiny Grozy. Ten fakt będzie brzemienny w skutkach. Tymczasem przeciwnicy wkraczają do Krainy Środkowej – Rekinołak prowadzony przez Pabla przechodząc przez Runiczne Wrota, Pieniek, którym gra Alex, przepływa z Miasta do Jaskini Czarownika… na grzbiecie Mezozaura ( :astonished: :muscle: ). Rozpoczyna się próba nerwów między Dzanecznikiem obszar po obszarze brnącym ku Koronie Władzy, a Pieńkiem, który posiada Arknell i zamierza go odrzucić na Równinach Grozy. Jednak drogę do Tajemnych Wrót pokonuje on wyjątkowo mozolnie. Wiele wskazuje, że Dzbanecznik jednak dotrze pierwszy i wygra grę.
W przedostatniej rundzie (tura 1) Rekinołak kończy ruch na Wzgórzach, (tura 2) Pieniek wkracza na Równiny Grozy, (tura 3) Dzbanecznik pokonuje Wilkołaka i przesuwa się do Doliny Ognia. Pieniek planuje swojej w następnej turze odrzucić Arknell, dzięki czemu dosłownie o włos wyprzedzi Dzbanecznika.
W ostatniej rundzie (tura 1) Rekinołak rzuca 4 za ruch, forsuje Tajemne Wrota i atakuje Pieńka na Równinach Grozy. Wygrywa i odbiera mu Arknell! (Tura 2) W odpowiedzi Pieniek rzuca na początku swojej tury zaklęcie Zawładnięcie i odbiera Arknell! Rozpoczyna tym epickie starcie na Zaklęcia, bowiem Rekinołak odpowiada zaklęciem Hydry… raz jeszcze odbierając Arknell przeciwnikowi! Po gorączkowej analizie wszystkich możliwości przez obie strony Pieniek bez entuzjazmu wykonuje ruch i kończy turę na obszarze Krypty (tura 3.) Dzbanecznik wkracza na Koronę Władzy - zwycięża!
Obrazek
Obrazek
Czy raczej – wczoraj był zwycięzcą :)
Jako zwolennik fair play nie mogę pozostać obojętny na fakt, że na planszy Kataklizmu wszystko powyższe byłoby lege artis :) Ale graliśmy na podstawce, a jej reguły zakazują forsowania Tajemnych Wrót przez Poszukiwaczy z niewykonanym Zadaniem Czarownika, jak było w przypadku Rekinołaka. Po 8 godzinach gry ten fakt nam umknął, zwłaszcza, że ostatnimi czasy częściej gramy (ja przynajmniej) głównie na planszy Kataklizmu. Skoro Rekinołak nie mógł pojawić się na Równinach Grozy, jest na 99,9% pewne, że Pieniek swobodnie odrzuciłby Arknell i zwyciężył. Epickość podwójna. :clap:

Źródło



Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 2173
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Arthan »

Ach, te zwroty akcji :D i to w najważniejszych momentach :D




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1980
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

