Strona 6 z 16

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 13:41
autor: Mały Nemo
Lechlat pisze:
poniedziałek 20 sie 2018, 13:15
Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?
Zależy o co konkretnie Ci chodzi. Z samym zadaniem nic nie zrobisz (chyba że grasz na zasadę, iż można wymieniać zadania), ale też nie jesty powiedziane, iż każde zadanie musi zostać wypełnione ;).

Jeśli zaś chodzi o przekraczanie Tajemnych Wrót, to na planszy Kataklizmu możesz przekraczać Tajemne Wrota bez względu na to, czy masz nieukończone zadanie, czy nie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 17:40
autor: Lechlat
A co jak masz w normalnej planszy nieukończone zadanie a dostaniesz talizman z kart przygód. Możesz wejść czy nie?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 17:43
autor: Mały Nemo
Lechlat pisze:
poniedziałek 20 sie 2018, 17:40
A co jak masz w normalnej planszy nieukończone zadanie a dostaniesz talizman z kart przygód. Możesz wejść czy nie?
Cóż, Talizman jest używany tylko na 1 obszarze w krainie Wewnętrznej, on nic nie znaczy. Jeśli masz nieukończone zadanie, to nie możesz wejść do Wewnętrznej Krainy poprzez Tajemne Wrota, ale możesz wejść w inny sposób (np. przenosząc się ze Skarbca w Podziemiach lub korzystając z innych kart, które przenoszą na Równiny Grozy).

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 20:59
autor: Berni
Lechlat pisze:
poniedziałek 20 sie 2018, 13:15
Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?
W instrukcji Kataklizmu masz to przecież wyjaśnione.
Jak masz karty z informacją, że masz kogoś odwiedzić na polu, a go tam nie ma to traktujesz to jakbyś polecenie karty odwiedzając to pole.

Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Lechlat pisze:
poniedziałek 20 sie 2018, 17:40
A co jak masz w normalnej planszy nieukończone zadanie a dostaniesz talizman z kart przygód. Możesz wejść czy nie?
Grając w Kataklizm możesz spokojnie wchodzić mając nieukończone zadanie. Przeczytaj instrukcję obszaru wrót w Kataklizmie. Używając zasad domowych możesz to podobnie zmodyfikować w podstawowej planszy aby wejść :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: środa 29 sie 2018, 22:30
autor: Lechlat
Czy grając ze Smokami w smoczej wieży trzeba dalej brać łuskę smoka na początku tury?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 16 wrz 2018, 13:41
autor: Pablo
Jeśli zostałem "zamieniony w Ropuchę na 3 tury", a gra np. 5 graczy, to gdy zakończy się runda (i kolejka wróci do mnie), będę już ponownie starym Poszukiwaczem (bo minęło więcej niż 3 tury)?
Zamiana jest na 3 tury, a nie rundy.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 16 wrz 2018, 13:55
autor: Mały Nemo
Naginasz zasady :P. Zamiana w ropuchę od zawsze była na 3 własne tury. Nawet w oryginale jest "Become a toad for 3 turns", a w instrukcji "When a character is turned into a Toad for three turns, [...]".

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 16 wrz 2018, 14:31
autor: Pablo
Mały Nemo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 13:55
Naginasz zasady :P. Zamiana w ropuchę od zawsze była na 3 własne tury. Nawet w oryginale jest "Become a toad for 3 turns", a w instrukcji "When a character is turned into a Toad for three turns, [...]".
:) czyli poprawniejszy byłby zapis ... na 3 rundy.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 16 wrz 2018, 14:44
autor: Mały Nemo
Pablo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 14:31
Mały Nemo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 13:55
Naginasz zasady :P. Zamiana w ropuchę od zawsze była na 3 własne tury. Nawet w oryginale jest "Become a toad for 3 turns", a w instrukcji "When a character is turned into a Toad for three turns, [...]".
:) czyli poprawniejszy byłby zapis ... na 3 rundy.
Ano

