Wikołak - interpretacja zasad

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Wikołak - interpretacja zasad

Post autor: Kufir »

Witam.
Jestem posiadaczem Wilkołaka, po zapoznaniu się z zawartością pudełka od razu rodzą się następujące pytania:


1. Jak można pozbyć się karty Likantropi ?

2. Czy pory dnia tyczą się też Poszukiwaczy przebywających w Podziemiach? Czy może należy uznać że tam zawsze panuje NOC?


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

1. Parę kart z dodatku pozwala się pozbyć likantropii, np. Wilcza Zguba. Możesz też stać się Ropuchą - wtedy także odrzucasz ją.

2. Tak, pory dnia także wpływają na istoty przebywające w Podziemiach. To, że Podziemia są głęboko pod ziemią niczego nie zmienia ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Ja jeszcze nie mam Wilkołaka więc nawet nie mogę sobie na pytania pozwolić. Zgodnie z treścią maila jakiego dzisiaj dostałem paczka została wysłana więc będzie dopiero jutro (oby). Wtedy pewnie coś dorzucę od siebie. ;)


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

W sumie nie do końca podoba mi się idea tej Likantropii, ta przemiana daje mnóstwo plusów i każdy będzie chciał być Likantropem.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Poniekąd tak, ale zauważ, że otrzymujesz bonusy tylko w nocy. Więc w dzień karta nic nie daje. Ponadto, czasami możesz być w sytuacji: pójść na Wroga z którym na pewno się przegra lub pójść na obszar z innym Poszukiwaczem, którego trza zaatakować, a nawet jak go pokonasz (a nie zawsze tak się udaje), to nie możesz mu zabrać Przedmiotu, tylko musi rzucać kością. Z drugiej strony jeżeli przegrasz taką walkę, to sam normalnie tracisz przedmioty lub Życie.

Więc o ile likantrop daje jakieś plusy, to też ma swoje minusy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Tak zgadza się, ale uważam że ta lykanotropia jest nie przemyślana. Była by OK jakby miała inne minusy, w końcu to klątwa, którą powinna być "niechciana".

Takie minusy to np.

- minus 2 do skuteczności w Dzień


Rozsądnie było by też pozbywać się Likatropii u Mędrca lub w Jaskini Czarownika (niekoniecznie bezpłatnie)


Obrazek
ego
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: środa 15 sie 2012, 02:07
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: ego »

Kufir pisze:Tak zgadza się, ale uważam że ta lykanotropia jest nie przemyślana. Była by OK jakby miała inne minusy, w końcu to klątwa, którą powinna być "niechciana".

Takie minusy to np.

- minus 2 do skuteczności w Dzień


Rozsądnie było by też pozbywać się Likatropii u Mędrca lub w Jaskini Czarownika (niekoniecznie bezpłatnie)
Po kilku grach stwierdziliśmy że likantropia powinna być bardziej wyważona, bo +2 w nocy jest spory bonusem. Dlatego w dzień gramy że ma -2. W tym momencie byłaby to zdolność na 0. Ale biorąc pod uwagę to co Nemo napisał, to w takim wypadku jest to minusowa zdolność.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Myślę, że można by było w taki sposób "wyważyć" Likantropię:

- +2 do skuteczności otrzymujemy jedynie w nocy
- otrzymujemy -2 do skuteczności w dzień
- pozostałe zdolności działają bez względu na porę dnia.

Pozbyć się Likantropii proponowałbym jedynie u Czarnoksiężnika w Jaskini. U mędrca czy czarodziejki byłoby zbyt łatwo się dostać. A koszt... myślę, że albo 2 MZ albo 1 magiczny przedmiot.

Co uważacie?