To ja może kilka słów prologu do
Budowniczy Mostów pisze:
piątek 28 cze 2019, 08:22
epickiego finału.
Graliśmy we trzech. Alex Pieńkiem, Budowniczy Mostów Dzbanecznikiem i ja Rekinołakiem. Wydawało mi się, że trafiła mi się dość mocna Postać i szybko zdobędę przewagę na planszy. Nic bardziej mylnego. Tandem Budowniczy – Dzbanecznik szybko uzmysłowił mi, że trzeba się trzymać od nich z daleka. Zanim to do mnie dotarło, bez pardonu wpierdzielili mi 2 trofea, przy okazji odzyskując punkty Życia i spowalniając rozwój mojego Poszukiwacza.
Z kolei Alex i jego Pieniek już na wstępie zderzyli się z siłą prehistorycznych stworzeń. Alex wylosował z talii „Polujące Raptory” - Zdarzenie, które polega na losowaniu kart UD, dotąd aż wylosuje się 2 karty Wrogów będących Raptorami. Po podliczeniu modyfikatorów wynikających z opisu ich kart okazało się, że mają 9 punktów Siły i pokonując Pieńka, odebrały mu 2 punkty Życia, a był to sam początek gry :grin: . Żeby było weselej wylosowanie Wrogów – Dinozaurów (w tym przypadku Raptorów) spowodowało wybudzenie NPC Alfa Tyranozaurusa Rexa, który pojawił się w Krainie Zewnętrznej. Dopóki Alfa T. Rex znajdował się w naszej Krainie, a któryś z graczy losował kartę/karty z talii Przygód, musiał dodatkowo wylosować 1 kartę z talii UD (to był świetny pomysł @MCSilvia) . Nie chcieliście przyjść do Ukrytej Doliny, to Ukryta Dolina przyszła do was :stuck_out_tongue_closed_eyes: . Na planszy głównej zrobił się mały hardcore i ani się nie obejrzałem, a mój napakowany Rekinołak miał ostatni punkt Życia :face_with_head_bandage: . Czując, że koniec już blisko, Rekinołak zrobił użytek z posiadanej różdżki i odebrał 2 punkty Siły jedynemu Poszukiwaczowi posiadającymi ich ponad wartość początkową – Dzbanecznikowi, co dolało tylko oliwy do ognia. Niedługo później Dzbanecznik wpierdzielił mi kolejne trofeum, zapewne w podzięce za odebrane punkty :) . Mój Rekinołak mimo jedynego punktu Życia nie oddał się w ramiona śmierci i przeżył chyba z 5 lub 6 rund, przegrywając po drodze ze 3 walki, po których wyratował się Chełmem lub Kamieniem Świtu (posiadającym 2 punkty Życia). Ostatecznie udało mi się spieniężyć część Przedmiotów i z czasem zamienić złoto w punkty Życia. Wizja śmierci została zażegnana. Tymczasem Alex ku uciesze pozostałych graczy >:) , wylosował z talii Przygód Pustynnego Czerwa, który natychmiast porwał jego Poszukiwacza w jedne z najbardziej oddalonych obszarów w Ukrytej Dolinie i stoczył z nim walkę. Żeby wyjść z Ukrytej Doliny, Pieniek Alexa musiał przejść praktycznie całą jej planszę, aż do wejścia/wyjścia i nie dać się zabić. Mimo, iż początkowo rozgrywka ostro lała nas po gębach >:) to wydaje mi się, że każdemu z naszych Poszukiwaczy udało się okiełznać prehistoryczną naturę i po jakimś czasie wszyscy mieliśmy swojego Oswojonego Dinozaura. W pewnej części gry wydało mi się nawet, iż osiągnąłem przewagę na planszy, grałem wówczas jedynym Poszukiwaczem posiadającym Oswojonego Dinozaura. Miałem niestety sporego pecha przy swojej karcie Misji – dodatkowych kartach, które Budowniczy wprowadził do gry. Moja Misja polegała na odszukaniu jakiekolwiek Przyjaciela z talii Gór i dostarczeniu go do Zamku. Wydawało się proste, ale jak na złość przerobiłem chyba ze 20 kart Gór i nie znalazłem żadnego. Odwiedzałem przy każdej okazji Astrologa (Nieznajomy z Gór), który pozwalał mi losować po 3 karty przy każdej wizycie i nic. Kiedy w końcu trafiłem na Przyjaciela, pozostali gracze również wypełnili zadanie z Alternatywnego Zakończenia tj, pokonali po 2 Postrachy Ukrytej Doliny i ruszyli po Koronę Władzy. Po 8h gry mój mózg już był totalnie ugotowany i ani ja, ani żaden z graczy nie zauważył, że dogoniłem Alexa na Równinach Grozy i stoczyłem z nim walkę, pomimo niedokończonego Zadania Czarownika. Graliśmy bez kart Zadań Czarownika i to pewnie też przyczyniło się do tego niedopatrzenia.




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »




Awatar użytkownika
Bartigol
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 291
Rejestracja: środa 25 lip 2018, 19:49

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Bartigol »

@Budowniczy Mostów , @Pablo świetnie sie czyta wasze opisy! :D




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Za pamięci dwa wspomnienia ze Zjazdu 2019. Nie przypadkiem oba związane z rozszerzeniami mi bliskimi – siłą rzeczy autor krąży przy stole, na którym grane są jego dodatki planszowe i są gracze ciekawi szczegółów. Tyle tytułem wyjaśnienia. Jedziemy:

1.
Przy stole @ModulO, @Odyn, @Arthan i @Budowniczy Mostów. Na stole podstawka z Plagą Nieumarłych i Bezkresnym Morzem. Jak to w Talismanie bywa, fortunny układ kart i rzutów kością przerósł rzeczywistość. Mały Bryg z determinacją wpływa na obszar Nieprzebytego Oceanu, gdzie jego właściciel na początku każdej tury będzie odrzucał punkt Życia lub Losu. Nie ma tych punktów zbyt wiele, a na obszarze leżą już trzy znaczniki, postępek trąci tedy obłędem. Bryg dokłada czwarty znacznik i rzuca za obszar... 1! Losuje pięć kart, które... rozpatruje w jednej turze! Opuszcza obszar i bez utraty punktów sięga po dowolną kartę spośród wykorzystywanych w grze.
Nie róbcie tego sami w domu. To się nie zdarza :)

