Poltergeist a Klątwa wiedźmy/zamiana w żabę

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Mhd [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 14 mar 2013, 21:57
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 31

Poltergeist a Klątwa wiedźmy/zamiana w żabę

Post autor: Mhd »

Witajcie, dziś podczas rozgrywki trafiliśmy na nieprzekraczalną dla mnie zagwozdkę:

otóż, gdy gracz posiada Poltergeista (czyli jak wynika z opisu karty- Przyjaciela, którego może się pozbyć przechodząc przez Rwącą Rzekę), a kilka tur później zostanie zamieniony w żabę, co to zmusza do usunięcia wszystkich Przyjaciół to czy poltergeist również zostaje odrzucony? Może za mocno kombinuję, ale pojawiają się tutaj dwa sprzeczne rozkazy: "pozostaw wszystkich przyjaciół" i "pozbyć się możesz przechodząc przez Rzekę". Czy najrozsądniejszym jest odrzucenie wszystkich przyjaciół poza poltergeistem, czy może jednak poltergeist też ma czekać na polu, gdzie nastąpiła przemiana w żabę?

Do tego garść mniejszych pytań:

1. Przedmioty na mule są "aktywne" z automatu czy muszę nieść je bezpośrednio ze sobą (np. Amulet niesiony na mule pozwala na rzucanie przez posiadacza zaklęć czy nie)?
2. Druid może dobierać Zaklęcia w Puszczy zamiast zwykłego badania obszaru czy może zrobić jedno i drugie?
3. Jeśli postać zawsze musi posiadać jedno zaklęcie to różdżka powoduje, że musi mieć zawsze dwa zaklęcia czy nie daje żadnych korzyści? Z tego co pamiętam w starym MiM Różdżka dodawała jedno zaklęcie więcej, ale teraz opis karty jest chyba inaczej sformułowany (ale w MiM grałem baaaardzo dawno temu, a pamięć zawodna jest).
4. Dobrze rozumiem zdolność sztyletowania zabójcy, która mówi o tym, że sztyletować można tylko atakowanych Poszukiwaczy i Wrogów, natomiast, gdy sam zostanie zaatakowany (a rozumiem, że gdy wyciągnę z talii Przygód Wroga- Zabójca jest przez niego atakowany) nie może tejże zdolności wykorzystać?
5. Runiczny miecz- "za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i sprawisz, że straci punkt Życia), otrzymujesz punkt Życia".Rozumiem, że pokonać należy wroga w zwykłej walce? A może trzeba to rozumieć tak, że skoro standardowi wrogowie z kart nie mają punktów życia, to posiadaczowi runicznego miecza zdobyczny PŻ się nie należy? Nie uważacie, że przedmiot ten jest nieco przekoksany? W kilka tur można nastukać sobie tyle życia, że zacznie brakować zielonych punkcików;P

Dziękuję serdecznie z góry jeśli komuś będzie się chciało odpowiedzieć na te pytania. Jeśli coś mi się jeszcze nasunie nie omieszkam napisać:P


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Mhd pisze:Przyjaciela, którego może się pozbyć przechodząc przez Rwącą Rzekę), a kilka tur później zostanie zamieniony w żabę, co to zmusza do usunięcia wszystkich Przyjaciół to czy poltergeist również zostaje odrzucony?
Tak, zostaje odrzucony. Przejście przez jakąkolwiek Rwącą Rzekę jest opcjonalną możliwością pozbycia się tejże karty, gdy wszelkie inne sposoby zawiodą. Poltergeista możesz się też pozbyć np. na Przepaści, porwać go może Łowca Niewolników z Podziemi, czy też może się zamienić w wilkokłaka (karta ze Żniwiarza).
1. Przedmioty na mule są "aktywne" z automatu czy muszę nieść je bezpośrednio ze sobą (np. Amulet niesiony na mule pozwala na rzucanie przez posiadacza zaklęć czy nie)?
Tak, aktywne. Muł (czy koń i wóz) zwiększają jedynie limit ilości Przedmiotów.
Mhd pisze:2. Druid może dobierać Zaklęcia w Puszczy zamiast zwykłego badania obszaru czy może zrobić jedno i drugie?
Najpierw dobiera Zaklęcia, a następnie bada (musi badać) obszar.
Mhd pisze:3. Jeśli postać zawsze musi posiadać jedno zaklęcie to różdżka powoduje, że musi mieć zawsze dwa zaklęcia czy nie daje żadnych korzyści? Z tego co pamiętam w starym MiM Różdżka dodawała jedno zaklęcie więcej, ale teraz opis karty jest chyba inaczej sformułowany (ale w MiM grałem baaaardzo dawno temu, a pamięć zawodna jest).
Nie daje korzyści, Różdżka posiada taki sam efekt co zdolność Poszukiwacza, więc skoro Poszukiwacz już posiada przynajmniej 1 Zaklęcie z efektu własnej postaci, to według Różdżki on posiada już to Zaklęcie, więc nie daje następnego.