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Revix
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 57
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2009, 16:23
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Revix »

Osobiście uważam, że brak możliwości zabierania punktów życia i zwłaszcza przedmiotów po wygranej walce poszukiwaczowi jest wystarczającym "wyrównaniem" za +2 do walki. Nie bardzo też widzę powód dla którego w czasie dnia likantrop powinien mieć jakieś dodatkowe negatywne efekty ze względu na "klątwę" której ofiarą padł. Warto pamietać o tym, że klątwa obowiązuje nas cały czas i chociaż w dzień nic z niej nie mamy to istnieją karty, które bezpośrednio sie do niej odnoszą.


Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Łezka się w oku kręci czytając to i nie mogąc się wepchnąć w dyskusję bo się jeszcze nie widziało Wilkołaka. :neutral:


Baltar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 66
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2011, 19:37
Lokalizacja: Kraków (Korona Władzy)
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Baltar »

Cześć,
mam spore zaległości na forum, więc może było przy analizie wersji EN wilkołaka. Jeśli tak to z góry przepraszam.

Mamy teraz kartę Natrętnego Poltergeista (czar). Ma to co zwykły Poltergeist, ale końcówka jest ciekawa
"... Rwącą Rzekę (czy to tratwą, mostem, czy przeprawą)."

Czy wyklucza to przekroczenie rzeki przy Wiosce/Mieście? Mostem chyba instrukcja nazywa Most ze Strażnikiem. Czy jest to zamierzone, jakieś ujednolicenie? Czy dalej interpretacja rysunku z mostkiem koło Wioski/Miasta jest według swogego "widzi mi się".


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Dalej jest, iż most przy mieście czy wiosce się go pozbywa. Identycznie jest z Poltergeistem w Talisman Prologue, więc skoro gra ta była tworzona pod okiem GW, to myślę, iż jest to poprawna interpretacja.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nemomon pisze:Myślę, że można by było w taki sposób "wyważyć" Likantropię:

- +2 do skuteczności otrzymujemy jedynie w nocy
- otrzymujemy -2 do skuteczności w dzień
- pozostałe zdolności działają bez względu na porę dnia.

Pozbyć się Likantropii proponowałbym jedynie u Czarnoksiężnika w Jaskini. U mędrca czy czarodziejki byłoby zbyt łatwo się dostać. A koszt... myślę, że albo 2 MZ albo 1 magiczny przedmiot.

Co uważacie?

Generalnie jestem absolutnie za. Co do ceny za pozbycia się klątwy to kwestia dyskusyjna.
Nemo kiedy pojawią się karty Likantropii do Strange Eons?


Następna kwestia która jest do poruszenia to ruch Wilkołaka.
W Przypadku gdy gramy ze Żniwiarzem proponuje aby poruszać Wilkołaka gdy wyrzucimy 6 zamiast 1.


Obrazek
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Obawiam się, że nieprędko szablony Wilkołaka trafią do SE. Jest też wysoko prawdopodobne, że wcale. Póki co proponuję używać angielskiej wersji - polskie znaki tam działają, więc można tworzyć polskie karty.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Księżycowe Zdarzenia też mogą się nie pojawić ?


Obrazek
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Dzisiaj doszła paczka z Wilkołakiem, jestem już po pierwszym przejrzeniu zawartości no i walnę swoją listę kilku pytań które mnie nachodzą (na niektóre znam odpowiedz ale chce się upewnić, na inne się tylko domyślam a przy jeszcze innych się zwyczajowo czepiam). Oczywiście daruję już sobie kwestię unikania.

Kwestia zmiany z Dnia na Noc jest głównym motywem tego rozszerzenia więc od tego zacznę.

1. Jak się odniesiecie do sytuacji kiedy to (np. na obszarze Oazy) wyciągniecie 2 księżycowe zdarzenia gdzie jedno nakazuje obrócić kartę na stronę Dnia a drugie na stronę Nocy? Czy najbardziej zgodnie z zasadami będzie to podpiąć pod efekty równoczesne o których jest mowa w FAQ i to gracz którego tura trwa decyduje o kolejności czyli zmianie najpierw na Dzień a potem Noc (lub odwrotnie)?