2.
Na stole podstawka z Bezdrożami plus Meduza (NPC) i Kamienie Nieskończoności dla pikanterii i przyśpieszenia rozgrywki. O owe Kamienie trwa zażarta walka, równolegle z bezlitosnym budowaniem potencjałów (o 13:00 @astrawiator ma odjazd pociągu, presja czasu redukuje empatię graczy ;) ). W pewnym momencie Astrawiator zmienia Budowniczego Mostów w Kamień i mistrzowskim ruchem przejmuje zgromadzonych przezeń Przyjaciół i Przedmioty. Wstrząśnięty Budowniczy, który właśnie kierował się ku Bezimiennej Krypcie, aby wygrać grę, zapomina użyć Kamienia, by odbić Zaklęcie. Astrawiator rusza przez Bezdroża z dwoma punktami Życia, uspokojony bonusami, jakie na tej planszy dają Przyjaciele – ich liczna grupa sprawia, że Astrawiator ma epickie plus 9 do każdego rzutu!
(Wygrana była w zasadzie formalnością, aczkolwiek z kronikarskiego obowiązku dodam, że przewrotny los pierwszą kartą Nieszczęść bezwarunkowo odebrał Astrawiatorowi przedostatni punkt Życia. A tu jeszcze kilka tur do finiszu! Napięcie utrzymało się do końca. )



Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1980
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Dzisiaj pierwszy raz w zaciszu domu udało nam się zagrać w Ukrytą Dolinę z 8 letnim synem. Ja grałem Jaszczurem, syn Rekinołakiem. Wybraliśmy podstawkę, UD (ofc), Trollowy Most na dokładkę i AZ polegające na dwukrotnym pokonaniu Postrachu UD i dostarczeniu jego truchła na KW.

Zagraliśmy z kartą Terenu Ukryty Most, która umożliwia dość szybkie dostanie się do Krainy Wewnętrznej, a dalej do Ukrytej Doliny. Może za szybkie … :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Plan był taki. Wpadamy do Ukrytej Doliny trzymamy się w miarę blisko wyjścia tj. Doliny. Zbieramy co się da z talii UD. Jak zrobi się gorąco to spierdzielamy przez Dolinę do Krainy Środkowej. I nawet nam to szło. Junior wylosował jedną z tych kart, po które warto wejść do UD był to

„Jeździec daeodona”
Dodaje 2 punkty do twojej Siły podczas walki.
W czasie wybranej walki, po wykonaniu rzutu za atak,
możesz poświęcić Jeźdźca (odrzuć jego kartę), aby podwoić wynik rzutu.

Wpadło mi też tam kilka Przedmiotów, ale nic niezwykłego. Trochę poczułem się zbyt pewnie i zapuściłem się zbyt głęboko w Krainę, a był sam początek gry. Trzeba było zacząć uważać bo po wylosowaniu Dinozaura, w UD pojawił się wybudzony Alfa T. Rex i dodawał +1 do Siły każdemu Dino w tej Krainie. Udało mi się pokonać gorgonopsa Wroga – Zwierzę, które jest jednym z Poszukiwanych Okazów Garbarza. Miałem oddać Garbarzowi to trofeum, zabrać złoto i podleczyć się za nie u Pustelnika lub wybrać zamiast złota Magiczny Pancerz, który powinien dać mi dość niezłego boosta na tym etapie gry. I… zyebałem. Zapomniałem, że przechodząc przez obszar Garbarni, możemy zakończyć na nim swój ruch i oddać trofeum Garbarzowi (nie trzeba na nim kończyć ruchu). Minąłem Garbarnię, poszedłem dalej i ani się obejrzałem, a coś wpierdzieliło mi trofeum gorgonopsa… i cały misterny plan w…

Trafiła mi się karta
„Malowidła jaskiniowe”
Odkryłeś malowidła jaskiniowe, które potrafisz odczytać. Natychmiast otrzymujesz
do wyboru: 2 punkty Mocy lub Życia, albo po 1 punkcie Mocy i Życia.