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 16 wrz 2018, 14:54
autor: Rogo
Mały Nemo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 14:44
Pablo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 14:31
Mały Nemo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 13:55
Naginasz zasady :P. Zamiana w ropuchę od zawsze była na 3 własne tury. Nawet w oryginale jest "Become a toad for 3 turns", a w instrukcji "When a character is turned into a Toad for three turns, [...]".
:) czyli poprawniejszy byłby zapis ... na 3 rundy.
Ano
Ja tylko pozwolę sobie zauważyć, że w instrukcji Talismana w ogóle nie pojawia się słowo runda. Więc nie, ten zapis wcale nie byłby poprawniejszy :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 16 wrz 2018, 15:01
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 14:54
Mały Nemo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 14:44
Pablo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 14:31
Mały Nemo pisze:
niedziela 16 wrz 2018, 13:55
Naginasz zasady :P. Zamiana w ropuchę od zawsze była na 3 własne tury. Nawet w oryginale jest "Become a toad for 3 turns", a w instrukcji "When a character is turned into a Toad for three turns, [...]".
:) czyli poprawniejszy byłby zapis ... na 3 rundy.
Ano
Ja tylko pozwolę sobie zauważyć, że w instrukcji Talismana w ogóle nie pojawia się słowo runda. Więc nie, ten zapis wcale nie byłby poprawniejszy :)
A co śmieszniejsze wyraz runda pojawia się na 1 karcie z podstawki (Blizzard).

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: niedziela 21 paź 2018, 20:52
autor: foxtomek
Jak jest ogólna zasada na rozpatrzenie przykladowej sytuacji: Po rzucie kostką zatrzymuje się na Ruinach kraina zewnętrzna ;). Wyciągam dwie karty przygód. Wróg i przedmiot. W pierwszej kolejności rozpatruje kartę wroga. Rozpoczyna się walka którą przegrywam pytanie czy po przegranej walce konczy sie moja tura ? Czy przedmiot zabieram ? czy przedmiot pozostaje na Ruinach.?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 22 paź 2018, 01:40
autor: Mały Nemo
foxtomek pisze:
niedziela 21 paź 2018, 20:52
Jak jest ogólna zasada na rozpatrzenie przykladowej sytuacji: Po rzucie kostką zatrzymuje się na Ruinach kraina zewnętrzna ;). Wyciągam dwie karty przygód. Wróg i przedmiot. W pierwszej kolejności rozpatruje kartę wroga. Rozpoczyna się walka którą przegrywam pytanie czy po przegranej walce konczy sie moja tura ? Czy przedmiot zabieram ? czy przedmiot pozostaje na Ruinach.?
Hej,

Po przegranej walce Twoja tura natychmiast sie konczy (acz mozesz jeszcze skorzystac z Zaklec i innych kart, ktore mozesz rzucic na koniec tury), a przedmiot pozostaje na Ruinach i czeka na kolejnego na niego chetnego.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 29 paź 2018, 12:47
autor: Odyn
Strzaszliwoskrzydły z dodatku Góry (nagroda za zwycięstwo nad Orlim Królem) daje możliwość rzutu 2 kośćmi za ruch. Ma tam napisane "Suma wyników to liczba obszarów, o które możesz się poruszyć." Rozumiem, że jeśli wyrzuciłem 5 i 4 to mogę maksymalnie poruszyć się o 9 obszarów.. ale nie muszę? Mogę szybciej zakończyć ruch jeśli chcę, np po 7 obszarach? W sumie to pytanie muszę połączyć z Koniem, on ma chyba podobnie sformułowaną treść.
Niby banał, ale wczoraj podczas rozgrywki 2x się zastanawialiśmy nad tym :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 29 paź 2018, 12:56
autor: fallenmk
Ja bym to interpretował, że albo można zdecydować się na normalny rzut 1 kością, i ruszyć się o ilość oczek na kości, albo rzucić 2 kośćmi, i ruszyć się o sumę, nie mniej.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 29 paź 2018, 13:10
autor: Mały Nemo
fallenmk pisze:
poniedziałek 29 paź 2018, 12:56
Ja bym to interpretował, że albo można zdecydować się na normalny rzut 1 kością, i ruszyć się o ilość oczek na kości, albo rzucić 2 kośćmi, i ruszyć się o sumę, nie mniej.
Dokładnie tak.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 29 paź 2018, 13:24
autor: Pablo
"Za każdym razem kiedy odwiedzasz Cmentarz, zanim zaczniesz badać obszar, możesz wdać się w jakąkolwiek walkę z ostatnim Wrogiem znajdującym się na stosie kart odrzuconych. Pokonanego Wroga możesz zatrzymać jako trofeum." Chodzi mi o to, by walka z Wrogiem była dodatkową opcją i nie wykluczała odzyskiwania Losu, czy modlitwy na Cmentarzu.

Czy zapis "rzut za ruch" jest poprawny? Czy musi być "rzut kością za ruch"? Czasami, z takich czy innych przyczyn używamy do tego 2 kości. Wydaje mi się, że obie wersje są poprawne.

