Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4607
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: abubu » poniedziałek 21 sie 2017, 18:16

teraz jest jasne z tą siłą życiem ... i sam zapisz już ma sens ... im więcej życia tym jest silniejszy (i odwrotnie)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.

Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1556
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 24 sie 2017, 09:52

w dowolnym momencie
Rozumiem, że jeśli przegram walkę i rzucę na siebie czar Niewidzialność „w dowolnym momencie”, to nie tracę Życia na skutek przegranej walki?



Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 654
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » czwartek 24 sie 2017, 10:33

Niestety nie. Tego typu Zaklęcia należy rzucić przed wykonaniem rzutu za skuteczność ataku. Nemo to kiedyś tłumaczył przy okazji innego Zaklęcia.
Ostatnio zmieniony czwartek 24 sie 2017, 10:37 przez Odyn, łącznie zmieniany 1 raz.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1918
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Arthan » czwartek 24 sie 2017, 10:36

Wymykanie się to unikanie spotkania. Podczas walki już spotkałeś danego wroga. Za to w takim przypadku działa np. takie zaklęcie jak Ocalenie.




Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 654
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » czwartek 24 sie 2017, 10:38

Tak jak mówi arthan. Ocalenie jest na tyle unikalne, że można je rzucić nawet wtedy, gdy ma się stracić ostatni punkt Życia :)


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1556
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 24 sie 2017, 10:50

Chcę wprowadzić Specjalną Zdolność umożliwiającą zakończenie tury w dowolnym momencie. Rozumiem, że takie zakończenie jest możliwe jedynie PRZED rozpoczęciem jakiejkolwiek walki, zanim Wróg lub Poszukiwacz rzuci kością. Gdy rzuty zostaną wykonane, wynik trzeba zaakceptować.
A czy możliwe jest zakończenie tury, gdy jeden z rzutów zostanie wykonany, a drugi jeszcze nie?



Awatar użytkownika
Odyn [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 654
Rejestracja: niedziela 26 mar 2017, 09:54
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Wiek: 28

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Odyn » czwartek 24 sie 2017, 11:01

Wg oficjalnych zasad nie. Najpierw rzuca Poszukiwacz za skuteczność ataku, potem dopiero Wróg. Jeśli jakikolwiek rzut za atak został wykonany nie można już rzucać Zaklęć.


"Więcej życie nie pozwoli rozdzielić, niż śmierć połączyć może." Percy Shelley


Awatar użytkownika
Arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
#Moderator: arthan
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 1918
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Arthan » czwartek 24 sie 2017, 11:09

Między rzutami jedyne co możesz zrobić to przekląć :)




Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1556
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 24 sie 2017, 12:39

Pozamiatane



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » czwartek 24 sie 2017, 13:58

Budowniczy Mostów pisze:Chcę wprowadzić Specjalną Zdolność umożliwiającą zakończenie tury w dowolnym momencie. Rozumiem, że takie zakończenie jest możliwe jedynie PRZED rozpoczęciem jakiejkolwiek walki, zanim Wróg lub Poszukiwacz rzuci kością. Gdy rzuty zostaną wykonane, wynik trzeba zaakceptować.
A czy możliwe jest zakończenie tury, gdy jeden z rzutów zostanie wykonany, a drugi jeszcze nie?
Takie Zaklęcie już istnieje i de facto pozwala zakończyć turę w dowolnym momencie:

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1118929594
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... 1118929685


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Berni
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Posty: 717
Rejestracja: czwartek 20 paź 2011, 15:38
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 42

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Berni » czwartek 24 sie 2017, 18:15

Tylko, że w dalszym ciągu jest to zaklęcie, które zawsze można próbować rozproszyć.
Jak ktoś będzie miał taką zdolność to nie będzie możliwości żadnego wpłynięcia na to by jej nie użył...




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » czwartek 24 sie 2017, 18:30

Ano, ale chodziło mi o to, iż sam efekt już istnieje. Szansa, iż ktoś rozproszy Błyskawicę jest tak marginalna, że nie istniejąca (w talii są 2 Rozproszenia Magii na ponad 100 Zaklęć).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Budowniczy Mostów
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
Bezdroża
Bezkresne Morze
Most
Obiekty i Misje
Szalony Tytan
Posty: 1556
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2016, 21:50
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Budowniczy Mostów » czwartek 24 sie 2017, 20:57

Zdolność otrzymał Upiorny Kapitan. Gracze muszą sobie z nią radzić wprostproporcjonalnie do znajomości zasad.



Sidu
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Sidu » niedziela 03 wrz 2017, 22:27

Czy kaplan moze uzyc swojej zdolnosci zabicia ducha juz po rzucie koscia ktory decyduje o jego porażce?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5311
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » niedziela 03 wrz 2017, 22:34

Sidu pisze:Czy kaplan moze uzyc swojej zdolnosci zabicia ducha juz po rzucie koscia ktory decyduje o jego porażce?
Jak pytasz o jakiś efekt to powinieneś wklejać jego tekst.
Nie, nie może.


