Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » niedziela 22 paź 2017, 10:50

Gamma pisze:
niedziela 22 paź 2017, 10:40
To ja mam takie pytania:
1. Karta - "Ognista Salamandra" - "Po odkryciu tej karty odrzuć wszystkie karty w tej Krainie". Gramy w Kataklizm, pojawia się to w miarę na początku i wszystkie karty pozostałości i mieszkańców idą do kosza?
2. Losuję kartę "Skrzekot" - wróg siła 2 - "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od twojej Mocy, automatycznie przegrywasz walkę". Mam na wyposażeniu magiczną broń "Miecz Prawdy +1 do siły" "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku twojego przeciwnika, możesz zmienić wynik swojego rzutu na 6". Mój rzut ataku jest niższy od mojej Mocy. Co ma pierwszeństwo?
3. Jak to jest z tymi kartami mieszkańców w Kataklizmie. Jeśli wchodzę na pole, na którym jest już karta mieszkańca to najpierw dolosowuję kolejną, a potem dopiero rozpatruję, którąś z tych kart czy rozpatruję tą, która tam jest bez losowania nowej?
1. Zależy. Generalnie ani karty Mieszkańców, ani zakryte karty Pozostałości są uważane za karty Przygód, więc w teorii powinny pozostać na planszy nawet po spustoszeniu dokonanym przez salamandrę. Tyle że salamandra nie targetuje karty Przygód, tylko wsio karty, więc osobiście bym powiedział, iż tak - idą do kosza.

2. Hmm... ja bym powiedział, iż Miecza Prawdy, bowiem to "automatycznie" oznacza, iż automatycznie w następnym podkroku walki przegrywasz tę walkę, ale zanim to nastąpi zawsze możesz np. użyć punktu Losu by przerzucić ten niefortunny rzut lub skorzystać z innych kart. Jeśli więc wynik 6 oznaczałby, iż przekroczyłeś swoją Moc, to nie przegrałbyś tej walki automatycznie.

3. Najpierw losujesz kartę Mieszkańca, a następnie wybierasz, którego z nich odwiedzisz. Karty Mieszkańców nie zmniejszają limitu kart na obszarze, a więc może ich być nieograniczona liczba na obszarze, a Ty zawsze musisz dolosować kolejnego zanim zbadasz któregoś z nich.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » niedziela 22 paź 2017, 10:52

Gamma pisze:
niedziela 22 paź 2017, 10:40
Serio tak jest? Nie jest tak, że rozpatrujesz kartę pozostałości, która nie jest kartą przygody, a potem losujesz karty przygód?
Kartę Pozostałości odkrywasz po wejściu na obszar, ale zanim zdecydujesz się, co na nim zrobisz. W tym momencie karta Pozostałości jest już odkryta i jest uważana za kartę Przygody okupującą obszar.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Evol
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: poniedziałek 16 paź 2017, 13:00
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Evol » środa 25 paź 2017, 10:13

Mam pytanie.
1. Czy grając zabójca, jak zasztyletuje potwora to dostaje za niego trofeum?
2. Zasztyletowania można użyć na potwory i poszukiwaczy tylko na siłę tak?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 25 paź 2017, 13:08

1. tak
2. tak


What a view.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » środa 25 paź 2017, 13:19

Evol pisze:
środa 25 paź 2017, 10:13
Mam pytanie.
1. Czy grając zabójca, jak zasztyletuje potwora to dostaje za niego trofeum?
2. Zasztyletowania można użyć na potwory i poszukiwaczy tylko na siłę tak?
Jeśli pod pojęciem "potworów" masz na myśli "wrogów", to na oba odpowiedź jest "tak".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 25 paź 2017, 15:13

Little Nemo pisze:
środa 25 paź 2017, 13:19
Evol pisze:
środa 25 paź 2017, 10:13
Mam pytanie.
1. Czy grając zabójca, jak zasztyletuje potwora to dostaje za niego trofeum?
2. Zasztyletowania można użyć na potwory i poszukiwaczy tylko na siłę tak?
Jeśli pod pojęciem "potworów" masz na myśli "wrogów", to na oba odpowiedź jest "tak".
Jeśli pod pojęcie potworów ma na myśli wrogów-potworów to obie odpowiedzi też są na "tak".