… i głupi wybrałem 2 punkty Mocy. To był pierwszy gwóźdź do trumny. Chciałem już się ewakuować z UD, ale zaszedłem za daleko i niskie wyniki rzutów za ruch mi to utrudniały. Zostały mi 2 punkty Życia i junior poczuł krew :grin:. Dopadł mnie na jakimś obszarze już w miarę blisko wyjścia z UD i odebrał mi przedostatni punkt Życia (miał +2 do Siły od Jeźdźca daedona). Formalności dopełnił jeden z Dinozaurów wzmocniony 1 punktem Siły przez NPC Alfa T. Rexa. Stało się. Jaszczur wśród swoich gadzich pobratymców wyzionął ducha. Pora na Poszukiwacza Dzbanecznika. Junior dalej skrupulatnie realizował swoją politykę: 2 kroki do przodu, 1 do tyłu i naturalnie pozbierał też fanty po trupie Jaszczura m. in. miecz, który Jaszczur dostał na starcie. Dzbanecznik dokulał się w końcu do UD i nawet szło. Udało mi się coś ubić, lekko się wzmocnić. Miałem w planie dość agresywną politykę wobec Rekinołaka. Dzban może się leczyć m. in. przez wpierdzielanie trofeów innym Poszukiwaczom. Niestety dla niego, działa to tylko wtedy, kiedy to on doprowadzi do walki.

Trafił mi się
„Niespotykany eliksir”
Znalazłeś eliksir, który widzisz po raz pierwszy, ale czujesz,
że posiada wielką moc. Możesz zanieść go Pustelnikowi, by mu się lepiej przyjrzał. Jeśli to zrobisz, zapłać mu 1 sztukę złota i odrzuć tę kartę, a w zamian będziesz mógł wybrać 1 kartę
z talii Eliksirów dostępnych u Pustelnika.
który za wymieniłem u Pustelnika na

„Bombowy eliksir”
Możesz nim rzucić w czasie trwania swojej tury we Wrogów znajdujących się na tym samym obszarze co ty, aby ich automatycznie zabić i odrzucić ich karty. Nie możesz zatrzymać ich jako trofea. Otrzymujesz 1SZ za każdego odrzuconego Wroga.

I wydawać się mogło, że już jakoś to będzie. Liczyłem na spotkanie kilku Dinozaurów, wykorzystanie eliksiru, wzbogacenie się i w razie czego do Pustelnika na leczenie za kasę.
Jak powiedział pirat – albinos w bajce „Piraci” (niezła beka BTW) „To się nie może nie udać” :') … ale zrobiłem się zbyt chciwy. Chciałem chociaż spotkać 2 Dinozaury. Jedna sztuka złota mnie nie zadowalała, a punkty Życia topniały, aż było już zbyt późno na ratunek dla Dzbanecznika… i padł mój drugi Poszukiwacz.

Mój pierworodny syn krążył dookoła obszaru Gęstwiny, gdzie korzystne rzuty kością umożliwiały mu rozpatrywanie wybranych kart ze wszystkich wylosowanych lub dookoła Kamiennego Kręgu, gdzie wylosowaną kartę się wpierw podgląda i jeśli jest hardcorowa, to podrzuca się ją innemu graczowi.

Junior też miał ciężkie chwile, kiedy pozostał mu ostatni punkt Życia i krążył po Krainie Zewn., po której grasował Alfa T. Rex, wymuszając losowanie 1 dodatkowej karty UD. Rekinołak syna nie miał złota, ale trafił mu się Przyjaciel – Proganochelys, którego można sprzedać w Mieście lub Zamku za 3 szuki złota.

Niestety junior nie potrafił trafić na Miasto i to co zrobił do teraz jest dla mnie szokiem. Przechodził przez Las i zakończył na nim swój ruch. Wszedł na Trollowy Most i wylosował na nim kartę Trolla (Siła 7). Szczęśliwie ubił go i przeszedł do Zamku, gdzie dostał za proganochelysa 3 sztuki złota, które momentalnie zamienił na 3 wyleczone 3 punkty Życia. Dodatkowo 1 punkt Siły za trofeum Trolla. W jednej turze otrzymał 1 punkt Siły i wyleczył 3 punkty Życia, nie mając żadnego złota! :muscle:

Ostatecznie Rekinołak syna udał się na Wulkan, gdzie zmierzył się ze swoim pierwszym Postrachem UD (zgodnie z AZ musiał mieć 2 ubite, aby spełnić warunki zwycięstwa). Wylosował „Parę Raptorów”. Ten „Boss Krainy” wygląda tak, że losuje się 2 karty Wrogów Dinozaurów z talii UD. W UD w dalszym ciągu panoszył się NPC Alfa T. Rex, który każdemu z nich dodawał 1 punkt Siły. Zatem miały 4+4+2+ jakiś wysoki rzut ataku. Rekinołak wyrzucił tylko 3 za atak i walka zakończyła się remisem. Rekinołak się nie poddał, przerzucił swój atak …i wyrzucił 1. Przegrał walkę, w wyniku której (zgodnie z opisem jednego z Raptorów) miał stracić 2 punkty Życia.


