Zabójca, róg przyzwania, królowa lodu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Ysmir [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: środa 02 sty 2013, 23:37
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć:
Wiek: 33

Zabójca, róg przyzwania, królowa lodu

Post autor: Ysmir »

Witam. To mój pierwszy post. Mam problem z zabójcą mianowicie posiadam róg przyzwania:
Możesz zadąć w róg przyzwania za każdym razem, kiedy trafisz na obszar z poleceniem wylosowania 1 lub więcej kart Przygód. Zanim rozegrasz spotkanie wynikające z obszaru, możesz przenieść 1 Wroga znajdującego sie w Krainie, w której przebywasz, na swój obszar. Możesz to zrobić tylko raz na turę.
Jak rozumiem przyzywam Wroga i toczymy normalną walkę tzn mogę próbować go zasztyletować a następnie czytam kartę przygody. A jeśli przegram z Wrogiem to już nie losuję karty przygody tak?

Do tego mam jeszcze pytanie czy na królowej lodu i bosie z podziemi można używać umiejętności sztyletowania?
Dla przypomnienia karta zabójcy.
Kiedy atakujesz innego Poszukiwacza lub istotę, możesz próbować ją zasztyletować. Nie możesz podjąć takiej próby, jeśli to ty zostaniesz zaatakowany przez innego Poszukiwacza. Próba zasztyletowania przebiega jak zwykła walka z tym, że twój przeciwnik nie dodaje do swej Siły wyniku rzutu kością. Jeśli pokonasz w ten sposób swojego przeciwnika, musisz mu odebrać 1 punkt życia - nie możesz wziąć złota, ani Przedmiotów
Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Cześć!
Jak rozumiem przyzywam Wroga i toczymy normalną walkę tzn mogę próbować go zasztyletować a następnie czytam kartę przygody. A jeśli przegram z Wrogiem to już nie losuję karty przygody tak?
Przesuniętego Wroga badasz razem z innymi kartami na obszarze. Jeżeli obszar jest pusty, to przesuwasz Wroga i nie losujesz już karty. Jeżeli na obszarze jest już jakaś karta, to przyzywasz Wroga i potem je badasz w kolejności ich numerów spotkania, pamiętając iż Wrogowie walczą wspólnie.
Ysmir pisze:Do tego mam jeszcze pytanie czy na królowej lodu i bosie z podziemi można używać umiejętności sztyletowania?
Dla przypomnienia karta zabójcy.
Tak, Królowa Lodu czy LoD to istoty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Ysmir [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: środa 02 sty 2013, 23:37
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Ysmir »

Właśnie słowa
Zanim rozegrasz spotkanie wynikające z obszaru
sprawiają problem bo wychodzi na to że przyciągam wroga a potem badam obszar


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Moim zdaniem powinieneś to traktować w taki sposób...

Trafiasz na obszar którego polecenie brzmi "wylosuj X kart", zanim wylosujesz jakąkolwiek kartę to korzystasz z rogu i przesuwasz na ten obszar 1 wroga którego karta wlicza się w limit losowanych kart na tym obszarze następnie rozpatrujesz obszar normalnie czyli losujesz brakującą ilość kart (jeśli polecenie brzmi wylosuj 1 kartę - wtedy nie ciągniesz bo 1 karta już tutaj jest) a następnie rozpatrujesz karty zgodnie z podstawowymi zasadami.


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Chyba jednak nie do końca zgodzę się z odpowiedzią Nemo...

Otóż spotkanie Królowej Lodu wynikające z karty alternatywnego zakończenia odbywa się na obszarze Korony Władzy a druga specjalna zdolność zabójcy mówi nam, że nie można korzystać ze sztyletowania będąc na tym obszarze. Dlatego myślę, że nie można użyć sztyletowania na Królowej Lodu.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22075
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

No, tego kolega Ysmir w opisie zdolności Zabójcy nie wspomniał. W MiMie było, iż jak Zabójca wchodził na KW to mógł sztyletować, a potem już nie. Jak jest w TMiM już nie pamiętam, ale skoro mówisz, iż na karcie jest zapisane, iż na KW nie może, to oczywiście masz rację.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Tak zabójca ma 2 specjalne zdolności... pierwsza to sztyletowanie i opis jak to wygląda.

