Teleportacja i inne tematy

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
DzikSiła1 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: piątek 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: Wtorek
Płeć:

Teleportacja i inne tematy

Post autor: DzikSiła1 »

Witam

Trzy pytanka z ostatniej gry

1.Teleportacja. Czy poszukiwacz stojący np na obszarze miasta może w następnej turze teleportować się na miasto właśnie? Czyli na obszar na którym stoi/

2.Żniwiarz. Wysłałem żniwiarza na obszar na którym stał mój poszukiwacz a także poszukiwacz kolegi. Kolega rzucił kostką i wyrzucił 5. W karcie żniwiarza jest napisane że morze teleportować sie do dowolnego poszukiwacza i odbyć z nim spotkanie. Mój kolega przeniósł go do mnie czyli na pole na którym żniwiarz już stał. Prawidłowo?

3.Czar ( nazwy nie moge za cholerę sobie przypomnieć :mrgreen: ) Mam nadzieje że ktoś z forum wie jak się nazywa. W każdym razie chodzi w nim o to że , rzucając go na innego poszukiwacza zabieramy mu 2 punkty życia , rzucając na potwora zabijamy go od razu.
Moim zdaniem możemy to zrobić jedynie podczas walki z tym poszukiwaczem/istotą. Mój kolega za to wpadł na pomysł że rzuci ten czar na mnie kiedy ja walczyłem z jakimś wrogiem z karty. Słusznie?

Ps.Piszę to będąc w pracy. Jeśli nie zajarzycie o co mi chodzi , to jak będę w domu napisze opis karty.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5930
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

DzikSiła1 pisze:1.Teleportacja. Czy poszukiwacz stojący np na obszarze miasta może w następnej turze teleportować się na miasto właśnie? Czyli na obszar na którym stoi/
Na 90% nie.
DzikSiła1 pisze:2.Żniwiarz. Prawidłowo?
Chyba tez nie.
DzikSiła1 pisze:3.Czar ( nazwy nie moge za cholerę sobie przypomnieć )
Wklej cały opis czaru to zobaczymy.


What a view.

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Ad1.

Opis karty brzmi: "..Przenosisz się na dowolny inny obszar tej Krainy..". Powinno być zrozumiałe, że niemożna przenieść się na obszar na którym się stoi.

Ad2.

Ciekawa sytuacja, myślę, że mnie się taka nigdy nie przytrafiła. Opis tej czynności brzmi "Ponury Żniwiarz teleportuje się na obszar zajmowany przez wybranego przez Ciebie poszukiwacza..". Ja osobiście nie widzę problemu w tym żeby w takiej sytuacji Żniwiarz pozostał na tym samym obszarze - znaczy się w moich oczach prawidłowo. Aczkolwiek znajdą się tacy co się pokuszą o dyskusję na temat "Niemożna teleportować się w to samo miejsce" co chyba jest zbyt na wyrost w przypadku gry planszowej. ;) Także z kolegą grajcie tak żeby wam obydwu grało się przyjemnie i obydwoje czuli, że jest to fair play.

Ad3.

Przychodzi mi na myśl czar Strzaskanie Duszy a tu opis brzmi "Możesz rzucić to Zaklęcie .. tuż przed rozpoczęciem walki psychicznej.." co ja osobiście rozumiem jako, że mogę to zaklęcie rzucić kiedy ja rozpoczynam walkę psychiczna i rzucam wtedy je na mojego przeciwnika. Kiedy toczy się walka która mnie nie dotyczy (inny poszukiwacz vs inny poszukiwacz lub inny poszukiwacz vs wróg) ja bym tego zaklęcia nie użył i chyba bym się lekko wzburzył gdyby ktoś inny użył go podczas mojej walki psychicznej. :P


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rebelix pisze:Ad3.

Przychodzi mi na myśl czar Strzaskanie Duszy a tu opis brzmi "Możesz rzucić to Zaklęcie .. tuż przed rozpoczęciem walki psychicznej.." co ja osobiście rozumiem jako, że mogę to zaklęcie rzucić kiedy ja rozpoczynam walkę psychiczna i rzucam wtedy je na mojego przeciwnika. Kiedy toczy się walka która mnie nie dotyczy (inny poszukiwacz vs inny poszukiwacz lub inny poszukiwacz vs wróg) ja bym tego zaklęcia nie użył i chyba bym się lekko wzburzył gdyby ktoś inny użył go podczas mojej walki psychicznej.
Albo Dotyk Śmierci. Ideą tegoż Zaklęcia jest, iż Poszukiwacz może go rzucić, kiedy sam osobiście uczestniczy w walce, jak to Rebelix wyłuszczył. Aczkolwiek tak, jest ono przetłumaczone w lekko dwuznaczny sposób.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Albo Dotyk Śmierci racja Nemo... zmusiłeś mnie 2 dni temu żeby otworzyć pudełko Góry a tam trafia się Strzaskanie Duszy, pewnie mi się przewinęło przed oczami i dlatego o tym pomyślałem w pierwszej kolejności.


