Pytania początkującego

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Artu [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 16:44
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Pytania początkującego

Post autor: Artu »

Jako że jest to mój pierwszy post na forum - witam :) Kilka miesięcy temu miałem pierwszy raz styczność z grą Talisman: Magia i Miecz. Jako, że zostałem wprowadzony w rozgrywkę zasady nie budziły żadnych wątpliwości do momentu zakupu własnego egzemplarza gry i sięgnięcie po instrukcję. Oto kilka moich wątpliwości:

1. Załóżmy, że poszukiwacz zginie i pozostawi na polu przedmioty i złoto. Czy gracz, który jako pierwszy stanie na tym polu będzie mógł wziąć wszystkie Przedmioty i sztabki złota czy tylko tyle na ile pozwala dane pole (wylosuj 1 kartę - można podnieść jedynie jeden przedmiot?)

2. Na polu znajduje się jakaś karta (standardowo losuje się na nim 1 kartę przygody). Karta dotyczy tylko dobrego poszukiwacza. Czy jako zły i neutralny poszukiwacz mogę dociągnąć jedną kartę przygody (stosując się do opisu danego pola) czy też karta znajdująca się na danym polu już na to nie pozwala?

3. Słowo "Możesz":

a) w mieście mogę udać się do jednego z trzecz NPC-ków czy też muszę wybrać jednego z nich?

b) karta przygody "targowisko". Każdy poszukiwacz może tam zakupić przedmiot. Czy jeżeli nie chcę nic kupować to mogę zastosować się do polecenia znajdującego się na tym polu (na przykład dociągnąć jedną kartę?), czy też traktowana jest ona jak losowana karta?

Z góry dziękiuję za rozwianie moich wątpliwości :)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Artu pisze:1. Załóżmy, że poszukiwacz zginie i pozostawi na polu przedmioty i złoto. Czy gracz, który jako pierwszy stanie na tym polu będzie mógł wziąć wszystkie Przedmioty i sztabki złota czy tylko tyle na ile pozwala dane pole (wylosuj 1 kartę - można podnieść jedynie jeden przedmiot?)
Tyle, ile będzie w stanie unieść (należy pamiętać o limicie noszonych przedmiotów, ilość ciągniętych kart na obszarze nie ma tu nic do rzeczy).
Artu pisze:2. Na polu znajduje się jakaś karta (standardowo losuje się na nim 1 kartę przygody). Karta dotyczy tylko dobrego poszukiwacza. Czy jako zły i neutralny poszukiwacz mogę dociągnąć jedną kartę przygody (stosując się do opisu danego pola) czy też karta znajdująca się na danym polu już na to nie pozwala?
Limit ciągniętych kart zabrania pociągnięcia tutaj karty. Wg instrukcji możesz nawet przed badaniem obszaru odrzucić kartę przedmiotu, wtedy ona stanowi kartę na obszarze i nie ciągniesz już nowej. Tak więc nieważne jaka by to karta nie była - limit to limit ;)
Artu pisze:3. Słowo "Możesz":

a) w mieście mogę udać się do jednego z trzecz NPC-ków czy też muszę wybrać jednego z nich?
Możesz wybrać tylko jednego. I w zasadzie też musisz. To chyba też jest opisane w instrukcji, że jeśli w mieście się nie leczysz (bo jesteś zdrowy lub Cię nie stać), nie zamieniasz niczego u alchemika w złoto, to musisz odwiedzić czarodziejkę.
b) karta przygody "targowisko". Każdy poszukiwacz może tam zakupić przedmiot. Czy jeżeli nie chcę nic kupować to mogę zastosować się do polecenia znajdującego się na tym polu (na przykład dociągnąć jedną kartę?), czy też traktowana jest ona jak losowana karta?
"Nie ciągnij karty, jeśli jakaś już tu jest." (lub jakoś tak) - Targowisko jest już kartą na obszarze (patrz ad. 2). Tak więc w tym przypadku jak nie chcesz nic kupić lub Cię na to nie stać, to po prostu kończysz turę.