Do gustu przypadła mi na 1szy rzut oka Hiena Cmentarna ale też nasuwa się trochę pytań.

2. Czy zdolność losowania 8 kart przy odwiedzaniu cmentarza wyklucza badanie tego obszaru? Znaczy się jak jesteśmy źli i losujemy karty to już nie możemy się modlić a jak jesteśmy dobrzy i losujemy karty to nie tracimy punktu życia?

3. Czy jest właściwie jakaś zasada w jakiej kolejności odrzucać karty na stos kart odrzuconych w momencie kiedy odrzucamy ich więcej niż jedną. Bo zdaje się, że teraz przy tym Poszukiwaczu ma to znaczenie która karta trafi na wierzch.

I kilka pytań odnośnie niektórych kart

4. Fantom/Kolekcjoner Zwłok - jeśli wśród wylosowanych 8 kart nie ma żadnego przyjaciela/wroga to te karty automatycznie trafiają na stos kart odrzuconych?

5. Poległy Poszukiwacz Przygód - po pokonaniu zwłok w nocy bierzemy tą kartę jako trofeum? Czy karta pozostaje nadal na obszarze?

6. Czarny Kot - nie ma znaczenia przy czym ta "1" wypadnie? Czy to za ruch, czy za atak czy za cokolwiek innego?

7. Ognisty Olbrzym - w przypadku porażki z nim tracimy punkt życia i go przesuwamy czy tylko go przesuwamy (bez utraty punktu życia)?

8. Zwiastun Świtu - Po co jest tam słowo "mogą"? (pozostali poszukiwacze mogą otrzymać po 1 punkcie losu). Czy nie powinno być po prostu, że pozostali otrzymują po 1 punkcie?

9. Latarniany Chochlik - OMG! Przeczytałem 3 razy tą kartę i nie miałem pojęcia o co chodzi. Czy chodzi o to, że kiedy rozpatruję tą kartę to patrze jaka jest wierzchnia karta w talii przygód, następnie tą kartę z talii zakrytą kładę w strefie gracza dowolnej osoby. Ta osoba na początku swojej tury odkłada tą zakrytą kartę z talii znów na wierzch talii? (Może ją podejrzeć czy nie?) Kurde chyba nadal nie kumam tej karty...

Wpadło mi w oko kilka litrówek albo jak kto woli "jakbym to widział inaczej"

Czerwony Kapturek
Jest: "najbliższej"
Powinno być: "najbliżej"

Mumia
Jest: "Jeśli przegrasz z nią walkę i stracisz.."
Powinno być: " Jeśli przegrasz z nią walkę psychiczną i stracisz.."

Poszukiwacz Łowczyni Wampirów... W specjalnej zdolności dotyczącej śledztwa nie podoba mi się zapis "wylosuj o jedną kartę więcej". Czy nie łatwiej byłoby napisać wylosują nową albo następną kartę? "O jedną kartę więcej" można by zrozumieć, że kiedy odrzucimy 1 kartę to w jej miejsce losujemy 2.


Tak generalnie jest całkiem przyjemnie, kilka przesadzonych kart jak Opiekunka Kurhanu (really?) czy Wróżbiarka (ciekawe czy doczekamy się przyjaciela - Legionisty razem z rozszerzeniem Miasto).
Kilka fajnych przedmiotów jak np. Cukierki i Psikusy i chyba karta która najbardziej przypadła mi do gustu po pierwszym przejrzeniu zawartości... Żarłoczny Artefakt. Świetna sprawa dla Elfa o którym czytałem nie raz, że jest bardzo słaby bo jak sobie zapcha puszcze ciężkimi kartami to nie ma w ogóle żadnych specjalnych zdolności. A tak Elf z Żarłocznym Artefaktem skacze sobie między puszczami i zbiera to co dobre, klepie tych wrogów których może a tych których nie może to po prostu się im wymyka i odrzuca ich karty na końcu tury.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Kufir pisze:Księżycowe Zdarzenia też mogą się nie pojawić ?
Tak, też nie trafią raczej. Aczkolwiek w angielskim SE można swobodnie tworzyć typy kart, więc także i Księżycowe Zdarzenia. Tak naprawdę w angielskim pluginie nie można stworzyć polskich kart Poszukiwaczy. Resztę jak najbardziej można.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