What a view.


Sidu
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: piątek 01 wrz 2017, 08:22

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Sidu » piątek 08 wrz 2017, 19:07

Czarownica moze odbierac przyjaciol napotkanemu poszukiwaczowi. Czy zwierze zabrane przez minsterla ktore posiada jako przyjaciel, tez moze byc zabrane?




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » piątek 08 wrz 2017, 19:40

Nie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
vincent
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 410
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: vincent » piątek 08 wrz 2017, 19:45

a w przypadku Smoczej Amazonki jak ma tego przyjaciela smoka to może??




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20775
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Mały Nemo » piątek 08 wrz 2017, 19:48

Nie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
bagufix
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2017, 14:46
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: bagufix » niedziela 24 wrz 2017, 20:15

witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?




Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5311
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Bludgeon » niedziela 24 wrz 2017, 20:17

bagufix pisze:
niedziela 24 wrz 2017, 20:15
witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?
A. Nie
B. Tak


What a view.


Awatar użytkownika
bagufix
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2017, 14:46
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: bagufix » wtorek 26 wrz 2017, 12:28

Bludgeon pisze:
niedziela 24 wrz 2017, 20:17
bagufix pisze:
niedziela 24 wrz 2017, 20:15
witam, czy Zabójca
a) może zasztyletować istotę która posiada tylko moc? zamiast siły patrzymy na moc Zabójcy
b) zabita istota staje się trofeum?
A. Nie
B. Tak
Dziękuje za odpowiedź
A jak wygląda walka z chochlikami jeśli z jednym przegram?
a) w następnej mojej turze walczę z tym którym przegrałem i pozostałymi aż pokonam wszystkie
b) jeśli przegram z jednym to w następnej turze losuje od nowa ich ilość




Awatar użytkownika
vincent
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 410
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: vincent » wtorek 26 wrz 2017, 14:13

Rozpatrujesz polecenie obszaru ponownie..więc tak..rzucasz kością




Awatar użytkownika
bagufix
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 17 wrz 2017, 14:46
Płeć:

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: bagufix » wtorek 26 wrz 2017, 17:13

vincent pisze:
wtorek 26 wrz 2017, 14:13
Rozpatrujesz polecenie obszaru ponownie..więc tak..rzucasz kością
Dziękuje za odpowiedź, specjalnie szukam pomocy na tym forum żeby mieć podparcie jak się kłócę podczas gry ze znajomymi :lol:




Awatar użytkownika
Gamma
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Posty: 788
Rejestracja: niedziela 22 gru 2013, 10:51
Lokalizacja: Silesia
Płeć:
Wiek: 35

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

Post autor: Gamma » niedziela 22 paź 2017, 10:40

To ja mam takie pytania:
1. Karta - "Ognista Salamandra" - "Po odkryciu tej karty odrzuć wszystkie karty w tej Krainie". Gramy w Kataklizm, pojawia się to w miarę na początku i wszystkie karty pozostałości i mieszkańców idą do kosza?
2. Losuję kartę "Skrzekot" - wróg siła 2 - "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od twojej Mocy, automatycznie przegrywasz walkę". Mam na wyposażeniu magiczną broń "Miecz Prawdy +1 do siły" "Jeśli twój rzut ataku jest niższy od rzutu ataku twojego przeciwnika, możesz zmienić wynik swojego rzutu na 6". Mój rzut ataku jest niższy od mojej Mocy. Co ma pierwszeństwo?
3. Jak to jest z tymi kartami mieszkańców w Kataklizmie. Jeśli wchodzę na pole, na którym jest już karta mieszkańca to najpierw dolosowuję kolejną, a potem dopiero rozpatruję, którąś z tych kart czy rozpatruję tą, która tam jest bez losowania nowej?
4.
Odyn pisze:
sobota 17 cze 2017, 17:48
13. Wchodzę na obszar z zakrytą kartą Pozostałości to z automatu odkrywam tę kartę i mam 2 opcje do wyboru:
-spotkać innego Poszukiwacza (jeśli jakikolwiek tam stoi)
lub
-rozpatrzyć tę kartę Pozostałości, która w momencie odkrycia staje się kartą Przygody (nie losuję nowej karty Przygody zgodnie z obszarem, na którym napisano Wylosuj 1 kartę, ponieważ Pozostałość stała się kartą Przygody w momencie odkrycia. Natomiast jeśli na obszarze jest napisane Wylosuj 3 karty to dociągam 2 brakujące karty Przygód i rozpatruję wszystkie 3 wg kolejności rozpatrywania). Na obszarach, na których losuje się Mieszkańców to najpierw rozpatruję karty, a następnie losuję i odwiedzam Mieszkańca.
Serio tak jest? Nie jest tak, że rozpatrujesz kartę pozostałości, która nie jest kartą przygody, a potem losujesz karty przygód?




ODPOWIEDZ