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 654
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » środa 25 paź 2017, 19:41

Ostatnio naszły mnie wątpliwości, czy dobrze rozpatruję karty, mianowicie:
-Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)... Odrzucić w sensie pozostawić go na obszarze, na którym pokonał mnie Książę Wampirów? Czy odrzucić na dobre - na stos kart odrzuconych? Wnioskuję, że to pierwsze, bo nie ma informacji o stosie.

- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty... . Gram zawsze tak, że pozostawiam Przyjaciół na obszarze, na którym wylosowałem Klątwę wiedźmy.

- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot... Odrzucam w sensie upuszczam na obszarze, na którym wylosowałem kartę Kryjówka na spopielonych polach, czy odrzucam na stos kart odrzuconych? Zawsze wybierałem tę pierwszą opcję.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
ModulO
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Plaga Nieumarłych
Posty: 460
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: ModulO » środa 25 paź 2017, 19:43

Odyn pisze:
środa 25 paź 2017, 19:41
Ostatnio naszły mnie wątpliwości, czy dobrze rozpatruję karty, mianowicie:
-Książę Wampirów ma napisane m.in.: ...Jeśli Cię pokona, oprócz utraty punktu Życia musisz odrzucić również jednego Przyjaciela (wybranego losowo)... Odrzucić w sensie pozostawić go na obszarze, na którym pokonał mnie Książę Wampirów? Czy odrzucić na dobre - na stos kart odrzuconych? Wnioskuję, że to pierwsze, bo nie ma informacji o stosie.

- Klątwa wiedźmy: Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi pozostali Przyjaciele natychmiast cię opuszczają - odrzuć ich karty... . Gram zawsze tak, że pozostawiam Przyjaciół na obszarze, na którym wylosowałem Klątwę wiedźmy.

- Kryjówka na spopielonych polach: Rzuć 1 kością. Jeśli wynik jest wyższy od twojej Siły, otrzymujesz 1 punkt Siły i odrzucasz 1 Przedmiot... Odrzucam w sensie upuszczam na obszarze, na którym wylosowałem kartę Kryjówka na spopielonych polach, czy odrzucam na stos kart odrzuconych? Zawsze wybierałem tę pierwszą opcję.
Odrzuć oznacza według mnie odłożenie na stos kart odrzuconych.
Jakby było napisane "Pozostaw na obecnym obszarze" to wtedy zostawiasz a nie odrzucasz.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » środa 25 paź 2017, 19:57

w angielskiej wersji gry (wiecie, tej dużo lepszej ;) ) na tych kartach jest discard, więc na stos odrzuconych kart wszystko trafia.
Zawsze wybierałem tę pierwszą opcję.
We wszystkich 3 przypadkach zawsze grałeś źle.


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 654
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » środa 25 paź 2017, 20:08

Tak mi się kojarzyło, że odrzuć znaczy co innego niż upuść (to było dla mnie jasne w przypadku Przedmiotów), aczkolwiek ci Przyjaciele mi namieszali troszkę w głowie. Przyjaciela można samemu porzucić, wtedy zostaje na planszy, ale jeśli karta nakazuje odrzucić to... jednak stos kart odrzuconych ;) dzięki


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » środa 25 paź 2017, 20:29

ditch = odłóż
discard = odrzuć


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1551
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 02 lis 2017, 10:16

Odyn pisze:
środa 25 paź 2017, 20:08
Tak mi się kojarzyło, że odrzuć znaczy co innego niż upuść (to było dla mnie jasne w przypadku Przedmiotów), aczkolwiek ci Przyjaciele mi namieszali troszkę w głowie. Przyjaciela można samemu porzucić, wtedy zostaje na planszy, ale jeśli karta nakazuje odrzucić to... jednak stos kart odrzuconych ;) dzięki
Z „upuść” się jeszcze nie spotkałem.
Porzuć, odrzuć, odłóż, wtasuj, zniszcz, spal - warto to kiedyś doprecyzować. Miałem z tym nie lada kłopot przy redakcji kart do dodatku „Bezkresne Morze”, gdzie karty odkładane na obszary Morza nie pozostają na planszy, lecz trafiają do morza, czyli do talii kart Morza (nawet jeśli pochodziły z innych talii). Sama talia Morza jest dość często tasowana, więc nie wiadomo co akurat wypłynie na jej wierzch. Prosty mechanizm. Dużo trudniejsze okazało się opisanie go na kartach. Właśnie przez wzgląd na „odrzuć”, „odłóż” itp...!
Research na forum wykazał, że pojęcie „odłóż” ma aż trzy znaczenia :)