A właśnie zapomniałem napisać... na karcie alternatywnego zakończenia Czarna Dziura brakuje linii oddzielającej 2 informacje. Podobny zonk jak w przypadku karty poszukiwacza Minotaura z rozszerzenia Smoki.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rebelix pisze:A właśnie zapomniałem napisać... na karcie alternatywnego zakończenia Czarna Dziura brakuje linii oddzielającej 2 informacje. Podobny zonk jak w przypadku karty poszukiwacza Minotaura z rozszerzenia Smoki.
To nie jest problem, zgłaszałem to, ale tak miało być. Zresztą w oryginale też nie ma separatora.

Powoli Ci odpisuję na posta powyżej ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Rebelix pisze:1. Jak się odniesiecie do sytuacji kiedy to (np. na obszarze Oazy) wyciągniecie 2 księżycowe zdarzenia gdzie jedno nakazuje obrócić kartę na stronę Dnia a drugie na stronę Nocy? Czy najbardziej zgodnie z zasadami będzie to podpiąć pod efekty równoczesne o których jest mowa w FAQ i to gracz którego tura trwa decyduje o kolejności czyli zmianie najpierw na Dzień a potem Noc (lub odwrotnie)?
Zgodnie bodaj z FAQiem (albo instrukcją, nie pamiętam już) karty o tym samym numerze spotkania rozpatruje się w kolejności ich losowania, a więc tutaj problemu nie ma - najpierw obracasz na Dzień, nanosisz do gry wszelkie możliwe efekty tej zmiany, a następnie na Noc.
Rebelix pisze:2. Czy zdolność losowania 8 kart przy odwiedzaniu cmentarza wyklucza badanie tego obszaru? Znaczy się jak jesteśmy źli i losujemy karty to już nie możemy się modlić a jak jesteśmy dobrzy i losujemy karty to nie tracimy punktu życia?
Ja bym traktował to jako dodatek - najpierw możesz ograbić zwłoki, a następnie normalnie badasz obszar.
Rebelix pisze:3. Czy jest właściwie jakaś zasada w jakiej kolejności odrzucać karty na stos kart odrzuconych w momencie kiedy odrzucamy ich więcej niż jedną. Bo zdaje się, że teraz przy tym Poszukiwaczu ma to znaczenie która karta trafi na wierzch.
Nie ma, aczkolwiek myślę, iż można skorzystać z zasady rozpatrywania jednoczesnych efektów.
Rebelix pisze:4. Fantom/Kolekcjoner Zwłok - jeśli wśród wylosowanych 8 kart nie ma żadnego przyjaciela/wroga to te karty automatycznie trafiają na stos kart odrzuconych?
Tak.
Rebelix pisze:5. Poległy Poszukiwacz Przygód - po pokonaniu zwłok w nocy bierzemy tą kartę jako trofeum? Czy karta pozostaje nadal na obszarze?
Poszukiwacz Przygód jest Nieznajomym, a nie Wrogiem, więc w żadnym wypadku nie możesz wziąć go jako trofeum (walczy jako istota, a nie Wróg).
Rebelix pisze:6. Czarny Kot - nie ma znaczenia przy czym ta "1" wypadnie? Czy to za ruch, czy za atak czy za cokolwiek innego?
Zgadza się, ważne ażeby ta "1" wypadła podczas Twojej tury.
7. Ognisty Olbrzym - w przypadku porażki z nim tracimy punkt życia i go przesuwamy czy tylko go przesuwamy (bez utraty punktu życia)?
Tracimy normalnie punkt Życia. W innym przypadku raczej by było: "Zamiast tracić punkty Życia..."
8. Zwiastun Świtu - Po co jest tam słowo "mogą"? (pozostali poszukiwacze mogą otrzymać po 1 punkcie losu). Czy nie powinno być po prostu, że pozostali otrzymują po 1 punkcie?
