Pytanie o podnoszenie przedmiotów a badaniem obszaru

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
r4d3k [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 10 lut 2013, 14:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Pytanie o podnoszenie przedmiotów a badaniem obszaru

Post autor: r4d3k »

Witam wszystkich, mam taką sytuacje: w wyniku zdarzenia talizman (przedmiot z kart ekwipunku) ląduje na kopalni w krainie wew. Teraz aby zabrać ten przedmiot z pola trzeba je zbadać ? czy mamy do wyboru albo wejście do kopalni albo wzięcie talizmanu i w następnej kolejce znowu badamy ? Podobna sytuacja gdy gracz zamieni się w ropuchę i traci przedmioty złoto oraz przyjaciół na polu miasta (wizyta u Czarodzieja, który zamienia w ropuchę) I teraz drugi gracz może jednocześnie odwiedzić medyka i zabrać przedmioty czy musi wybrać co ma zrobić ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Zgodnie z kolejnością działań najpierw bada się wszystkie karty (zgodnie z numerami) a następnie instrukcję wynikającą z obszaru. A zatem jeśli trafisz na obszar kopalni na którym leży karta talizmanu to najpierw badasz kartę (czyli decydujesz czy go zabierasz czy nie) a następnie wykonujesz polecenie rzutu kośćmi w kopalni. Analogicznie jest w przypadku kart znajdujących się na obszarze miasta.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4901
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

... z tym, że w przypadku obszaru, na którym widnieje napis w stylu "Wylosuj X kart", najpierw losujesz do X kart minus ilość już znajdujących się na tym obszarze, ale nie mniej niż 0 (zero) - czyli najpierw stosujesz się do instrukcji obszaru :). Dopiero wówczas stosujesz się do kart, w kolejności ich rozpatrywania.


r4d3k [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 29
Rejestracja: niedziela 10 lut 2013, 14:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: r4d3k »

Dzięki za pomoc



myc
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: sobota 29 gru 2012, 20:55
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: myc »

A jeżeli na obszarze znajduje się porzucony przedmiot np miecz "z kart ekwipunku" to czy jak wkroczę na taki obszar na którym jest napisane losuj 1 kartę to tą bron traktuje już jako tą 1 kartę i w momencie gdy nie chce wziąć miecza to po prostu nic się nie dzieje ?

Wiem ze to retoryczne pytanie ale wole się upewnić ;)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

myc pisze:A jeżeli na obszarze znajduje się porzucony przedmiot np miecz "z kart ekwipunku" to czy jak wkroczę na taki obszar na którym jest napisane losuj 1 kartę to tą bron traktuje już jako tą 1 kartę i w momencie gdy nie chce wziąć miecza to po prostu nic się nie dzieje ?

Wiem ze to retoryczne pytanie ale wole się upewnić ;)
Dokładnie tak. Każda karta leżąca na obszarze, czy to jest karta Ekwipunku czy Zaklęcie, zmniejsza limit losowanych kart na obszarze, chyba że na samej karcie zaznaczono inaczej (zwyczajowo dotyczy to kart typu: "Połóż 4 karty XXX, nie wliczają się one w limit losowanych kart na tym obszarze".).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

ODPOWIEDZ