W porę przypomniał sobie (z moją drobną pomocą), że ma jeszcze jednego asa w rękawie swojego

Przyjaciela – Fałszywego posłańca
Jeśli przegrasz jakąkolwiek walkę, możesz odrzucić fałszywego posłańca, aby zignorować ten rezultat i natychmiast walczyć ponownie. Skuteczność ataku przeciwnika w nowej walce
obniża się o 2 punkty (do minimum 1).

Tym razem już naklepał Raptorom i otrzymał pierwszego Oswojonego Dinozaura w rozgrywce - Oswojonego Pterodaktyla. W swojej kolejnej turze Rekinołak wykorzystał zdolność - Oswojonego Pterodaktyla i zamiast wykonywać rzut za ruch przeniósł się na obszar zajęty przez najbliższego Wroga – Dino (który był przy okazji Poszukiwanym Okazem przez Garbarza). Następnie dzierżąc truchło dopiero co pokonanego gada i przechodząc przez Garbarnię, zakończył na niej swój ruch, odrzucił wspomniane trofeum i odebrał za nie nagrodę Garbarza. Wylosował 2 Pancerze i wybrał jeden z nich. Syn wybrał:

Pancerz Pomyślności
Umieść na tej karcie 4 żetony Losu. Pancerz pozwala ci automatycznie wygrać 4 najbliższe, jakiekolwiek walki. Za każdym razem po wygranej walce, odrzuć 1 żeton.
Po wyczerpaniu żetonów, odrzuć Pancerz.

Dotarł ponownie na Wulkan, gdzie tylko odrzucił 1 żeton Losu i wygrał walkę bez wykonywania nawet swojego rzutu ataku. Doniesienie trofeów na obszar KW było już tylko formalnością.

Wnioski:
Jeśli ktoś nie miał wcześniej żadnego kontaktu z dodatkiem, sugeruję rozpoczęcie przygody z Ukrytą Doliną bez NPC Alfa T. Rexa (gra z nim jest opcją). Gra z NPC jest fajna, dodaje ciekawą mechanikę losowania kart Ukrytej Doliny poza Ukrytą Doliną, ale również bardzo utrudnia rozgrywkę, szczególnie na początkowym etapie gry. Dobrze jest wpierw poznać mechanikę dodatku, dokładnie zaznajomić się z opisami obszarów nowej planszy (są takie – Zarośla, Kamienny Krąg, Szlak Plemienia -, że przy odrobinie szczęścia mogą pomóc), by łatwiej było w niej przeżyć. Taki mądry jestem, znam dodatek na wylot, a popełniłem kilka kluczowych błędów opisanych powyżej i po chwili grałem już trzecim Poszukiwaczem :') .

Dobrym pomysłem jest też gra z podstawką, a nie z Kataklizmem. W pewnym momencie może zrobić się gorąco i fajnie jest mieć od początku gry stałe miejsca na planszy, gdzie można się uleczyć.

Kolejna sprawa to karty Przygód (te klasyczne) z dodatku UD. Kart jest niemało bo 47. Cześć z nich zawiera dość silnych Wrogów lub w taki, czy inny sposób sprawia, że NPC pojawia się w naszej Krainie już na samym początku gry, wymuszając na nas losowanie 1 dodatkowej karty z talii UD. I robi się hardcorowo. Karty Przygód (te 47) należy wtasować w talię Przygód, a nie grać tylko nimi. Wmieszane karty Przygód (z UD) powinny pojawiać się raz na jakiś czas w grze. Jeśli będą pojawiać się zbyt często (szczególnie na początku rozgrywki), podniosą poziom trudności gry.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Dobre.
Pablo pisze:
poniedziałek 09 gru 2019, 07:18
Chciałem już się ewakuować z UD, ale zaszedłem za daleko i niskie wyniki rzutów za ruch mi to utrudniały
Pamiętasz jak wychodziłem z krańca Doliny z Poltergeistem w ekipie?! Tyle tur, ile obszarów! A ile Przygód ;)



Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1980
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Budowniczy Mostów pisze:
poniedziałek 09 gru 2019, 14:19
Dobre.
Pablo pisze:
poniedziałek 09 gru 2019, 07:18
Chciałem już się ewakuować z UD, ale zaszedłem za daleko i niskie wyniki rzutów za ruch mi to utrudniały
Pamiętasz jak wychodziłem z krańca Doliny z Poltergeistem w ekipie?! Tyle tur, ile obszarów! A ile Przygód ;)
Pamiętam :grin:. To niesamowite, że go spotkałeś na Bezdrożach w UD. Później każdy obszar to była walka o przetrwanie.