A nie wiem xD. Możliwe, że któryś z Poszukiwaczy nie będzie chciał otrzymać punktu Losu (nie jestem jednakże w stanie sobie wyobrazić sytuacji, w której otrzymanie punktu Losu by szkodziło w czymś).Z drugiej strony należy pamiętać o ograniczonych zasobach. Jeżeli gracz otrzymuje ostatni punkt Losu, to pozostali nie mogą ich otrzymać.
Rebelix pisze:9. Latarniany Chochlik - OMG! Przeczytałem 3 razy tą kartę i nie miałem pojęcia o co chodzi. Czy chodzi o to, że kiedy rozpatruję tą kartę to patrze jaka jest wierzchnia karta w talii przygód, następnie tą kartę z talii zakrytą kładę w strefie gracza dowolnej osoby. Ta osoba na początku swojej tury odkłada tą zakrytą kartę z talii znów na wierzch talii? (Może ją podejrzeć czy nie?) Kurde chyba nadal nie kumam tej karty...
Zgadza się - podglądasz tę kartę i kładziesz ją w strefie dowolnego gracza. Przykładowo, jeżeli podglądniętą kartą był Demon o Mocy 10, to "sprzedasz" go Poszukiwaczowi o niskiej Mocy. A jeżeli był to Najemnik, to dasz go sobie. Następnie na początku tury kładziesz tę kartę na wierzchu talii i dany Poszukiwacz albo będzie robił wszystko, aby nie wejść na ani jeden obszar "draw a card", albo zrobi wszystko, aby właśnie na taki obszar wejść i wylosować dla siebie ciekawą kartę.
Rebelix pisze:Czerwony Kapturek
Jest: "najbliższej"
Powinno być: "najbliżej"
Zgadza się.
Rebelix pisze:Mumia
Jest: "Jeśli przegrasz z nią walkę i stracisz.."
Powinno być: " Jeśli przegrasz z nią walkę psychiczną i stracisz.."
Nie całkiem się zgadza. Mumia jest z Reapera, więc i tak raczej by liftingu nie otrzymała, ale problemem jest to, iż jak raz jest oznaczona jakaś walka, to nie zawsze na innych kartach raz jeszcze jest ona w pełni powtórzona.
Rebelix pisze:Poszukiwacz Łowczyni Wampirów... W specjalnej zdolności dotyczącej śledztwa nie podoba mi się zapis "wylosuj o jedną kartę więcej". Czy nie łatwiej byłoby napisać wylosują nową albo następną kartę? "O jedną kartę więcej" można by zrozumieć, że kiedy odrzucimy 1 kartę to w jej miejsce losujemy 2.
Niby tak, aczkolwiek w nawiasie mamy: (tę kartę musisz już rozpatrzyć), a więc liczbę pojedynczą. Gdyby intencyjnie chodziło o minimum 2 karty (przy odrzucaniu jednej z nich), to nawias zamierałby "te karty".
Rebelix pisze:(ciekawe czy doczekamy się przyjaciela - Legionisty razem z rozszerzeniem Miasto).
Raczej nie - Legionista występował jedynie w Jaskini, a że ten dodatek był PL-only, to będzie to bardzo wątpliwe ;).

==============

A skoro już przy temacie, to moimi ulubionymi kartami z dodatku są:

- Nawiedzona osada (efekt idealnie oddaje efekt nawiedzania)
- Tłum wieśniaków (jak ktoś grywał w Mafię/Wilkołaka i na końcu każdego dnia wieszał podejrzanego gracza, to zrozumie...)
- Zagubiona Dusza (zajebisty quest rodem z cRPG)
- Cmentarzysko (wesoły efekt wskrzeszania umarłych i grafika)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Generalnie dodatek wprowadza mnóstwo fajnych klimatycznych kart i ta zmiana cyklu dnia i nocy - REWELACJA, dająca mnóstwo nowych możliwości.

