Strona 5 z 14

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 30 lip 2018, 12:22
autor: Mały Nemo
Marro pisze:
poniedziałek 30 lip 2018, 12:01
Mały Nemo pisze:
niedziela 29 lip 2018, 08:32

Hej,

Ja bym zinterpretował to tak:

1. Jeśli smocza łuska należy do Króla Smoków, to stajesz na obszarze, badasz łuskę i losujesz karty, następnie badasz je w kolejności ich numerów spotkania (ściana ognia ma nr spotkania 1, więc pewnie będzie jedną z pierwszych kart, które spotkasz, ale niekoniecznie).

2. Jeśli łuska nie należy do Króla Smoków, to oczywiście musisz się zatrzymać na obszarze i zdecydować, czy badasz Poszukiwacza czy obszar (czy tylko Ścianę Ognia, czy też losujesz karty za łuskę i badasz wsio karty, włącznie ze Ścianą Ognia). Jeśli zdecydujesz się badać Poszukiwacza, Ściana Ognia nie wpływa na Ciebie i nie tracisz punktu Życia.
Według mnie powinienem postąpić jak piszesz w punkcie drugim. Łuska nie należała do króla smoków, czyli:
- karta jest podzielona na dwie części, pierwsza część tyczy się pola, ponieważ jest napisane "każdy kto wkroczy na to pole powinien na tym polu zakończyć swój ruch"
Oznacza to według mnie dość jasno - zatrzymuję na tym polu i rozpatruję to co na nim leży według podstawowych zasad gry czyli do wyboru jedna z opcji:
- Ciągnę kartę z talii smoków, po rozpatrzeniu koniec ruchu
- Rozpatruję zwykłą kartę przygody, którą jest ściana ognia, czyli odnoszę się do drugiej części karty, która nakazuje utratę życia lub wymianę talizmanu
- Atakuję poszukiwacza znajdującego się na polu, po ataku, koniec ruchu

Tak? :)

Dokladnie tak, jesli luska nie nalezy do Krola Smokow, to po wejsciu na obszar musisz albo badac obszar, albo badac luske (jesli sie na to zdecydujesz, to musisz tez badac wszystkie inne karty na obszarze, w tym sciane ognia), albo Poszukiwacza.

BTW, w Talismanie mamy obszary. Pola to nazwa jednego z obszarow ;).

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 10 sie 2018, 09:48
autor: Kufir
W konkursie na najlepszą postać WIEDZMA zajeła 5 miejsce, bardzo mi się ta Postać spodobała ale mam pytania odnośnie jednej jej umiejętności:

"Przed rozpoczęciem walki lub walki psychicznej z Poszukiwaczem lub Wrogiem, możesz spróbować zamienić go w Ropuchę. Rzuć jedną kością. Wynik równy 1 lub 2 oznacza, że Poszukiwacz staje się Ropuchą na 3 tury, zaś Wróg na czas tej walki ma Siłę lub Moc zredukowaną do 1."

Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli to ona została zaatakowana przez Poszukiwacza?
Czy Wiedzma może użyć tej umiejętności jeśli trafiła na obszar na której leży odkryta karta Wroga ?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 10 sie 2018, 10:05
autor: Mały Nemo
W obu przypadkach bym odpowiedział "tak". W zdolności nie jest napisane, iż to wiedźma ma atakować, więc może użyć tej zdolności zawsze, kiedy rozpoczyna się jakakolwiek walka.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 10 sie 2018, 10:19
autor: Kufir
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 10 sie 2018, 10:25
autor: Mały Nemo
Za tyle, ile jest napisane na jej karcie. W końcu wymieniasz kartę na dodatkowe punkty bez względu na to, co wydarzyło się podczas samej walki (np. ktoś rzucił Osłabienie na Wroga). Generalnie wydaje mi się, iż ta karta jest C&P karty Nagrody za zadanie, a więc jako że efekt pochodzi z oryginalnej gry, to nie może on być zbyt skomplikowany.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 13 sie 2018, 23:31
autor: Maletz
Interpretacja celna w 100% :) Cieszę się, że postać przypadła do gustu :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 00:21
autor: fallenmk
Dwóch graczy walczy ze sobą na obszarze Korony Władzy. W swojej turze dochodzi do nich trzeci gracz. Kogo atakuje - dowolnego z dwójki? Potem W swojej turze każdy z graczy atakuje wybranego jednego?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 00:22
autor: Mały Nemo
dowolnego i tak - sam wybiera.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 00:25
autor: fallenmk
A czy gracz, który zabije na Koronie Władzy drugiego gracza, może podnieść jego przedmioty, czy te są wszystkie odrzucane?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 00:45
autor: Mały Nemo
jesli jest sam na obszarze, to moze podniesc. gdy pokonal poszukiwacza i go zabil, to normalnie otrzymuje wsio jego karty.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 08:45
autor: fallenmk
Do gracza dołączył się poltergeist, modyfikujący ruch. Jak ma się to do innych modyfikacji ruchu, np. w przypadku konia? I czy mimo posiadania poltergeista przysługuje rzut kością za ruch, by np. sprawdzić, czy 1 poruszy również Żniwiarzem a 6 pozwoli wykorzystać latający dywan?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 09:26
autor: Arthan
Raczej nie, musisz wykonywać rzut za ruch, żeby przeprowadzać dodatkowe testy z tym związane.
Co do kart jestem tego pewien, co do NPC ostatnio nie byłem i na zjeździe w jednej z rozgrywek rzucaliśmy za NPC gdy panowała Zamieć czy coś podobnego, co teraz moim zdaniem uważam za błędne.
Jedyny słuszny wyjątek moim zdaniem to obszar Świątyni (w ang. wersji, gdzie mamy zapis "... until you roll a 4, 5, or a 6 for your move") by nie ugrząźć tam na wieki. W polskiej wersji nawet nie ma zapisu, że chodzi o rzut za ruch, więc nie ma problemu.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 10:15
autor: Bludgeon
Poltergeist zastępuje (nie modyfikuje) ruch kostkowy ruchem specjalnym. Koń modyfikuje ruch kostkowy. Nie ma ruchu kostkowego - koń nie ma czego modyfikować.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 10:39
autor: fallenmk
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 10:57
autor: Mały Nemo
fallenmk pisze:
czwartek 16 sie 2018, 10:39
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?
Musiałbym się wczytać w karty i słowa, ale tak na szybko uważam, iż tak, są dozwolone.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 10:58
autor: Bludgeon
fallenmk pisze:
czwartek 16 sie 2018, 10:39
A zatem inne modyfikacje ruchu są dozwolone, mimo poltergeista - np. skakanie elfem po puszczach?
Powiedziałbym że elf nie może użyć swojej zdolności bo ta wymaga zdolności do rzutu za ruch. Rozumiem że zastępuje rzut za ruch tak samo jak poltergeist, ale P jest obowiązkowy a zdolność nie dlatego P wygra.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: czwartek 16 sie 2018, 18:47
autor: Budowniczy Mostów
Kufir pisze:
piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 17 sie 2018, 17:21
autor: Lechlat
Dziś grałem z taliami smoków i był jeden magiczny przedmiot, który co prawda dawał siedem siły ale nie można było mieć więcej niż siedem i nie można było korzystać z dodatkowych przedmiotów, przyjaciół itd. Ponieważ poszukiwacz, który wylosował tę kartę miał więcej niż siedem siły, więc dla niego to był raczej "przeklęty" przedmiot i po prostu go nie wziął, bo na karcie nie było napisane, że musi go zabrać.
Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 17 sie 2018, 17:23
autor: Mały Nemo
Nie jest konieczne go zabrac ;).

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 17 sie 2018, 17:33
autor: Bludgeon
Lechlat pisze:
piątek 17 sie 2018, 17:21
Pytanie jest czy koniecznie trzeba zabrać tylko te karty, na których jest napisane, że trzeba czy może tę też?
Tak, zabieranie kart przygody nie jest obowiązkowe chyba że na karcie pisze że jest. Ponadto nieprzeklęte karty można też w swojej turze porzucać na swoim obszarze.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 17 sie 2018, 19:46
autor: Berni
Zawsze jak jesteś na początku leszczem to warto go zabrać (i zamiast np. 2 siły mieć 7), a w każdej chwili możesz potem to wywalić jak już się popakujesz :)
To jest bardzo dobry przedmiot - jeden z lepszych gdy wylosujesz go na początku gry, a grasz np. postacią magiczną.

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: piątek 17 sie 2018, 19:48
autor: Mały Nemo
From Zero to Hero ;)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 07:29
autor: Kufir
Budowniczy Mostów pisze:
czwartek 16 sie 2018, 18:47
Kufir pisze:
piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciej ;)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 08:31
autor: Budowniczy Mostów
Kufir pisze:
poniedziałek 20 sie 2018, 07:29
Budowniczy Mostów pisze:
czwartek 16 sie 2018, 18:47
Kufir pisze:
piątek 10 sie 2018, 10:19
Też mi się tak wydaje. Rozumując zatem dalej. Co z Trofeum za pokonanego Wroga po przemianie go w Ropuche ?
Trofeum liczone jest za 1 punkt czy za tyle ile napisane jest na karcie ? Wydaje mi się że to drugie.
Grałem Wiedźmą w niedzielę (tak chciał los) i zdolność zamieniania w ropuchę w opisanej formie to absolutny kiler ficzer.
Przy grze z zaawansowanymi graczami postać nie do użycia moim zdaniem. Ale również zwrocilem na Wiedźmę uwagę podczas konkursu i zamówiłem ją z myślą o początkujących graczach.
Szansa na Ropuchę to 33 % nie jest mała to fakt ale są przecież sporo potężniejsze postacie. Wiedźme po prostu trzeba wyeliminować z gry jak najszybciej ;)
Dokładnie. Najlepsza taktyka :)

Re: Zbiór niejasności, dotyczących zasad gry wraz z odpowiedziami

: poniedziałek 20 sie 2018, 13:15
autor: Lechlat
Jest jedno z zadań czarownika gdzie trzeba odwiedzić czarodziejkę a grając z kataklizmem zamiast oryginalnej planszy jest naprawdę mała szansa na wylosowanie jej karty i do tego najlepiej w mieście. Często może być w ogóle niewykonalne, gdy ktoś inny ją wylosuje poza miastem i nie pozostanie ona na planszy.
Co z tym fantem zrobić?