Również witamy :)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

1. Wszystko może wziąć. Oczywiście zakładając że wcześniej jego tura się nie skończy (np. w wyniku niewygranej walki).

2. Nie możesz. Rozpatrujesz wszystkie karty nawet jeśli nie mają one na Ciebie wpływu.

3a. Musisz wybrać jedną i tylko jedną opcję. Tak samo w wiosce.

3b) Patrz 2.


What a view.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Rogo pisze:Tyle, ile będzie w stanie unieść
Niby tak ale wymaga to klaryfikacji. Poszukiwacz może podnieść wszystkie przedmioty, a następnie odrzucić te ponad limit. Ale może odrzucić te które miał wchodząc na obszar, a nie tylko te które właśnie podniósł.


What a view.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Fakt, nowy gracz ma prawo tego nie wiedzieć. Dobrze, że czuwasz :D


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Uszanowanie! Mamy nadzieję, iż zostaniesz z nami na dłużej :).
1. Załóżmy, że poszukiwacz zginie i pozostawi na polu przedmioty i złoto. Czy gracz, który jako pierwszy stanie na tym polu będzie mógł wziąć wszystkie Przedmioty i sztabki złota czy tylko tyle na ile pozwala dane pole (wylosuj 1 kartę - można podnieść jedynie jeden przedmiot?)
Ile tylko chce. Instrukcja mówi, iż należy wylosować 1 kartę, chyba że jakaś się na obszarze znajduje. Nie ma górnego limitu, ile może się na obszarze znajdować kart, jednakże zawsze trzeba badać wszystkie karty względem ich numerów spotkania dotąd, aż nie zbada się wszystkie lub w którymś momencie Poszukiwaczowi nie skończy się tura.
Artu pisze:2. Na polu znajduje się jakaś karta (standardowo losuje się na nim 1 kartę przygody). Karta dotyczy tylko dobrego poszukiwacza. Czy jako zły i neutralny poszukiwacz mogę dociągnąć jedną kartę przygody (stosując się do opisu danego pola) czy też karta znajdująca się na danym polu już na to nie pozwala?
Nie pozwala. Karta na obszarze się już znajduje, a że Ty jej badać nie możesz... :-"
Artu pisze:3. Słowo "Możesz":

a) w mieście mogę udać się do jednego z trzecz NPC-ków czy też muszę wybrać jednego z nich?
Umm.. na dwoje babcia wróżyła. Oficjalnie musisz się do któregoś udać. W FAQu na stronie Galakty jest to wytłumaczone. Niektórzy próbują grać dosłownie z literą zdania i ignorują FAQ, przez co mogą wybrać, iż nikogo nie odwiedzają, aczkolwiek to jest błędne i niezgodnie z zasadami zachowanie.
Artu pisze:b) karta przygody "targowisko". Każdy poszukiwacz może tam zakupić przedmiot. Czy jeżeli nie chcę nic kupować to mogę zastosować się do polecenia znajdującego się na tym polu (na przykład dociągnąć jedną kartę?), czy też traktowana jest ona jak losowana karta?
Nie możesz. Niby już to wspominałem wcześniej, ale obszar nakazuje wylosować 1 kartę. Obszaru nie interesuje, czy Ty ją zbadasz, czy nie. Jedna karta się na obszarze znajduje, więc nie możesz wylosować więcej.

