wróżka+sekretne archiwum

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
glooth [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Uczestnik Zjazdów
Posty: 234
Rejestracja: wtorek 23 lut 2010, 13:19
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

wróżka+sekretne archiwum

Post autor: glooth »

Podczas ostatniej gry pojawił się taki problem: Wróżka wylosowała kartę Sekretne Archiwum(można tam sprzedać dowolną liczbę zaklęć za 1 SZ), wróżka ma zawsze mieć przynajmniej 1 zaklęcie, a wiec czy wróżka może sprzedać zaklęcie, wziąć nowe(ze względu na zdolność) i znów je sprzedać?


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Wiadomo że nie. Po mojemu to nie możesz rozpatrywać zdolnosci w trakcie rozpatrywania karty (chyba że wyraźnie tak zdolnosć jest zaprojektowana). Czyli rozpatrujesz kartę (sprzedajesz co chcesz) a potem rozpatrujesz zdolność (dobierasz czar).


What a view.

Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 22086
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 14

Post autor: Mały Nemo »

Ja bym pozwolił. Zgodnie z tym:
FAQ pisze:Simultaneous Effects
If two or more abilities or effects are triggered at the same
time, the player who is currently taking his turn decides the
order to resolve them in.
Example: The Hex Spell states that any character who lands
on it must lose 1 life. The Druid’s special ability states that
he may gain his full complement of Spells whenever he lands
on the Woods. If the Druid lands on a Woods space with
the Hex Spell, he decides if he loses a life first or if he gains
Spells first.
Po mojemu jak Wróżka ma otrzymać Zaklęcie, to może wybrać w którym momencie ten efekt zadziała, czyli czy po zakończeniu badania karty Przygody, czy w trakcie. Jeżeli w trakcie, to może po raz kolejny sprzedać Zaklęcie. Nie pamiętam dokładnie treści Archiwum, aczkolwiek tam raczej jest napisane, że po kolei Zaklęcia się sprzedaje, a nie hurtem. Inna sprawa, że te otrzymywanie Zaklęć zdolność nie trzyma się kupy. Pierwsza część mówi, że zawsze masz Zaklęcie. Zawsze. Druga, że ciągniesz nowe, gdy użyjesz stare. Użyjesz. A nie odrzucisz bez używania. Aczkolwiek ja i tak bym pozwolił przewijać Zaklęcia.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!

Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Artownik »

Nie znam dokładnego tekstu tej Karty, jednak wnioski się same nasuwają.

Ja bym nie pozwolił na przewijanie Zaklęć.

Uważam, że spokojnie można by przewijać. Jednak uważam też, że ta pierwsza część tekstu o tym, że musisz mieć Zaklęcie jest błędem w grze.

Jak dla mnie Wróżka powinna móc dobrać Zaklęcie, tylko jeśli użyła poprzedniego. Jeśli je straciła, oddała lub sprzedała, to trudno.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 5924
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

Nemomon pisze:Ja bym pozwolił. Zgodnie z tym:
Simultaneous Effects
If two or more abilities or effects are triggered at the same
time, the player who is currently taking his turn decides the
order to resolve them in.
A ja bym zgodnie z tym nie pozwolił. Skoro wybiera kolejność efektów to proszę bardzo: niech wybierze czy najpierw rozpatruje kartę czy najpierw rozpatruje zdolność poszukiwacza.
Inna sprawa, że te otrzymywanie Zaklęć zdolność nie trzyma się kupy. Pierwsza część mówi, że zawsze masz Zaklęcie. Zawsze. Druga, że ciągniesz nowe, gdy użyjesz stare. Użyjesz.
Nigdy na to nie zwróciłem uwagi ale to faktycznie jest głupi zapis.


What a view.

ODPOWIEDZ