Awatar użytkownika
Maletz
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Posty: 312
Rejestracja: sobota 01 lip 2017, 13:16
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Maletz »

Ja pamiętam, że wczoraj w końcu spróbowałem wtasować ostatnie zamówienie (UD i resztę) pomiędzy pozostałe karty i doszedłem do wniosku, że gra ma już absurdalną wielkość. Miewacie tak? :P




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5819
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Bludgeon »

Maletz pisze:
poniedziałek 09 gru 2019, 18:53
Ja pamiętam, że wczoraj w końcu spróbowałem wtasować ostatnie zamówienie (UD i resztę) pomiędzy pozostałe karty i doszedłem do wniosku, że gra ma już absurdalną wielkość. Miewacie tak? :P
Miałem tak raz, po czym sprzedałem 11 dodatków :')


What a view.


Awatar użytkownika
LoganOn
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Projekty Figurek 3D
Piramida
Ukryta Dolina
Posty: 1476
Rejestracja: niedziela 02 lip 2017, 21:14
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: LoganOn »

Maletz pisze:
poniedziałek 09 gru 2019, 18:53
Ja pamiętam, że wczoraj w końcu spróbowałem wtasować ostatnie zamówienie (UD i resztę) pomiędzy pozostałe karty i doszedłem do wniosku, że gra ma już absurdalną wielkość. Miewacie tak? :P
Przy ostatniej paczce co odebrałeś się nie dziwię :') :')




Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1980
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Całościowo tak, ale fajnie jest zmieniać dodatki i ich talie. Grać na różnych planszach. Wtedy się tak szybko nie nudzi.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5819
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Bludgeon »

W Talizmanie (z dodatkami) jest tyle kart że jeśli ktoś się nudzi to nie przez powtarzalność kart. To mechanika jest tu głównym problemem.


What a view.


loooki
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Posty: 1492
Rejestracja: czwartek 07 gru 2017, 12:15
Lokalizacja: kuj-pom
Płeć:
Wiek: 38

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: loooki »

SIe nudzi bo zanim sie rozlozy albo dzieciaki wybiora poszukiwacza jakim chca grac 2h minelo




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Wczoraj w Krypcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1980
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Budowniczy Mostów pisze:
sobota 01 lut 2020, 10:49
Wczoraj w Krypcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Awatar użytkownika
fallenmk
!Wspierający
Wspierający
Wspierający
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Miecze Czarnoksiężnika
Poszukiwacze z DnD
Powrót Kruczej Wiedźmy
Purpurowy Czerw
Pułapki w Podziemiach
Posty: 1476
Rejestracja: sobota 07 lip 2018, 20:03
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: fallenmk »

Szansa 1/216, czasem się zdarza ;)




Awatar użytkownika
Knjaz
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: czwartek 12 gru 2019, 23:45

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Knjaz »

Wczoraj z Żoneczka (i później Synem) zagrałem w Talisman + Wilkokłak, a do tego Zadania Czarownika, a zeby bylo wincyj, to dolozylem Miasto.
Gra polegala na tym, ze gralismy na warunku zwycietswa z Miasta, ale aby miec talisman, trzeba bylo ukonczyc 4 zadania Czarownika.
No i jak to nooby ostatnie, zapomnielismy, ze w warunku Gildia Zabójcow, trzeba losowac sobie Listy Goncze, Synwszedl prawie na KW, kiedy przypomnialem mu, ze nie spelnil warunkow wygranej.
Pozniej tulalismy sie po planszy kilka godzin (i piw). Kiedy mialem juz 14 Mocy i 6 Sily, postanowilem dopaść Żonkę i sponiewierac ja tak, abym ostal sie jako jedyny na planszy.
Niestety dopadl mnie Wilkokłak (byłem Likantropem) i rzucilem 4 razy z rzedu 1, przez co stracilem wszystkie swoje życia (Losu już nie miałem).
Amazing fail.