DzikSiła1 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: piątek 12 kwie 2013, 10:37
Lokalizacja: Wtorek
Płeć:

Post autor: DzikSiła1 »

Tak właśnie o te zaklęcia mi chodziło. Dzięki za odpowiedzi.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rebelix pisze:zmusiłeś mnie 2 dni temu żeby otworzyć pudełko Góry a tam trafia się Strzaskanie Duszy
A widzisz, jednak nie zaszkodziło Ciebie zmusić do czegoś, przydałeś się i zmuszenie też się przydało ;). Teraz jeszcze 2 inne czynności na Ciebie czekają :-"


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

"Złośliwy diablik - przenieś się na obszar zajmowany przez innego poszukiwacza znajdującego się w dowolnej krainie. Musisz odbyć spotkanie z tym poszukiwaczem (nie możesz odbyć spotkania wynikającego z obszaru). Następnie diablik teleportuje się na stos kart odrzuconych."

Czy karta ta dopuszcza teleportację do krainy wewnętrznej i korony władzy? W instrukcji jest napisane, że do krainy wewnętrznej można wejść tylko przez tajemne wrota, a do korony władzy wyłącznie z doliny ognia :?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

arcanuss, instrukcja też mówi, że instrukcje szczegółowe z kart mają pierwszeństwo nad instrukcją główną, więc jak dla mnie śmiało możesz teleportować się do krainy wewnętrznej, a nawet na koronę władzy ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

W sumie słuszna uwaga. Rozpocząłem ten wątek, bo zdziwiłem się potęgą tej karty. Można ot tak dogonić pioniera. Choć z drugiej strony myślę, że ta karta będzie raczej często ostatnią szansą na możliwość wygranej xD

EDITED
Widzę, że więcej kart w Pani Jeziora budzi moje wątpliwości.

1) Mapa skarbów - za każdym razem, kiedy wylosujesz przedmiot z talii przygód, możesz dodatkowo otrzymać 1 sztukę złota.

Osobiście obstawiałbym, że samo wylosowanie nie wystarczy. Raczej tę sztukę złota powinno się otrzymać dopiero razem z tym przedmiotem (np. po pokonaniu wrogów na danym polu), ale to znowu wbrew instrukcji karty.

2) Obrońca sprawiedliwości - (...) Obrońca sprawiedliwości opuści cię i przyłączy się do poszukiwacza, który cię napotka (chyba, że mu się wymkniesz).

Chciałbym się upewnić, chodzi tylko o poszukiwacza, który cię zaatakuje? Bowiem słowo"napotkać" można interpretować zarówno jako "spotkać", czyli oboje się spotykamy (i jak ktoś mnie atakuje, i jak ja kogoś atakuję), jak i "natrafić na kogoś" (natrafiam na kogoś wchodząc na jego pole i go atakuję).


Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Xan »

arcanuss pisze: 1) Mapa skarbów - za każdym razem, kiedy wylosujesz przedmiot z talii przygód, możesz dodatkowo otrzymać 1 sztukę złota.
Sam kiedyś tutaj o to pytałem. Wystarczy samo wylosowanie przedmiotu.
arcanuss pisze: 2) Obrońca sprawiedliwości - (...) Obrońca sprawiedliwości opuści cię i przyłączy się do poszukiwacza, który cię napotka (chyba, że mu się wymkniesz).
Tego Przyjaciela zabrać Ci może Poszukiwacz, który zdecyduje się w swojej turze zaatakować Cię lub skorzystać ze swojej specjalnej zdolności na Tobie. Skoro tekst karty nie wspomina nic w stylu " którego napotkasz lub który napotka Ciebie", skłaniałbym się ku tezie, że nie musisz oddawać tego Przyjaciela w momencie, w którym trwa Twoja tura, a Ty napotykasz innego Poszukiwacza.

Może koledzy z forum mnie w tym utwierdzą, bądź obalą moje przekonanie na ten temat.

Pozdrawiam,
Xan


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Xan gada sensownie. JEstem skłonny zgodzić się z jego interpretacją.


Ja nawet nie mam Talismana.

arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

Dzięki Xan za cenne uwagi :) Zawsze staram się przekopać forum zanim zapytam, ale jak widać opcja wyszukiwania nie jest doskonała. No, ale teraz podczas rozgrywki nie będzie już wątpliwości.

A tymczasem naszły mnie kolejne wątpliwości (zglanujecie mnie dzisiaj chyba :P). Ale kurcze zdziwiłem się, że na pytanie o nagrody za zadania czarnoksiężnika nie znalazłem odpowiedzi na forum. Chodzi mi dokładnie o Magiczne drzwi.

Magiczne drzwi - odrzuć natychmiast tę kartę. Przenieś się na dowolny obszar w dowolnej krainie (z wyjątkiem krainy wewnętrznej).

Z FAQ wiemy, że w podstawowej wersji gry po teleportacji do czarownika otrzymujemy talizman i nasza tura natychmiast potem się kończy. Zatem pozostaje pytanie co z nagrodami, które wywołują jakąś natychmiastową akcję?

1) po otrzymaniu tej nagrody teleportuję się na dowolny obszar i go rozpatruję?
2) po otrzymaniu tej nagrody teleportuję się na dowolny obszar i tura się kończy? (chyba najbardziej literalna wersja, ale i najbardziej bezsensowna)
3) po rozpoczęciu mojej następnej tury natychmiast się teleportuję się na dowolny obszar i go badam?


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

1.


arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

Najbardziej pożądana opcja.
Dzięki Rebelix.


Awatar użytkownika
Xan
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Posty: 436
Rejestracja: poniedziałek 27 sie 2012, 17:45
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Xan »

Ja również jestem za bramką nr 1.


Talisman: Digital Edition!
Wszystko ma swój początek i koniec.
Aby zobaczyć moje konto na Steam, kliknij: TUTAJ.

ODPOWIEDZ