Wymiania trofeów oraz cios psnioniczny - c.d.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
macafa6 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:

Wymiania trofeów oraz cios psnioniczny - c.d.

Post autor: macafa6 »

Poprzedni temat zamknięty, a niestety, padły tam nieprawidłowe odpowiedzi.
Cios psioniczny i rumak (a także odpowiednia umiejętność mnicha) się nie powielają. Wszystkie razem dają ten sam pojedynczy efekt: jednorazowego dodania bazowej mocy do siły. Sprawa jest wyjaśniona w wątku na oficjalnym forum Talismana:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... fidt=10274

a bazuje na wcześniejszej zasadzie z FAQ, że dla Mnicha - cios psioniczny nic nie daje, bo mnich ma już taką bazową umiejętność. Poza tym to jest logiczne - jeśli można dodać moc do siły za pierwszym razem, to która moc ma być dodawana za kolejnym? :) (bazowa została już dodana).


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Wątek do którego link podałeś kończy się w 2009 roku, FAQ który jest oficjalny zdaje się wyszedł później który mówi, że mnich ze swoją specjalną zdolnością może rzucić zaklęcie cios psioniczny i dodać raz jeszcze swoją początkową wartość siły.

Logika nie ma tutaj nic do rzeczy, mówimy o grze planszowej. Chodzi tylko o ustalanie swojej całkowitej siły w trakcie walki. A tą ustala się sumując wszystkie swoje bonusy. A zatem jeśli masz 5 punktów siły, 3 punkty mocy, zaklęcie cios psioniczny, rumaka jako przyjaciela i wdajesz się walkę gdzie wykorzystujesz zaklęcie to sprowadza się to do prostej matematyki 5 (punkty siły) + 3 (punkty z ciosu psionicznego) + 3 (punkty z rumaka) = 11 i to jest całkowita siła do której dodasz wyniku rzutu ataku. Nie ma co tutaj się silić na logikę.


macafa6 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:

Post autor: macafa6 »

Rebelix pisze:Wątek do którego link podałeś kończy się w 2009 roku, FAQ który jest oficjalny zdaje się wyszedł później który mówi, że mnich ze swoją specjalną zdolnością może rzucić zaklęcie cios psioniczny i dodać raz jeszcze swoją początkową wartość siły.
Na pierwszej stronie tego cytowanego wątku jest mowa o 4-tej edycji Talismana.

[dodane]
Przeszukałem FAQ, faktycznie, Mnich może dodać 2x moc bazową, raz ze swojej zdolności i po raz drugi z Ciosu psionicznego:
P2: Mnich używa podczas walki swojej wewnętrznej wiary,
aby dodać do Siły swoją początkową wartość Mocy. Czy może
rzucić Zaklęcie Ciosu psionicznego, aby ponownie dodać do
Siły swoją początkową wartość Mocy w tej samej walce?
O: Tak.
Czyli nie mam racji, coś się w międzyczasie zmieniło i w myśl aktualnych zasad można stakować do woli (np. rzucić w jednej walce 2 Ciosy psioniczne, do tego używać kilku Rumaków itd.).
Abstrahując od tego, to zasady w swojej idei się lekko nie trzymają kupy, bo w takim razie powinna się też stakować Różdżka i zdolność Czarnioksiężnika - a tutaj tego nie ma :(
A znów Wróżka i Kula jasnowidzenia - działają obie jednocześnie.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22089
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Cześć,

przejrzałem ten temat, do którego link podałeś, i stwierdzam, iż nie wypowiedziała się w nim ani jedna osoba, która miałaby, że tak to ujmę, "moc sprawczą". Żadna z tychże wypowiedzi nie jest wypowiedzą FFG, a jedynie luźną dyskusją "gdyby babcia miała wąsy..".

Co co Różdżki i zdolności różdżkopodobnych. One się nie stackują z tegoż względu, iż nie ma możliwości połączenia ich zdolności w jedno. Jak do zera dodasz zero, to wciąż będziesz miał zero. Czyli jak jedna zdolność mówi, iż możesz posiadać 1 Zaklęcie i druga zdolność mówi, iż możesz posiadać jedno Zaklęcie, to wciąż możesz posiadać tylko 1 Zaklęcie.

Z kolei Mnich i Cios Psioniczny nie mają takich ograniczeń. Najpierw dodajesz Moc za Wiarę, następnie dodajesz tę samą Moc za Rumaka, a na końcu za Cios Psioniczny. Czyli nie ma żadnych problemów połączyć te zdolności we współgrającą całość.

:).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

macafa6 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: czwartek 07 mar 2013, 06:17
Lokalizacja: 3miasto
Płeć:

Post autor: macafa6 »

Nemomon pisze: Z kolei Mnich i Cios Psioniczny nie mają takich ograniczeń. Najpierw dodajesz Moc za Wiarę, następnie dodajesz tę samą Moc za Rumaka, a na końcu za Cios Psioniczny. Czyli nie ma żadnych problemów połączyć te zdolności we współgrającą całość.

:).
Masz rację, zacząłem na to patrzeć pod jeszcze innym kontem. Jest "dodaj początkową wartość mocy", a nie "dodaj początkową moc" (podobnie w oryginalnych angielskich regułach). Czyli de facto nie dodajemy mocy do siły, ale dodatkowy czynnik o wielkości równej wielkości mocy początkowej. I w takim podejściu rzecz się trzyma kupy, bo ten dodatkowy bonus skorelowany z wartością mocy może oznaczać jakiś rodzaj skupienia, zdolności kontrolowania konia bojowego (Rumaka), itd.
Szczególnie, że w oryginale stoi "craft", co nie do końca oznacza "moc", ale raczej "poziom umiejętności".


ODPOWIEDZ