Ostatecznie dałem zapis w instrukcji:
nierozpatrzone lub odłożone karty wtasowuje się do talii Morza. Karty odrzucone trafiają na stos kart odrzuconych.

I od tamtej pory stosuję definicje:
Porzuć - pozostaw na obszarze
Odrzuć - na stos kart odrzuconych
Zniszcz - na stos kart odrzuconych
Odłóż - do odpowiedniej talii (a jeśli wynika z kontekstu: pozostaw na obszarze)
Wtasuj - do odpowiedniej talii
Spal - poza grę, do pudełka



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » czwartek 02 lis 2017, 10:30

To byl celowy zabieg, by gracze mogli tworzyc swoje wlasne house rulsy do keywordow ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: abubu » czwartek 02 lis 2017, 10:40

To jeszcze: zalej, potnij, pogryź, wyrzuć, ... :)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1551
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 02 lis 2017, 11:29

Little Nemo pisze:
czwartek 02 lis 2017, 10:30
To byl celowy zabieg, by gracze mogli tworzyc swoje wlasne house rulsy do keywordow ;).
xD



Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » czwartek 02 lis 2017, 11:58

Budowniczy Mostów pisze:
czwartek 02 lis 2017, 10:16
I od tamtej pory stosuję definicje:
Porzuć - pozostaw na obszarze
Odrzuć - na stos kart odrzuconych
Zniszcz - na stos kart odrzuconych
Odłóż - do odpowiedniej talii (a jeśli wynika z kontekstu: pozostaw na obszarze)
Wtasuj - do odpowiedniej talii
Spal - poza grę, do pudełka
Jeszcze jest, przynajmniej w angielskiej wersji kill (zabij).


What a view.


litk

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: litk » sobota 30 gru 2017, 23:26

Takie pytania początkującego:
1. Będąc już na Koronie Władzy czy zaklęcie Rozkazu rzuca się co turę, czy tylko raz, bo w instrukcji napisane jest że raz, a nie "raz na turę", czy "co turę". Chyba byłoby bez sensu tylko raz, więc po co to tak napisali.
2. Takie pola jak Krypta, gdzie rzuca się 3 kośćmi i odejmuje od siły np. 3 z kości - 4 siły = -1, co jak wychodzi liczba ujemna?
3. W polu Kapliczka, jest napisane że dla rzutu 5 otrzymuję 1 punkt życia, ale czy na stałe?
4. Czy wróżka może używać miecza w walce a może 2, a nawet 4?
5. Załóżmy mam 6 punktów życia, o dwa ponad bazowe, tracę punkty życia w walce, dajmy na to te 2, to czy potem się je w jakiś sposób odzyskuje?
6. Pole które jest dla mnie najbardziej nie jasne to Jaskinia czarownika. W opisie jest: "Kiedy wypełnisz swoje zadanie, Czarownik natychmiast cię tu teleportuje..." O co tu biega? Jak mnie teleportuje skoro tutaj ustałem? Co do zadań dla tego czarownika jest takie: "Zabij 1 wroga". Jakiego wroga?

Żeby już nie zakładać nowego tematu, powiedzcie czy jak wygasły prawa do gry dla FF to czy to oznacza że nie będą produkować dotychczasowych dodatków do gry. Czyli jakbym chciał docelowo dysponować wszystkimi oficjalnymi dodatkami to mam się spieszyć póki są jeszcze w sklepach bo już nie będzie?

Znacie jakieś miejsca gdzie można tanio dodatki kupić, bo w takim empiku przebicie o kilkadziesiąt procent.