:)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Artu [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 16:44
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Artu »

Dzięki Panowie, porady przydadzą się w najbliższej przyszłości :)

EDIT:

Chyba ostatnie wątpliwości. Losując z kart Przygód Wilka walczę z nim w tej samej turze. Jak jednak wygląda kwestia miejsc i nieznajomych? Dla przykładu - czy po wylosowaniu fontanny życia zabieram od razu jeden punkt życia, czy też dokonać tego może dopiero następny gracz, który zatrzyma się na tym polu?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Artu pisze:Chyba ostatnie wątpliwości. Losując z kart Przygód Wilka walczę z nim w tej samej turze. Jak jednak wygląda kwestia miejsc i nieznajomych? Dla przykładu - czy po wylosowaniu fontanny życia zabieram od razu jeden punkt życia, czy też dokonać tego może dopiero następny gracz, który zatrzyma się na tym polu?
Wszystko musisz rozpatrzyć w tej samej turze, w której wylosowałeś. :). Chyba, że karta mówi inaczej.

BTW, nie edytuj posta, jeżeli już przynajmniej dzień od poprzedniej wiadomości minął, ponieważ edycje nie poruszają tematu. Innymi słowy nikt nie wie, że coś dopisałeś, dopóki sam z siebie się nie pofatyguje do tematu. Ja przykładowo zobaczyłem na stronie "who's online" iż "Artu pisze wiadomość". Zobaczyłem po Twoich tematach i zauważyłem, iż coś nowego się tutaj pojawiło ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Warto jeszcze wspomnieć, że jeśli wylosujesz w jednej turze i wroga i jakąś kartę z wyższym numerem spotkania (tj. nieznajomego, przedmiot, przyjaciela lub miejsce), to te następne karty możesz badać tylko i wyłącznie po pokonaniu wroga lub wymknięciu się mu. I tu najciekawsze: zdolność pozwalająca uniknąć walki z jakimś wrogiem jest wg oficjalnego FAQ czymś innym niż wymknięcie się mu, a co za tym idzie, gdy będąc np. Mnstrelem decydujesz się nie atakować smoka (Minstrel ma taką zdolność), to nie możesz badać kart o wyższych numerach.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4901
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

...a co w przypadku z kart równoważnych? (co do rozpatrywania)

Przykładowo dla Minstrela: ciągnięte 3 karty (brak już leżących).
Wyciągnięte: smok + inny wróg + miejsce

Wiadomo, że siła kart wrogów się sumuje, jednak Minstrel postanawia "zignorować" smoka. Z tego co napisałeś nie powinien rozpatrywać już miejsca - ok. Ale czy rozpatruje drugiego wroga, który ma tą samą kolejność? Jeżeli tak to czy po walce (wygranej) może jednak odwiedzić miejsce?

Sprawa tyczy się oczywiście wszystkich innych przypadków (poszukiwaczy) "ignorujących" pewnych wrogów ... Jako, że nie jest to "wymykanie się" według FAQ.

Ps. Dotyczy się to tylko TMiM, czy może też MiM?
Nie miałem jeszcze styczności z TMiM, wiec jeśli coś pomieszałem to wybaczcie. Nie mniej jednak zaciekawiła mnie taka sytuacja.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Nie jestem do końca pewien, ale chyba walczy tylko z drugim wrogiem. Czego jestem pewien, to fakt, że nie może wtedy badać miejsca, bo nie pokonał / nie wymknął się wszystkim wrogom:
Instrukcja TMiM pisze:Kiedy Poszukiwacz pokona (patrz „Walka z istotami” na stronie 10)
lub wymknie się (patrz „Wymykanie się” na stronie 15) wszystkim
Wrogom przebywającym się na danym obszarze, musi odwiedzić
wszystkie znajdujące się tam Miejsca i wszystkich Nieznajomych,
może też zabrać spoczywające tam złoto, Przedmioty i Przyjaciół.
(pogrubiłem słowo kluczowe)

Moim zdaniem zapis w FAQ dotyczący wymykania się / nie atakowania jest bez sensu i osobiście go olewam ;)