Jednak jak zwykle trzeba samemu poprawiać jakieś kwestie związane z mechaniką bo autorzy zawalili sprawę.
Troszkę to irytujące.


Obrazek
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Z tą mumią to nie wiem bo Żniwiarza jeszcze nie mam, zbieram przecież Talismana od niedawna.

Ale chciałbym się skupić na moim 1szym pytaniu i Twojej odpowiedzi bo trochę nie do końca jest to takie łatwe. Zgodnie z instrukcją do Wilkołaka karty księżycowych zdarzeń w ogóle nie trafiają na obszar na którym stoimy a bez pośrednio trafiają obok karty czasu. To coś jak karty których po wylosowaniu rzucamy kostką aby ustalić gdzie trafiają na planszy... zgodnie chyba z FAQ albo jakąś instrukcją takie karty rozpatruję się jako pierwsze, przed innymi karatami (nawet tymi o niższych numerach). Bo gdyby było tak łatwo jak napisałeś to wyobraź sobie sytuację kiedy trafiasz do Oazy i losujesz 2 karty... pierwsza z nich to zdarzenie diablik, druga z nich to księżycowe zdarzenie czyli obie karty mają numer 1. Jeśli rozpatrzysz je według kolejności losowania to najpierw Diablik Cię gdzieś przeniesie co będzie oznaczało, że nie będziesz miał już możliwości rozpatrzeć drugą kartę. Ale też nie możesz, zgodnie z instrukcją, zostawić jej na obszarze. I co wtedy? Dlatego ja osobiście skłaniałbym się do grania w sposób taki, że księżycowe zdarzenia rozpatruje się jako pierwsze, a gdyby okazało się, że trafią się 2 takie księżycowe zdarzenia to na zasadzie efektów równoczesnych gracz może ustalić czy najpierw chce zmienić np. z dnia na noc i wprowadzić w grę wszystkie tego następstwa a dopiero potem zamienić z nocy na dzień i znowu wprowadzić następstwa czy odwrotnie.

Z tą łowczynią wampirów wiem co jest napisane dalej w nawiasie dlatego nawet nie pytałem czy ciągniemy 2 czy 1 kartę a jedynie zaznaczyłem, że opis lekko mylący i jak bym napisał inaczej. :P


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Co do pierwszego pytania, to poniekąd masz rację - chodzi o timing. Pierwej badasz karty, które umieszcza się na innym obszarze niźli tym, na którym zostały wylosowane. Ale jeżeli tych kart jest więcej, to wciąż badasz je w kolejności ich wylosowania.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Tak się jeszcze podzielę odczuciami... 111 kart przygód i ani jednego mieszka złota. Przyznacie, że to robi wrażenie.

Myślę, że mogłyby być 4 a nie tylko 2 karty Wilczej Zguby bo jednak poza zmianą w ropuchę to zdaje się te 2 karty to jedyna możliwość żeby porzucić kartę likantropii. A jak się połączy karty przygód ze wszystkich rozszerzeń to trafić na te 2 może być ciężko.

A z tym Legionistą wyjechałem bo pamiętam jak przesadzony był w MiMie tak jak przesadzona kartą wydaje mi się tutaj Opiekunka Kurhanu. To 1sza karta w tej edycji o której myślę, że jest przesadzona, mocno.


Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2169
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Przeczytajcie dobrze instrukcję Wilkołaka, zmiana w Ropuchę wcale nie nie powoduje że pozbywamy się karty "Likantropa". Pozbywamy się jej ale tylko na 3 tury kiedy to jesteśmy ropuchą, później znowu jesteśmy likantropem.


Obrazek
ODPOWIEDZ