Który z dodatków może się okazać najtrudniej dostępny w sprzedaży w niedługim czasie? Nie wiem, może z powodu że któreś są najstarsze, albo że najmłodsze?



Awatar użytkownika
ModulO
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Pojedyncze Karty
Plaga Nieumarłych
Posty: 460
Rejestracja: piątek 05 lut 2010, 17:43
Lokalizacja: Katowice
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: ModulO » niedziela 31 gru 2017, 00:25

litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
Takie pytania początkującego:
1. Będąc już na Koronie Władzy czy zaklęcie Rozkazu rzuca się co turę, czy tylko raz, bo w instrukcji napisane jest że raz, a nie "raz na turę", czy "co turę". Chyba byłoby bez sensu tylko raz, więc po co to tak napisali.
Rzucasz Zaklęcie Rozkazu co turę, jeśli jesteś sam na tym obszarze.
litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
2. Takie pola jak Krypta, gdzie rzuca się 3 kośćmi i odejmuje od siły np. 3 z kości - 4 siły = -1, co jak wychodzi liczba ujemna?
Jeśli masz więcej całkowitej Siły niż rzut 3 kośćmi to zostajesz na tym obszarze i w następnej turze możesz iść dalej.
litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
3. W polu Kapliczka, jest napisane że dla rzutu 5 otrzymuję 1 punkt życia, ale czy na stałe?
Na stałe ? Jeśli chodzi ci o to że podnosisz swoją początkową wartość to NIE. Natomiast zwiększasz swoją pule Życia o 1 punkt np. miałeś 4 punkty, to będziesz miał 5.
litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
4. Czy wróżka może używać miecza w walce a może 2, a nawet 4?
Poszukiwacze podczas ataku mogą korzystać tylko z 1 Broni (za wyjątkiem Wojownika lub jeśli treść jakiejś karty mówi inaczej). Może nieść 4 miecze, tylko po co jak w walce może użyć na raz tylko 1.
litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
5. Załóżmy mam 6 punktów życia, o dwa ponad bazowe, tracę punkty życia w walce, dajmy na to te 2, to czy potem się je w jakiś sposób odzyskuje?
Odzyskać punkty możesz tylko do wartości początkowej. Odzyskać to nie to samo co otrzymać.
litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
6. Pole które jest dla mnie najbardziej nie jasne to Jaskinia czarownika. W opisie jest: "Kiedy wypełnisz swoje zadanie, Czarownik natychmiast cię tu teleportuje..." O co tu biega? Jak mnie teleportuje skoro tutaj ustałem? Co do zadań dla tego czarownika jest takie: "Zabij 1 wroga". Jakiego wroga?
Badasz obszar Jaskini Czarownika, rzucasz kością. Wyrzuciłeś 2, czyli "Zabij 1 Wroga". Więc, masz zadanie zabić byle jakiego Wroga (nie pomyl z Poszukiwaczem, czy istotą z obszaru). Jak zabijesz Wroga, Czarownik cię teleportuje do Jaskini, abyś mógł odebrać Nagrodę.
Ostatnio zmieniony niedziela 31 gru 2017, 00:32 przez ModulO, łącznie zmieniany 1 raz.




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5308
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » niedziela 31 gru 2017, 00:31

1. Będąc już na Koronie Władzy czy zaklęcie Rozkazu rzuca się co turę, czy tylko raz, bo w instrukcji napisane jest że raz, a nie "raz na turę", czy "co turę". Chyba byłoby bez sensu tylko raz, więc po co to tak napisali.
raz na (swoją) turę

2. Takie pola jak Krypta, gdzie rzuca się 3 kośćmi i odejmuje od siły np. 3 z kości - 4 siły = -1, co jak wychodzi liczba ujemna?
wtedy wynik =0

3. W polu Kapliczka, jest napisane że dla rzutu 5 otrzymuję 1 punkt życia, ale czy na stałe?
na tyle na stałe na ile życie jest na stałe, tzn punkt ten zawsze możesz później stracić np jak przegrasz walkę