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4901
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Ok, teraz dodatkowe pytanie (pewnie już było ale tak będzie szybciej):
Gdy na obszarze, gdzie ciągnie się więcej kart (np. 2) i jakaś już tam leży (1), to czy najpierw rozpatrujemy leżącą i dopiero dociągamy pozostałe (oczywiście jeżeli pokonamy wroga lub leżąca karta nie zakończy naszego ruchu - np. jakieś unieruchomienie) czy dociągamy i postępujemy według kolejności rozpatrywania?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Jeśli
tekst obszaru nakazuje graczowi losować karty, należy je dociągać
z wierzchu talii Przygód. Jeśli na danym obszarze znajdują się już
jakieś karty (np. karty Przygód, Ekwipunku lub Zaklęć), gracz losuje
tylko tyle kart Przygód, aby na danym obszarze było ich w sumie
tyle, ile wynika z polecenia zawartego na tym obszarze.

Gracze powinni rozstrzygać karty Przygód w kolejności wyznaczonej
przez ich numery spotkań (liczbę w prawym, dolnym rogu
karty). Najpierw gracz powinien rozpatrzyć kartę o najniższej
liczbie, później drugiej najniższej liczbie itd. Jeśli dwie lub więcej
kart posiada ten sam numer spotkania, gracz rozpatruje je w takiej
kolejności, w jakiej zostały wylosowane.
Instrukcja mówi tylko tyle, nie wiem co na to FAQ. Ja to interpretuję, że skoro jest napisane, że dociąga się tre karty, to robi się to najpierw (bo co jeśli został jakiś wróg? Po przegranej walce tura by się skończyła i koniec badania obszaru - nie dociągamy kart - które instrukcja dociągnać nakazuje).


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

abubu pisze:Ale czy rozpatruje drugiego wroga, który ma tą samą kolejność? Jeżeli tak to czy po walce (wygranej) może jednak odwiedzić miejsce?
Normalnie walczy z drugim Wrogiem, a następnie - niezależnie od wyniku walki - jego tura się kończy.
abubu pisze:Ps. Dotyczy się to tylko TMiM,
Tylko TMIM. W MIM mogą być podobne zasady (chociaż tam od wieków się grało, że jak Poszukiwacz się wymyka, to naprawdę się wymyka), aczkolwiek są to jednak dwie różne, choć bardzo podobne do siebie, gry.
Gdy na obszarze, gdzie ciągnie się więcej kart (np. 2) i jakaś już tam leży (1), to czy najpierw rozpatrujemy leżącą i dopiero dociągamy pozostałe (oczywiście jeżeli pokonamy wroga lub leżąca karta nie zakończy naszego ruchu - np. jakieś unieruchomienie) czy dociągamy i postępujemy według kolejności rozpatrywania?
Zasady gry są takie, iż Poszukiwacz wkraczając na nowy obszar losuje tyle kart, ile obszar nakazuje, a następnie kładzie je wszystkie na tym obszarze. Następnie wszystkie po kolei bada zgodnie z ich numerem spotkania (karty bez numeru spotkania jako pierwsze). Jeżeli w którymś momencie jego tura się kończy, to nie bada pozostałych kart.

Przy okazji, Unieruchomienie nie jest Czarem/Zaklęciem, które rzuca się na obszar ;).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4901
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Nie mówiłem tu o unieruchomieniu jako "Czar" a raczej o splocie wydarzeń skutkującym nagłym zakończeniem wykonywania tury przez danego poszukiwacza.

Ps. Może nie związane z poprzednim pytaniem ale z tematem jak najbardziej (pytania po powrocie do gry po kilku latach można nazwać "pytaniami początkującego"). Co się dzieje w przypadku gdy jeden Poszukiwacz wyciągnie Wroga a drugi unieruchomi pierwszego Poszukiwacza? Czy dojdzie w takim przypadku do walki? Jeżeli tak to na jakich zasadach (siła Poszukiwacza, rzut kostką dla skuteczności, używanie przedmiotów, przyjaciół). Czy raczej nie dojdzie do walki interpretując taką sytuację, tym że to Wróg "wymkną się" Poszukiwaczowi?