Druga zdolność natomiast brzmi:

"Nie możesz korzystać z powyższej zdolności będąc na obszarze Korony Władzy."


Ysmir [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: środa 02 sty 2013, 23:37
Lokalizacja: Lubliniec
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Ysmir »

Przepraszam że tego nie napisałem ale zapomniałem że Królowa jest na KW;)


arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

Zabójca... O tę postać kłócimy się często. Mój kolega sztyletuje wszystko co napotka na swojej drodze, łącznie ze strażnikiem i wilkołakiem. Daje mu to prostą i łatwą drogę do korony. Wczoraj wczytałem się jeszcze raz w instrukcję i wyczytałem, że to strażnik atakuje ciebie, a nie ty jego, co zgodnie z opisem zabójcy, zabrania mu użycia sztyletowania. Dlatego zabroniłem koledze zasztyletowania strażnika. Ale chwilę później inny kolega zauważył, że jak losuje się karty na danym obszarze, to one też ciebie atakują, a nie ty je, więc i wtedy nie można by używać sztyletowania... Zwątpiłem i nie wiem. Rozjaśni ktoś kwestię sztyletowania?


Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 30
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

Mi się wydaje, że wyciągana karta "atakuje", więc sztyletować nie wolno. Ale jeśli już atakuje się leżącą kartę, to spokojnie można. W końcu sztyletowanie to zakradanie się od tyłu, żeby niepostrzeżenie wbić sztylet w przeciwnika :D


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Na karcie zabójcy jest wyraźnie napisane, że nie może korzystać ze sztyletowania jeśli zostanie zaatakowany przez innego poszukiwacza. Koniec, kropka.

Tak, zabójca może zasztyletować strażnika.
Tak, zabójca może zasztyletować wroga z karty którą właśnie co wylosował.


arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

Udało mi się odkopać tę kwestię w jakimś zbiorczym temacie z 2009 r. Wcale nie jest to takie oczywiste i widać, że wielu graczy miało poważne wątpliwości. Niemniej jednak, kierując się intencją twórców, masz rację Rebelix.


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Ale po jaką cholerę? Przecież na karcie zabójcy jest wyraźnie napisane, że nie może skorzystać ze sztyletowania kiedy zostanie zaatakowany przez innego poszukiwacza. Koniec, kropka.

Mało tego w oficjalnym FAQ który jest ogólnie dostępny (nie trzeba przekopywać tematów sprzed lat) jest pytanie o to czy zabójca może zasztyletować każdą istotę, czy to taką z obszaru czy z karty, i odpowiedź jest krótka i zwięzła... TAK.

Dlaczego szukać problemów tam gdzie ich nie ma?


arcanuss
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 30
Rejestracja: środa 30 sty 2013, 18:59
Lokalizacja: Tczew
Płeć:

Post autor: arcanuss »

Faktycznie jest w oficjalnym FAQ. Musiałem to już kiedyś rozpatrywać i o tym zapomnieć. Tyle szczegółów, że człowiek się od nowa gubi po kilkumiesięcznej przerwie w grze. I nie szukam problemów tam gdzie ich nie ma. Zabójca jest po prostu przekoksowany i w rękach doświadczonego gracza psuje nam radość z rozgrywki. Niemniej jednak postaci z dodatków są jeszcze bardziej potężne i niezbalansowane z tymi podstawowymi, więc odpuszczam. W każdym bądź razie dziękuję za pomoc w tej kwestii i przepraszam za ewentualny spam.


ODPOWIEDZ