4. Czy wróżka może używać miecza w walce a może 2, a nawet 4?
trochę niejasne pytanie. Pytasz czy wróżka może używać 2 mieczy w walce? Nie, miecz jest bronią, a każdy może używać maksymalnie 1 broni i 1 pancerza w danej walce

5. Załóżmy mam 6 punktów życia, o dwa ponad bazowe, tracę punkty życia w walce, dajmy na to te 2, to czy potem się je w jakiś sposób odzyskuje?
nie

6. Pole które jest dla mnie najbardziej nie jasne to Jaskinia czarownika. W opisie jest: "Kiedy wypełnisz swoje zadanie, Czarownik natychmiast cię tu teleportuje..." O co tu biega? Jak mnie teleportuje skoro tutaj ustałem? Co do zadań dla tego czarownika jest takie: "Zabij 1 wroga". Jakiego wroga?
jeśli tak się zdarzy że wykonasz zadanie będąc akurat na obszarze JC, po prostu zostajesz w miejsce
Wrogowie to karty przygody z numerem spotkania 2 i 3, oraz okazjonalnie 1. Generalnie wszystkie karty które mają grubymi literami wypisaną Siłę lub Moc.

Żeby już nie zakładać nowego tematu, powiedzcie czy jak wygasły prawa do gry dla FF to czy to oznacza że nie będą produkować dotychczasowych dodatków do gry. Czyli jakbym chciał docelowo dysponować wszystkimi oficjalnymi dodatkami to mam się spieszyć póki są jeszcze w sklepach bo już nie będzie?
Na pewno to tego nie oznacza bo dodruki podstawki i 5 czy 6 dodatków już się ukazały z ramienia Games Workshop.


What a view.


Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 654
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » niedziela 31 gru 2017, 00:33

litk pisze:
sobota 30 gru 2017, 23:26
Takie pytania początkującego:
1. Będąc już na Koronie Władzy czy zaklęcie Rozkazu rzuca się co turę, czy tylko raz, bo w instrukcji napisane jest że raz, a nie "raz na turę", czy "co turę". Chyba byłoby bez sensu tylko raz, więc po co to tak napisali.
2. Takie pola jak Krypta, gdzie rzuca się 3 kośćmi i odejmuje od siły np. 3 z kości - 4 siły = -1, co jak wychodzi liczba ujemna?
3. W polu Kapliczka, jest napisane że dla rzutu 5 otrzymuję 1 punkt życia, ale czy na stałe?
4. Czy wróżka może używać miecza w walce a może 2, a nawet 4?
5. Załóżmy mam 6 punktów życia, o dwa ponad bazowe, tracę punkty życia w walce, dajmy na to te 2, to czy potem się je w jakiś sposób odzyskuje?
6. Pole które jest dla mnie najbardziej nie jasne to Jaskinia czarownika. W opisie jest: "Kiedy wypełnisz swoje zadanie, Czarownik natychmiast cię tu teleportuje..." O co tu biega? Jak mnie teleportuje skoro tutaj ustałem? Co do zadań dla tego czarownika jest takie: "Zabij 1 wroga". Jakiego wroga?

Żeby już nie zakładać nowego tematu, powiedzcie czy jak wygasły prawa do gry dla FF to czy to oznacza że nie będą produkować dotychczasowych dodatków do gry. Czyli jakbym chciał docelowo dysponować wszystkimi oficjalnymi dodatkami to mam się spieszyć póki są jeszcze w sklepach bo już nie będzie?

Znacie jakieś miejsca gdzie można tanio dodatki kupić, bo w takim empiku przebicie o kilkadziesiąt procent.