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Nie pamiętam dokładnie treści Unieruchomienia, ale z tego, co pamiętam, to można jego rzucić jedynie przeciw Wrogowi, z którym sami walczymy lub też na początku tury Poszukiwacza, by zakończył on tę turę. Zapodaj treść Czaru, wtedy zobaczymy ;).

I załóż swój własny temat, bo primo tutaj omawiamy zasady do TMiMa, a nie MiMa, a secundo niegrzecznie się jest wpierdzielać między wódkę a zakąskę kogoś innego tematu :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 4901
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Nie chciałem bezpośrednio przytaczać treści czaru, ponieważ jak już wspomniałem nie znam TMiM (tylko MiM) więc opis może być inny, jednak jeżeli jest taki sam to tutaj jest zdjęcie czarów (w tym Unieruchomienie) z MiM.

Co do rozpoczynania tematu to nie widziałem większego sensu - jest to tylko takie pytanie "przy okazji" które poniekąd wynikło z treści rozmowy. (w głowie siedzi tysiąc-pięćset-sto-dziewięćset pytań i trudno tak zakładać kolejne wątki do każdego - tym bardziej że większość odpowiedzi była by następująca: "było już o tym na forum").

Na przyszłość się poprawię i założę nowy temat (np. "Pytania od abubu") w którym w razie potrzeby będę pytał i pytał :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Jak długo tutaj spamuję, to nie pamiętam, iż żeby ktoś kiedyś odpowiedział "to już było na forum, poszukaj se" ;). Z reguły albo po raz kolejny a enty odpowiadamy na pytanie, albo szukamy odpowiedzi sami na forum i przytaczamy link. ;) O tym, że coś było dyskutowane już ja wiem, bo byłem świadkiem dyskusji. Nowa osoba nie była, więc o tym nie wie. Więc zakładać, iż nowa osoba wie coś, czego nie powinna wiedzieć, jest śmieszne. ;) Dlatego nie sugerujemy "było już". A szukarka może i dobra jest, ale mało kto z niej korzysta i nie zapowiada się rewolucja w jej używaniu.

Anyway, wciąż jednak własny temat jest lepszy od cudzego tematu. Żeby to nawet były jakieś duperelki, to zawsze temat jest Twój i relatywnie możesz w nim dyskutować, co chcesz.

Jako, iż kilka razy mówiłeś, iż na TMiMie się nie znasz, to dlatego nie wiedziałem, o które Unieruchomienie konkretnie Ci chodzi. Niby to dział TMiM, ale nie raz czy dwa się zdarzały sytuacje, iż ktoś się pytał np. o Wojownika z Zaświatów tutaj.

Peace :).


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:
abubu pisze:Ale czy rozpatruje drugiego wroga, który ma tą samą kolejność? Jeżeli tak to czy po walce (wygranej) może jednak odwiedzić miejsce?
Normalnie walczy z drugim Wrogiem, a następnie - niezależnie od wyniku walki - jego tura się kończy.
Na pewno? Bo przecież jeśli wymykasz się wrogowi to twoja tura się kończy.