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22001
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 13

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Mały Nemo »

Tak to jest jak nie szanuje się żony swojej... :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Pablo
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Dyniowy Król - Dyniokruk
Nowe Przygody
Smocze Dary
Ukryta Dolina
Ulice Miasta
Zaklęcia
Posty: 1980
Rejestracja: wtorek 06 mar 2018, 10:01
Lokalizacja: śląskie
Płeć:
Wiek: 39

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Pablo »

Budowniczy Mostów pisze:
środa 26 cze 2019, 23:36
Śmierć w dwie tury
Ania staruje z obszaru Świątyni. Rzut za ruch: 1. Przesuwa się do Puszczy, gdzie rozpatruje kartę wykorzystując przy tym punkt Losu. Zapomina o Żniwiarzu (wersja k12), więc rzuca, przerzuca Losem i ostatecznie rozpatruje wynik 8. Za 1SZ wykupuje 1 punkt Życia. W drugiej turze rzut za ruch: 4 – do wyboru Pustynia i Czarny Rycerz. Pozamiatane.
Nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać :slightly_smiling_face:

Dzisiaj udało mi się z synem zagrać partyjkę. Wybraliśmy Kataklizm, Smocze Ziemie, Miasto i (a jakże :)) Ukrytą Dolinę. Przeważnie gramy z klasyczną planszą podstawki (bo jest łatwiej się leczyć), ale Kataklizm ma fajną talię Mieszkańców. Czasu było niewiele, to i postanowiliśmy dodać trochę domowych reguł:
- olaliśmy talie Pozostałości (szkoda nam było czasu na rozkładanie)
- warunkiem zwycięstwa było pokonanie Postrachu Ukrytej Doliny i (jeśli starczy czasu) Władcy Smoków, ewentualnie Smoka Jaskiniowego ze Smoczych Ziem
- ponieważ chcieliśmy grać na planszy Kataklizmu (by m. in. móc losować Mieszkańców), postanowiliśmy użyć też talii Rezydentów autorstwa @Mały Nemo. Karty Czarodziejki, Cyrulika i Alchemika umieściliśmy na obszarze Miasta, a karty Kowala, Medyka i Mistyka na obszarze Wioski już na samym początku gry. Poszukiwacz badając jeden z ww. obszarów mógł spotkać 1 ze znajdujących się tam kart Rezydentów lub wylosować 1 kartę Mieszkańca.
- graliśmy z NPC Alfą T. Rexem, ale ponieważ jego obecność na samym starcie sporo utrudnia grę to postanowiliśmy, że Alfa pojawi się w grze dopiero, gdy pierwszy Poszukiwacz pokona Postrach Ukrytej Doliny i zdobędzie Oswojonego Dinozaura. Miało nam to dać więcej czasu na przygotowanie się do cięższych walk, a z drugiej strony podnieść nieco poprzeczkę rozgrywki w dalszej części gry, kiedy większość Poszukiwaczy jest już dość napakowana i rozjeżdża wszystkich Wrogów jak leci, czasem nawet nie kwapiąc się do wykonywania rzutów ataku.

… i grało się bardzo, bardzo fajnie. Nikt z nas nie zginął, chociaż syn chciał mnie dogonić i dobić, kiedy czołgałem się z ostatnim punktem Życia w stronę wiejskiego Medyka (musiał wdać się w matkę :') ). Nawet mnie dopadł i pokonał, ale od śmierci wyratował mnie udany rzut za Pancerz (Losu już nie miałem). Później już było dość spokojnie. Jaszczur syna nazbierał niezłą kolekcję Chowańców, a mój Rekinołak zbierał pomalutku punkty Siły, by nakopać któremuś z Postrachów UD. Musieliśmy już kończyć grę, było dość późno i rzuciłem na siebie Zaklęcie „Nieprzewidziane spotkanie”. Wylosowałem 1 kartę Postrachu „Tyranozaurus Rex” (Siła 9). Po podliczeniu moich punktów Siły w walce, okazało się, że też mam 9 (Losu jak zawsze nie miałem) i zadecydował rzut kością. Rzut ataku T. Rexa wyniósł 3, a mój 5. Postrach pokonany, nagroda w postaci karty Oswojonego Dinozaura zdobyta. Pokonałem Postrach i zdobyłem Oswojonego Dinozaura, nie wchodząc nawet do Ukrytej Doliny.

Zgodnie z pierwotnymi ustaleniami teraz musiałbym skierować się do Smoczych Ziem i pokonać jednego z Bossów, aby wygrać grę, ale czas rozgrywki już minął.