Który z dodatków może się okazać najtrudniej dostępny w sprzedaży w niedługim czasie? Nie wiem, może z powodu że któreś są najstarsze, albo że najmłodsze?
1. Co turę rzucasz Zaklęcie Rozkazu.
2. Na takim polu jeśli wyjdzie Ci minusowa wartość to traktujesz ją jak 0, czyli możesz w następnej turze przejść pole dalej.
3. Jeśli jest napisane, że otrzymujesz to na stałe. W innym przypadku miałbyś zaznaczone, że np. do końca tury, ale w przypadku Żyć nie spotkałem się z taką opcją
4. Każdy Poszukiwacz oprócz Wojownika może używać tylko jednej broni w walce. Możesz sobie nosić tyle, ile udźwigniesz (podstawowe 4 Przedmioty + o ile masz jakiego Muła, czy Konia z wozem wtedy o tyle więcej ile napisano na karcie), ale w walce wybierasz jedną broń.
5. Odzyskać możesz jedynie punkty do swojej początkowej wartości.
6. Normalnie Cię teleportuje. Skoro wszedłeś na pole Jaskinia Czarownika, wylosowałeś, że masz Zabić 1 wroga to to jest twoje zadanie. W następnej turze normalnie rzucasz kością i poruszasz się o daną liczbę oczek itd. Jeśli spotkasz Wroga (potwór, duch, demon itd) i go pokonasz to natychmiast [nieważnie gdzie aktualnie stoisz] zostajesz teleportowany do Jaskini Czarownika i otrzymujesz Talizman.

Nowe dodatki nie będą już wychodziły do obecnej edycji. Nie ma także dodruków. Ja wklepuję w Ceneo i tak szukam dodatków. Ewentualnie Allegro. Nigdzie stacjonarnie nie kupuję (niczego, oprócz jedzenia w marketach), bo się po prostu nie opłaca.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


litk

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: litk » wtorek 02 sty 2018, 11:41

No to nie wiem co tu robić w sprawie tych dodatków. Jak już nie będą w sprzedaży i tylko do wyczerpania nakładów i zapasów sklepowych to raczej nie zdążę kupić wszystkich zanim ceny na allegro osiągną 300zł jak za Krainy Odmętów. Jaka może być dalej sytuacja z Talismanem? Jak nabędzie prawa kto inny to jaka może być sytuacja? Czy nie będą kontynuować wydawania starych dodatków, przez kogo innego? Czy jak nabędzie prawa kto inny, to znowu wyda 20 dodatków niekompatybilnych ze starymi wersjami?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » wtorek 02 sty 2018, 11:56

Jaka jest sytuacja z Talismanem to tego nikt nie wie. Dodatki niby otrzymały reprinty (zresztą też nie wszystkie póki co), ale jedynie po angielsku. Czy otrzymamy reprinty po polsku? Kto wie... dopóki Galakta nie ogłosi, iż tak, to należy uznać, iż nie. A o ile mi wiadomo, to póki co niczego takiego Galakta nie ogłaszała, należy więc póki co uznać, iż reprintów po polsku nie będzie, chyba że coś się zmieni. Podobnie z nowymi dodatkami, może GW coś nowego wyda, a może tylko będą odcinać kupony od tego, co stworzyło FFG. Myślę, iż ten nowy rok pokaże nam, co dalej z Talismanem będzie się dziać.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


litk

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: litk » wtorek 02 sty 2018, 19:53

No cóż zakładam najgorsze, dziś kupiłem Góry.

Takie mam dodatkowe pytania:
1. Gdy wylosuję np. kartę Jezioro życia, gdzie na pole należy postawić 4 żetony życia, to czy już mogę skorzystać z tej karty zabierając 1 żeton życia, czy dopiero przy następnej wizycie.
2. Czy trafiając do Maga który daje +1 zaklęcie mogę sobie wymienić zaklęcie, jeśli już nie mogę mieć więcej bo mam za mało punktów mocy, chodzi mi czy mogę odłożyć jakieś swoje zaklęcie i dostać nowe od Maga.
3. Co do pola Miasto, jest napisane że MOGĘ odwiedzić Cyrylika, Alchemika lub Czarodziejkę, ale czy to jest obligatoryjne że muszę kogoś odwiedzić... bo jest napisane że mogę a nie muszę.



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » wtorek 02 sty 2018, 20:03

Hej,

1. Możesz.

2. Nie.

3. Musisz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


litk

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: litk » wtorek 02 sty 2018, 20:07

Dzięki, tak się zastanawiam, czemu w swojej liście gier nie masz żadnego dodatku oficjalnego?



ODPOWIEDZ