What a view.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22078
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Bludgeon pisze:
Nemomon pisze:
abubu pisze:Ale czy rozpatruje drugiego wroga, który ma tą samą kolejność? Jeżeli tak to czy po walce (wygranej) może jednak odwiedzić miejsce?
Normalnie walczy z drugim Wrogiem, a następnie - niezależnie od wyniku walki - jego tura się kończy.
Na pewno? Bo przecież jeśli wymykasz się wrogowi to twoja tura się kończy.
A nie. Przed napisaniem tego posta spojrzałem w FAQ i tam nic o zakończeniu tury nie ma.
FAQ pisze:P3: Minstrel przebywając na obszarze Ruin wylosował Smoka
i Przedmiot. Czy niewalczenie ze Smokiem jest równoznaczne
z wymknięciem się mu (jeżeli chce wziąć Przedmiot)?
O: Nie, nieatakowanie Zwierzęcia lub Smoka nie jest traktowane
jako wymykanie się. Jeśli Poszukiwacz podczas spotkania wynikającego
z obszaru nie pokona lub nie wymknie się wszystkim
Wrogom, nie będzie mógł wziąć żadnego Przedmiotu.
Innymi słowy musi kontynuować rozgrywkę i badać te karty, które może. Następnie nie ma co badać (żeby móc badać kartę o numerze spotkania 3 należy wcześniej zbadać wszelkie karty z numerem spotkania 2), więc jego tura się kończy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Właśnie. Jeśli wymykasz się, to badasz następne karty, a jeśli nie atakujesz (jak w przykłądzie z Minstrelem), to wtedy nie masz prawa badać kart o wyższych numerach (bo wg instrukcji żeby móc to zrobić to musisz pokonać lub wymknąć się WSZYSTKIM wrogom)


Ja nawet nie mam Talismana.

Artu [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 31 lip 2012, 16:44
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Artu »

Pozwolę sobie zadać jeszcze kilka pytań :) Niestety co rozgrywkę wychodzą jakieś niuanse, mam nadzieję że to jedne z ostatnich kwestii spornych:

- los można wykorzystać w trakcie walki, rzutu kością bądź rzutu wynikającego z karty oraz obszaru gry. Czy przez kartę rozumiem też zdolności specjalne poszukiwaczy (bo w końcu zostały one zapisane na karcie poszukiwacza) czy też tylko i wyłącznie karty przygód i zaklęć? Konretnie chodzi mi o zdolność Czarownicy - Omamienie.

- znowu kwestia odrzucania przedmiotów przez Poszukiwaczy. Z tego co mówi instrukcja odrzucenie przedmiotu i omienięcie ciągniecia karty przygody z obszaru na którym jest napisane "Wylosuj 1 kartę" to niejako przywilej. Czyli dla przykładu - mogę wkroczyć na obszar, wylosować kartę, rozpatrzyć ją a następnie odrzucić dowolną ilość przedmotów?

Jeżeli następny gracz wkroczy na ten obszar (ciągle zakładamy, że jest to ten na którym gracz losuje kartę) to ma do wyboru - zabranie dowolnej ilości przedmiotów albo zakończenie swojej tury? Możliwość losowania karty Przygody zostanie przywrócona dopiero w momencie, w którym nie na obszarze nie będzie znajdowała się żadna karta (nieważne, że jest to Przedmiot)

- w jakim celu w opakowaniu podstawowym znajduje się sześć slotów? :mrgreen: Na początku myślałem, że jest to miejsce na dodatkowe karty, niemniej z kształtu są one dość specyficzne - zwężają się.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5621
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Rogo »