Zgodnie z ostatnim ww. home rulesem teraz na planszy pojawiłby się Alfa T. Rex i zaczęła by się zabawa. Na tym etapie gry jego obecność nie byłaby już tak uciążliwa bo byliśmy już trochę przypakowani. Na pewno poziom trudności by się podniósł, ale dodałoby to trochę adrenaliny na tym sielankowym etapie gry. Szkoda, że brakło czasu by to przetestować. Może komuś spodoba się pomysł z „późniejszym wejściem Alfy do gry”, przetestuje go i podzieli się spostrzeżeniami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Awatar użytkownika
Adzet
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Uczestnik Zjazdów
Posty: 178
Rejestracja: czwartek 20 cze 2019, 18:32
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 23

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Adzet »

image000000.jpg
Poznańskie spotkanie przy Talismanie, na stole: podziemia, miasto, kraina odmętów, moje dodatkowe kart do Miasta i karty przygód, 11 dodatkowych Poszukiwaczy (Runiczna Akolitka, Mag Bojowy, Zaklinacz Zwierząt, Obrońca, Tancerka Ostrzy i Zjawa) + Medusa + Żniwiarz (tylko npc) z @Kewis21 @Rejd76 @Wasilij + 2 znajomych
Początkowo było kiepsko, ale w mieście udało się dostać kiścienie i od razu zaczęło lepiej iść niektórym. Groźna Meduza, z początku bardzo często nas ścigała, ale później, jak się rozproszyliśmy to już było spokojniej. Żniwiarz był dość leniwy za to, ale graliśmy przepisowo, że rusza się tylko przy rzucie kością jedynki. Akolitka miała pecha, bo w Krainie Środkowej zrobiło się dość niebezpiecznie + zablokowane Runy popsuły mi szyki. Pod koniec, poruszając się w Mieście @Wasilij miał wyjątkowego farta, a ja pecha, bo byłem nastawiony na moc, a on na siłę. Spotykał mnie co chwila, aż mnie w końcu ukatrupił. Nawet kiścień mi nie pomógł. Pod koniec szaleńczy wyścig pozostałych na Koronę władzy, ale udało się w końcu wygrać temu jednemu. Dzięki za grę :grinning:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Ciekawy układ kart Terenu losowanych z talii Terenu:
himalajski krajobraz – Tajemnicza knieja jako przedłużenie Lasu tropikalnego, a potem Górską ścieżką, przez głębokie Zaspy do lemowskiego Miasta Termitów i Wodospadu.
Obrazek

przygnębiająca kraina, gdzie z siłami natury przegrał mozół ludzkiej cywilizacji próbującej zasiedlić obszary za Lasem i za Górami – tuż obok siebie Opuszczona wioska, Podupadła wioska i Gruzowisko.
Obrazek



Awatar użytkownika
Bartigol
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 291
Rejestracja: środa 25 lip 2018, 19:49

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Bartigol »

Fajnie się czyta wasze opisy, musze sam zacząć :)




Budowniczy Mostów
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Legendarne Przedmioty
Ląd Na Horyzoncie!
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 2118
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Ciekawe opisy partii Magia i Miecz

Post autor: Budowniczy Mostów »

Taki kombos:
Obrazek
Muszę pacholę pochwalić, bo zagrało iście imponująco.

Córa moja wpakowała się władowała się na obszar, który można opuścić wszystkie karty wcześniej rozpatrzywszy, a rozpatrywać je należy do skutku. Rzadko się zdarza, by okoliczności zewnętrzne stamtąd wyciągnęły Poszukiwacza, rozsądnym jest odpowiednio się przygotować (rozwinąć statystyki na przykład). Tak myśli dorosły, a dziecię, jak to dziecię – radość z gry czerpie i w ciemno pakuje się tam, gdzie tata odradza.
I losuje tego Smoka. Żadnych szans.
Już się nastawiam na kontrę łzom, bo z moimi dziewczynami nie wie się, ale jedno jest pewne – łzy będą (wrażliwość rodzinna). Tymczasem po drugiej stronie widzę, że odchodzi ostre kombinowanie.
I córa zagrywa tak: rozpatruje Lodowe Wrota i w efekcie losuje ze stosu kart odrzuconych... Mieszkańców, gdzie trafiła chwilę temu Łowczyni Potworów. Córa ma 1SZ, lecz ma także Uszkodzone Cośtam, co może wymienić na 1SZ, gdy spotka Mieszkańca. Spotyka więc Łowczynię Potworów, otrzymuje 1SZ, płaci Łowczyni 2SZ i ściąga Smoka, jako trofeum.
I patrzy na mnie tymi swoimi bławatnymi oczami, a ja nie wiem, czy ją uściskać, czy udusić ;)

Swoją drogą fajne ułożenie plansz – żeby mieć więcej miejsca na strefy gracza połączyliśmy krainy kartami Terenu. Stanowiły część Krainy Zewnętrznej.
Obrazek


Obrazek



ODPOWIEDZ