"Posiadasz naturalną tarczę. Jeśli w wyniku przegranej walki tracisz punkty Życia, możesz rzucić 1 kością. Jeśli wypadnie 5 lub 6, tarcza cię ochroniła. Chociaż przegrałeś walkę, nie tracisz punktów Życia." Czy w takim przypadku tarczę z małej czy z dużej litery?

Czy w przypadku tej karty, która odnosi się do innych kart, słowo Drobiazg powinno być w cudzysłowie?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 29 paź 2018, 14:28
autor: Odyn
Mały Nemo pisze:
poniedziałek 29 paź 2018, 13:10
fallenmk pisze:
poniedziałek 29 paź 2018, 12:56
Ja bym to interpretował, że albo można zdecydować się na normalny rzut 1 kością, i ruszyć się o ilość oczek na kości, albo rzucić 2 kośćmi, i ruszyć się o sumę, nie mniej.
Dokładnie tak.
Ok, tak zagraliśmy właśnie :) sumienie uspokojone.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 29 paź 2018, 20:59
autor: Bludgeon
Odyn pisze:
poniedziałek 29 paź 2018, 12:47
Mogę szybciej zakończyć ruch jeśli chcę, np po 7 obszarach?
Nie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 30 paź 2018, 10:09
autor: Allesiaen
Pytanko dotyczące Poszukiwacza "Pani wojny" z dodatku Kraina Ognia :

"Kiedy spotykasz Przyjaciela, możesz go natychmiast wcielić w swoje szeregi. Zabierz tego Przyjaciela jako wcielonego Przyjaciela, nawet jeśli normalnie nie mógłbyś go zabrać. Zignoruj całą treść karty każdego wcielonego Przyjaciela i zastąp ją treścią : "Podczas walki dodaj 1 do swojej Siły".

Przy losowaniu trzech kart przygód, w momencie gdy losujemy dwa potwory i jednego przyjaciela, przed walką z potworami możemy wcielić przyjaciela w swoje szeregi ? i możemy od razu dodać 1 do Siły przed walką z potworami ?

Jak oznaczacie czy przyjaciel jest wcielony ?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 30 paź 2018, 10:22
autor: Pablo
Allesiaen pisze:
wtorek 30 paź 2018, 10:09
Przy losowaniu trzech kart przygód, w momencie gdy losujemy dwa potwory i jednego przyjaciela, przed walką z potworami możemy wcielić przyjaciela w swoje szeregi ? i możemy od razu dodać 1 do Siły przed walką z potworami ?
Nie, bo najpierw musisz go spotkać, a spotkać go możesz dopiero gdy rozprawisz się z Wrogami, gdyż mają niższy nr spotkania.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 30 paź 2018, 10:24
autor: Arthan
Dokładnie, karty spotykasz wg numeru spotkania, najpierw wrogów, później przyjaciół.
Nie grałem tą postacią, ale pewnie bym tych przyjaciół układał obok w jakiś stosik z lekkim przesunięciem, tak by było widać ile jest tych kart, bo to jakie to karty nie jest już istotne. Czasami robię tak że na karty które dają bonus do Siły/Mocy kładę odpowiednie stożki, więc pewnie bym je tu też układał, to bym nawet nie musiał widzieć ile jest tych kart.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 30 paź 2018, 10:24
autor: Pablo
Allesiaen pisze:
wtorek 30 paź 2018, 10:09
Jak oznaczacie czy przyjaciel jest wcielony ?
Osobiście położyłbym na nim stożek Siły, by było jasne że dodaje tylko ten 1 punkt, a nie to co jest w jego opisie. W momencie utraty tego Przyjaciela odrzucasz go wraz ze stożkiem Siły.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 30 paź 2018, 10:29
autor: Allesiaen
Pablo pisze:
wtorek 30 paź 2018, 10:22
Nie, bo najpierw musisz go spotkać, a spotkać go możesz dopiero gdy rozprawisz się z Wrogami, gdyż mają niższy nr spotkania.
Więc w jakim przypadku używa się słowa "natychmiast" ? Są karty Przyjaciół, które zdobywa się z jakąś zależnością ? Po wykonaniu jakiegoś zadania ?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: wtorek 30 paź 2018, 10:35
autor: Mały Nemo
To "natychmiast" oznacza, iz mozesz wcielic w swe szeregi rowniez tych Przyjaciol, ktorych normalnie nie mozesz posiadac.

Osobiscie bym odwrocil takich Przyjaciol rewersem ku gorze i polozyl obok innych Przyjaciol.