Artu pisze:- los można wykorzystać w trakcie walki, rzutu kością bądź rzutu wynikającego z karty oraz obszaru gry. Czy przez kartę rozumiem też zdolności specjalne poszukiwaczy (bo w końcu zostały one zapisane na karcie poszukiwacza) czy też tylko i wyłącznie karty przygód i zaklęć? Konretnie chodzi mi o zdolność Czarownicy - Omamienie.
W każdym przypadku gdy wykonujesz rzut jako Ty, za swojego Poszukiwacza, tj. badając karty/obszar, używając zdolności jak np. Omamienie, walcząc, ale nie gdy wykonujesz rzut za wroga ;)
Artu pisze:- znowu kwestia odrzucania przedmiotów przez Poszukiwaczy. Z tego co mówi instrukcja odrzucenie przedmiotu i omienięcie ciągniecia karty przygody z obszaru na którym jest napisane "Wylosuj 1 kartę" to niejako przywilej. Czyli dla przykładu - mogę wkroczyć na obszar, wylosować kartę, rozpatrzyć ją a następnie odrzucić dowolną ilość przedmotów?
No jak już wylosujesz kartę, to musisz ją rozpatrzyć :) Moim skromnym zdaniem nie możesz odrzucić przedmiotów przed/w trakcie rozpatrywania karty, natomiast z końcem tury, tj. po rozpatrzeniu kart, ale przed turą następnego gracza możesz się swoich kart pozbywać ;)
Artu pisze:Jeżeli następny gracz wkroczy na ten obszar (ciągle zakładamy, że jest to ten na którym gracz losuje kartę) to ma do wyboru - zabranie dowolnej ilości przedmiotów albo zakończenie swojej tury? Możliwość losowania karty Przygody zostanie przywrócona dopiero w momencie, w którym nie na obszarze nie będzie znajdowała się żadna karta (nieważne, że jest to Przedmiot)
Dokładnie. Gracz bada obszar, a jeśli na obszarze są karty (w tym przypadku Przedmioty - nie robi różnicy), to nowych nie dociąga. Chyba, że postanowi zaatakować Poszukiwacza - wtedy nie bada obszaru, a więc nie może podnieść Przedmiotów.
Artu pisze:- w jakim celu w opakowaniu podstawowym znajduje się sześć slotów? Na początku myślałem, że jest to miejsce na dodatkowe karty, niemniej z kształtu są one dość specyficzne - zwężają się.
Pozwól, że nie odpowiem, bo nie mam pojęcia :)

A bym zapomniał, tak odnośnie "Nie ciągniesz karty, jeśli jakaś już tu jest" - nie ma znaczenia jaka to karta, tj. może to być przedmiot z talii ekwipunku, może to być zaklęcie pozostające tam na ileś tur, może to też być wyciągnięta karta Zdarzenia trwająca kilka tur (pozostaje wtedy na obszarze i nie jest to mój wymysł tylko bodajże z FAQ zaczerpnięte, nie pamiętam już) - karta to karta i blokuje dociąg następnych kart.


Ja nawet nie mam Talismana.

Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5923
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Artu pisze:- w jakim celu w opakowaniu podstawowym znajduje się sześć slotów? :mrgreen: Na początku myślałem, że jest to miejsce na dodatkowe karty, niemniej z kształtu są one dość specyficzne - zwężają się.
Ja tych slotów używam na karty - kładę je bokiem. 3 są na smocze talie, a pozostałe 3 na rzeczy typu karty skarbów, ekwipunku, charaktery, wilkołaki, zadania i nagrody, karty stajni itp.


What a view.

Awatar użytkownika
Pauka
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 14 paź 2012, 21:05
Lokalizacja: Zakopane
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Pauka »

Mam pytanie odnosnie zaby...
Mianowicie, kiedy poszukiwacz zostaje zamieniony w ropucha, musi porzucic wszystkie przedmioty, przyjaciol itp na lokacji w ktorej sie przemienil i poruszac o 1 pole przez 3 tury.

I tu mam dylemat:
1. Czy zaba moze zdobywac nowe przedmioty i przyjaciol, jesli wylosuje je z kart?
2. Czy jesli poszukiwacz mial trofea, a bedac zaba zdobedziemy kolejne i zamienimy je na dana ceche, to po odczarowaniu ta cecha pozostaje podniesiona?
3. Czy w 2 turze moge wrocic na lokacje przemienienia i zabrac swoje przedmioty i uzywac ich?

To byc moze sa pytania bez sensu, no bo jak zaba moze uzywac przedmiotow, ale w zasadach nigdzie jasno nie ma okreslonego, ze nie mozemy z niczego korzystac bedac ropucha... No i czemu mialaby nie miec przyjaciol... Jakas ksiezniczka to przeciez ksiazkowy przyklad :P


I'm not always right, but I'm never wrong.
ODPOWIEDZ