W MiMe faktycznie Różdżka dawała o 1 Czar więcej niźli Poszukiwacz rozpoczynał grę. MiM tłumaczony był na podstawie 1 edycji Talismana. Pomiędzy 1 edycją Talismana, a 2 edycją Talismana (i następnymi) były dokładnie 2 różnice - Czar Rozkaz działał na wszystkich Poszukiwaczy (w 1 Edycji i w MiMie na 1 Poszukiwacza) oraz Różdżka dawała 1 Czar (a nie, jak w MiMie i w 1 Edycji o 1 Czar więcej).
Mhd pisze:4. Dobrze rozumiem zdolność sztyletowania zabójcy, która mówi o tym, że sztyletować można tylko atakowanych Poszukiwaczy i Wrogów, natomiast, gdy sam zostanie zaatakowany (a rozumiem, że gdy wyciągnę z talii Przygód Wroga- Zabójca jest przez niego atakowany) nie może tejże zdolności wykorzystać?
Zabójca zawsze atakuje karty. Czy na nie wejdzie, czy je wyciągnie, to zawsze jest atakującym. Ale, jeżeli zostanie zaatakowany przez Poszukiwacza, i tylko przez Poszukiwacza, to oczywiście jest broniącym się.
Mhd pisze:5. Runiczny miecz- "za każdym razem gdy pokonasz Wroga lub innego Poszukiwacza (i sprawisz, że straci punkt Życia), otrzymujesz punkt Życia".Rozumiem, że pokonać należy wroga w zwykłej walce? A może trzeba to rozumieć tak, że skoro standardowi wrogowie z kart nie mają punktów życia, to posiadaczowi runicznego miecza zdobyczny PŻ się nie należy? Nie uważacie, że przedmiot ten jest nieco przekoksany? W kilka tur można nastukać sobie tyle życia, że zacznie brakować zielonych punkcików;P
Tak, tylko w walce na Siłę. Jak się pokona Poszukiwacza lub Wroga w walce na Siłę (i w przypadku Poszukiwacz zmusi się go do utraty puntu Życia, a ten nie obroni się Pancerzem), otrzymujemy 1 Życie. I tak, gracze lubią ten przedmiot :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Bodzi
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 17 mar 2013, 09:50
Lokalizacja: Nibylandia
Płeć:

Post autor: Bodzi »

Mhd pisze:3. Jeśli postać zawsze musi posiadać jedno zaklęcie to różdżka powoduje, że musi mieć zawsze dwa zaklęcia czy nie daje żadnych korzyści? Z tego co pamiętam w starym MiM Różdżka dodawała jedno zaklęcie więcej, ale teraz opis karty jest chyba inaczej sformułowany (ale w MiM grałem baaaardzo dawno temu, a pamięć zawodna jest).
Nie daje korzyści, Różdżka posiada taki sam efekt co zdolność Poszukiwacza, więc skoro Poszukiwacz już posiada przynajmniej 1 Zaklęcie z efektu własnej postaci, to według Różdżki on posiada już to Zaklęcie, więc nie daje następnego.

2.) Gracz posiada rumaka, który dodaje jego bazową moc do siły podczas walki np ma 4 siły i 3 mocy, Gracz również posiada zaklęcie cios psioniczny. Czy może je rzucić podczas walki i dodać sobie 6 punktów do swojej skuteczności (rumak + cios) ?
2. Można tak robić (tak jak wróżka może zrobić combo z kulą jasnowidzenia)

Tak tłumacząc, kula jasnowidzenia nie powinna nic dodawać wróżce, bo " posiada taki sam efekt jak zdolność poszukiwacza". Co by miało sens, bo wróżka jakby na stałe posiada taką kulę i co by jej dała druga?


Awatar użytkownika
sardo
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 145
Rejestracja: czwartek 07 paź 2010, 17:42
Lokalizacja: Wieliczka
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: sardo »

W FAQ jest tak napisane. A kula jasnowidzenia pozwala wymienić 1 kartę i umiejętność Wróżki też.
Losujesz kartę wykorzystujesz zdolność kuli (kula zużyta, zdolność wróżki nie), wykorzystujesz zdolność wróżki. Nie widzę tu przeciwwskazań.

Natomiast przy różdżce jest napisane, że gdy wykorzystamy ostatnie zaklęcie dostajemy nowe (nie ma możliwości by to jakoś się kumulowało).

Z resztą w FAQ jest opisana Kula Jasnowidzenia, Cios Psioniczny chyba też.


ODPOWIEDZ